FANDOM

Ninetales (jap: キュウコン Kyukon) jest Pokémonem typu Ognistego, wprowadzonym w Generacji I.

Ewoluuje z Vulpixa przy kontakcie z Kamieniem Ognia.

W Aloli, Ninetales ma formę regionalną dwu-typu Lodowego/Baśniowego. Ewoluuje z Alolańskiego Vulpixa przy użyciu Lodowego Kamienia.

Biologia

Ninetales to czworonożny Pokémon podobny do lisa, pokryty grubym, bogatym złoto-białym futrem. Ma małą grzywę z grubszego futra na szyi i długą, puszystą grzywkę na głowie. Ma smukłe nogi, trójpalczaste łapy i dziewięć długich ogonów z jasnopomarańczowymi końcówkami. Ma czerwone oczy, spiczaste uszy i trójkątny czarny nos.

Choć wystarczająco inteligentny, aby łatwo zrozumieć ludzką mowę, Ninetales jest bardzo mściwym Pokémonem, o którym wiadomo, że przeklina tych, którzy go źle traktują. Może żyć przez 1000 lat dzięki energii zawartej w dziewięciu ogonach, z których każdy ma inną mistyczną moc. Płomienie tryskające z jego ust mogą zahipnotyzować przeciwnika i mówi się, że jego lśniące czerwone oczy ponoć dają mu zdolność kontrolowania umysłów. W anime pokazano, że potrafi pływać. Będąc wynikiem ewolucji poprzez kamień ewolucyjny, Ninetales rzadko występuje na wolności, chociaż można go znaleźć na łąkach.

W regionie Alola, Ninetales ma inny wygląd. Sierść ma jasnoniebieską, a futro bardziej płynie i jest bardziej faliste. Czubki ogonów i grzywki, a także dolne połówki nóg, są koloru białego. Grzywka na głowie jest dłuższa, a jego dziewięć ogonów jest mniej od siebie odróżnionych. Ma większe oczy, które są koloru niebieskiego, i małe kępki futra przed uszami.

Alolański Ninetales żyje na ośnieżonej Górze Lanakila, którą niektórzy uważają za świętą ziemię. Jako taki jest czczony jako święty posłaniec lub bóstwo. Alolański Ninetales ma łagodny temperament i wiadomo, że pomaga zagubionym ludziom w niebezpieczeństwie, chociaż ma to na celu przede wszystkim powstrzymanie ich przed wkroczeniem na swoje terytorium. Ukarze każde zagrożenie, jakie jest stwarzane dla swojej sfory Vulpixów. Z futra może wytwarzać kryształki lodu, których może używać zarówno do ataku, jak i obrony. Kryształki lodu mogą działać jak tarcza lub tworzyć kule, które może wystrzelić jak pociski z siłą wystarczającą, aby rozbić skałę.[1]

W anime

W Anime Ninetales odegrał większą rolę w odcinku Czekając na przyjaciół kiedy w pełni zaprezentował swą psychiczną moc. Wcześniej występował sporadycznie i nie odgrywał większej roli.

Pokédex

Ninetales-pokemon lis. Ewoluuje z Vulpixa. Ma dziewięć ogonów pokrytych puszystym i lśniącym runem. Ninetales żyje bardzo długo.

W mandze

Dane w grach

Występy NPC

  • Pokémon Mystery Dungeon: Ninetales rzuciła klątwę na człowieka, który ma się zmienić w Pokémona, co sprowadzi wiele naturalnych katastrof. Gracz jest obwiniany za nie i rusza do legowiska Ninetalesa na szczycie Góry Mrozu, odkryć prawdę. Ninetales ponownie się pojawia, kiedy Gengar pragnie odpokutować to co zrobił Gardevoir. Daje Gengarowi Herb 9 Ogonów i wysyła go oraz gracz do Przyćmionej Jaskini.
  • Pokémon Super Mystery Dungeon: Ninetales powraca, prosząc gracza o odwiedzenie swojej kryjówki w Lesie Wróżek. Po przybyciu gracz połączy się zarówno z Ninetalesem jak i Absolem.

