Oricorio (jap: オドリドリ Odoridori) jest Pokémonem typu Latającego, wprowadzonym w Generacji VII.

Chociaż nie wiadomo czy ewoluuje w lub z innego Pokémona, Oricorio może zmieniać formy poprzez spijanie nektaru z określonych kwiatów.

Biologia

Oricorio to ptasi Pokémon, który może zmieniać się między czterema znacząco różnymi formami. Forma, jaką przybiera, zależy od rodzaju spożywanego nektaru. Wszystkie postacie mają jasnoróżowy dziób, cienkie nogi i ciemne oczy z białymi źrenicami. Stopy mają trzy palce z przodu i jeden z tyłu, a dziób wygina się w dół.

W Stylu Baile, który zamieszkuje Wyspę Ula'ula, Oricorio jest pokryty czerwonymi piórami z dwoma liniami czarnych piór na każdym ze skrzydeł i ogona. Jego upierzenie przypomina plisowaną sukienkę flamenco. Z tyłu głowy znajduje się biała kulka z cienkimi spiralnymi przedłużeniami po obu stronach, które przypominają kolczyki. Jej powieki są fioletowe i ma długi ogon. Oricorio w Stylu Baile jest bardzo namiętny i emanuje mocą, gdy tańczy, i może się bardzo złościć, jeśli otrzyma niewłaściwe rozkazy. Gdy tańczy, wyrzuca puszysty puch, który może zapalić, wykonując ognisty atak taneczny.[1]

W Stylu Pom-Pom, żyjącym na Wyspie Melemele, Oricorio jest głównie żółty. Większość jego ciała jest bladożółta z linią dłuższych piór wokół talii jak spódnica. Jego dolną część i krótki, przysadzisty ogon pokrywają krótkie, białe pióra. Puszyste kulki ciemnożółtych piór pokrywają końce skrzydeł niczym pompony, a podobne, mniejsze bufki zakrywają jego kostki. Pośrodku klatki piersiowej znajduje się żółte oznaczenie w kształcie litery V, a po bokach oczu znajdują się wachlarze. Znaki wokół oczu są odzwierciedlone przez trzy duże, bladożółte pióra po obu stronach głowy, które są zakończone jasnożółtym kolorem. Taniec Oricorio w Stylu Pom-Pom ładuje jego pióra elektrycznością statyczną. Podczas ładowania jego pióra mogą być używane do atakowania i wywoływania wstrząsów elektrycznych. Wykorzystuje również swój taniec, aby rozweselić ludzi, którzy czują się ponuro, ale także wykorzysta to jako okazję do zaszokowania niczego nie podejrzewających wrogów.

W Stylu Pa'u, przebywającym na Wyspie Akala, Oricorio ma różowe pióra. Jego główne ciało jest ciemnoróżowe, podczas gdy większość pozostałych piór ma różne odcienie różu. Wachlarz trzech piór na końcach każdego skrzydła: dwa jasnoróżowe z biało-różowym pośrodku. Na czubku głowy znajduje się układ piór przypominający nakrycie głowy: pierścień puszystych, jasnoróżowych piór z większymi, jaśniejszymi piórami wystającymi od środka. Wokół jego talii znajduje się większa, podobna grupa piór jak spódnica. Oricorio Stylu Pa'u może być trudny do pokonania ze względu na jego wyluzowany charakter. Wykorzystuje swój taniec, aby skupić umysł i zwiększyć swoją moc psychiczną. Mówi się również, że taniec jest ofiarą wdzięczności dla jego boskiego strażnika.[2] Daje się wciągnąć w taniec, że czasami ignoruje polecenia Trenera.

