Pokémon Wiki
Advertisement

Olympia (jap. ゴジカ Gojika) jest Liderką Sali Miasta Anistar, znanej oficjalnie jako Sala Anistar w Pokémon X i Y. Jako Liderka Sali specjalizuje się w Pokémonach typu Psychicznego. Daje Odznakę Psychiki tym Trenerom, którzy ją pokonają.

W grach rdzennej serii

Olympia pojawia się w Pokémon X i Y jako Liderka Sali. Mówi w haiku. Często mówi o losie i przyszłości. Trenerzy, którzy pokonają Olympię, otrzymają Odznakę Psychiki wraz z TM04 (Cichy Umysł). Według telewizyjnego show Maniacy Sal, jeśli ktoś stawi swój nadgarstek w bransoletę Olympii, pozwoli jej ujrzeć wszystko w przyszłości danej osoby. Stwierdza również, że wnętrze jej płaszcza ma wzór galaktyki, tworząc zerową grawitację, która zwiększa moc psychiczną.

Pokémony

Pokémon X i Y

Walka w Sali
Pałac Walk
Pałac Walk - Niebieskie Pismo Wyzwania
Pałac Walk - Pismo Wyzwania
Pałac Walk - Czerwone Pismo Wyzwania
Pałac Walk - Czarne Pismo Wyzwania
Rewanż w Pałacu Walk
Rewanż w Pałacu Walk - Niebieskie Pismo Wyzwania
Rewanż w Pałacu Walk - Pismo Wyzwania
Rewanż w Pałacu Walk - Czerwone Pismo Wyzwania
Rewanż w Pałacu Walk - Czarne Pismo Wyzwania

Maniacy Sal

Grafika

Olympia concept art.png
Grafika koncepcyjna z Pokémon XY

Sprite'y

VSOlympia.png
Portret VS z
X i Y
Olympia XY OD.png XY Olympia Icon.png
Model overworld z
X i Y
Ikonka PSS z
X i Y

Cytaty

Główny artykuł: Olympia/Cytaty

W anime

W głównej serii

Olympia w anime

Olympia była wspomniana, choć nie z imienia, w Inspirująca Dwuwalka!, w którym ujawniono, że Tierno wyzwał Olympię do walki przed ponownym spotkaniem z Ashem i jego przyjaciółmi, ale przegrał.

Zadebiutowała w Pochmurny los, świetlana przyszłość!, w którym powiedziała grupie o przeszłości Frogadiera Asha. Przewidziała również, że Ash i jego przyjaciele, razem z Zespół R, będą ofiarami nadchodzącego kryzysu, a potem powstrzymała Zespół R przed ukradzeniem olbrzymiego zegara słonecznego. Okazało się, że przewidziała też walkę między Pierwotnym Groudonem a Pierwotnym Kyogre'm z Specjalna Mega Ewolucja, część III, pozwalając mieszkańcom Kalos na podjęcie środków ostrożności w przypadku anomalii pogodowych spowodowanych starciem Legendarnych Pokémonów.

W Pełne skupienie na przyszłości! Olympia stoczyła walkę Sali przeciwko Ashowi. Ostatecznie Ash był w stanie ją pokonać, tym samym zdobywając swoją siódmą Odznakę Ligi Kalos, Odznakę Psychiki. Powiedziała też Profesorowi Sycamore'owi o wizji, jakiej doświadczyła podczas nadchodzącego kryzysu.

Ponownie się pojawiła w retrospekcji w Test synchronizacji!

W Badawcza bitwa z Mistrzynią! Olympia rozmawiała z Dianthą o zagrożeniu, z jakim Kalos będzie musiał się zmierzyć w przyszłości, i pokazała jej wizję dotyczącą Zygarde'a.

Pojawiła się w fantazji w O to właśnie liga!, kiedy Ash rozmawiał z Everettem o Liderach Sali, których pokonał w Kalos, aby mógł wziąć udział w Konferencji Lumiose.