Wpisy w Pokédexie

Gra Wpis z Pokédexa
Red Bardzo bystry i mściwy. Złapanie jednego z jego wielu ogonów może skutkować tysiącletnią klątwą.
Blue
Yellow Według trwałej legendy, 9 szlachetnych świętych zjednoczyło się i odrodziło jako ten Pokémon.
Gold Niektóre legendy twierdzą, że każdy z dziewięciu ogonów ma swój unikalny rodzaj specjalnej mocy mistycznej.
Silver Dziewięć jego pięknych ogonów jest wypełnionych cudowną energią, która mogła utrzymać go przy życiu przez 1000 lat.
Crystal Mówi się, że żyje tysiąc lat, a każdy z jego ogonów jest wypełniony nadprzyrodzonymi mocami.
Ruby Ninetales rzuca złowrogie światło z jasnych czerwonych oczu, aby uzyskać całkowitą kontrolę nad umysłem wroga. Mówi się, że ten Pokémon żyje przez tysiąc lat.
Sapphire Legenda głosi, że Ninetales powstał, gdy dziewięciu czarodziejów posiadających święte moce połączyło się w jednego. Ten Pokémon jest bardzo inteligentny - potrafi zrozumieć ludzką mowę.
Emerald Od dawna mówi się, że każdy z dziewięciu ogonów uosabia zaklętą moc. Długowieczny Ninetales będzie mieć futro, które lśni niczym złoto.
FireRed Ma dziewięć długich ogonów i lśniące niczym złoto futro. Mówi się, że żyje przez 1000 lat.
LeafGreen Bardzo bystry i mściwy. Złapanie jednego z jego wielu ogonów może skutkować tysiącletnią klątwą.
Diamond Mówi się, że jego dziewięć ogonów jest nasyconych mistyczną mocą. Może żyć tysiąc lat.
Pearl
Platinum
HeartGold Niektóre legendy twierdzą, że każdy z dziewięciu ogonów ma swój unikalny rodzaj specjalnej mocy mistycznej.
SoulSilver Dziewięć jego pięknych ogonów jest wypełnionych cudowną energią, która mogła utrzymać go przy życiu przez 1000 lat.
Black Mówi się, że jego dziewięć ogonów jest nasyconych mistyczną mocą. Może żyć tysiąc lat.
White
Black 2 Każdy z dziewięciu ogonów jest nasycony nadprzyrodzoną mocą i może żyć tysiąc lat.
White 2
X Ma dziewięć długich ogonów i lśniące niczym złoto futro. Mówi się, że żyje przez 1000 lat.
Y Bardzo bystry i mściwy. Złapanie jednego z jego wielu ogonów może skutkować tysiącletnią klątwą.
Omega Ruby Ninetales rzuca złowrogie światło z jasnych czerwonych oczu, aby uzyskać całkowitą kontrolę nad umysłem wroga. Mówi się, że ten Pokémon żyje przez tysiąc lat.
Alpha Sapphire Legenda głosi, że Ninetales powstał, gdy dziewięciu czarodziejów posiadających święte moce połączyło się w jednego. Ten Pokémon jest bardzo inteligentny - potrafi zrozumieć ludzką mowę.
Sun Legenda głosi, że ten mistyczny Pokémon powstał, gdy dziewięciu świętych zjednoczyło się w jednego.
Moon Mówi się, że żyjąc przez tysiąc lat, ten Pokémon wykorzystuje swoje nadprzyrodzone zdolności do manipulowania ogniem. Potrafi spalić zdobycz tak szybko, jak chce.
Ultra Sun Z natury jest mściwy i nieustępliwy. Ci, którzy choć raz przekroczą granicę, będą przeklęci przez tysiąc lat wraz ze swoimi potomkami.
Ultra Moon Migoczące płomienie, które tryska z ust, pozostawiają przeciwników zahipnotyzowanych. Następnie ten niezwykle inteligentny Pokémon atakuje.
Let's Go Pikachu Według trwałej legendy dziewięciu szlachetnych świętych zjednoczyło się i odrodziło jako ten Pokémon.
Let's Go Eevee
Sword Mówi się, że żyje 1000 lat, a każdy z jego ogonów jest wypełniony nadprzyrodzonymi mocami.
Shield Bardzo bystry i mściwy. Złapanie jednego z jego wielu ogonów może skutkować tysiącletnią klątwą.
Alolański Ninetales
Sun Tworzy krople lodu w płaszczu i obsypuje nimi wrogów. Każdy, kto go rozgniewa, natychmiast zamarznie.
Moon Pokémon, o spokojnym zachowaniu, był czczony jako wcielenie bóstwa, zanim został zidentyfikowany jako regionalny wariant Ninetalesa.
Ultra Sun Powodem, dla którego prowadzi ludzi aż do podnóża góry, jest to, że chce, aby się pospieszyli i odeszli.
Ultra Moon Niektórzy twierdzili, że bóstwa odwiedzały góry, w których żyją Ninetalesy, więc w dawnych czasach nikt nie mógł zapuszczać się w te góry.
Let's Go Pikachu Żyje w górach wiecznie pokrytych śniegiem i jest czczony jako wcielenie bóstwa. W zamieci wydaje się z nią zlewać.
Let's Go Eevee
Sword Bóstwo mieszka w zaśnieżonych górach, w których żyje ten Pokémon. W czasach starożytnych był czczony jako wcielenie tego bóstwa.
Shield Chociaż poprowadzi podróżników, którzy zgubią się na zaśnieżonej górze, do jej podnóża, nie wybaczy nikomu, kto wyrządzi szkodę przyrodzie.

