Pokémon Wiki
Advertisement

Nanu (jap. クチナシ Kuchinashi) jest postacią wprowadzoną w Pokémon Sun i Moon. Jest Kahuną Wyspy Ula'ula. Specjalizuje się w Mrocznych Pokémonach. Wręcza pieczątkę Ula'ula Trenerom, którzy go pokonają.

W grach

Pokémony

Pokémony Nanu są przetrzymywane w Ultra Ballach.

Pokémon Sun i Moon

Bitwa wielkiej próby
VSNanu.png
Kahuna Wyspy
Nanu
Miasto Malie
Sun i Moon
Nagroda:
PokémonDollar.png6,240
Ballfull.pngBallfull.pngBallfull.pngBallempty.pngBallempty.pngBallempty.png
Sableye.png Sableye Poz.38
Typy:
Mrok Duch
Zdolność:

Bystre Oko

Przedmiot:

Noimage.png Brak Noimage.png

Klejnot Mocy Kamienny Specjalny
Kula Cienia Duch Specjalny
Ogłuszenie Normalny Fizyczny
---
Krokorok.png Krokorok Poz.38
Typy:
Ziemny Mrok
Zdolność:

Zastraszenie

Przedmiot:

Noimage.png Brak Noimage.png

Chrupanie Mrok Fizyczny
Zapewnienie Mrok Fizyczny
Zuchwałość Normalny Statusowy
Wstrząs Ziemny Fizyczny
Persian-Alola.png Persian Poz.39
Typ:
Mrok Nieznany
Zdolność:

Futrzany Płaszcz

Przedmiot:

Bag Darkinium Z Sprite.png Mrokium Z

Klejnot Mocy Kamienny Specjalny
Ogłuszenie Normalny Fizyczny
Dark Pulse Mrok Specjalny
---

Druga bitwa
VSNanu.png
Kahuna Wyspy
Nanu
Wioska Morskiego Ludu
Sun i Moon
Nagroda:
PokémonDollar.png10,080
Ballfull.pngBallfull.pngBallfull.pngBallfull.pngBallfull.pngBallempty.png
Sableye.png Sableye Poz.63
Typy:
Mrok Duch
Zdolność:

Bystre Oko

Przedmiot:

Noimage.png Brak Noimage.png

Klejnot Mocy Kamienny Specjalny
Kula Cienia Duch Specjalny
Mroczny Puls Mrok Specjalny
Toksyny Trujący Statusowy
Krookodile.png Krookodile Poz.63
Typy:
Ziemny Mrok
Zdolność:

Zastraszenie

Przedmiot:

Noimage.png Brak Noimage.png

Chrupanie Mrok Fizyczny
Powietrzny As Latający Fizyczny
Zuchwałość Normalny Statusowy
Wstrząs Ziemny Fizyczny
Honchkrow.png Honchkrow Poz.63
Typy:
Mrok Latający
Zdolność:

Bezsenność

Przedmiot:

Noimage.png Brak Noimage.png

Powietrzny As Latający Fizyczny
Tandetna Pięść Mrok Fizyczny
Psychokineza Psychika Specjalny
Prychnięcie Mrok Specjalny
Absol.png Absol Poz.63
Typ:
Mrok Nieznany
Zdolność:

Super Szczęście

Przedmiot:

Noimage.png Brak Noimage.png

Psycho Cięcie Psychika Fizyczny
Tandetna Pięść Mrok Fizyczny
Powietrzny As Latający Fizyczny
Nocne Cięcie Mrok Fizyczny
Persian-Alola.png Persian Poz.63
Typ:
Mrok Nieznany
Zdolność:

Futrzany Płaszcz

Przedmiot:

Bag Darkinium Z Sprite.png Mrokium Z

Klejnot Mocy Kamienny Specjalny
Ogłuszenie Normalny Fizyczny
Mroczny Puls Mrok Specjalny
Błyskawica Elektryczny Specjalny

Pokémon Ultra Sun i Ultra Moon

Bitwa wielkiej próby
VSNanu.png
Kahuna Wyspy
Nanu
Miasto Malie
Ultra Sun i Ultra Moon
Nagroda:
PokémonDollar.png7,040
Sableye.png Sableye Poz.43
Typy:
Mrok Duch
Zdolność:

