FANDOM

Persian (jap: ペルシアン Persian) jest Pokémonem typu Normalnego, wprowadzonym w Generacji I.

Ewoluuje z Meowtha począwszy od poziomu 28.

W Aloli, Persian ma formę regionalną typu Mrocznego. Zazwyczaj ewoluuje z Alolańskiego Meowtha poprzez poziom w górę z wysokim wskaźnikiem przyjaźni. Jednakże w Pokémon Let's Go, Pikachu! i Let's Go, Eevee!, ewoluuje z Alolańskiego Meowtha począwszy od poziomu 28.

Biologia

Persian jest dużym, czworonożnym, kocim Pokémonem. Jego futro jest jasnobrązowe, z wyjątkiem uszu z czarnymi obwódkami. Ma krótki pysk z małym, czarnym nosem, czerwone oczy ze ciasnymi źrenicami, zaokrąglone uszy, parę spiczastych zębów w górnej szczęce i trzy wąsy po obu stronach twarzy. Jego grube wąsy są bardzo wrażliwe na zmiany ruchów powietrza, dzięki czemu może wykryć swoją ofiarę poprzez sam ruch. Pośrodku czoła znajduje się czerwony klejnot. Długi ogon ma na końcu charakterystyczny lok. Persian komunikuje się językiem ciała i trzyma ogon pionowo, sygnalizując zamiar rzucenia się. Ma długie nogi i trójpalczaste łapy z wysuwanymi pazurami. Gibkie mięśnie Persiana umożliwiają mu także chodzenie bez wydawania dźwięku.

Persiany zwykle mieszkają w miasteczkach i miastach. Chociaż jest popularny ze względu na swoją elegancję, niezwykle trudno jest go wychowywać jako zwierzę domowe ze względu na jego zmienność i temperament. Zadrapie każdego, w tym jego Trenera, z niewielką lub żadną prowokacją, i zaobserwowano, jak rozdziera swoją ofiarę bez wyraźnego powodu. Jednakże, gdy Persian zostanie pociągnięty za swoje wąsy, z nieznanych przyczyn stanie się tymczasowo uległy. Jest popularny wśród bogatych ludzi i jest celem dla myśliwych ze względu na jego klejnot. Jego relacje z Perrserkerem ą wzajemną pogardą, ponieważ wyrafinowana i elegancka osobowość Persiana zderza się z barbarzyńską naturą Perrserkera. W przeszłości Dzień Wypłaty był jego osobistym ruchem.

Alolański Persian ma ciało podobne do swojego zwykłego odpowiednika, ale ma niebiesko-szare futro. Jego twarz ma inny kształt, jest większa i bardziej zaokrąglona z zauważalnymi szczękami. Ta charakterystyczna twarz, wraz z wysokiej klasy miękkim niż aksamitnym futrem, jest podziwiana przez mieszkańców Aloli. Jego oczy są zwykle w stanie pół-zamkniętym i zamiast czerwonego klejnotu na czole, ma niebieski klejnot. Klejnot, choć różni się wyglądem, jest wykonany głównie z tego samego materiału, co zwykły Persian. W zachowaniu jest opisany jako bardzo inteligentny i mający jeszcze wyższą opinię o sobie. Preferuje stosowanie podstępnych taktyk w bitwie, ale jego wyniosła osobowość powoduje, że nie docenia przeciwników.