Lokalizacje w grze

Gra Lokalizacja
Red Wymiana
Blue Ewoluowanie Vulpixa
Blue (japoński) Wymiana
Yellow Ewoluowanie Vulpixa
Gold Wymiana
Silver Ewoluowanie Vulpixa
Crystal Wymiana
Ruby Ewoluowanie Vulpixa
Sapphire
Emerald Ewoluowanie Vulpixa
FireRed Wymiana
LeafGreen Ewoluowanie Vulpixa
Colosseum Wymiana
XD Ewoluowanie Vulpixa
Diamond Ewoluowanie Vulpixa
Pearl
Platinum Ewoluowanie Vulpixa
HeartGold Wymiana
SoulSilver Ewoluowanie Vulpixa
Pal Park Ląd
Black Świątynia Obfitości (Szeleszcząca trawa)
White
Black 2 Świątynia Obfitości (Szeleszcząca trawa)
White 2
X Przyjacielskie Safari (Ogniste)
Y
Omega Ruby Ewoluowanie Vulpixa
Alpha Sapphire
Sun Ewoluowanie Vulpixa
Moon Wymiana
Ultra Sun Ewoluowanie Vulpixa
Ultra Moon Wymiana
Let's Go Pikachu Wymiana
Let's Go Eevee Trasy 7 i 8 Kantoniańska Forma
Ewoluowanie Vulpixa Alolańska Forma
Sword Jezioro Oburzenia
Shield

W pobocznych grach

Gra Lokalizacja
MD Red Ewoluowanie Vulpixa
MD Blue
MD Time Wieczny Las (10F-20F)
MD Darkness
MD Sky Wieczny Las (10F-20F)
Ranger: SoA Zamek Almii
MD Blazing Ewoluowanie Vulpixa
Ranger: GS Osobliwa Świątynia

W eventach

Gry Event Język Lokalizacja Poziom Czas wydania
BW Powerful Tag Ninetales japoński Japonia 50 7 maja - 31 maja, 2012

Trzymane przedmioty

Ninetales

Gra Trzymane przedmioty
Red* Blue* Bag Gold Leaf Sprite Złoty Liść (100%)
Yellow*
Emerald* Bag Rawst Berry Sprite Rawst Jagoda (100%)
Black White Bag Rawst Berry Sprite Rawst Jagoda (100%)
Black 2 White 2 Bag Rawst Berry Sprite Rawst Jagoda (100%)
Sword Shield Bag Charcoal Sprite Węgiel Drzewny (5%)
Eventy* Bag Chesto Berry Sprite Chesto Jagoda (100%)

Alolański Ninetales

Gra Trzymane przedmioty
Sword Shield Bag Snowball Sprite Śnieżna Kulka (5%)

Statystyki

Podstawowe statystyki

Ninetales
Statystyki Zasięg
Na Poz. 50 Na Poz. 100
73
133 - 180 256 - 350
A:
76
72 - 140 141 - 276
O:
75
72 - 139 139 - 273
81
77 - 146 150 - 287
100
94 - 167 184 - 328
S:
100
94 - 167 184 - 328
Suma:
505
Inne Pokémony z tą sumą

Alolański Ninetales
Statystyki Zasięg
Na Poz. 50 Na Poz. 100
73
133 - 180 256 - 350
A:
67
64 - 130 125 - 256
O:
75
72 - 139 139 - 273
81
77 - 146 150 - 287
100
94 - 167 184 - 328
S:
109
102 - 177 200 - 348
Suma:
505
Inne Pokémony z tą sumą

Statystyki Pokéathlonu

Szybkość
3/4 ★★★
Moc
2/3 ★★
Talent
4/5 ★★★★
Upór
2/3 ★★
Skoczność
3/3 ★★★
Suma
14/18 ★★

