FANDOM

Muk (jap: ベトベトン Betbeton) jest Pokémonem typu Trującego, wprowadzonym w Generacji I.

Ewoluuje z Grimera począwszy od poziomu 38.

W Aloli, Muk ma formę regionalną dwu-typu Trującego/Mrocznego. Ewoluuje z Alolańskiego Grimera począwszy od poziomu 38.

Biologia

Muk to duży, lepki, bezkształtny Pokémon wykonany z żywego fioletowego szlamu. Ma dwoje małych oczu z koralikowymi czarnymi źrenicami. Ma również ogromne usta z szarym językiem i pasma szlamu łączące górną i dolną szczękę. Chociaż nie ma widocznych nóg, ma dwie ręce z trzema palcami na każdej ręce. Zazwyczaj jednak trzyma jedną rękę schowaną, podczas gdy drugą wyciąga.

Muk jest żywym zagrożeniem biologicznym, wyciekiem toksyn, które natychmiast zabijają całe życie roślinne, którego dotknie. Nawet przebywanie w pobliżu roślin spowoduje ich więdnięcie i śmierć. Zaleca się zachowanie szczególnej ostrożności przy unikaniu jakiegokolwiek kontaktu z tym Pokémonem, ponieważ przypadkowe dotknięcie może doprowadzić do ciężkiej choroby. Efekty tego Pokémona mogą pozostawić jałowy krajobraz na trzy lata. Na brudnych obszarach mieszkalnych, gdzie ludzie wyrzucają śmieci na ulice, prawie na pewno się pojawi. Z łatwością zużyje prawie wszelkie odpady lub odpady generowane zarówno przez ludzi, jak i Pokémony. Można go znaleźć w silnie zanieczyszczonych zbiornikach wodnych, miastach i fabrykach. Jednak populacja Muka spadła z powodu ostatnich ulepszeń środowiskowych i wysiłków eksterminacyjnych. Doprowadziło to niektórych do przekonania, że ​​w pewnym momencie wyginie; budowane są stawy osadowe, aby zapobiec ich wyginięciu.

Alolański Muk ma bardziej żywe zabarwienie, składające się z zielonych, różowych i żółtych pasków z cienkimi niebieskimi paskami pomiędzy nimi. Zielone, żółte i różowe paski mogą przesuwać się w dół, podczas gdy niebieski pozostaje na swoim miejscu. Ma różne białe, krystalizowane odłamki trucizny wystające z części ciała, szczególnie z ust i palców, dające wrażenie pazurów i kłów. Ma niebieskie oczy z czarną przestrzenią za nimi i jasny niebieski język. Jego żywe zabarwienie jest wynikiem śmieci, które je, co powoduje zmiany chemiczne w jego ciele. Jego ciało zawiera ponad sto różnych rodzajów trucizn.

Alolański Muk jest nieoczekiwanie cichy i przyjazny. Jeśli jednak nie będzie przez jakiś czas karmiony śmieciami, głód zmusi go do użycia wyposażenia Trenera jako formę pożywienia. Uważa się, że nie może utrzymać swojej energii bez stałego źródła toksyn, co powoduje jego żarłoczny apetyt. Kryształy pokrywające jego ciało mają tendencję do pękania, co sprawia, że ​​niezwykle trudno jest sobie z nimi poradzić ze względu na zawarte w nich skoncentrowane toksyny. Ten odpowiednik Muka nie powoduje śmierdzącego smrodu z powodu toksyn zawartych w jego ciele.[1] Alolański Muk żeruje na Trubbishach i Garbodorach.

