FANDOM

Pinsir (jap: カイロス Kailios) jest Pokémonem typu Robaczego, wprowadzonym w Generacji I.

Nie wiadomo czy ewoluuje z lub w innego Pokémona. Może Mega Ewoluować w Mega Pinsira przy użyciu Pinsiritu.

Biologia

Pinsir to dwunożny, insektoidalny Pokémon o szerokim, matowym brązowym ciele podzielonym na segmenty cienkimi liniami. Na czubku głowy znajduje się duża para szarych, kolczastych szczypiec. W ustach ma wiele długich, płaskich zębów ułożonych poziomo i ma trójkątne oczy. Nogi ma krótkie i grube, a ramiona długie i cienkie. Ma trzy pazury na każdej dłoni i stopie; dwa palce są skierowane do przodu, a jeden do tyłu.

Pinsir może używać swoich szczypiec do miażdżenia, podrzucania, obijania lub rozrywania przeciwników, podnoszenia przedmiotów dwukrotnie cięższych niż jego waga i niszczenia kłód. Schwytana ofiara jest utrzymywana na miejscu przez przeszywające ciernie i czystą siłę rogów Pinsira i nie zostanie uwolniona, dopóki nie zostanie rozerwana na pół. Oprócz polowania na zdobycz, anime pokazuje że lubi sok drzewny. Pinsir żyje głęboko w umiarkowanych lasach i dżunglach, gdzie zagłębia się pod ziemią lub chowa się w koronach drzew w nocy wystarczająco zimne, aby go unieruchomić. W Aloli rywalizuje z Vikavoltem i dogaduje się z Heracrossem.

Jako Mega Pinsir, zyskuje dużą parę czystych, żółtych skrzydeł z obszarem pomarańczowej żyłkami w pobliżu podstawy. Dodatkowo pojawia się zestaw brązowych nakryć skrzydeł. Przez każdą osłonę skrzydeł kroją się pomarańczowe ostrza. Jego ramiona stają się dłuższe, a na każdym przedramieniu ma kolec w kształcie litery T. Szczypce na głowie są teraz dłuższe z większymi kolcami, a jego oczy są teraz żółte. Kiedy Mega Ewoluuje, Pinsir pozostaje w ciągłej ekscytacji. Mega Pinsir może podróżować z prędkością do około 30 mph (50 km/h) i używa swoich dwóch dużych rogów do przekłuwania wrogów przed zniszczeniem ich. Mega Pinsir może podnosić przeciwników do 10 razy cięższych od siebie za pomocą rogów i nadal łatwo latać.

