Palossand (jap: シロデスナ Shirodethna) jest Pokémonem dwu-typu Duchowego/Ziemnego, wprowadzonym w Generacji VII.

Ewoluuje z Sandygasta począwszy od poziomu 42.

Biologia

Palossand to Pokémon przypominający zamek z żółtawego piasku z szarymi kamykami wzdłuż podstawy. Ma kwadratowy zamek główny stanowiący jego ciało, dwie okrągłe wieże grające role rąk i szczyt innej okrągłej wieży ze stożkowym wierzchołkiem wystającym z korpusu. Tunel przechodzący przez środek korpusu głównego tworzy usta. Na jego ustach znajduje się linia pięciu naprzemiennie niebieskich i różowych muszelek. Centralna wieża ma sześć okien: trzy z przodu, po jednym z każdej strony i jedno z tyłu. Dwa najbardziej zewnętrzne okna przed centralną wieżą mają małe kamyczki i wyglądają jak oczy. Dwie boczne wieże mają krenelaże u góry z pierścieniem okien pod spodem. Główny korpus Palossanda ma krenelaż wokół centralnej wieży. Pierścień naprzemiennie różowych i niebieskich muszelek otacza centralną wieżę tuż poniżej punktu. Na szczycie wieży znajduje się czerwona łopata wbita trzonkiem.

Palossand jest nazywany Plażowym Koszmarem. Każde ziarno ciała Palossanda ma swoją własną wolę. Kontroluje dorosłych, aby zmusić ich do zbudowania zamku z piasku, który zapewnia mu przebranie i obronę. Jednak Palossand jest w stanie samodzielnie uzupełnić utracony piasek. Ma moc kontrolowania piasku. Łopata na głowie obraca się, gdy Palossand szuka ofiary i uważa się, że działa jak radar. Cieszy się siłą życiową Pokémonów i łapie małe Pokémony, tworząc piaszczysty wir. Kości ofiar są pod nim, a ślady złej woli ofiar są wszędzie, gdzie przechodzi Palossand. Mówi się, że jest to geneza nowego Sandygasta, urodzonego z dusz które uzyskał od ofiar.[1]. Jak pokazano w anime, Palossand może manipulować jego rozmiarem i może urosnąć do rozmiarów budynku. Palossand można znaleźć na plażach, jednak nie znosi wody. Nie może zachować swego zamkowego kształtu podczas ulewnych burz.

Palossand i jego pre-ewolucja są jedynymi znanymi Pokémonami zdolnymi do poznania techniki Przypływ Piasku.

W anime

W mandze

Dane w grach

Wpisy w Pokédexie

Gra Wpis z Pokédexa
Ten Pokémon był niedostępny przed Generacją VII.
Sun Opętani ludzie kontrolowani przez tego Pokémona przekształcili jego kopiec piasku w zamek. W miarę ewolucji jego moc klątwy stawała się coraz silniejsza.
Moon Pod zamkiem spoczywają masy wyschniętych kości tych, którym witalność wyssał.
Ultra Sun Każde z jego ziarenek piasku ma swoją własną wolę. Palossand zjada małe Pokémony i wysysa ich niezbędną esencję, kiedy jeszcze żyją.
Ultra Moon Gdy już rozpętał burzę piaskową, aby zatrzymać przeciwników na ich drodze, ten przerażający Pokémon odbiera im witalność.
Sword Palossand jest znane jako Plażowy Koszmar. Wciąga swoją ofiarę w piasek, kontrolując sam piasek, a następnie wysysa jej duszę.
Shield Ten Pokémon żyje na plażach, ale nienawidzi wody. Palossand nie może zachować swojego zamkowego kształtu, jeśli zostanie przemoczony przez ulewny deszcz.

Lokalizacje w grze

Gra Lokalizacja
Sun Ewoluowanie Sandygasta
Moon
Ultra Sun Ewoluowanie Sandygasta
Ultra Moon
Let's Go Eevee
Sword WymianaWersja 1.2.0+
Shield
Edycja Rozszerzona Pętlowa Laguna (Legowiska)
Plaża Wyzwania, Pieczara Odważnych, Odskoczniowe Morze (DynaMaxowa Walka)
Max-Pieczara (Przygoda Dynamax)

W pobocznych grach

Statystyki

Podstawowe statystyki

Statystyki Zasięg
Na Poz. 50 Na Poz. 100
85
145 - 192 280 - 374
A:
75
72 - 139 139 - 273
O:
110
103 - 178 202 - 350
100
94 - 167 184 - 328
75
72 - 139 139 - 273
S:
35
36 - 95 67 - 185
Suma:
480
Inne Pokémony z tą sumą

Efektywność typów

normalny
walczący
latający
trujący ¼×
ziemny
kamienny ½×
robaczy ½×
duchowy
stalowy
ognisty
wodny
trawiasty
elektryczny
psychiczny
lodowy
smoczy
mroczny
baśniowy
normalny
walczący
latający
trujący ¼×
ziemny
kamienny ½×
robaczy ½×
duchowy
stalowy
ognisty
wodny
trawiasty
elektryczny
psychiczny
lodowy
smoczy
mroczny
baśniowy
normalny
walczący
lodowy
trujący ¼×
ziemny
kamienny ½×
robaczy ½×
duchowy
stalowy
ognisty
wodny
trawiasty
elektryczny
psychiczny
lodowy
smoczy
mroczny
baśniowy
normalny
walczący
latający
trujący ¼×
ziemny
kamienny ½×
robaczy ½×
duchowy
stalowy
ognisty
wodny
trawiasty
elektryczny
psychiczny
lodowy
smoczy
mroczny
baśniowy
Notki:
  • W oparciu o swój gatunek, Palossand jest też niepodatny na ruch Telekinezy.

Lista ruchów

Główny artykuł: Palossand/Lista ruchów w poprzednich generacjach

Poprzez poziom

Poprzez TM/TR

Poprzez rozmnażanie

Poprzez nauczanie

Specjalne ruchy

Ewolucja

Sandygast.png
Niewyewoluowany
Sandygast
duchowyziemny
Rzadki Cukierek
Poziom 42

Palossand.png
Pierwsza ewolucja
Palossand
duchowyziemny

Sprite'y

Sword Shield
770 VIII.png 770 s VIII.png
Normalny Lśniący

Ciekawostki

Pochodzenie

Palossand wydaje się być oparty na zamku z piasku. Jego Lśniący wariant ubarwienia może być oparty na czarnym piasku.

Etymologia

Palossand może być kombinacją palace, loss i sand. Może być też zwrotem pile of sand. Może także pochodzić od pala (z hiszpańskiego od łopatka) lub dotyczyć słowa colossal.

Sirodethna może dosłownie oznaczać 城ですな shiro desu na (To zamek, co?). Może być też kombinacją 城 shiro (zamek), death i 砂 suna (piasek).

Notki

Sandygast #769: Sandygast
Pokémony
#771: Pyukumuku Pyukumuku