Efektywność typów

Ninetales

normalny
walczący
latający
trujący
ziemny
kamienny
robaczy ½×
duchowy
stalowy ½×
ognisty ½×
wodny
trawiasty ½×
elektryczny
psychiczny
lodowy ½×
smoczy
mroczny
baśniowy ½×
normalny
walczący
latający
trujący
ziemny
kamienny
robaczy ½×
duchowy
stalowy ½×
ognisty ½×
wodny
trawiasty ½×
elektryczny
psychiczny
lodowy ½×
smoczy
mroczny
baśniowy ½×
normalny
walczący
lodowy
trujący
ziemny
kamienny
robaczy ½×
duchowy
stalowy ½×
ognisty ½×
wodny
trawiasty ½×
elektryczny
psychiczny
lodowy ½×
smoczy
mroczny
baśniowy ½×
normalny
walczący
latający
trujący
ziemny
kamienny
robaczy ½×
duchowy
stalowy ½×
ognisty ½×
wodny
trawiasty ½×
elektryczny
psychiczny
lodowy ½×
smoczy
mroczny
baśniowy ½×
Notki:

Alolański Ninetales

normalny
walczący
latający
trujący
ziemny
kamienny
robaczy ½×
duchowy
stalowy
ognisty
wodny
trawiasty
elektryczny
psychiczny
lodowy ½×
smoczy
mroczny ½×
baśniowy
normalny
walczący
latający
trujący
ziemny
kamienny
robaczy ½×
duchowy
stalowy
ognisty
wodny
trawiasty
elektryczny
psychiczny
lodowy ½×
smoczy
mroczny ½×
baśniowy
normalny
walczący
lodowy
trujący
ziemny
kamienny
robaczy ½×
duchowy
stalowy
ognisty
wodny
trawiasty
elektryczny
psychiczny
lodowy ½×
smoczy
mroczny ½×
baśniowy
normalny
walczący
latający
trujący
ziemny
kamienny
robaczy ½×
duchowy
stalowy
ognisty
wodny
trawiasty
elektryczny
psychiczny
lodowy ½×
smoczy
mroczny ½×
baśniowy
Notki:

Lista ruchów

Główny artykuł: Ninetales/Lista ruchów w poprzednich generacjach

Poprzez poziom

Poprzez TM/HM

Poprzez rozmnażanie

Poprzez nauczanie

Specjalne ruchy

Ewolucja

Ninetales

Vulpix
Niewyewoluowany
Vulpix
ognisty
Bag Fire Stone Sprite
Kamień Ognia

Ninetales
Pierwsza ewolucja
Ninetales
ognisty

Alolański Ninetales

Vulpix Alola
Niewyewoluowany
Vulpix
lodowy
Bag Ice Stone Sprite
Lodowy Kamień

Ninetales Alola
Pierwsza ewolucja
Ninetales
lodowybaśniowy

Sprite'y

Ciekawostki

  • Żaden inny Pokémon nie posiada tej samej kombinacji typu co Alolański Ninetales.
  • Ninetales i Vulpix dzielą swoją nazwę kategorii z linią ewolucyjną Fennekina, Nickitem i Thievulem. Wszyscy są znani jako Pokémon Lis.
  • Wartość EV Ninetalesa składająca się z 1 Specjalnej Obrony i 1 Szybkości jest unikalna.

Pochodzenie

Ninetales jest oparta na rudym lisie i również na legendzie japońskiej kitsune, która ma wiele ogonów, wyjątkowo długą żywotność i może oddychać ogniem. Po długim życiu Kitsune przybiera formy duchowe, co może wyjaśniać, dlaczego Ninetales może nauczyć się ruchów typu Duchowego. W szczególności Ninetales opiera się na 九尾の狐 kyūbi no kitsune, kitsune w podeszłym wieku, której futro zmieniło kolor na srebrno-złoty, a po zdobyciu dziewiątego ogona zyskała moc równoważną bóstwu, noszącą wszechmoc, wszechobecność, i wszechwiedza.

Alolański Ninetales wydaje się być oparty na lisie polarnym. Jego rola jako wcielenia bóstwa nawiązuje do hawajskiej bogini śniegu Poliʻahu, która żyje na wyspie Hawaiʻi, choć tradycyjnie mieszka na Mauna Kea niż na Mauna Loa, która jest oparta na położeniu Sun i Moon.

Etymologia

Ninetales jest kombinacją słów nine i tales, które może być kombinacją słów tails i fairy tales, z japońskiego mitu, na którym się opiera. Może także odnosić się do bata cat o' nine tails, który był historycznie używany w karach wojskowych.

Kyukon jest kombinacją słów 九 kyū (dziewięć) i 恨 kon (uraza, od klątwy którą może rzucać na swoich wrogów), kon kon (dźwięk wydawany przez lisy), コンロ konro (kuchnia gazowa), lub ko, alternatywne czytanie 狐 kitsune (fox). Alternatywnie nazwa może być czytana jako 旧恨 kyūkon (stara uraza).

Powiązane artykuły

Notki

  1. Witryna Pokémon Sun i Moon | Alolański Ninetales

037MS #037: Vulpix
Pokémony
#039: Jigglypuff 039MS