W anime

W mandze

Dane w grach

Wpisy w Pokédexie

Gra Wpis z Pokédexa
Red Jeśli nie zdoła zmiażdżyć ofiary szczypcami, obróci ją i rzuci mocno.
Blue
Yellow Chwyta ofiarę w szczypce i mocno ściska! Nie może się poruszać, jeśli jest zimno, więc żyje w ciepłych miejscach.
Gold Za pomocą rogów wykopuje nory do spania w nocy. Rano wilgotna gleba przylega do jego ciała.
Silver Macha swoimi długimi porożami, by zaatakować. W chłodnych okresach ukrywa się głęboko w lasach.
Crystal Kiedy temperatura spada w nocy, śpi na koronach drzew lub wśród korzeni, gdzie jest dobrze ukryty.
Ruby Pinsir jest zadziwiająco silny. Może chwycić przeciwnika ważącego dwa razy ciężarem za rogi i łatwo go podnieść. Ruchy tego Pokémona stają się powolne w zimnych miejscach.
Sapphire Pinsir ma parę potężnych rogów. Z powierzchni tych rogów wystają ciernie. Te ciernie są wbijane głęboko w ciało wroga, gdy szczypce zamykają się, co utrudnia ucieczkę wrogowi.
Emerald Ich szczypce są wystarczająco mocne, aby rozbić grube kłody. Ponieważ Pinsir nie lubią zimna, w chłodne noce zagrzebują się i śpią pod ziemią.
FireRed Dwa długie rogi są potężne. Gdy złapią wroga, nie wypuszczą go, dopóki przeciwnik nie zostanie rozdarty.
LeafGreen Jeśli nie zdoła zmiażdżyć wroga szczypcami, odwróci się i rzuci przeciwnikiem.
Diamond Chwyta ofiarę szczypcami, dopóki ofiara nie zostanie rozdarta na pół. Czego nie może rozerwać, ciska to daleko.
Pearl
Platinum
HeartGold Za pomocą rogów wykopuje nory do spania w nocy. Rano wilgotna gleba przylega do jego ciała.
SoulSilver Macha dziko swoimi długimi szczypco-rogami, by zaatakować. W chłodnych okresach ukrywa się głęboko w lasach.
Black Chwyta ofiarę szczypcami, dopóki ofiara nie zostanie rozdarta na pół. Czego nie może rozerwać, ciska to daleko.
White
Black 2 Chwyta ofiarę potężnymi szczypcami i nie puści, dopóki ofiara nie zostanie rozdarta na pół.
White 2
X Chwyta ofiarę szczypcami, dopóki ofiara nie zostanie rozdarta na pół. Czego nie może rozerwać, ciska to daleko.
Y Macha dziko swoimi długimi porożami, by zaatakować. W chłodnych okresach ukrywa się głęboko w lasach.
Omega Ruby Pinsir jest zadziwiająco silny. Może chwycić przeciwnika ważącego dwa razy ciężarem za rogi i łatwo go podnieść. Ruchy tego Pokémona stają się powolne w zimnych miejscach.
Alpha Sapphire Pinsir ma parę potężnych rogów. Z powierzchni tych rogów wystają ciernie. Te ciernie są wbijane głęboko w ciało wroga, gdy szczypce zamykają się, co utrudnia ucieczkę wrogowi.
Sun Chwyta ofiarę w szczypce i rozdziela ją na części. Chociaż jest to potężny Pokémon, nie radzi sobie z zimnem.
Moon Wystarczy jeden solidny cios rogami, aby rozerwać duże drzewo. Jego największym rywalem w Aloli jest Vikavolt.
Ultra Sun Wpada w spory terytorialne z Vikavoltem. Z jakiegoś powodu najwyraźniej dobrze dogaduje się z Heracrossem w Aloli.
Ultra Moon Chociaż jest twardy, nie radzi sobie dobrze z zimnem. Gdy zapada noc, zakopuje się w liściach i śpi.
Let's Go Pikachu Chwyta ofiarę w szczypce i mocno ściska! Nie może się poruszać, jeśli jest zimno, więc żyje w ciepłych miejscach.
Let's Go Eevee
Sword Te Pokémon oceniają się wzajemnie na podstawie szczypiec. Grubsze, bardziej imponujące szczypce zwiększają popularność u płci przeciwnej.
Shield Ten Pokémon zaciska szczypce na ofierze, a następnie albo dzieli zdobycz na pół, albo odrzuca ją.
Mega Pinsir
Sun Wpływ Mega Ewolucji pozostawia go w stanie ciągłej ekscytacji. Przebija wrogów dwoma dużymi rogami, zanim ich poszatkuje.
Moon Skąpane w energii Mega Ewolucji, jego skrzydła stają się niezwykle rozwinięte. Leci z prędkością około 30 mph.
Ultra Sun Po Mega Ewolucji jest w stanie latać. Być może dlatego, że jest tak szczęśliwy, iż rzadko dotyka ziemi.
Ultra Moon Pędzi z zawrotną prędkością, szukając punktu, dzięki któremu mógłby nadziać przeciwnika swoimi gigantycznymi szczypcami.
Let's Go Pikachu Za pomocą swoich wychwalanych rogów może podnieść przeciwnika 10 razy cięższego od siebie i latać z łatwością.
Let's Go Eevee

