FANDOM

Ninjask (jap: テッカニン Tekkanin) jest Pokémonem dwu-typu Robaczego/Latającego, wprowadzonym w Generacji III.

Ewoluuje z Nincady począwszy od poziomu 20. Jeśli gracz ma dodatkowy Poké Ball i wolne miejsce w swojej drużynie, ewolucja może wywołać utworzenie drugiego Pokémona, Shedinję.

Biologia

Ninjask to mały Pokémon, który przypomina cykadę z dwoma parami skrzydeł. Jego ciało jest przeważnie czarne z akcentami żółci i szarości. Większość jego głowy jest żółta, ale między jego błyszczącymi, czerwonymi oczami jest solidne czarne zabarwienie. Zabarwienie rozszerza się do okrągłego wzoru na czole, między dwoma ostrymi grzbietami po bokach głowy. Spód jego głowy jest szary i podzielony, przez co wygląda jak osłona. Na jego plecach jest łata czarnego zabarwienia z żółtym odcinkiem, ukształtowanym jak litera Y do góry nogami. Większość jego pancerza i brzucha jest czarna, ale blisko czubka jest żółty pierścień. Jego szare, insektoidalne ramiona rozciągają się od klatki piersiowej i mają małe, żółte szpony zwrócone do wewnątrz. Ma też podobną parę tylnych nóg. Ma duże, żyłkowane skrzydła z trójkątnymi, czerwonymi czerwonymi końcówkami.

Ninjask to bardzo szybki Pokémon, o którym mówi się, że jest w stanie uniknąć każdego ataku i przez długi czas uważano go za niewidzialnego ze względu na jego dużą prędkość. Jeśli nie jest odpowiednio wyszkolony, odmówi posłuszeństwa swojemu Trenerowi i głośno płacze. Z tego powodu mówi się, że wystawia na próbę zdolności Trenera. Słyszenie jego głośnych płaczów przez zbyt długi czas wywołuje ból głowy. Żyje w tropikalnych i umiarkowanych lasach, gdzie gromadzi się wokół soków drzewnych, aby się pożywić.

W anime

Ważniejsze występy

Pułkownik Hansen używał dwóch Ninjasków wraz z Shedinją przeciwko grupie w odcinkach Księżniczka i Togepi! i Miraż Togepi!.

Brandon użył Ninjaska przeciwko Ashowi w bitwie odcinku Strefa finałowa.

W retrospekcji w odcinku Blask zwycięstwa okazuje się, że Paul złapał Ninjasks. Użył go podczas Ligi Sinnoh.

Drugoplanowe role

W odcinku Nieoczekiwany przyjaciel uczeń w szkole ninja o imieniu Evian użył Ninjaska jako partnera w szkoleniu.

Ninjask pojawił się w filmach Cel Deoxys, Arceus i Klejnot Życia i Zoroark: Mistrz Iluzji.

Wpisy Pokédexa

Odcinek Wpis
AG190 Ninjask, Pokémon Ninja. Ninjask jest tak szybki, że potrafi uniknąć każdego ataku.
Na tym kończą się wpisy z serii Advanced Generation.
Odcinek Wpis
DP187 Ninjask, Pokémon Ninja. Ewoluuje z Nincady. Potrafi latać tak szybko, że nie sposób go dostrzeć.
Na tym kończą się wpisy z serii Diament i Perła.

W mandze

Dane w grach

Wpisy w Pokédexie

Gra Wpis z Pokédexa
Ten Pokémon był niedostępny przed Generacją III.
Ruby Ninjask porusza się z tak dużą prędkością, że nie można go zobaczyć, nawet gdy jego odgłos jest wyraźnie słyszalny. Z tego powodu uważano, że ten Pokémon jest niewidoczny.
Sapphire Jeśli Ninjask nie zostanie odpowiednio przeszkolony, odmówi posłuszeństwa Trenerowi i będzie głośno płakać. Ze względu na tę jakość mówi się, że ten Pokémon wystawia na próbę umiejętności Trenera.
Emerald Ponieważ szybuje energicznie z dużą prędkością, bardzo trudno go zobaczyć. Zbyt długie słyszenie jego charakterystycznych płaczów powoduje ból głowy.
FireRed Ten Pokémon jest tak szybki, że można uniknąć jakiegokolwiek ataku. Uwielbia żywić się sokiem drzewnym.
LeafGreen
Diamond Ponieważ porusza się tak szybko, czasami staje się niewidzialny. Gromadzi się wokół soku drzewnego.
Pearl
Platinum
HeartGold Jego krzyk pozostawia trwały ból głowy, jeśli jest słyszany zbyt długo. Porusza się tak szybko, że jest prawie niewidoczny.
SoulSilver
Black Ponieważ porusza się tak szybko, czasami staje się niewidzialny. Gromadzi się wokół soku drzewnego.
White
Black 2 Ponieważ porusza się tak szybko, czasami staje się niewidzialny. Gromadzi się wokół soku drzewnego.
White 2
X Jego krzyk pozostawia trwały ból głowy, jeśli jest słyszany zbyt długo. Porusza się tak szybko, że jest prawie niewidoczny.
Y Ponieważ porusza się tak szybko, czasami staje się niewidzialny. Gromadzi się wokół soku drzewnego.
Omega Ruby Ninjask porusza się z tak dużą prędkością, że nie można go zobaczyć, nawet gdy jego odgłos jest wyraźnie słyszalny. Z tego powodu uważano, że ten Pokémon jest niewidoczny.
Alpha Sapphire Jeśli Ninjask nie zostanie odpowiednio przeszkolony, odmówi posłuszeństwa Trenerowi i będzie głośno płakać. Ze względu na tę jakość mówi się, że ten Pokémon wystawia na próbę umiejętności Trenera.
Sword Jego krzyk pozostawia trwały ból głowy, jeśli jest słyszany zbyt długo. Porusza się tak szybko, że jest prawie niewidoczny.
Shield Ten Pokémon jest tak szybki, że można uniknąć jakiegokolwiek ataku. Uwielbia żywić się sokiem drzewnym.