Bystre Oko

Przedmiot:

Noimage.png Brak Noimage.png

Klejnot Mocy Kamienny Specjalny
Kula Cienia Duch Specjalny
Ogłuszenie Normalny Fizyczny
---
Krokorok.png Krokorok Poz.43
Typy:
Ziemny Mrok
Zdolność:

Zastraszenie

Przedmiot:

Noimage.png Brak Noimage.png

Chrupanie Mrok Fizyczny
Zapewnienie Mrok Fizyczny
Zuchwałość Normalny Statusowy
Wstrząs Ziemny Fizyczny
Persian-Alola.png Persian Poz.44
Typ:
Mrok Nieznany
Zdolność:

Futrzany Płaszcz

Przedmiot:

Bag Darkinium Z Sprite.png Mrokium Z

Klejnot Mocy Kamienny Specjalny
Ogłuszenie Normalny Fizyczny
Dark Pulse Mrok Specjalny
---

Próba MinyUM
VSNanu 2.png
Kahuna Wyspy
Nanu
Dom Aether
Ultra Moon
Nagroda:
PokémonDollar.png8,480
Sableye.png Sableye Poz.52
Typy:
Mrok Duch
Zdolność:

Bystre Oko

Przedmiot:

Noimage.png Brak Noimage.png

Klejnot Mocy Kamienny Specjalny
Kula Cienia Duch Specjalny
Mroczny Puls Mrok Specjalny
---
Absol.png Absol Poz.52
Typ:
Mrok Nieznany
Zdolność:

Super Szczęście

Przedmiot:

Noimage.png Brak Noimage.png

Nocne Cięcie Mrok Fizyczny
Psycho Cięcie Psychika Fizyczny
Tandetna Pięść Mrok Fizyczny
---
Persian-Alola.png Persian Poz.53
Typ:
Mrok Nieznany
Zdolność:

Futrzany Płaszcz

Przedmiot:

Bag Darkinium Z Sprite.png Mrokium Z

Klejnot Mocy Kamienny Specjalny
Ogłuszenie Normalny Fizyczny
Dark Pulse Mrok Specjalny
---

Grafika

Nanu concept art.png
Obraz koncepcyjny

Sprite'y

Spr SM Nanu.png VSNanu.png VSNanu USUM.png VSNanu 2.png
Model podczas walki z
Sun, Moon, Ultra Sun i Ultra Moon
Model VS z
Sun i Moon
Model VS z
Ultra Sun i Ultra Moon
Model VS z
Ultra Moon
Nanu SM OD.png
Model overworld z
Sun, Moon, Ultra Sun, i Ultra Moon

Cytaty

Główny artykuł: Nanu/Cytaty

W anime

W głównej serii

Nanu w anime

Nanu zadebiutował w Kiedy mi dasz moją Bransoletę Z?, w którym Zespół R liczył, że otrzyma Bransoletę-Z na polecenie Giovanniego. Jednak początkowo odmówił im wręczenia jednego, twierdząc nawet, że Kahuna Wyspy był wtedy nieobecny. Później, gdy Acerola‎‎ została porwana przez Gengara zwanego Zachłannym Rapooh, a Zespół R próbował ją uratować, Nanu ponownie rozważył decyzję i dał trio Bransoletę Mocy-Z, której użyli w połączeniu ze swoim Mrokium Z, aby aktywować Zaćmienie Czarnej Dziury i pokonać Rapooh.