Lokalizacje w grze

Gra Lokalizacja
Red Wymiana
Blue Strefa Safari, Miasto Celadon (Kącik Gier Rocket)
Blue (japoński) Strefa Safari
Yellow Strefa Safari, Miasto Celadon (Kącik Gier Rocket)
Gold Park Narodowy (Konkurs Łapania Robaków)WtCzwSob
Silver
Crystal Park Narodowy (Konkurs Łapania Robaków)WtCzwSob
Ruby Strefa Safari
Sapphire
Emerald Strefa Safari
FireRed Wymiana
LeafGreen Strefa Safari, Miasto Celadon (Kącik Gier Rocket)
Colosseum Wymiana
XD Wyspa Citadark (Cienisty)
Diamond Wymiana
Pearl Trasa 229
Platinum Trasa 229 (Rój)
HeartGold Park Narodowy (Konkurs Łapania Robaków)WtCzwSob
SoulSilver
Pal Park Las
Black Trasa 12
White
Black 2 Zbłąkany Las (Ukryta Grota)
White 2 Trasa 12 i Zbłąkany Las
Zbłąkany Las (Ukryta Grota)
Dream World Park Snów
X Trasa 12, Przyjacielskie Safari (Robacze)
Y Przyjacielskie Safari (Robacze)
Omega Ruby Strefa Safari (Strefa 4, długa trawa)
Alpha Sapphire
Sun Bujna Dżungla, Gaj Poni, Poké Pelago*
Moon
Ultra Sun Bujna Dżungla, Gaj Poni, Wyspa Exeggutorów, Poké Pelago*
Wyspa Exeggutorów (trzy)
Ultra Moon
Let's Go Pikachu Wymiana
Let's Go Eevee Trasy 14 i 15
Sword WymianaWersja 1.2.0+
Shield
Edycja Rozszerzona Droga WyzwaniaSw, Las SkupieniaSw, Niziny Szkolenia

W pobocznych grach

Gra Lokalizacja
MD Red Góra Stali (7F-8F), Zachodnia Jaskinia (21F-28F), Radosna Wieża (9F-11F)
MD Blue
Ranger Fabryka Półmroku
MD Time Zamglony Las (7F-11F)
MD Darkness
MD Sky Zamglony Las (7F-11F)
Ranger: SoA Niebezpieczne Klify

W eventach

Gry Event Język/Region Lokalizacja Poziom Czas wydania
GSC Gotta Catch 'Em All Station! Rock Throw Pinsir angielski Stany Zjednoczone 5 28 lutego - 6 marca, 2003
Y 2014 Korean World Championship Series Pinsir Każdy Korea Południowa 50 5 lipca, 2014
Y Summer 2014 Pinsir Region amerykański Nintendo Network 50 13 sierpnia - 17 września, 2014

Trzymane przedmioty

Gra Trzymane przedmioty
Red* Blue* Gorzka Jagoda (100%)
Yellow*
Eventy* Bag Pinsirite Sprite Pinsirit (100%)

Statystyki

Podstawowe statystyki

Pinsir
Statystyki Zasięg
Na Poz. 50 Na Poz. 100
65
125 - 172 240 - 334
A:
125
117 - 194 229 - 383
O:
100
94 - 167 184 - 328
55
54 - 117 103 - 229
70
67 - 134 130 - 262
S:
85
81 - 150 157 - 295
Suma:
500
Inne Pokémony z tą sumą

Mega Pinsir
Statystyki Zasięg
Na Poz. 50 Na Poz. 100
65
125 - 172 240 - 334
A:
155
144 - 227 283 - 449
O:
120
112 - 189 220 - 372
65
63 - 128 121 - 251
90
85 - 156 166 - 306
S:
105
99 - 172 193 - 339
Suma:
600
Inne Pokémony z tą sumą

Statystyki Pokéathlonu

Szybkość
2/2 ★★
Moc
4/5 ★★★★
Talent
3/4 ★★★
Upór
4/5 ★★★★
Skoczność
2/3 ★★
Suma
15/19 ★★★

Efektywność typów

Pinsir
normalny
walczący ½×
latający
trujący
ziemny ½×
kamienny
robaczy
duchowy
stalowy
ognisty
wodny
trawiasty ½×
elektryczny
psychiczny
lodowy
smoczy
mroczny
baśniowy
normalny
walczący ½×
latający
trujący
ziemny ½×
kamienny
robaczy
duchowy
stalowy
ognisty
wodny
trawiasty ½×
elektryczny
psychiczny
lodowy
smoczy
mroczny
baśniowy
normalny
walczący ½×
lodowy
trujący
ziemny ½×
kamienny
robaczy
duchowy
stalowy
ognisty
wodny
trawiasty ½×
elektryczny
psychiczny
lodowy
smoczy
mroczny
baśniowy
normalny
walczący ½×
latający
trujący
ziemny ½×
kamienny
robaczy
duchowy
stalowy
ognisty
wodny
trawiasty ½×
elektryczny
psychiczny
lodowy
smoczy
mroczny
baśniowy
Notki:
Mega Pinsir
normalny
walczący ¼×
latający
trujący
ziemny
kamienny
robaczy ½×
duchowy
stalowy
ognisty
wodny
trawiasty ¼×
elektryczny
psychiczny
lodowy
smoczy
mroczny
baśniowy
normalny
walczący ¼×
latający
trujący
ziemny
kamienny
robaczy ½×
duchowy
stalowy
ognisty
wodny
trawiasty ¼×
elektryczny
psychiczny
lodowy
smoczy
mroczny
baśniowy
normalny
walczący ¼×
lodowy
trujący
ziemny
kamienny
robaczy ½×
duchowy
stalowy
ognisty
wodny
trawiasty ¼×
elektryczny
psychiczny
lodowy
smoczy
mroczny
baśniowy
normalny
walczący ¼×
latający
trujący
ziemny
kamienny
robaczy ½×
duchowy
stalowy
ognisty
wodny
trawiasty ¼×
elektryczny
psychiczny
lodowy
smoczy
mroczny
baśniowy
Notki:

