Pokémon Wiki
Advertisement
Pokémon Wiki

Necrozma (jap: ネクロズマ Necrozma) jest Legendarnym Pokémonem typu Psychicznego, wprowadzonym w Generacji VII.

Chociaż nie wiadomo czy ewoluuje w lub z innego Pokémona, Necrozma ma trzy inne formy.

Necrozma jest maskotką gier Pokémon Ultra Sun i Ultra Moon, pojawiającym się na okładkach gier jako Necrozma Grzywy Zmierzchu i Necrozma Skrzydeł Świtu.

Necrozma jest członkiem Tria Światła, razem z Solgaleo i Lunalą.

Biologia

Necrozma to nieco humanoidalny Pokémon, którego ciało wydaje się być zbudowane z czarnego kryształu. Czarny kolor jest wynikiem nagromadzenia się w nim zanieczyszczeń w wyniku głębokiego snu. Duży występ przymocowany do jego głowy to ogon, który ma rząd trzech dużych kolców u góry i jest biały z tyłu z ciemnoszarym symbolem przypominającym gwiazdę pośrodku. Jego twarz jest w rzeczywistości podobnym do pryzmatu obiektem znanym jako pryzmat mózgu, który posiada zbiór wielokolorowych kształtów przypominających oczy. Podczas pochłaniania światła ten pryzmat mózgu świeci na biało.[1] Jego cienkie ramiona mają nieproporcjonalnie duże dłonie z trzema pazurami. Z grzbietu każdej dłoni wystaje białawy kryształ, który ciemnieje w kierunku czubka, a każdy łokieć ma haczykowaty kolec. Z każdego ramienia wystają dwa duże kolce, a wzdłuż każdego boku ciała znajduje się rząd mniejszych kolców. Jego stopy mają po trzy palce w kształcie haczyków.

Necrozma może przejąć kontrolę nad Solgaleo lub Lunalą poprzez fuzję z nimi, dominując ich ciała i umysłu, aby przybrać kolejno formy Necrozmy Grzywy Zmierzchu lub Necrozmy Skrzydeł Świtu. Ponieważ Necrozma siłą absorbuje nieograniczoną energię wytwarzaną przez ich światło, Solgaleo i Lunala stale świecą w podobny sposób jak podczas ich fazy Promiennego Słońca i Pełni Księżyca, gdy są zespoleni. W obu przypadkach ciało gospodarza jest pokryte częściami ciała Necrozmy, które są ułożone jak zbroja.

Necrozma Grzywy Zmierzchu ma zbroję wokół łap, głowy i boków. Ogon Necrozmy rozdziela się na dwie części i przyczepia się do boków tułowia Solgaleo, a jego duże pazury wystają z pleców Solgaleo. Przednie stopy mają przymocowane pięć czarnych pazurów z dwoma kryształami w kształcie litery V na wierzchu, podczas gdy tylna stopa ma tylko trzy pazury. Ma trójkątny hełm z długą, cienką anteną po obu stronach i wyraźnie widoczny pryzmat mózgu Necrozmy. Oczy i nos Solgaleo są widoczne jako jasne, niebieskie światła. Ogon gospodarza zyskuje trzy czarne kolce przyczepione do siebie, a także trzy kolce pod brodą. Konstrukcja podobna do jednej z nóg Necrozmy wystaje z jego pleców. Używając zbroi na piersi, jest w stanie poruszać się, strzelając czarnym światłem.[2]

Necrozma Skrzydeł Świtu ma zbroję wokół tułowia, głowy oraz niektórych części skrzydeł i ogona. Ma również trójkątny hełm z widocznym pryzmatem mózgu, a także własne oczy Lunali widoczne jako świecące różowe światła. Ramiona Necrozmy wychodzą ze środka klatki piersiowej. Pancerz otaczający jego ciało ma dwa duże kolce wystające z ramion i cztery świecące różowe światła pośrodku. W dolnej części pleców znajdują się dwie cienkie, podobne do czułków narośle, rozciągające się w dół. Struktura podobna do ogona Necrozmy rozciąga się od środka jego grzbietu i podobnie jak forma Grzywy Zmierzchu, może być używana jako forma napędu. Wokół ciała jest przymocowanych jedenaście kryształowych kolców, po cztery na skrzydłach i trzy na ogonie Lunali. Te kolce są zdolne do wystrzeliwania ciemnej energii.[3]