W anime

W mandze

Dane w grach

Występy NPC

Wpisy w Pokédexie

Gra Wpis z Pokédexa
Red Chociaż jego futro ma wielu wielbicieli, trudno jest go hodować jako zwierzę domowe ze względu na jego kapryśną podłość.
Blue
Yellow Klejnot na czole świeci sam z siebie! Chodzi z wdziękiem i elegancją dumnej królowej.
Gold Wielu uwielbia go z powodu jego wyrafinowanej aury. Będzie jednak atakować i drapać bez powodu.
Silver Jego giętkie mięśnie pozwalają mu chodzić bez wydawania dźwięku. Natychmiast atakuje.
Crystal Za zwinnym, eleganckim wyglądem kryje się barbarzyńska natura. Rozedrze swoją ofiarę na zwykłe widzimisię.
Ruby Persian ma sześć tłustych wąsów, które nadają mu wygląd twardziela. Wąsy wyczuwają ruchy powietrza, aby ustalić, co znajduje się w pobliżu Pokémona. Staje się łagodny, jeśli złapie się go za wąs.
Sapphire
Emerald Sześć śmiałych wąsów Persiana wyczuwa ruchy powietrza, aby określić, co znajduje się w jego pobliżu. Staje się łagodny, jeśli złapie się go za wąs.
FireRed Ma okrutny temperament. Uważaj, jeśli podnosi ogon prosto do góry. To sygnał, że zaraz rzuci się i ugryzie.
LeafGreen Chociaż jego futro ma wielu wielbicieli, trudno jest go hodować jako zwierzę domowe ze względu na jego kapryśną podłość.
Diamond Bardzo wyniosły Pokémon. Wśród fanów wielkość klejnotu na czole jest tematem wielu dyskusji.
Pearl
Platinum
HeartGold Wielu uwielbia go z powodu jego wyrafinowanej aury. Będzie jednak atakować i drapać bez powodu.
SoulSilver Jego giętkie mięśnie pozwalają mu chodzić bez wydawania dźwięku. Natychmiast atakuje.
Black Bardzo wyniosły Pokémon. Wśród fanów wielkość klejnotu na czole jest tematem wielu dyskusji.
White
Black 2 Bardzo wyniosły Pokémon. Wśród fanów wielkość klejnotu na czole jest tematem wielu dyskusji.
White 2
X Chociaż jego futro ma wielu wielbicieli, trudno jest go hodować jako zwierzę domowe ze względu na jego kapryśną podłość.
Y Jego giętkie mięśnie pozwalają mu chodzić bez wydawania dźwięku. Natychmiast atakuje.
Omega Ruby Persian ma sześć tłustych wąsów, które nadają mu wygląd twardziela. Wąsy wyczuwają ruchy powietrza, aby ustalić, co znajduje się w pobliżu Pokémona. Staje się łagodny, jeśli złapie się go za wąs.
Alpha Sapphire
Sun Ma gwałtowny temperament. Zaatakuje wszystko, co spojrzy mu w oczy. Jego ostre pazury zadają głębokie rany.
Moon Ma wysoką opinię o sobie, choć nie w takim samym stopniu jak Alolański Persian. Trudno jest zaprzyjaźnić się z tym Pokémonem.
Ultra Sun Chociaż klejnot na jego czole wydaje się mieć inny kolor niż u Alolańskiego Persiana, to jest w większości wykonany z tego samego materiału.
Ultra Moon Ten Pokémon jest popularny wśród bogatych ludzi. Jest także celem myśliwych, którzy szukają klejnotu na jego czole.
Let's Go Pikachu Klejnot na czole świeci sam z siebie! Chodzi z wdziękiem i elegancją dumnej królowej.
Let's Go Eevee
Sword Nakłonienie tego dumnego Pokémona do rozgrzewki wymaga dużo wysiłku, a on, gdy tylko się denerwuje, wsadzi w ciebie pazury.
Shield Jego eleganckie i wyrafinowane zachowanie koliduje z barbarzyńskim Perrserkerem. Relacja między nimi polega na wzajemnej pogardzie.
Alolański Persian
Sun Jego okrągła twarz i gładka sierść - bardziej miękka niż najwyższej klasy aksamit - sprawiły, że jest to bardzo popularny Pokémon w Aloli.
Moon Patrzy z góry na wszystkich innych niż na siebie. Jego preferowaną taktyką są tandetne ciosy i ataki z zaskoczenia.
Ultra Sun W przeciwieństwie do uroczej buzi, jest tak brutalny, że torturuje osłabioną zdobycz, zamiast ją wykańczać.
Ultra Moon Jego okrągła twarz jest symbolem bogactwa. Persiany o większych, grubszych twarzach są uważane za piękniejsze.
Let's Go Pikachu Ma najbardziej elegancki płaszcz. Falowanie futra w ogniu bitwy ma swoje własne piękno.
Let's Go Eevee
Sword Okrągła twarz Alolańskiego Persiana jest uważana za symbol dobrobytu w regionie Alola, więc te Pokémony są bardzo zadbane.
Shield Ten Pokémon jest trudnym przeciwnikiem. Nie tylko ma ogromne zdolności fizyczne, ale także posuwa się do nieczystej walki.