W Stylu Sensu, żyjącym na Wyspie Poni, pióra Oricorio są głównie fioletowe. Końce jego skrzydeł rozszerzają się w wachlarz, a na czubku głowy ma grzebień w kształcie wachlarza. U podstawy czubka znajdują się cztery pióra z jasnoniebieskimi końcówkami. Z każdej strony są dwa takie pióra, przypominające ozdobne pałeczki do włosów. Po bokach każdego oka znajdują się drobne, jasnoniebieskie znaczenia przypominające rzęsy. Krawędzie jego skrzydeł, wachlarzy, czubka głowy i długiego ogona mają podwójną obwódkę w kolorze bladofioletowym z jasnoniebieskim na zewnętrznej krawędzi. Oricorio Stylu Sensu to spokojny i opanowany Pokémon. Poprzez swój taniec ściąga pobliskie duchy i pożycza ich moc do walki. Jego taniec przypomina ludziom, którzy wyemigrowali z Kanto, ich ojczyznę.[3]

Oricorio jest jedynym znanym Pokémonem, który może poznać Taniec Objawienia, którego typ ulega zmianie wraz ze stylem Oricorio.

W anime

W mandze

Dane w grach

Wpisy w Pokédexie

Gra Wpis z Pokédexa
Ten Pokémon był niedostępny przed Generacją VII.
Styl Baile
Sun Uderza swoimi skrzydłami, aby stworzyć ogień. Gdy porusza się krokami po swoim pięknym tańcu, kąpie przeciwników w intensywnym płomieniu.
Moon Ten Oricorio popijał czerwony nektar. Jego namiętne ruchy taneczne powodują, że wrogowie spalają się zarówno w ciele, jak i w umyśle.
Ultra Sun Zdobywa serca wrogów swoim namiętnym tańcem, a następnie wykorzystuje ich powstałe otwarcie, aby wypalić go płonącymi płomieniami.
Ultra Moon Ten Oricorio wypił czerwony nektar. Jeśli jego Trener podaje niewłaściwą kolejność, ten namiętny Pokemon staje się wściekły.
Styl Pom-Pom
Sun Ten Oricorio popijał jasnożółty nektar. Jego jasny, wesoły taniec rozpływa serca wrogów.
Moon Tworzy ładunek elektryczny, pocierając pióra. Tańczy nad wrogami i dostarcza szokujące elektryczne ciosy.
Ultra Sun Podnosi przeciwników na duchu dzięki wesołym ruchom tanecznym. Kiedy przestaną być czujni, poraża ich prądem.
Ultra Moon Ten Oricorio wypił jasny żółty nektar. Kiedy zobaczy kogoś, kto wygląda na przygnębionego, spróbuje go rozweselić tańcem.
Styl Pa'u
Sun Ten Oricorio relaksuje się delikatnie kołysząc. Zwiększa to jego energię psychiczną, którą następnie wystrzeliwuje przeciw swoim wrogom.
Moon Ten Oricorio wypił różowy nektar. Serca wrogów rozpływają się na widok delikatnie kołyszących się bioder.
Ultra Sun Relaksuje przeciwników dzięki eleganckim tańcom. Kiedy stracą czujność, obdarza ich energią psychiczną.
Ultra Moon Ten Oricorio wypił różowy nektar. Jest tak pochłonięty tańcem, że czasami nie słyszy poleceń Trenera.
Styl Sensu
Sun Ten Oricorio popijał purpurowy nektar. Jego elegancki, atrakcyjny taniec wyśle umysły i serca wrogów do innego świata.
Moon Przywołuje umarłych swoim marzycielskim tańcem. Ze złości czerpie siłę, za pomocą której przeklina swoich wrogów.
Ultra Sun Urzeka swoich przeciwników udanym tańcem. Kiedy stracą czujność, rzucają na nich klątwę, która przyniesie im kres.
Ultra Moon Ten Oricorio popijał purpurowy nektar. Niektórzy tancerze wykorzystują jego wdzięczny, elegancki taniec jako inspirację.