W anime

W mandze

Dane w grach

Wpisy w Pokédexie

Gra Wpis z Pokédexa
Red Grubo pokryty brudnym, wrednym szlamem. Jest tak toksyczny, że nawet jego odciski stóp zawierają truciznę.
Blue
Yellow Pachnie tak okropnie, że może powodować omdlenia. W wyniku degeneracji stracił zmysł węchu.
Gold Uwielbiają gromadzić się w śmierdzących obszarach, w których gromadzi się szlam, co pogarsza odór wokół nich.
Silver Jego ciało składa się z potężnej trucizny. Przypadkowe dotknięcie spowoduje gorączkę, która wymaga leżenia w łóżku.
Crystal Gdy się porusza, wycieka z niego bardzo silna trucizna, przez co ziemia staje się jałowa przez trzy lata.
Ruby Z ciała Muka wycieka cuchnący płyn, który wydziela okropnie śmierdzący smród. Jedna kropla płynu z ciała tego Pokémona może spowodować zastój i zjełczenie basenu.
Sapphire Ulubionym jedzeniem tego Pokémona jest wszystko, co jest odrażająco brudne. W brudnych miastach, gdzie ludzie nie przejmują się wyrzucaniem śmieci na ulice, Muk z pewnością się zgromadzi.
Emerald Preferuje ciepłe i wilgotne siedliska. Latem toksyczne substancje w jego ciele nasilają się, przez co Muk cuchnie jak zgniłe śmieci kuchenne.
FireRed Zwykle jest niewykrywalny, ponieważ wtapia się w ziemię. Dotknięcie może spowodować straszne zatrucie.
LeafGreen Grubo pokryty brudnym, wrednym szlamem. Jest tak toksyczny, że nawet jego odciski stóp zawierają truciznę.
Diamond Toksyczny płyn sączy się z jego ciała. Płyn natychmiast zabija rośliny i drzewa przy kontakcie.
Pearl
Platinum
HeartGold Uwielbiają gromadzić się w śmierdzących obszarach, w których gromadzi się szlam, co pogarsza odór wokół nich.
SoulSilver Jego ciało składa się z potężnej trucizny. Przypadkowe dotknięcie spowoduje gorączkę, która wymaga leżenia w łóżku.
Black Toksyczny płyn sączy się z jego ciała. Płyn natychmiast zabija rośliny i drzewa przy kontakcie.
White
Black 2 Jest taki śmierdzący! Ciało Muka zawiera toksyczne pierwiastki, a każda roślina więdnie, gdy przejdzie obok.
White 2
X Uwielbiają gromadzić się w śmierdzących obszarach, w których gromadzi się szlam, co pogarsza odór wokół nich.
Y Toksyczny płyn sączy się z jego ciała. Płyn natychmiast zabija rośliny i drzewa przy kontakcie.
Omega Ruby Z ciała Muka wycieka cuchnący płyn, który wydziela okropnie śmierdzący smród. Jedna kropla płynu z ciała tego Pokémona może spowodować zastój i zjełczenie basenu.
Alpha Sapphire Ulubionym jedzeniem tego Pokémona jest wszystko, co jest odrażająco brudne. W brudnych miastach, gdzie ludzie nie przejmują się wyrzucaniem śmieci na ulice, Muk z pewnością się zgromadzi.
Sun Wydzielany przezeń smród sprawi, że twój nos zmarszczy się. Mimo to są fani Muka, którzy uważają, że to dobra rzecz.
Moon Po ostatnich ulepszeniach środowiskowych ten Pokémon jest prawie nie do zauważenia. Ludzie spekulują, że w pewnym momencie może wyginąć.
Ultra Sun Ich źródła żywności zmniejszyły się, a ich liczba gwałtownie spadła. Buduje się stawy błotne, aby zapobiec ich wyginięciu.
Ultra Moon Ponieważ wszędzie rozpraszają bakterie, od dawna są celem eksterminacji, co prowadzi do gwałtownego spadku ich populacji.
Let's Go Pikachu Pachnie tak okropnie, że może powodować omdlenia. W wyniku degeneracji swojego nosa stracił zmysł węchu.
Let's Go Eevee
Alolański Muk
Sun Zjadane przez niego śmieci powodują ciągłe zmiany chemiczne w jego ciele, które powodują jego wyjątkowo żywe zabarwienie.
Moon Choć jest nieoczekiwanie cichy i przyjazny, jeśli nie będzie przez jakiś czas karmiony śmieciami, rozbije umeblowanie Trenera i zje jego fragmenty.
Ultra Sun W jego ciele znajduje się ponad sto rodzajów trucizn. Reakcje chemiczne między różnymi truciznami są źródłem jego witalności.
Ultra Moon To, co wygląda jak kły i pazury, jest w rzeczywistości krystalizowaną trucizną, która może cię zarazić dotknięciem, więc nie zbliżaj się zbytnio.
Let's Go Pikachu Barwa Muka staje się coraz bardziej żywa, im bardziej biesiaduje na swoim ulubionym danie - śmietniku.
Let's Go Eevee

Lokalizacje w grze

Gra Lokalizacja
Red Posiadłość Pokémon
Blue
Blue (japoński) Posiadłość Pokémon
Yellow Posiadłość Pokémon, Elektrownia
Wymiana za Kangaskhan w Laboratorium Pokémon na Wyspie Cinnabar
Gold Trasy 16, 17, i 18
Miasto Celadon (Surfowanie)
Silver
Crystal Trasy 16, 17, i 18
Miasto Celadon (Surfowanie)
Ruby Ewoluowanie Grimera
Sapphire
Emerald Ewoluowanie Grimera
FireRed Ewoluowanie Grimera
LeafGreen Posiadłość Pokémon
Colosseum Wymiana
XD Ewoluowanie Grimera
Diamond Ewoluowanie Grimera
Pearl
Platinum Ewoluowanie Grimera
HeartGold Trasy 16, 17, i 18, Strefa Safari
Miasto Celadon, Strefa Safari (Surfowanie)
SoulSilver
Pal Park Ląd
Black Wymiana
White
Black 2 Kanały Castelii (Łowienie lub Surfowanie w falującej wodzie)WiosnaLato
Trasa 9
Trasa 9 (Ukryta Grota)
White 2
X Przyjacielskie Safari (Poison)
Y
Omega Ruby Ewoluowanie Grimera
Alpha Sapphire
Sun Ewoluowanie Grimera
Moon
Ultra Sun Ewoluowanie Grimera
Ultra Moon
Let's Go Pikachu Posiadłość Pokémon, Elektrownia Kantoniańska Forma
Ewoluowanie Grimera Alolańska Forma
Let's Go Eevee Wymiana
Sword Nie do zdobycia
Shield