W Próba twardzieli! Nanu otrzymał telefon od Giovanniego, który był zaskoczony, gdy dowiedział się, że Nanu został zarówno policjantem, jak i Kahuną Wyspy. Poprosił Nanu, aby opowiedział mu o Pokémonie, którego mieszkańcy Aloli nazywają "Wielką Świetlistością", ale rozmowa została przerwana przez przybycie Asha, który przybył aby wyzwać Nanu na wielką próbę. Wierząc, że Ash nie był gotowy rzucić mu wyzwania, Nanu skłamał, twierdząc, że jest inną osobą i zasugerował Ashowi pobawić się ze swoimi Alolańskimi Meowthami, podczas gdy Nanu udał się gdzieś indziej. Później po zauważeniu, że jego kendama zaginęła, Nanu odwiedził Acerolę, aby ją odzyskać. Acerola zmusiła Nanu, aby pozwoli Ashowi z nim walczyć, na co Kahuna niechętnie się zgodził. Podczas walki Lycanroc Asha oszalał, gdy jego futro się pobrudziło, co pozwoliło Krookodile'owi Nanu go błyskawicznie pokonać. Kiedy Nanu powiedział Ashowi, że powinien wrócić na Wyspę Melemele, Ash odmówił i zdecydował pozostać na Ula'ula i trenować do rewanżowej bitwy.

W Bitwa na zastępstwo! Nanu ponownie odwiedziło trio Zespołu R, które szukało Asha. Wysłał ich do Oszczędnego Megamarketu, a później wysłał tam również Asha, aby opóźnić wielką próbę. Jednak, kiedy Ash wrócił, Nanu był zszokowany, gdy dowiedział się, że pokonał trio, nie pozostawiając mu wyboru, jak tylko przyjąć wyzwanie Asha na wielką próbę.

W następnym odcinku Nanu walczył z Ashem podczas jego wielkiej próby na Wyspie Ula'ula, ale pozwolił mu użyć tylko jednego Pokémona przeciwko jego trzem. W tych warunkach Ash wybrał Lycanroca. Podczas bitwy, Nanu zauważył, że czerwonooki stan Lycanroca zwiększył jego moc, podczas gdy Ash nadal mylił to zjawisko z kolejnym atakiem wściekłości. Nanu próbował wykorzystać to na swoją korzyść, drwiąc z Asha i kwestionując jego umiejętności jako Trenera. Ash jednak przejrzał taktykę odwracania uwagi i ostatecznie zdołał zakończyć wielką próbę, częściowo dzięki Tapu Bulu, który wyleczył Lycanroca za pomocą Sitrus Jagody podczas drugiej i trzeciej rundy. Po pokonaniu Nanu rozważał podarowanie Ashowi Mrokium Z, ale szybko zmienił zdanie i zamiast tego dał mu Lycanium Z.

W Wszyscy razem przy pełni księżyca! Nanu i Acerola modlili się do Ruin Obfitości, czekając na rozpoczęcie się Festiwalu Manalo. W Ochrona przyszłości! Nanu dołączył do reszty Aloli w przywracaniu Necrozmy do jego prawdziwej formy, pożyczając część swojej Mocy-Z.

W Zwiastun zniszczenia! Nanu, pozostali Kahuni oraz Lusamine pomogli Profesorowi Kukui ujawnić publicznie nadchodzącą Ligę Aloli. W Królewska bitwa 151! Nanu pojawił się wraz z innymi Kahunami, działając jako sędzia podczas rundy Królewskiej Bitwy Konferencji Manalo. W Walka o prawdę i miłość! Nanu sędziował trzecią parę walk pierwszej rundy: tę między Sophoclesem i Miną, oraz walkę między Jessie i Jamesem.

W Imitacja to skuteczna strategia! Nanu oglądał walkę Gladiona i Jamesa przed sędziowaniem walki między Ashem i Hau. W Uskrzydlona bitwa! kontynuował sędziowanie walki. Kiedy wydawało się, że Rowlet został pokonany przez Decidueye'a, już miał ogłosić Hau zwycięzcą, kiedy Hala wskazał, że Rowlet tylko drzemał. Hala wówczas uchylił decyzję Nanu, pozwalając na kontynuację bitwy.

Po obejrzeniu pierwszej półfinałowej walki w Droga do półfinału! i Finałowa czwórka!, Nanu sędziował drugą półfinałową walkę między Ashem i Guzmą w Bitwa pełna gniewu! i Ucieczka nie popłaca!. Potem w Finałowi rywale! i Mamy mistrza! obserwował finałową walkę między Ashem i Gladionem na trybunach. Po finałowej bitwie Nanu wziął udział w ceremonii wręczenia nagrody dla zwycięzcy, ale została ona przerwana, gdy Guzzlord przybył na stadion przez Ultra Tunel.