Gdy tylko pochłonie wystarczającą ilość światła, Necrozma może przejść proces zwany Ultra Wybuchem, aby odzyskać swoją prawdziwą postać: Ultra Necrozma, kolosalnego smoka czystej energii światła. Jego rozmiar sprawia, że ​​jest to największy typ Psychiczny. Różne fragmenty krystalicznego ciała Necrozmy są przestawiane jako rodzaj "szkieletu" dla reszty ciała Ultra Necrozmy. Te kawałki nabierają złotego blasku od światła, ale bez niego wracają do czerni. Jego głowę otacza kilka kolców i para małych skrzydełek, co sprawia, że ​​przypomina ośmioramienną gwiazdę; jest też mała, jaśniejsza ośmioramienna gwiazda z tyłu głowy. Jego twarz jest pancerna i ma wielokolorowe, heterochromiczne oczy; lewe oko jest głównie czerwone, podczas gdy prawe jest głównie niebieskie. Ma dwie pary skrzydeł: jedną wokół ramion, a drugą wokół bioder. Podczas gdy same skrzydła są wykonane z lekkiego materiału, części ramion są wykonane odpowiednio z dawnych nóg i ramion. Jego dawne ramiona zakrywają teraz dolne nogi, a to, co kiedyś było ogonem, zakrywa jego klatkę piersiową. Ma długi ogon z rzędem kolców u góry. Temperatura ciała Ultra Necrozmy przekracza 10,000 stopni Fahrenheita (5,540 stopni Celsjusza); wszystko, czego dotknie, stopi się od ekstremalnego ciepła. Może wystrzelić wiązki laserowe z każdej części ciała, a te lasery mogą sięgać ponad 18 mil od siebie, spalając wszystko na swojej drodze.[4] Jak zauważono w anime, kiedy Necrozma używa całe swoje światło, zapada w głęboki sen, chyba że pochłonie więcej światła.

Necrozma pochodzi z Ultra Przestrzeni i jest zdolny do otwierania i podróżowania przez Ultra Tunele. W Ultra Megalopolis jest znany jako "Wielka Świetlistość" (jap: かがやきさま Wielka Promienistość). Kiedyś miał zdolność dawania światła, ale stracił tę zdolność po tym, jak został ranny przez przodków Oddziału Ultra Zwiadu, który próbował ukraść jego światło; Profesor Kukui i Lillie twierdzą, że Iskrzące Kamienie używane do wykonywania Ruchów-Z są fragmentami ciała Necrozmy, które stracił w wyniku tego urazu. Necrozma zachowuje się niezwykle gwałtownie z powodu ciągłego, doprowadzającego do szału bólu, którego doświadcza w stanie niepełnym, szukając światła potrzebnego do utrzymania się i odzyskania swojej pierwotnej formy, posuwając się nawet do kradzieży światła od innych istot i miejsc. To zachowanie spowodowało, że w starożytnej Aloli obawiano się go jako "łupieżcy światła". Kiedy łączy się z Solgaleo lub Lunalą, staje się jeszcze bardziej okrutny, do tego stopnia, że ​​wpada w niekontrolowany szał. W rezultacie brutalnie atakuje wszystko, co uważa za wroga, za pomocą pazurów lub laserów, które mogą przeciąć wszystko. Kiedy Necrozma pochłania światło ze świata, świat ten zostaje spowity ciemnością, dopóki skradzione światło nie powróci.

Necrozma jest jedynym znanym Pokémonem zdolnym do poznania ruchów Laser Pryzmatu i Fotonowy Gejzer, z któych ten drugi może być wzmocniony do formy ekskluzywnego Ruchu-Z, zwanego Światłem Palącym Nieboskłon, gdy jest w formie Ultra Necrozmy. Necrozma Grzywy Zmierzchu i Necrozma Skrzydeł Świtu mogą odpowiednio poznać osobiste ruchy Solgaleo i Lunali, Słonecznego Uderzenia i Widma Księżyca, a także ulepszyć je do formy ich przynależnych, ekskluzywnych Ruchów-Z, zwanych Palącym Natarciem Słońca i Złowrogim Maelstromem Księżyca.

