Pheromosa (jap: フェローチェ Pheroache) jest Pokémonem dwu-typu Robaczego/Walczącego, wprowadzonym w Generacji VII.

Nie wiadomo czy ewoluuje w lub z innego Pokémona.

Jest to jedna z Ultra Bestii i jest znana pod imieniem kodowym UB-02 Piękność (jap: UB02 Beauty).

Biologia

Pheromosa jest Pokémonową Ultra Bestią, która przypomina antropomorficznego, kobiecego karalucha. Jest głównie biała i ma cienką budowę. Jej tułów składa się z pięciu cienkich dysków, które lekko opadają w dół. Najszerszy dysk tworzy ramiona, drugi najszerszy biodra, a dwa najmniejsze - klatkę piersiową i talię. Wewnątrz najszerszego krążka znajduje się złoty jajowaty kształt, z którego wystaje jego długa, cienka szyja. Jej ręce i nogi również są długie i cienkie ze złotymi stawami. Jej dłonie i stopy składają się z dwóch złotych pazurów. Pheromosa ma małą, częściowo spłaszczoną główkę z żółtą koroną na szczycie. Dwa najwyższe punkty korony wskazują na jej długie, cienkie czułki, które są białe z małymi złotymi kulkami na końcach. Z tyłu głowy przymocowane są dwie konstrukcje przypominające skrzydła owadów. Skrzydła są przezroczyste, wyginają się lekko do wewnątrz i sięgają prawie do ziemi. Ma wąskie, fioletowe oczy z jasnoniebieskimi źrenicami.

Według Wicke z Fundacji Aether, gibkie, eleganckie ciało Pheromosy jest zdolne do gwałtownych przyspieszeń, zdolnych do natychmiastowego drgania kończynami z prędkością szacowaną na 120 mph (200 km/h), prędkość wcześniej niespotykaną na świecie. Wytwarza również rodzaj rozbrajającego feromonu, który został opisany jako "wcześniej nieznany nauce", który powoduje, że osoby w pobliżu są przytłoczone jej obecnością. Wykazuje znaczną niechęć do dotykania czegokolwiek, tak jakby interpretowała świat Pokémonów jako w jakiś sposób nieczysty.

W anime

W mandze

Dane w grach

Wpisy w Pokédexie

Gra Wpis z Pokédexa
Ten Pokémon był niedostępny przed Generacją VII.
Sun Jedna z niebezpiecznych Ultra Bestii, zauważona jak biega po lądzie z zastraszającą prędkością.
Moon Jedna z Ultra Bestii. Odmawia dotykania czegokolwiek, być może dlatego iż wyczuwa w tym świecie jakąś nieczystość.
Ultra Sun Forma życia, która żyje w innym świecie, jej ciało jest cienkie i giętkie, ale ma też wielką moc.
Ultra Moon Chociaż jest obca temu światu i stanowi tutaj zagrożenie, jest to prawdopodobnie powszechny organizm w świecie, w którym normalnie żyje.

Lokalizacje w grze

Gra Lokalizacja
Sun Wymiana
Moon Zielenista Pieczara (tylko cztery)
Ultra Sun Wymiana
Ultra Moon Ultra Pustynia
Let's Go Eevee
Sword WymianaWersja 1.3.0+
Shield
Edycja Rozszerzona Max-Pieczara (Przygoda Dynamax) (Tylko jeden, wymaga odblokowanie przygody Przybyli z Ultra Nieznanego!)

W pobocznych grach

Trzymane przedmioty

Statystyki

Podstawowe statystyki

Statystyki Zasięg
Na Poz. 50 Na Poz. 100
71
131 - 178 252 - 346
A:
137
127 - 207 251 - 410
O:
37
37 - 97 71 - 190
137
127 - 207 251 - 410
37
37 - 97 71 - 190
S:
151
140 - 223 276 - 441
Suma:
570
Inne Pokémony z tą sumą

Efektywność typów

normalny
walczący ½×
latający
trujący
ziemny ½×
kamienny
robaczy ½×
duchowy
stalowy
ognisty
wodny
trawiasty ½×
elektryczny
psychiczny
lodowy
smoczy
mroczny ½×
baśniowy
normalny
walczący ½×
latający
trujący
ziemny ½×
kamienny
robaczy ½×
duchowy
stalowy
ognisty
wodny
trawiasty ½×
elektryczny
psychiczny
lodowy
smoczy
mroczny ½×
baśniowy
normalny
walczący ½×
lodowy
trujący
ziemny ½×
kamienny
robaczy ½×
duchowy
stalowy
ognisty
wodny
trawiasty ½×
elektryczny
psychiczny
lodowy
smoczy
mroczny ½×
baśniowy
normalny
walczący ½×
latający
trujący
ziemny ½×
kamienny
robaczy ½×
duchowy
stalowy
ognisty
wodny
trawiasty ½×
elektryczny
psychiczny
lodowy
smoczy
mroczny ½×
baśniowy

Lista ruchów

Główny artykuł: Pheromosa/Lista ruchów w poprzednich generacjach

Poprzez poziom

Poprzez TM/TR

Poprzez rozmnażanie

Poprzez nauczanie

Specjalne ruchy

Ewolucja

Pheromosa.png
Niewyewoluowany
Pheromosa
robaczywalczący

Sprite'y

Sword Shield
795 VIII.png 795 s VIII.png
Normalny Lśniący

Ciekawostki

  • Pheromosa ma najwyższą podstawową statystykę Szybkości ze wszystkich Pokémonów typu Walczącego.
  • W Pokémon Sun i Moon Pheromosa ma wskaźnik złapania wynoszący 255 i wydajność podstawową doświadczenia wynoszącą 114.
    • Ze względu na to, że Beast Balle mają wskaźnik złapania 5× przeciwko Ultra Bestiom, to oznacza, że nigdy nie spudłują w złapaniu Pheromosy w Sun i Moon.

Pochodzenie

Pheromosa może być oparta na karaluchu amerykańskim, który wyliniał, przez co ma biały kolor. Może także czerpać inspirację z widłonogów.

Etymologia=

Pheromosa może być kombinacją pheromone i hermosa (z hiszpańskiego od piękny) lub formosa (z włoskiego od kształtny; z portugalskiego od piękny).

Pheroache może być kombinacją pheromone, feroce (z włoskiego od zaciekły) i cockroach.

Powiązane artykuły

Buzzwole #794: Buzzwole
Pokémony
#796: Xurkitree Xurkitree