Lokalizacje w grze

Gra Lokalizacja
Red Wymiana
Blue Ewoluowanie Meowtha
Blue (japoński) Ewoluowanie Meowtha
Yellow Wymiana
Gold Wymiana
Silver Trasa 7
Crystal Trasa 7Noc
Ruby Wymiana
Sapphire
Emerald Ewoluowanie Meowtha
FireRed Most Więzi, Wejście do Kanionu, Skraj Przylądka, Łąka Piątej Wyspy, Rozżarzona Droga, Dolina Ruin, Kanion Ułomności, Plaża Skarbu, Wodna Ścieżka
LeafGreen
Colosseum Wymiana
XD Ewoluowanie Meowtha
Diamond Ewoluowanie Meowtha
Pearl
Platinum Ewoluowanie Meowtha
HeartGold Wymiana
SoulSilver Trasa 7, Jaskinia Cerulean
Pal Park Ląd
Black Wymiana
White
Black 2 Ewoluowanie Meowtha
White 2
X Wymiana
Y
Omega Ruby Wyspa Mirażu (Na północ od Trasy 124)
Alpha Sapphire
Sun Ewoluowanie Meowtha
Moon
Ultra Sun Ogród Malie (Walka SOS)
Ultra Moon
Let's Go Pikachu Podarunek w Mieście Vermilion Kantoniańska Forma
Wymiana Alolańska Forma
Let's Go Eevee Ewoluowanie Meowtha Kantoniańska Forma
Ewoluowanie Meowtha Alolańska Forma
Sword Ewoluowanie Meowtha Kantoniańska Forma
Pokémon HOME Alolańska Forma
Shield

W pobocznych grach

Gra Lokalizacja
MD Red Ewoluowanie Meowtha
MD Blue
MD Time Przylądek Szczęścia (B1F-B15F)
MD Darkness
MD Sky Przylądek Szczęścia (B1F-B15F)
Conquest Aurora

Trzymane przedmioty

Persian

Gra Trzymane przedmioty
Red* Blue* Jagoda (100%)
Yellow*
HeartGold SoulSilver Bag Quick Claw Sprite Szybki Pazur (5%)
Omega Ruby Alpha Sapphire Bag Quick Claw Sprite Szybki Pazur (5%)

Alolański Persian

Gra Trzymane przedmioty
Ultra Sun Ultra Moon Bag Quick Claw Sprite Szybki Pazur (5%)

Statystyki

Podstawowe statystyki

Persian
Statystyki Zasięg
Na Poz. 50 Na Poz. 100
65
125 - 172 240 - 334
A:
70
67 - 134 130 - 262
O:
60
58 - 123 112 - 240
65
63 - 128 121 - 251
65
63 - 128 121 - 251
S:
115
108 - 183 211 - 361
Suma:
440
Inne Pokémony z tą sumą

Alolański Persian
Statystyki Zasięg
Na Poz. 50 Na Poz. 100
65
125 - 172 240 - 334
A:
60
58 - 123 112 - 240
O:
60
58 - 123 112 - 240
75
72 - 139 139 - 273
65
63 - 128 121 - 251
S:
115
108 - 183 211 - 361
Suma:
440
Inne Pokémony z tą sumą

Statystyki Pokéathlonu

Szybkość
4/5 ★★★★
Moc
2/3 ★★
Talent
3/5 ★★★☆☆
Upór
1/1
Skoczność
4/4 ★★★★
Suma
14/18 ★★