W anime

W mandze

Dane w grach

Wpisy w Pokédexie

Gra Wpis z Pokédexa
Ten Pokémon był niedostępny przed Generacją VII.
Sun Przypominająca Ultra Bestię, ta forma życia, najwidoczniej śpiąca pod ziemią, była podejrzewana o pochodzenie z innego świata w starożytnych czasach.
Moon Światło najwyraźniej jest jego źródłem energii. Ma wyjątkowo błędne usposobienie i nieustannie odpala wiązki laserowe.
Ultra Sun Wygląda źle, gdy szaleje w poszukiwaniu światła, które służy jako jego energia. Najwyraźniej pochodzi z innego świata.
Ultra Moon Światło jest jego źródłem energii. Jeśli nie pochłania on światła, powstają w nim i na nim zanieczyszczenia, a Necrozma ciemnieje i przestaje się poruszać.
Necrozma Grzywy Zmierzchu
Ultra Sun Jest to jego forma, pochłaniająca światło Solgaleo. Rzuca się na wrogów, a następnie tnie je pazurami.
Ultra Moon Jest to forma Necrozmy, która pochłania moc Solgaleo, czyniąca go niezwykle okrutnym i niemożliwym do kontrolowania.
Necrozma Skrzydeł Świtu
Ultra Sun Lunala nie ma już własnej woli. Teraz, pod kontrolą Necrozmy, ciągle wyrzuca całą swoją energię.
Ultra Moon Jest to jego forma, gdy pochłania światło Lunali. Łapie wrogów w gigantyczne szpony i rozrywa ich brutalną siłą.
Ultra Necrozma
Ultra Sun Jest to jego forma, gdy pochłonął przytłaczającą energię światła. Wystrzeliwuje wiązki laserowe z całego ciała.
Ultra Moon Światło wylewające się z całego ciała wpływa na żywe istoty i naturę, oddziałując na nie na różne sposoby.
Sword Przetrwa pochłaniając światło. Po długim czasie spania pod ziemią gromadziły się w nim nieczystości, powodując ciemnienie ciała.
Shield Potrzebuje światła, aby przetrwać, i szaleje, szukając go. Jego promienie laserowe przecinają wszystko na kawałki.
Necrozma Grzywy Zmierzchu
Sword Kiedy zdominuje Solgaleo, przybiera tę formę. To okrutny Pokémon, zniekształcający zdobycz przy użyciu wielu pazurów - w tym tych na plecach.
Shield Necrozma przyczepił się do Solgaleo. Wysysa nieograniczoną energię swojego gospodarza, wykorzystując tę ​​energię do napędzania szaleństwa.
Necrozma Skrzydeł Świtu
Sword Necrozma całkowicie ujarzmił Lunalę, zmuszając nieszczęsnego Pokémona do emitowania swojej energii świetlnej, którą Necrozma może pochłonąć.
Shield Kiedy Necrozma przyczepia się do Lunali, staje się zaciekły, widząc wszędzie wrogów, gdzie tylko spojrzy. Spali świat laserami.

Lokalizacje w grze

Gra Lokalizacja
Sun Wzgórze Dziesięciu Karatów (Tylko jeden)
Moon
Ultra Sun Góra Lanakila (Tylko jeden)
Ultra Moon
Let's Go Eevee
Sword WymianaWersja 1.3.0+
Shield
Edycja Rozszerzona Max-Pieczara (Przygoda Dynamax) (Tylko jeden, wymaga odblokowanie przygody Przybyli z Ultra Nieznanego!)

W pobocznych grach

W eventach

Gry Event Region Lokalizacja Poziom Czas wydania
SMUSUM Secret Shiny Necrozma Region japoński Online 75Shiny 6 września, 2019 - 3 lutego, 2020
SMUSUM Eclipse Shiny Necrozma Region koreański Online 75Shiny 15 listopada - 31 grudnia, 2019

Trzymane przedmioty

Gra Trzymane przedmioty
Ultra Sun Ultra Moon Ultranecrozium Z Ultranecozium Z (100%)

Statystyki

Podstawowe statystyki

Necrozma
Statystyki Zasięg
Na Poz. 50 Na Poz. 100
97
157 - 204 304 - 398
A:
107
100 - 174 197 - 344
O:
101
95 - 168 186 - 331
127
118 - 196 233 - 388
89
84 - 155 164 - 304
S:
79
75 - 144 146 - 282
Suma:
600
Inne Pokémony z tą sumą