W Konfrontacja Ruchów-Z! Nanu i inni Kahuni Wyspy połączyli siły, że by walczyć z Guzzlordem. Boscy strażnicy później przybyli im z pomocą, używając swoich mocy, aby utrzymać Guzzlorda na miejscu wystarczająco długo, aby Nanu i inni mogli wyprowadzić swoje Ruchy-Z. Połączone ataki wystrzeliły Guzzlorda z powrotem do Ultra Tunelu, z którego wyszedł, skutecznie wysyłając go z powrotem do Ultra Przestrzeni.

W Zdemaskowany!, Ogniste niespodzianki! i w Pokaz Ruchów-Z! Nanu obserwował mecz pokazowy między Ashem i Profesorem Kukui.

Nanu pojawił się w fantazji w Sny o słońcu i księżycu!.

W Dziękuję, Alolo! Przygoda trwa! Nanu brał udział w walce wielkiej próby przeciwko Hau, używając Persiana przeciwko Decidueye'owi Hau.

Osobowość i cechy charakteru

Pomimo tytułu Kahuny Wyspy Nanu woli się zrelaksować i rozproszyć swoją kendamą. Odpowiedzialność jest dla niego wyczerpująca, często narzeka i kłamie, aby wymigać się z każdej sytuacji, w której musi zobowiązać się do swoich obowiązków. Jednak gdy jest zmuszony do walki, Nanu z radością wyzwala pasję przeciwnika poprzez gniew. Podczas ich wielkiej próby Ash szybko się zorientował, że podstępne taktyki Nanu, takie jak krytykowanie komentarzy, były tylko częścią jego strategii walki.

Jest też starym znajomym Giovanniego, choć dokładny charakter ich związku pozostaje niejasny.

Pokémony

Przy sobie
Krookodile
Krookodile Nanu
Krookodile jest pierwszym znanym Pokémonem Nanu. Pierwszy raz był użyty podczas pierwszej walki Nanu przeciwko Ashowi i jego Lycanrocowi. Podczas walki Nanu kazał Krookodile'owi celowo wkurzyć Lycanroca, który po tym, jak jego futro zostało ubrudzone przez Rzut Błotem Krookodile'a, zaczął szaleć. Lycanroc wtedy atakował na oślep, dopóki nie został pokonany przez Chrupanie Krookodile'a.

Krookodile pojawił się ponownie w Droga do przebudzenia!, w którym był pierwszym Pokémonem, którego Nanu wybrał do walki wielkiej próby przeciwko Ashowi i Lycanrocowi, i próbował zastosować strategię podobną do tej z pierwszej bitwy. Jednak tym razem Lycanroc nie był poruszony i był w stanie pokonać Pokémona Zastraszenie, zadając finiszujący cios Rzutem Skałą.

Znane ruchy Krookodile'a Piaskowy Grób, Rzut Błotem, Kontra i Chrupanie, a jego Zdolnością jest Zastraszenie.

Debiut Próba twardzieli!

Sableye
Sableye Nanu
Sableye jest drugim znanym Pokémonem Nanu. Był to drugi Pokémon, którego użył przeciwko Ashowi i jego Lycanrocowi podczas walki wielkiej próby Asha. Użył Złego Spojrzenia, aby unieruchomić Lycanroca i zadawał obrażenia podczas gdy Lycanroc nie mógł tego skontrować, ale ostatecznie poległ przez Skalną Krawędź Pokémona Wilka.

Znane ruchy Sableye'a to Kula Cienia, Atak Cieniem, Pazur Cienia i Złe Spojrzenie.

Debiut Droga do przebudzenia!

