Pokémon Wiki
Advertisement

Naganadel (jap: アーゴヨン Agoyon) jest Pokémonem dwu-typu Trującego/Smoczego, wprowadzonym w Generacji VII w Pokémon Ultra Sun i Ultra Moon.

Ewoluuje z Poipole'aa poprzez poziom w górę, znając Smoczy Puls.

Jest to jedna z Ultra Bestii i jest znany pod imieniem kodowym UB Żądło (jap: UB:STINGER UB: Stinger).

Biologia

Naganadel to Ultra Bestia, która ma cechy zarówno smoka, jak i insektoidów. Jego górna część ciała jest smukła, ma cienkie ramiona i długą szyję. Górna część klatki piersiowej, szyja, głowa i ramiona są jasnofioletowe, a talia ciemnofioletowa z paskiem w kolorze fuksji po obu stronach. Każde ramię ma długi, szary kolec, a każda dłoń ma trzy różowawo-fioletowe pazury. Po obu stronach szyi biegnie ciemnofioletowy pasek, który łączy się i tworzy pętlę na piersi. Dolna część pętli jest w kolorze fuksji i ma krótkie, skierowane w dół rozszerzenie pośrodku. Na końcu długiej szyi znajduje się głowa, która ma długi, kolczasty grzebień na szczycie. Po bokach pyska znajduje się para zakrzywionych, szarych kolców, które działają jak żuchwy. Jego świecące cyjanowe oczy są zrośnięte, otoczone fuksją i mają kolczaste grzebienie po obu stronach, co nadaje im wygląd podobny do wizjera. Para jasnofioletowych skrzydeł wyrasta ze środka jego pleców. Skrzydła te mają pojedynczy pazur w kolorze fuksji na stawie, dwa kolce wzdłuż ramienia skrzydła i ciemnofioletowe błony z fuksjowymi znaczeniami w pobliżu kolców.

W dolnej połowie ciała Naganadela znajduje się mózg. Przypomina opuchnięty brzuch osy i jest wypełniony trującą cieczą. Pokryta jest jasnymi i ciemnofioletowymi paskami, a na końcu ma trzy puste w środku żądła. Żądła są szare i otaczają je fuksjowe oznaczenia. Największe żądło znajduje się w środku; pozostałe dwa są znacznie mniejsze i siedzą po obu stronach. Te żądła są połączone z jego mózgiem, więc zareagują gwałtownie, jeśli zostaną dotknięte. Jego główne żądło może wyrzucać luminescencyjną, adhezyjną truciznę na odległość większą niż sześć mil.[1] W anime Naganadel pokazał, że potrafi się komunikować z ludźmi poprzez telepatię i pokazywać im wizje z przeszłości.

W anime

W mandze

Dane w grach

Wpisy w Pokédexie

Gra Wpis z Pokédexa
Ten Pokémon był niedostępny przed Generacją VII.
Ultra Sun Przechowuje w swoim ciele setki litrów trującej cieczy. Jest to jeden z organizmów znanych jako UB.
Ultra Moon Jeden rodzaj Ultra Bestii, wystrzeliwuje świecący, jadowity płyn ze swoich igieł. Ten płyn jest również niezwykle klejący.

Lokalizacje w grze

Gra Lokalizacja
Sun Nie do zdobycia
Moon
Ultra Sun Ewoluowanie Poipole'a
Ultra Moon
Let's Go Eevee
Sword WymianaWersja 1.3.0+
Shield
Edycja Rozszerzona Ewoluowanie Poipole'a

W pobocznych grach

Statystyki

Podstawowe statystyki

Statystyki Zasięg
Na Poz. 50 Na Poz. 100
73
133 - 180 256 - 350
A:
73
70 - 137 135 - 269
O:
73
70 - 137 135 - 269
127
118 - 196 233 - 388
73
70 - 137 135 - 269
S:
121
113 - 190 222 - 375
Suma:
540
Inne Pokémony z tą sumą