W Przejęcie świata! Olympia była widziana w swojej Sali, obserwując wraz ze swoimi Pokémonami audycję Lysandre'a z Miasta Lumiose. W Niepewna obrona Kalos! i Formowanie doskonalszej więzi! Olympia i jej dwa Meowstici byli jednymi z tych, którzy pomogli zniszczyć Wielką Skałę.

Pojawiła się ponownie w retrospekcji w Do kolejnej rywalizacji!.

Osobowość i cechy charakteru

Olympia jest szczera i głęboko empatyczna. Spoczywa na niej ogromna odpowiedzialność, przepowiadając swoje psychiczne przepowiednie w precyzyjny sposób, aby uniknąć nieporozumień. Często otrzymuje żywe wizje przeszłości i przyszłości, powodując jej przechodzenie i wychodzenie ze stanu psychicznego. Sala Anistar służy również jako szkoła dla innych Psioników, szkoląc ich, aby osiągali swój pełny potencjał.

W bitwie Olympia jest równie precyzyjna. Jej dwa Meowstici zostały przeszkolone, aby wspierać się nawzajem w walce i ukrywać wszelkie słabości. Olympia korzysta z pełnego zakresu ataków i specjalnych zdolności.

Pokémony

Meowstici (×2)
Meowstici Olympii
Meowstici Olympii pojawiły się w Pochmurny los, świetlana przyszłość!, w którym posłali Zespół R w przestworza. Pojawiły się ponownie w Pełne skupienie na przyszłości!, w którym zostały użyte przez Olympię w walce Sali przeciwko Ashowi. Obydwie walczyły przeciwko Frogadierowi i Talonflame'owi i ostatecznie przegrały.

Samiec Meowstica zapewnia wzrost statystyk i obrony w walce podczas gdy samica Meowstic często wykonuje ofensywne ataki.

Pojawiły się ponownie w retrospekcji w Test synchronizacji!.

Pojawiły się ponownie w Przejęcie świata!, w którym razem z Olympią oglądały audycję Lysandre'a z Miasta Lumiose.

Pojawiły się po raz kolejny w Niepewna obrona Kalos! i Formowanie doskonalszej więzi!, w których to pomagały zniszczyć Wielką Skałę.

Pojawiły się ponownie w retrospekcji w Do kolejnej rywalizacji!.

Znane ruchy samca Meowstica to Pomocna Dłoń, Ekran Świetlny i Psychoszok, a jego Zdolnością jest Psotnik.

Znane ruchy samicy Meowstic to Wizja, Mroczny Puls, Psychoszok i Fala Piorunów, a jej Zdolnością jest Bystre Oko.

Debiut Pochmurny los, świetlana przyszłość!

Aktorzy głosowi

Japonia: 勝生真沙子 Masako Katsuki
Stany Zjednoczone: Catrin Lloyd Bollard
Polska: Anna Sroka

W GOTCHA!

Olympia na krótko pojawiła się w GOTCHA!.

W mandze

W mandze Pokémon Adventures

Olympia w Pokémon Adventures

Pokémony

Ta lista dotyczy Pokémonów Olympii w mandze Pokémon Adventures.

Ciekawostki

  • Japoński tytuł Lidera Olympii brzmi 星明かりで 道を つくる 人.
  • Olympia mówi prawie w pełni w haiku.
  • Olympia jest jedyną Liderką Sali w Pokémon X i Y, której wszystkie Pokémony mają wszystkie cztery ruchy każdy podczas walki w Sali.

Notki

Liderzy Sali regionu Kalos
Sala Santalune Odznaka Robaka
XY Viola Icon.png
Viola
Sala Cyllage Odznaka Klifu
XY Grant Icon.png
Grant
Sala Shalour Odznaka Bójki
XY Korrina Icon.png
Korrina
Sala Coumarine Odznaka Rośliny
XY Ramos Icon.png
Ramos
Sala Lumiose Odznaka Woltów
XY Clemont Icon.png
Clemont
Sala Laverre Odznaka Baśni
XY Valerie Icon.png
Valerie
Sala Anistar Odznaka Psychiki
XY Olympia Icon.png
Olympia
Sala Snowbelle Odznaka Góry Lodowej
XY Wulfric Icon.png
Wulfric

Advertisement