Necrozma Grzywy Zmierzchu
Statystyki Zasięg
Na Poz. 50 Na Poz. 100
97
157 - 204 304 - 398
A:
157
145 - 229 287 - 454
O:
127
118 - 196 233 - 388
113
106 - 181 207 - 357
109
102 - 177 200 - 348
S:
77
73 - 141 143 - 278
Suma:
680
Inne Pokémony z tą sumą

Necrozma Skrzydeł Świtu
Statystyki Zasięg
Na Poz. 50 Na Poz. 100
97
157 - 204 304 - 398
A:
113
106 - 181 207 - 357
O:
109
102 - 177 200 - 348
157
145 - 229 287 - 454
127
118 - 196 233 - 388
S:
77
73 - 141 143 - 278
Suma:
680
Inne Pokémony z tą sumą

Ultra Necrozma
Statystyki Zasięg
Na Poz. 50 Na Poz. 100
97
157 - 204 304 - 398
A:
167
154 - 240 305 - 476
O:
97
91 - 163 179 - 322
167
154 - 240 305 - 476
97
91 - 163 179 - 322
S:
129
120 - 199 236 - 392
Suma:
754
Inne Pokémony z tą sumą

Efektywność typów

Necrozma

normalny
walczący ½×
latający
trujący
ziemny
kamienny
robaczy 1½×
duchowy 1½×
stalowy
ognisty
wodny
trawiasty
elektryczny
psychiczny ½×
lodowy
smoczy
mroczny 1½×
baśniowy
normalny
walczący ½×
latający
trujący
ziemny
kamienny
robaczy 1½×
duchowy 1½×
stalowy
ognisty
wodny
trawiasty
elektryczny
psychiczny ½×
lodowy
smoczy
mroczny 1½×
baśniowy
normalny
walczący ½×
lodowy
trujący
ziemny
kamienny
robaczy 1½×
duchowy 1½×
stalowy
ognisty
wodny
trawiasty
elektryczny
psychiczny ½×
lodowy
smoczy
mroczny 1½×
baśniowy
normalny
walczący ½×
latający
trujący
ziemny
kamienny
robaczy 1½×
duchowy 1½×
stalowy
ognisty
wodny
trawiasty
elektryczny
psychiczny ½×
lodowy
smoczy
mroczny 1½×
baśniowy

Necrozma Grzywy Zmierzchu

normalny ½×
walczący
latający ½×
trujący
ziemny 1½×
kamienny ½×
robaczy
duchowy 1½×
stalowy ½×
ognisty 1½×
wodny
trawiasty ½×
elektryczny
psychiczny ¼×
lodowy ½×
smoczy ½×
mroczny 1½×
baśniowy ½×
normalny ½×
walczący
latający ½×
trujący
ziemny 1½×
kamienny ½×
robaczy
duchowy 1½×
stalowy ½×
ognisty 1½×
wodny
trawiasty ½×
elektryczny
psychiczny ¼×
lodowy ½×
smoczy ½×
mroczny 1½×
baśniowy ½×
normalny ½×
walczący
lodowy ½×
trujący
ziemny 1½×
kamienny ½×
robaczy
duchowy 1½×
stalowy ½×
ognisty 1½×
wodny
trawiasty ½×
elektryczny
psychiczny ¼×
lodowy ½×
smoczy ½×
mroczny 1½×
baśniowy ½×
normalny ½×
walczący
latający ½×
trujący
ziemny 1½×
kamienny ½×
robaczy
duchowy 1½×
stalowy ½×
ognisty 1½×
wodny
trawiasty ½×
elektryczny
psychiczny ¼×
lodowy ½×
smoczy ½×
mroczny 1½×
baśniowy ½×

