FANDOM

Multityp (jap: マルチタイプ Multityp, ang: Multitype) to Zdolność wprowadzona w Generacji IV. Jest to osobista Zdolność Arceusa.

Tekst

Gry Opis
Generacja IV Zmienia typ, aby pasował do trzymanej Płyty.
Generacja V Zmienia typ, aby pasował do trzymanej Płyty.
Generacja VI Zmienia typ Pokémona, aby pasował do trzymanej przez niego Płyty.
Generacja VII Zmienia typ Pokémona, aby pasował do Płyty lub Kryształu-Z, który trzyma.
Generacja VIII Zmienia typ Pokémona, aby pasował do Płyty lub Kryształu-Z, który trzyma.

Efekt

W walce

Generacja IV

Multityp zmienia formę i typ Pokémona z tą Zdolnością w zależności od trzymanej Płyty. Usunięcie przedmiotu za pomocą Złodziejaszka, Pożądliwości, Sztuczki, Podmianki czy Wytrącenia nie zadziała na Pokémona z tą Zdolnością, niezależnie od tego, jaki trzyma przedmiot.

Kiedy Pokémon przetransformuje się w Arceusa, przyjmuje jego formę i typ. Jeśli transformowany Pokémon trzyma Płytę, która różni się od tej trzymanej przez przeciwnika, natychmiast zmienia formę i typ na te odpowiadające tej Płycie; jeśli nie ma Płyty, natychmiast zmienia się w Normalnego Arceusa (chyba że przekształcił się w Normalnego Arceusa na samym początku).

Gra Aktorska, Kwas Żołądkowy, Ziarno Zgryzoty nie zadziałają, jeśli cel ma Zdolność Multitypu. Wymiana Talentu nie zadziała, jeśli którykolwiek Pokémonów ma Zdolność Multitypu. Multityp nie może zostać skopiowany przez Odtwarzanie.

Generacja V-VI

Jeśli Pokémon przetransformuje się w Arceusa, będzie teraz w tej samej formie, co Arceus-przeciwnik, niezależnie od posiadanego przedmiotu.

Multityp nie jest już powiązany z przedmiotami tak, jak wcześniej. Efekty związane z manipulowaniem przedmiotem nie wpłyną na Arceusa, jeśli spowodowałyby, że zyskałby jakąś Płytę lub stracił tą, którą już posiada.

Promień Prostoty i Perswazja nie zadziałają na Pokémona z tą Zdolnością. Multityp nie może zostać zastąpiony przez Mumifikację.

Generacja VII

Multityp może teraz zmienić typ i formę Arceusa, jeśli trzyma on Kryształ-Z danego typu.

Ta Zdolność nie może zostać skopiowana przez Potęgę Alchemii i Odbiorcę ani stłumiona przez Karę Rdzenia.

Poza walką

Multityp nie ma żadnego działania poza walką.

Pokémony z tą Zdolnością

# Pokémon Typ(y) Pierwsza Zdolność Druga Zdolność Ukryta Zdolność
493 493MS Arceus normalny Multityp Brak Brak
Proszę zauważyć, że to jest w 100% przynależne do gier Generacji VIII.
  • Dla gier Generacji III, ignoruj Zdolności wprowadzone w Generacji IV i dalej oraz Ukryte Zdolności.
  • Dla gier Generacji IV, ignoruj Ukryte Zdolności.
  • Dla gier Generacji V, ignoruj Zdolności wprowadzone Generacji VI i dalej.
  • Dla gier Generacji VI, ignoruj Zdolności wprowadzone w Generacji VII i dalej.
  • Dla gier Generacji VII, ignoruj Zdolności wprowadzone w Generacji VIII i dalej.

W anime

W mandze

W mandze Pokémon Adventures

Zobacz też