Persian
Persian Nanu
Alolański Persian jest trzecim znanym Pokémonem Nanu. Jest większy, niż większość Alolańskich Persianów, a Rotom porównał go do Pokémona Totemu. Był to ostatni Pokémon, jakiego użył przeciwko Ashowi i jego Lycanrocowi podczas walki wielkiej próby Asha, i wykorzystywał mieszankę ataków dystansowych i ataków z bliska, aby skontrować Lycanroca. Jednakże po tym, jak jego Ruch-Z został skontrowany, Persian został pokonany przez Prędką Skałę Pokémona Wilka, co dało Ashowi zwycięstwo.

Persian pojawił się ponownie w Ochrona przyszłości!, w którym z resztą Aloli skupiał światło na Necrozmie, by ten mógł wrócić do swojej prawdziwej formy.

W Konfrontacja Ruchów-Z!, Nanu użył Persiana razem z Pokémonami pozostałych Kahun Wysp do walki przeciwko Guzzlordowi i pomyślnie udało się go wysłać z powrotem do jego Ultra Tunelu przy użyciu połączonych Ruchów-Z.

W Dziękuję, Alolo! Przygoda trwa!, Persian był widziany jak zmierzył się z Hau i jegoDecidueye'm w walce wielkiej próby.

Znane ruchy Persiana to Klejnot Mocy, Mroczny Puls i Nocne Cięcie.
Persian potrafi też wykonać Ruch-Z Zaćmienie Czarnej Dziury.

Debiut Droga do przebudzenia!

W domu
Meowth (wiele)
Meowthy Nanu
Wiele Alolański ch Meowthów zamieszkuje dom Nanu. Pierwszy raz się pojawiły w Kiedy mi dasz moją Bransoletę Z?, w którym okradli Zespół R z ich jedzenia. Ponownie się pojawiły w Próba twardzieli!, w którym Nanu przekonał Asha, by ten się z nimi zabawił, podczas gdy on poszedł gdzie indziej.

W Ochrona przyszłości!, kilkoro z nich dołączyło do reszty Aloli, skupiając światło na Necrozmie, by ten mógł wrócić do swojej prawdziwej formy.

Jedyny znany ruch Meowthów to Drapanie.

Debiut Kiedy mi dasz moją Bransoletę Z?

Aktorzy głosowi

Język Aktor głosowy
Japoński 相沢まさき Masaki Aizawa
Angielski Michael McMillan
Polski Adam Szyszkowski

W GOTCHA!

Nanu na krótko pojawił się w GOTCHA!.

W mandze

W mandze Pokémon Adventures

Nanu w Pokémon Adventures

Pokémony

Persian
Persian Nanu
Ten Alolański Persian jest jedynym znanym Pokémonem Nanu. Pierwszy raz był użyty przeciwko Lycanrocowi Olivii by przetestować scenę zrobioną na festiwal Miasteczka Iki.

Znane ruchy Persiana to Złowrogi Plan i Mroczny Puls.

Persian potrafi też wykonać Ruch-Z Zaćmienie Czarnej Dziury*.

Debiut Specjalista od ruchów Pokémonów Profesor Kukui

Ciekawostki

  • Mimo iż Acerola zwraca się do Nanu per "wujek", to nie są spokrewnieni, jak widać na stronie 174 Pokémon Sun & Pokémon Moon: The Official Strategy Guide. "Wujek" i "Ciocia" są często używane na Hawajach jako określenie czułości i bliskości osoby nie związanej z rodziną.
  • Nanu jest ogólnie pierwszym specjalistą typu Mrocznego, jaki się pojawił w anime.

Kapitanowie Prób i Kahuni Wyspy regionu Alola
Zielenista Pieczara
VSIlima USUM.png
Ilima
Wzgórze Strumienia
VSLana USUM.png
Lana
Park Wulkanu Wela
VSKiawe.png
Kiawe
Bujna Dżungla
VSMallow.png
Mallow
Obserwatorium Hokulani
VSSophocles.png
Sophocles
Oszczędny Megamarket
VSAcerola.png
Acerola
Wioska Morskiego Ludu
VSMina 2 USUM.png
Mina
Wyspa Melemele
VSHala USUM.png
Hala
Wyspa Akala
VSOlivia USUM.png
Olivia
Wyspa Ula'ula
VSNanu USUM.png
Nanu
Wyspa Poni
VSHapu.png
Hapu
Advertisement