Pokémon Wiki
Advertisement

Opanowanie ruchu (jap: 技の皆伝 opanowanie ruchu) jest mechaniką w Pokémon Legends: Arceus, która pozwala Pokémonowi użyć ruchu w jego stylu zwinności (jap: 早業 Zwinny Ruch) lub stylu siły (jap: 力業 Mocny Ruch). Używają stylu zwinności redukuje się moc i efekty ruchu, ale zwiększa się szybkość działania użytkownika, umożliwiając mu szybsze wykonanie kolejnego ruchu. Używanie stylu siły zwiększa moc, efekty i celność ruchu, ale zmniejsza szybkość działania użytkownika, powodując, że użytkownik porusza się później w kolejnych turach. Korzystanie z obu stylów również kosztuje 2 PP; działa to poprzez odjęcie dodatkowego PP od ruchu po jego wybraniu, co oznacza, że ​​ruch z pozostałym 1 PP może być użyty w dowolnym stylu.

Jeśli Pokémon może nauczyć się ruchu poprzez poziom w górę, może również opanować ten ruch poprzez poziom w górę. Zisu na Terenie Treningowym może również pomóc Pokémonowi opanować ruch w zamian za Nasiona Mistrzów; jeśli Pokémon zna ruch, którego nie można nauczyć się przez poziom, to jest to jedyny sposób, w jaki może go opanować. Na wolności, Pokémon Alfa może znać opanowane ruchy poza zestawem ruchów z zyskiwania poziomu. Opanowane ruchy są oznaczone ikoną Move Master icon.png na ekranie opisu i wyboru ruchów.

Ruchy Teleportacja, Mimikra, Pluskanie i Szamotanie nie mogą być opanowane.

Efekty opanowanych ruchów

Ruchy statusowe i ruchy z drugorzędnymi efektami również wpływają na styl zwinności i styl siły, poza mocą i szybkością działania.

Jeśli szukasz efektów dotyczących mocy i celności, zerknij na listę ruchów (Legends: Arceus)
Jeśli szukasz efektów poprzez szybkość działania, zerknij na listę ruchów według modyfikatora szybkości działania

Ruchy, które wpływają na status walki

Ruchy wywołujące obrażenia zwrotne u użytkownika

Ruchy, które leczą użytkownika

Ruchy z podwyższonymi wskaźnikami ciosu krytycznego

Ciekawostki

W innych językach

Język Tytuł
Francuski Maîtrisé capacité
Włoski Padroneggiato mossa
Niemiecki Attacke gemeistert

Styl Zwinności

Język Tytuł
Francuski Style Rapide
Włoski Tecnica rapida
Niemiecki Tempotechnik

Styl Siły

Język Tytuł
Francuski Style Puissant
Włoski Tecnica potente
Niemiecki Krafttechnik
Advertisement