Efektywność typów

normalny
walczący ½×
latający
trujący ½×
ziemny
kamienny
robaczy ½×
duchowy
stalowy
ognisty ½×
wodny ½×
trawiasty ¼×
elektryczny ½×
psychiczny
lodowy
smoczy
mroczny
baśniowy
normalny
walczący ½×
latający
trujący ½×
ziemny
kamienny
robaczy ½×
duchowy
stalowy
ognisty ½×
wodny ½×
trawiasty ¼×
elektryczny ½×
psychiczny
lodowy
smoczy
mroczny
baśniowy
normalny
walczący ½×
lodowy
trujący ½×
ziemny
kamienny
robaczy ½×
duchowy
stalowy
ognisty ½×
wodny ½×
trawiasty ¼×
elektryczny ½×
psychiczny
lodowy
smoczy
mroczny
baśniowy
normalny
walczący ½×
latający
trujący ½×
ziemny
kamienny
robaczy ½×
duchowy
stalowy
ognisty ½×
wodny ½×
trawiasty ¼×
elektryczny ½×
psychiczny
lodowy
smoczy
mroczny
baśniowy

Lista ruchów

Główny artykuł: Naganadel/Lista ruchów w poprzednich generacjach

Poprzez poziom

Poprzez TM/TR

Poprzez rozmnażanie

Poprzez nauczanie

Specjalne ruchy

Ewolucja

Poipole.png
Niewyewoluowany
Poipole
trujący
Rzadki Cukierek + TM Dragon VI
Poziom w górę
znając Smoczy Puls

Naganadel.png
Pierwsza ewolucja
Naganadel
trującysmoczy

Sprite'y

Sword Shield
804 VIII.png 804 s VIII.png
Normalny Lśniący

Ciekawostki

  • Naganadel i jego pre-ewolucyjna forma są jedynymi Ultra Bestiami, które są częścią rodziny ewolucyjnej.
  • Naganadel i jego pre-ewolucyjna forma zostały stworzone przez Jamesa Turnera, jak i również ich Lśniące formy.[2]
  • Naganadel jest jedyną Ultra Bestią, która ma podstawową statystykę niebędącą liczbą pierwszą: Szybkości wynoszącą 121.
  • Naganadel dzieli swoją kategorię z swoją pre-ewolucją, Nidoran♀, Nidoriną, Nidoranem♂ i Nidorino. Wszyscy są znani jako "Pokémon Trujący Kolec".
  • W każdej wersji zwiastuna promocyjnego w języku europejskim do Pokémon Ultra Sun i Ultra Moon, Naganadel był pokazany jak wyłania się z Beast Balla. Jednakże nie ma legalnego sposobu aby uzyskać Naganadela w Beast Ballu w tych grach, jako że jest ekskluzywnie dostępny jako Podarunkowy Pokémon w standardowym Poké Ballu.
  • Naganadel ma najniższą sumę podstawowych statystyk ze wszystkich w pełni wyewoluowanych Ultra Bestii, posiadając w sumie 540, podczas gdy reszta ma 570.

Pochodzenie

Naganadel może być oparty na zachodnim smoku lub wiwernie, rodzaju smoka posiadającego dwie ręce i skrzydła. Jego odwłok przypomina brzuch osy. W szczególności może opierać się na ptaszniku jastrzębim lub rodzinie os Ichneumonidae. Jego Lśniące ubarwienie może być odniesieniem do os takich jak "yellowjacket". Podobnie jak przed ewolucją, jej podobne do igieł wyrostki przypominają igłę strzykawki, z brzuchem reprezentującym beczkę lub rurkę, a jad reprezentuje płyn w środku.

Etymologia

Naganadel jest kombinacją Nāga i Nadel (z niemieckiego od igła).[3]

Agoyon może być kombinacją 顎 ago (szczęka; kolec), ago (z włoskiego od igła), 四 yon (cztery), aiguillon (z francuskiego od żądło), i dragon lub 용 yong (z koreańskiego od smok).

Powiązane artykuły

Notki

Poipole #803: Poipole
Pokémony
#805: Stakataka Stakataka
Advertisement