Efektywność typów

Persian

normalny
walczący
latający
trujący
ziemny
kamienny
robaczy
duchowy
stalowy
ognisty
wodny
trawiasty
elektryczny
psychiczny
lodowy
smoczy
mroczny
baśniowy
normalny
walczący
latający
trujący
ziemny
kamienny
robaczy
duchowy
stalowy
ognisty
wodny
trawiasty
elektryczny
psychiczny
lodowy
smoczy
mroczny
baśniowy
normalny
walczący
lodowy
trujący
ziemny
kamienny
robaczy
duchowy
stalowy
ognisty
wodny
trawiasty
elektryczny
psychiczny
lodowy
smoczy
mroczny
baśniowy
normalny
walczący
latający
trujący
ziemny
kamienny
robaczy
duchowy
stalowy
ognisty
wodny
trawiasty
elektryczny
psychiczny
lodowy
smoczy
mroczny
baśniowy
Notki:

Alolański Persian

normalny
walczący
latający
trujący
ziemny
kamienny
robaczy
duchowy ½×
stalowy
ognisty
wodny
trawiasty
elektryczny
psychiczny
lodowy
smoczy
mroczny ½×
baśniowy
normalny
walczący
latający
trujący
ziemny
kamienny
robaczy
duchowy ½×
stalowy
ognisty
wodny
trawiasty
elektryczny
psychiczny
lodowy
smoczy
mroczny ½×
baśniowy
normalny
walczący
lodowy
trujący
ziemny
kamienny
robaczy
duchowy ½×
stalowy
ognisty
wodny
trawiasty
elektryczny
psychiczny
lodowy
smoczy
mroczny ½×
baśniowy
normalny
walczący
latający
trujący
ziemny
kamienny
robaczy
duchowy ½×
stalowy
ognisty
wodny
trawiasty
elektryczny
psychiczny
lodowy
smoczy
mroczny ½×
baśniowy
Notki:

Lista ruchów

Główny artykuł: Persian/Lista ruchów w poprzednich generacjach

Poprzez poziom

Poprzez TM/HM

Poprzez rozmnażanie

Poprzez nauczanie

Specjalne ruchy

Ewolucja

Persian

Meowth
Niewyewoluowany
Meowth
normalny
Bag Rare Candy Sprite
Poziom 28

Persian
Pierwsza ewolucja
Persian
normalny

Alolański Persian

Meowth Alola
Niewyewoluowany
Meowth
mroczny
Bag Soothe Bell Sprite
Przyjaźń

Bag Rare Candy Sprite
Poziom 28PE
Persian-Alola
Pierwsza ewolucja
Persian
mroczny

Sprite'y

Ciekawostki

Pochodzenie

Wygląd persa jest prawdopodobnie bardziej podobny do kotów syjamskiego niż kotów perskich, a jego gatunek w języku japońskim to シャムネコ lub "shamuneko" co oznacza "Kot Syjamski". Jest również podobny do dużych dzikich kotów, takich jak pumy. Klejnot na głowie sprawia, że ​​przypomina Karbunkuł, latynoamerykańską mitologiczną bestię, która miała klejnot na czole.

W przeciwieństwie do zwykłego Persiana, Alolański Persian wydaje się być oparty bardziej na kotach domowych, które przeszły selektywną hodowlę, szczególnie tych będących własnością rodziny królewskiej. W szczególności jego wygląd bardzo przypomina brytyjskiego krótkowłosego, rasy importowanej znanej z dużej i zaokrąglonej głowy, która rozwinęła się w wyniku chowu wsobnego z powodu izolacji od innych kotów. Kolor klejnotu może być wizualnym kalamburem w wariancie "British Blue". Ze względu na dużą głowę i manierę może być również wizualnym kalamburem pod pojęciem bycia "wielkogłowy".

Etymologia

Persian nawiązuje do kota perskiego. Może to być również związane z purr, onomatopoeią dla hałasu wydawanego przez kota, gdy jest zadowolony.

Powiązane artykuły

052MS #052: Meowth
Pokémony
#054: Psyduck 054MS