Lokalizacje w grze

Gra Lokalizacja
Sun Łąka Melemele (Styl Pom-Pom)
Trasa 6 (Styl Pa'u)
Łąka Ula'ula (Styl Baile)
łąka Poni (Styl Sensu)
Moon
Ultra Sun Łąka Melemele (Styl Pom-Pom)
Trasa 6 (Styl Pa'u)
Łąka Ula'ula (Styl Baile)
łąka Poni (Styl Sensu)
Ultra Moon
Let's Go Eevee
Sword Nie do zdobycia
Shield

W pobocznych grach

Trzymane przedmioty

Gra Trzymane przedmioty
Sun Moon Honey Miód (5%)
Ultra Sun Ultra Moon Honey Miód (5%)

Statystyki

Podstawowe statystyki

Statystyki Zasięg
Na Poz. 50 Na Poz. 100
75
135 - 182 260 - 354
A:
70
67 - 134 130 - 262
O:
70
67 - 134 130 - 262
98
92 - 165 180 - 324
70
67 - 134 130 - 262
S:
93
88 - 159 171 - 313
Suma:
476
Inne Pokémony z tą sumą

Efektywność typów

Styl Baile

normalny
walczący ½×
latający
trujący
ziemny
kamienny
robaczy ¼×
duchowy
stalowy ½×
ognisty ½×
wodny
trawiasty ¼×
elektryczny
psychiczny
lodowy
smoczy
mroczny
baśniowy ½×
normalny
walczący ½×
latający
trujący
ziemny
kamienny
robaczy ¼×
duchowy
stalowy ½×
ognisty ½×
wodny
trawiasty ¼×
elektryczny
psychiczny
lodowy
smoczy
mroczny
baśniowy ½×
normalny
walczący ½×
lodowy
trujący
ziemny
kamienny
robaczy ¼×
duchowy
stalowy ½×
ognisty ½×
wodny
trawiasty ¼×
elektryczny
psychiczny
lodowy
smoczy
mroczny
baśniowy ½×
normalny
walczący ½×
latający
trujący
ziemny
kamienny
robaczy ¼×
duchowy
stalowy ½×
ognisty ½×
wodny
trawiasty ¼×
elektryczny
psychiczny
lodowy
smoczy
mroczny
baśniowy ½×
Notki:

Styl Pom-Pom

normalny
walczący ½×
latający ½×
trujący
ziemny
kamienny
robaczy ½×
duchowy
stalowy ½×
ognisty
wodny
trawiasty ½×
elektryczny
psychiczny
lodowy
smoczy
mroczny
baśniowy
normalny
walczący ½×
latający ½×
trujący
ziemny
kamienny
robaczy ½×
duchowy
stalowy ½×
ognisty
wodny
trawiasty ½×
elektryczny
psychiczny
lodowy
smoczy
mroczny
baśniowy
normalny
walczący ½×
lodowy ½×
trujący
ziemny
kamienny
robaczy ½×
duchowy
stalowy ½×
ognisty
wodny
trawiasty ½×
elektryczny
psychiczny
lodowy
smoczy
mroczny
baśniowy
normalny
walczący ½×
latający ½×
trujący
ziemny
kamienny
robaczy ½×
duchowy
stalowy ½×
ognisty
wodny
trawiasty ½×
elektryczny
psychiczny
lodowy
smoczy
mroczny
baśniowy
Notki:

Styl Pa'u

normalny
walczący ¼×
latający
trujący
ziemny
kamienny
robaczy
duchowy
stalowy
ognisty
wodny
trawiasty ½×
elektryczny
psychiczny ½×
lodowy
smoczy
mroczny
baśniowy
normalny
walczący ¼×
latający
trujący
ziemny
kamienny
robaczy
duchowy
stalowy
ognisty
wodny
trawiasty ½×
elektryczny
psychiczny ½×
lodowy
smoczy
mroczny
baśniowy
normalny
walczący ¼×
lodowy
trujący
ziemny
kamienny
robaczy
duchowy
stalowy
ognisty
wodny
trawiasty ½×
elektryczny
psychiczny ½×
lodowy
smoczy
mroczny
baśniowy
normalny
walczący ¼×
latający
trujący
ziemny
kamienny
robaczy
duchowy
stalowy
ognisty
wodny
trawiasty ½×
elektryczny
psychiczny ½×
lodowy
smoczy
mroczny
baśniowy
Notki:

