Pangoro (jap: ゴロンダ Goronda) jest Pokémonem dwu-typu Walczącego/Mrocznego, wprowadzonym w Generacji VI.

Ewoluuje z Panchama począwszy od poziomu 32, o ile gracz ma Pokémona typu Mrocznego w swojej drużynie.

Biologia

Pangoro to wielki dwunożny Pokémon przypominający humanoidalnego misia pandę. Ma krępą budowę z okrągłym brzuchem, krótkimi nogami i długimi ramionami z dużymi łapami. Jego głowę i brzuch pokryte są grubym białym futrem, a dolną część ciała, klatkę piersiową, ramiona i plecy równie grubym, ciemnoszarym futrem. Długa peleryna tego ciemnoszarego futra wisi za jego plecami; w połączeniu z resztą wzoru z ciemnego futra daje to wrażenie, że Pangoro ma na sobie długi płaszcz i spodnie. Trójpalczaste łapy Pangoro mają krótsze, ciemniejsze futro i zakończone są czarnymi pazurami. Ma tępy pysk z trójkątnym czarnym nosem, zaokrąglone czarne uszy, wystające kły w dolnej szczęce i czarne półkola pod brwiami, które sprawiają, że jego oczy są nie do odróżnienia. Pangoro lubi nosić pęd o cienkiej łodydze z dwoma liśćmi w pysku.

Pomimo swojej kłótliwej postawy, Pangoro jest miły dla tych, których uważa za swoich przyjaciół i nie toleruje tych, którzy czepiają się słabych. Z ramionami wystarczająco potężnymi, by złamać słup telefoniczny, rzuca się do bitwy jak berserker, nie zważając na jakiekolwiek obrażenia, jakie może odnieść. Pangoro może jednym uderzeniem zniszczyć wywrotkę i wykorzystać tę siłę do bicia przeciwników. Wielu Trenerów jest zafascynowanych jego żywą naturą; jednak ci, którzy chcą wyszkolić Pangoro dla siebie, będą musieli z nim walczyć. Żyje, aby wdawać się w pojedynki z Obstagoonem. Pangoro i jego pre-ewolucyjna forma Pancham są jedynymi znanymi Pokémonami zdolnymi poznać technikę Natarcia w Pokémon Sword i Shield. W przeszłości Kończąca Bluzga miała ten status.

W anime

W mandze

Dane w grach

Wpisy w Pokédexie

Gra Wpis z Pokédexa
Ten Pokémon był niedostępny przed Generacją VI.
X Chociaż ma gwałtowny temperament, nie znosi zastraszania. Używa liścia w pysku, aby wyczuć ruchy swoich wrogów.
Y Szarżuje do przodu i tłucze przeciwników jak berserker, nie zważając na jakiekolwiek trafienia, jakie może przyjąć. Jego ramiona są wystarczająco potężne, by złamać słup telefoniczny.
Omega Ruby Chociaż ma gwałtowny temperament, nie znosi zastraszania. Używa liścia w pysku, aby wyczuć ruchy swoich wrogów.
Alpha Sapphire Szarżuje do przodu i tłucze przeciwników jak berserker, nie zważając na jakiekolwiek trafienia, jakie może przyjąć. Jego ramiona są wystarczająco potężne, by złamać słup telefoniczn.
Sun Ma doskonałą siłę fizyczną. Ci, którzy chcą zostać Trenerem Pangoro, nie mają innego wyboru, jak tylko rozmawiać z jego pięściami.
Moon Na podstawie lekkich drgań liści bambusa wnioskuje o ruchach przeciwnika. Jest chętny do bójek, ale ma dobre serce w stosunku do swoich towarzyszy.
Ultra Sun Ten awanturniczy Pokémon może pochwalić się wielką siłą fizyczną. Wielu Trenerów jest również zachwyconych jego żywym charakterem.
Ultra Moon Pangoro jest typem, który gada pięściami. Nie mówi wiele, ponieważ bije przeciwników z siłą wystarczającą, aby posłać wywrotki w powietrze.
Sword Ten Pokémon szybko się złości i nie ma problemu z wykorzystaniem swojej niezwykłej siły, aby dostać się do celu. Żyje dla pojedynków z Obstagoonem.
Shield Używając swojego liścia, Pangoro może przewidzieć ruchy swoich przeciwników. Uderza ciosami, które jednym uderzeniem mogą obrócić wywrotkę w złom.