Necrozma Skrzydeł Świtu

normalny
walczący
latający
trujący ½×
ziemny
kamienny
robaczy
duchowy
stalowy
ognisty
wodny
trawiasty
elektryczny
psychiczny ½×
lodowy
smoczy
mroczny
baśniowy
normalny
walczący
latający
trujący ½×
ziemny
kamienny
robaczy
duchowy
stalowy
ognisty
wodny
trawiasty
elektryczny
psychiczny ½×
lodowy
smoczy
mroczny
baśniowy
normalny
walczący
lodowy
trujący ½×
ziemny
kamienny
robaczy
duchowy
stalowy
ognisty
wodny
trawiasty
elektryczny
psychiczny ½×
lodowy
smoczy
mroczny
baśniowy
normalny
walczący
latający
trujący ½×
ziemny
kamienny
robaczy
duchowy
stalowy
ognisty
wodny
trawiasty
elektryczny
psychiczny ½×
lodowy
smoczy
mroczny
baśniowy

Ultra Necrozma

normalny
walczący ½×
latający
trujący
ziemny
kamienny
robaczy
duchowy
stalowy
ognisty ½×
wodny ½×
trawiasty ½×
elektryczny ½×
psychiczny ½×
lodowy
smoczy
mroczny
baśniowy
normalny
walczący ½×
latający
trujący
ziemny
kamienny
robaczy
duchowy
stalowy
ognisty ½×
wodny ½×
trawiasty ½×
elektryczny ½×
psychiczny ½×
lodowy
smoczy
mroczny
baśniowy
normalny
walczący ½×
lodowy
trujący
ziemny
kamienny
robaczy
duchowy
stalowy
ognisty ½×
wodny ½×
trawiasty ½×
elektryczny ½×
psychiczny ½×
lodowy
smoczy
mroczny
baśniowy
normalny
walczący ½×
latający
trujący
ziemny
kamienny
robaczy
duchowy
stalowy
ognisty ½×
wodny ½×
trawiasty ½×
elektryczny ½×
psychiczny ½×
lodowy
smoczy
mroczny
baśniowy

Lista ruchów

Główny artykuł: Necrozma/Lista ruchów w poprzednich generacjach

Poprzez poziom

Poprzez TM/TR

Poprzez rozmnażanie

Poprzez nauczanie

Specjalne ruchy

Ewolucja

Necrozma
Necrozma
psychiczny
N-Solazer
N-Solazer
Solgaleo Z Solgaleo
Necrozma Grzywy Zmierzchu
Necrozma Grzywy Zmierzchu
psychicznystalowy
Ultra Wybuch Ultranecrozium Z Ultranecrozium Z
Necrozma-Ultra.png
Ultra Necrozma
psychicznysmoczy
N-Lunazer
N-Lunazer
Lunala Z Lunalą
Necrozma Skrzydeł Świtu
Necrozma Skrzydeł Świtu
psychicznyduchowy

Sprite'y

Sword Shield
800 VIII.png 800 s VIII.png
800DM VIII.png 800DM s VIII.png
800DW VIII.png 800DW s VIII.png
Normalny Lśniący