Styl Sensu

normalny
walczący
latający
trujący ½×
ziemny
kamienny
robaczy ¼×
duchowy
stalowy
ognisty
wodny
trawiasty ½×
elektryczny
psychiczny
lodowy
smoczy
mroczny
baśniowy
normalny
walczący
latający
trujący ½×
ziemny
kamienny
robaczy ¼×
duchowy
stalowy
ognisty
wodny
trawiasty ½×
elektryczny
psychiczny
lodowy
smoczy
mroczny
baśniowy
normalny
walczący
lodowy
trujący ½×
ziemny
kamienny
robaczy ¼×
duchowy
stalowy
ognisty
wodny
trawiasty ½×
elektryczny
psychiczny
lodowy
smoczy
mroczny
baśniowy
normalny
walczący
latający
trujący ½×
ziemny
kamienny
robaczy ¼×
duchowy
stalowy
ognisty
wodny
trawiasty ½×
elektryczny
psychiczny
lodowy
smoczy
mroczny
baśniowy
Notki:

Lista ruchów

Główny artykuł: Oricorio/Lista ruchów w poprzednich generacjach

Poprzez poziom

Poprzez TM/HM

Poprzez rozmnażanie

Poprzez nauczanie

Specjalne ruchy

Ewolucja

Oricorio-Baile.png
Niewyewoluowany
Oricorio
ognistylatający

Formy

Bag Red Nectar Sprite.png Czerwony Nektar
Oricorio.png
Styl Baile
Oricorio
ognistylatający

Bag Yellow Nectar Sprite.png Żółty Nektar
Oricorio.png
Styl Pom-Pom
Oricorio
elektrycznylatający

Bag Pink Nectar Sprite.png Różowy Nektar
Oricorio.png
Styl Pa'u
Oricorio
psychicznylatający

Bag Purple Nectar Sprite.png Fioletowy Nektar
Oricorio.png
Styl Sensu
Oricorio
duchowylatający

Sprite'y

Ciekawostki

  • Kolor dla każdego Oricorio odpowiada hawajskiemu słowu, od którego pochodzi nazwa wyspy, z której pochodzi.
  • Oricorio dzieli swoją kategorię z Galariańskim Mr. Mime'm. Oboje są znani jako Pokémony Taneczne.

Pochodzenie

Oricorio może być inspirowany łuskaczami, małym wróblowym ptakiem mieszkającym na Hawajach. Łuskacze żywią się nektarem różnych roślin, ale każdy gatunek preferuje określony kwiat, do którego przystosowany jest jego dziób. Taniec Oricorio może również wywodzić się z tańców godowych niektórych ptaków.

Jego style taneczne inspirowane są różnymi formami tańca. Styl Baile odnosi się do flamenco (baile to hiszpańskie słowo od tańca), Styl Pom-Pom odnosi się do cheerleadingu, Style Pa'u odnosi się do hula (pāʻū to hawajskie słowo od spódnicy, szczególnie tych używanych do hula), a Styl Sensu odnosi się do japońskiego tańca (扇子 sensu to japońskie słowo od składanego wachlarza, który może być wykorzystywany w takich tańcach). Styl Sensu ma też zauważalne podobieństwo do gejszy.

Oricorio może również inspirować się ziębami Darwina, które również zmieniają się i dostosowują do każdej wyspy, gdy jedzą nektar z danych kwiatów.

Etymologia

Oricorio może być kombinacją oriole i choreography. Może także dotyczyć słowa oratorio.

Odoridori może być kombinacją 踊り odori (taniec), 鳥 tori (ptak) i 色とりどり irotoridori (różnobarwny).

Powiązane artykuły

Notki

Crabominable #740: Crabominable
Pokémony
#742: Cutiefly Cutiefly