Lokalizacje w grze

Gra Lokalizacja
X Ewoluowanie Panchama
Y
Omega Ruby Wymiana
Alpha Sapphire
Sun Trasy 10, 11 i 17 (Walka SOS)
Moon
Ultra Sun Trasy 10 i 11 (Walka SOS)
Ultra Moon
Let's Go Eevee
Sword Jezioro Oburzenia
Pyliste Zagłębie, Mostowe Pole, Lustro Olbrzymów, Północne Jeziro Miloch, Kamienna Dzicz, Zachodnie Jezioro AxewZdroju (DynaMaxowa Walka)
Shield
Edycja Rozszerzona Max-Pieczara (Przygoda Dynamax)

W pobocznych grach

Trzymane przedmioty

Gra Trzymane przedmioty
Sun Moon Mental Herb Ziele Umysłu (5%)
Ultra Sun Ultra Moon Mental Herb Ziele Umysłu (5%)
Sword Shield Mental Herb Ziele Umysłu (5%)

Statystyki

Podstawowe statystyki

Statystyki Zasięg
Na Poz. 50 Na Poz. 100
95
155 - 202 300 - 394
A:
124
116 - 193 227 - 381
O:
78
74 - 143 144 - 280
69
66 - 133 128 - 260
71
68 - 135 132 - 265
S:
58
56 - 121 108 - 236
Suma:
495
Inne Pokémony z tą sumą

Efektywność typów

normalny
walczący
latający
trujący
ziemny
kamienny ½×
robaczy
duchowy ½×
stalowy
ognisty
wodny
trawiasty
elektryczny
psychiczny
lodowy
smoczy
mroczny ¼×
baśniowy
normalny
walczący
latający
trujący
ziemny
kamienny ½×
robaczy
duchowy ½×
stalowy
ognisty
wodny
trawiasty
elektryczny
psychiczny
lodowy
smoczy
mroczny ¼×
baśniowy
normalny
walczący
lodowy
trujący
ziemny
kamienny ½×
robaczy
duchowy ½×
stalowy
ognisty
wodny
trawiasty
elektryczny
psychiczny
lodowy
smoczy
mroczny ¼×
baśniowy
normalny
walczący
latający
trujący
ziemny
kamienny ½×
robaczy
duchowy ½×
stalowy
ognisty
wodny
trawiasty
elektryczny
psychiczny
lodowy
smoczy
mroczny ¼×
baśniowy
Notki:

Lista ruchów

Główny artykuł: Pangoro/Lista ruchów w poprzednich generacjach

Poprzez poziom

Poprzez TM/TR

Poprzez rozmnażanie

Poprzez nauczanie

Specjalne ruchy

Ewolucja

Pancham.png
Niewyewoluowany
Pancham
walczący
Rzadki Cukierek + mroczny
Poziom 32
z typem Mrocznym w drużynie

Pangoro.png
Pierwsza ewolucja
Pangoro
walczącymroczny

Sprite'y

Ciekawostki

Pochodzenie

Pangoro jest oparty na pandzie wielkiej. Biorąc pod uwagę, jak jego pre-ewolucja musi być koło Pokémona typu Mrocznego jako warunek wstępny ewolucji, jego gorąca, wojownicza, ale cnotliwa postawa oraz cechy, takie jak futrzana peleryna przypominający płaszcz i kijaszek do żucia, Pangoro również wydaje się czerpać inspirację z banchō, japońskimi liderami przestępczości nieletnich. Metoda ewolucji może sugerować, że Pancham typu czysto-Walczącego swój typ Mroczny po ewolucji z powodu bycia zmylonym przez "zły wpływ". Jego Lśniące ubarwienie może być odniesieniem do pandy Qinling, której kolor jest bardziej brązowy niż czarny.

Etymologia

Pangoro i Goronda może być kombinacją ごろつき gorotsuki (łobuz), ごろごろ gorogoro (dźwięk dudnienia) i panda.

Notki

Pancham #674: Pancham
Pokémony
#676: Furfrou Furfrou