Ciekawostki

  • Necrozma ma wiele różnic w stosunku do innych członków swojego tria:
    • Jest jedynym członkiem posiadającym własny, ekskluzywny Ruch-Z i Kryształ-Z (Solgaleo i Lunala dzielą je odpowiednio z Necrozmą Grzywy Zmierzchu i Skrzydeł Świtu).
    • Jest jedynym członkiem bez pre-ewolucyjnej formy.
    • Jest jedynym członkiem, który ma więcej niż jedną osobistą Zdolność, jako że ma dwie.
    • Jest jedynym członkiem z wieloma osobistymi ruchami.
    • Jest jedynym członkiem z podstawową statystyką, która nie jest liczbą pierwszą (statystyki Szybkości Necrozmy Grzywy Zmierzchu, Skrzydeł Świtu i Ultra Necrozmy).
  • Podstawowa forma Necrozmy dzieli swój temat bitewny z Solgaleo i Lunalą.
  • W Pokémon Sun i Moon Necrozma ma wskaźnik złapania wynoszący 3 i wydajność podstawową doświadczenia wynoszącą 120.
    • Necrozma jest jedynym Pokémonem, którego wskaźnik złapania zmienił się z najniższego ze wszystkich Pokémonów (3) na najwyższy ze wzystkich Pokémonów (255) między grami.
    • To oznacza, że od Pokémon Sword i Shield Necrozma remisuje z Eternatusem w posiadaniu najwyższego wskaźnika złapania ze wszystkich Legendarnych Pokémonów.
  • Necrozma Skrzydeł Świtu remisuje z Giratiną, Lunalą i Calyrexem Cienistym Jeźdźcem w posiadaniu najwyższej sumy podstawowych statystyk ze wszytkich Pokémonów typu Duchowego.
  • Ultra Necrozma jest jedynym Pokémonem ze sumą podstawowych statystyk wynoszącą 754.
  • Necrozma ma najwięcej kształtów ze wszystkich Pokémonów, w sumie cztery różne formy.
  • Status Necrozmy jako Ultra Bestii różni się w zależności od mediów.
    • W grach rdzennej serii Necrozma nie jest Ultra Bestią. Beast Balle są nieefektywne przeciwko niemu, a regularne Poké Balle są zwykle skuteczne przeciwko niemu. Dodatkowo, wpis o Necroźmie w Pokédexie w Pokémon Sun i Dulse wyjaśniają, że jest podobny do Ultra Bestii, ale nie jest jednym z nich.
      • W Pokémon HOME Necrozma nie jest zarejestrowana jako gatunek Ultra Bestii.
    • W anime Necrozma, razem z innymi członkami Tria Światła i ich pre-ewolucyjnymi formami, są określani jako Ultra Bestie, zanim ich prawdziwa tożsamość została odkryta. Necrozma otrzymał imię kodowe UB Czerń (jap: UB:BLACK UB: Czarny; ang: UB Black).
    • W mandze Pokémon Adventures Necrozma jest uważany za Ultra Bestię, gdyż Beast Balle były używane przeciwko niemu i ostatecznie były skuteczne w złapaniu go.
  • Spośród wszystkich Legendarnych Pokémonów, z Necrozmą walczy się największą ilość razy, trzykrotnie w głównej fabule gry.
  • Necrozma ma dostęp do największej ilości Kryształów-Z, w sumie trzech.
  • Jak widać w kulminacyjnym momencie Pokémon Ultra Sun i Ultra Moon, a także w Wszyscy razem przy pełni księżyca!, Necrozma jest w stanie połączyć się z Solgaleo i Lunala bez potrzeby użycia N-Solazera lub N-Lunazera, i może użyć Ultra Wybuchu bez użycia Ultranecrozium Z.
  • Wydajność EV Necrozmy składająca się z 1 Ataku i 2 Specjalnego Ataku jest unikalna.
  • Spośród Pokémonów zdolnych do fuzji z innym Pokémonem, Necrozma jest jedynym, który ma dodatkową transformację. Jest to również jedyny Pokémon, w którym gracz może legalnie mieć obie połączone formy w jednym pliku zapisu, ponieważ każda fuzja Necrozmy wykorzystuje swój własny kluczowy przedmiot.

Pochodzenie

Necrozma może być oparty na koncepcji pryzmatu i refrakcji światła. Może również zawierać podobieństwa, zarówno dosłowne, jak i symboliczne, do czarnych karłów, czarnych dziur lub gwiazd neutronowych.

Formy Grzywy Zmierzchu i Skrzydeł Świtu Necrozmy mogą być oparty na koncepcji zaćmień Słońca i Księżyca. Alternatywne nazwy form po japońsku, 日食 nisshoku (zaćmienie Słońca) i 月食 gesshoku (zaćmienie Księżyca) można również dosłownie przetłumaczyć jako "zjadanie słońca/księżyca", co odzwierciedla sposób, w jaki Necrozma pochłania Solgaleo lub Lunalę, aby przyjąć te formy. Jego forma Ultra Necrozma może być oparta na olbrzymach lub supernowych. Pod względem projektu Necrozma Grzywy Zmierzchu i Necrozma Skrzydeł Świtu zachowuje bazowy wygląd lwa Solgaleo i nietoperza Lunali, podczas gdy Ultra Necrozma przypomina cztero-skrzydłową wiwernę. Fakt, że Necrozma transformuje się w typ Smoczy, może być oparty na legendach o Moʻo.

Etymologia

Necrozma może być kombinacją νεκρός nekrós (z starogreckiego od martwy), 黒 kuro (czarny) i πρῖσμα prîsma (z starogreckiego od pryzmat). Może także dotyczyć projektu Ozma, eksperymentu przeprowadzonym w celu poszukiwania życia pozaziemskiego.

Powiązane artykuły

Notki

Guzzlord #799: Guzzlord
Pokémony
#801: Magearna Magearna
Advertisement