Lokalizacje w grze

Gra Lokalizacja
Ruby Ewoluowanie Nincady
Sapphire
Emerald Ewoluowanie Nincady
FireRed Wymiana
LeafGreen
Colosseum Wymiana
XD Wymiana
Diamond Ewoluowanie Nincady
Pearl
Platinum Ewoluowanie Nincady
HeartGold Ewoluowanie Nincady
SoulSilver
Pal Park Las
Black Poké Transfer
White
Black 2 Poké Transfer
White 2
X Ewoluowanie Nincady
Y
Omega Ruby Ewoluowanie Nincady
Alpha Sapphire
Sun Pokémon Bank
Moon
Ultra Sun Pokémon Bank
Ultra Moon
Let's Go Eevee
Sword Kamienna Dzicz
Shield

W pobocznych grach

Gra Lokalizacja
MD Red Ewoluowanie Nincady
MD Blue
Ranger Las Lyra
MD Time Dół Ruchomych Piasków (B5F-B10F)
MD Darkness
MD Sky Dół Ruchomych Piasków (B5F-B10F)
Ranger: SoA Droga Chromy

Statystyki

Podstawowe statystyki

Statystyki Zasięg
Na Poz. 50 Na Poz. 100
61
121 - 168 232 - 326
A:
90
85 - 156 166 - 306
O:
45
45 - 106 85 - 207
50
49 - 112 94 - 218
50
49 - 112 94 - 218
S:
160
148 - 233 292 - 460
Suma:
456
Inne Pokémony z tą sumą

Statystyki Pokéathlonu

Szybkość
5/5 ★★★★★
Moc
2/3 ★★
Talent
2/3 ★★
Upór
2/2 ★★
Skoczność
5/5 ★★★★★
Suma
16/18 ★★★

Efektywność typów

normalny
walczący ¼×
latający
trujący
ziemny
kamienny
robaczy ½×
duchowy
stalowy
ognisty
wodny
trawiasty ¼×
elektryczny
psychiczny
lodowy
smoczy
mroczny
baśniowy
normalny
walczący ¼×
latający
trujący
ziemny
kamienny
robaczy ½×
duchowy
stalowy
ognisty
wodny
trawiasty ¼×
elektryczny
psychiczny
lodowy
smoczy
mroczny
baśniowy
normalny
walczący ¼×
lodowy
trujący
ziemny
kamienny
robaczy ½×
duchowy
stalowy
ognisty
wodny
trawiasty ¼×
elektryczny
psychiczny
lodowy
smoczy
mroczny
baśniowy
normalny
walczący ¼×
latający
trujący
ziemny
kamienny
robaczy ½×
duchowy
stalowy
ognisty
wodny
trawiasty ¼×
elektryczny
psychiczny
lodowy
smoczy
mroczny
baśniowy
Notki:

Lista ruchów

Główny artykuł: Ninjask/Lista ruchów w poprzednich generacjach

Poprzez poziom

Poprzez TM/HM

Poprzez rozmnażanie

Poprzez nauczanie

Specjalne ruchy

Ewolucja

Nincada
Niewyewoluowany
Nincada
robaczyziemny
Bag Rare Candy Sprite
Poziom 20
Ninjask
Pierwsza ewolucja
Ninjask
robaczylatający
Jeśli...
Bag Poké Ball Sprite
Poké Ball w plecaku*

Wolne miejsce w drużynie
Shedinja
Porzucona skorupa
Shedinja
robaczyduchowy

Sprite'y

Ciekawostki

  • Ninjask ma najwyższą podstawową statystykę Szybkości ze wszystkich Robaczych i Latających Pokémonów.
  • Ninjask jest jedynym Pokémonem ze sumą podstawowych statystyk wynoszącą 456.
  • Ninjask dzieli swoją kategorię z Greninją. Obydwoje są znani jako Pokémon Ninja.

Pochodzenie

Ninjask może być oparty na w pełni dorosłej cykadzie, z kolorami przypominającymi Neotibicen dorsatus. Ma również cechy wspólne z ninja.

Etymologia

Ninjask może być kombinacją ninja i mask.

Tekkanin może być kombinacją 鉄火 tekka (obstrzał) i ninja.

290MS #290: Nincada
Pokémony
#292: Shedinja 292MS