Lista ruchów

Główny artykuł: Pinsir/Lista ruchów w poprzednich generacjach

Poprzez poziom

Poprzez TM/HM

Poprzez rozmnażanie

Poprzez nauczanie

Specjalne ruchy

Ewolucja

Pinsir
Niewyewoluowany
Pinsir
robaczy

Formy

Mega Ewolucja

Domyślny
Pinsir
Pinsir
Pinsir
robaczy

Bag Pinsirite Sprite
Pinsirit

Trzymając Pinsirit
Mega Pinsir
Mega Pinsir
Pinsir
robaczylatający

Sprite'y

Ciekawostki

  • Pinsir może być postrzegany jako paralela wobec Scythera. Oboje są Pokémonami z Generacji I typu Robaczego. Pinsir jest ekskluzywny w Blue, LeafGreen, Pearl, i Let's Go, Eevee!, podczas gdy Scyther jest ekskluzywny w Red, FireRed, Diamond, i Let's Go, Pikachu!.
    • Pinsir może być postrzegany także jako odpowiednik Heracrossa. Oboje są Pokémonami typu Robaczego opartymi na żukach i nie mają rodziny ewolucyjnej. Pinsir nie jest częściowo typem Walczącym jak Heracross, ale poznaje kilka ruchów typu Walczącego poprzez poziom. Obydwa Pokémony i ich Mega Kamienie są wersjo-ekskluzywne w X i Y: Pinsir i Pinsirit są ekskluzywni dla X podczas gdy Heracross i Heracronit są ekskluzywni dla Y. Każdy Mega Kamień można znaleźć w Mieście Santalune w przynależnych ich wersjach. Rozmiar obydwóch Pokémonów jest taki sam kiedy przechodzą Mega Ewolucję.
  • Mega Pinsir remisuje z Mega Heracrossem, Mega Scizorem, i Genesectem w posiadaniu najwyższej sumy podstawowych statystyk ze wszystkich Robaczych Pokémonów.
  • Mega Pinsir ma najwyższą statystykę Ataku ze wszystkich nie-Legendarnych Latających Pokémonów.
  • Pinsir dzieli swoją kategorię z Vikavoltem. Obydwoje są znani jako Pokémon Chrząszcz.
  • Pinsir, razem z Scytherem i Scizorem, są jedynymi Pokémonami legalnie dostępnymi we wszystkich wgranych 27 wariantach Poké Balli.
  • W grach X i Y, Mega Pinsir ma ten sam kształt jak wtedy kiedy nie przechodzi Mega Ewolucji.

Pochodzenie

Pinsir wydaje się być oparty na chrząszczu jelonkowatym, prawdopodobnie na Prosopocoilus inclinatus, gatunku powszechnie stosowanym w walkach owadów. Jego ciernio-podobnie żuwaczki najbardziej przypominają te u Lucanus maculifemoratus hopei, podczas gdy ukośne kolce jego Mega Ewolucyjnej formy przypominają te u Calcodes versicolor.

Etymologia

Pinsir jest przekręceniem słowa pincer, odnoszącego się do jego rogów.

Kailios może być kombinacją greckiej litery Χ (カイ kai) i cross (odnoszącego się do nożyco-podobnych rogów). Alternatywnie może to być kombinacja 傀 kai (większy), 魁偉 kaii (krzepki), lub 刈 kai (ciąć) połączonych z κοριός korios (od greckiego jako robak).

Powiązane artykuły

126MS #126: Magmar
Pokémony
#128: Tauros 128MS