W pobocznych grach

Gra Lokalizacja
MD Red Ewoluowanie Grimera
MD Blue
Ranger Wodociągi
MD Time Podniebne Schody (1F-49F)
MD Darkness
MD Sky Podniebne Schody (1F-49F)
Ranger: SoA Jaskinia Wulkanu

Trzymane przedmioty

Gra Trzymane przedmioty
Red* Blue* Bag Gold Leaf Sprite Złoty Liść (100%)
Yellow*
Gold Silver Bag Nugget Sprite Samorodek (2%)
Crystal
HeartGold SoulSilver Bag Nugget Sprite Samorodek (5%)
Black 2 White 2 Bag Toxic Orb Sprite Toksyczna Kula (1%) Bag Black Sludge Sprite Czarny Muł (50%)
X Y Bag Black Sludge Sprite Czarny Muł (5%)

Statystyki

Podstawowe statystyki

Statystyki Zasięg
Na Poz. 50 Na Poz. 100
105
165 - 212 320 - 414
A:
105
99 - 172 193 - 339
O:
75
72 - 139 139 - 273
65
63 - 128 121 - 251
100
94 - 167 184 - 328
S:
50
49 - 112 94 - 218
Suma:
500
Inne Pokémony z tą sumą

  • Alolański Grimer ma te same statystyki, co regularny Grimer.

Statystyki Pokéathlonu

Szybkość
1/5 ☆☆☆☆
Moc
4/4 ★★★★
Talent
1/5 ☆☆☆☆
Upór
5/5 ★★★★★
Skoczność
2/5 ★★☆☆☆
Suma
13/24 ★★☆☆

Efektywność typów

Muk

normalny
walczący ½×
latający
trujący ½×
ziemny
kamienny
robaczy ½×
duchowy
stalowy
ognisty
wodny
trawiasty ½×
elektryczny
psychiczny
lodowy
smoczy
mroczny
baśniowy ½×
normalny
walczący ½×
latający
trujący ½×
ziemny
kamienny
robaczy ½×
duchowy
stalowy
ognisty
wodny
trawiasty ½×
elektryczny
psychiczny
lodowy
smoczy
mroczny
baśniowy ½×
normalny
walczący ½×
lodowy
trujący ½×
ziemny
kamienny
robaczy ½×
duchowy
stalowy
ognisty
wodny
trawiasty ½×
elektryczny
psychiczny
lodowy
smoczy
mroczny
baśniowy ½×
normalny
walczący ½×
latający
trujący ½×
ziemny
kamienny
robaczy ½×
duchowy
stalowy
ognisty
wodny
trawiasty ½×
elektryczny
psychiczny
lodowy
smoczy
mroczny
baśniowy ½×
Notki:

Alolański Muk

normalny
walczący
latający
trujący ½×
ziemny
kamienny
robaczy
duchowy ½×
stalowy
ognisty
wodny
trawiasty ½×
elektryczny
psychiczny
lodowy
smoczy
mroczny ½×
baśniowy
normalny
walczący
latający
trujący ½×
ziemny
kamienny
robaczy
duchowy ½×
stalowy
ognisty
wodny
trawiasty ½×
elektryczny
psychiczny
lodowy
smoczy
mroczny ½×
baśniowy
normalny
walczący
lodowy
trujący ½×
ziemny
kamienny
robaczy
duchowy ½×
stalowy
ognisty
wodny
trawiasty ½×
elektryczny
psychiczny
lodowy
smoczy
mroczny ½×
baśniowy
normalny
walczący
latający
trujący ½×
ziemny
kamienny
robaczy
duchowy ½×
stalowy
ognisty
wodny
trawiasty ½×
elektryczny
psychiczny
lodowy
smoczy
mroczny ½×
baśniowy
Notki:

Lista ruchów

Główny artykuł: Muk/Lista ruchów w poprzednich generacjach

Poprzez poziom

Poprzez TM/HM

Poprzez rozmnażanie

Poprzez nauczanie

Specjalne ruchy

Ewolucja

Muk

Grimer
Niewyewoluowany
Grimer
trujący
Bag Rare Candy Sprite
Poziom 38

Muk
Pierwsza ewolucja
Muk
trujący

Alolański Muk

Grimer Alola
Niewyewoluowany
Grimer
trującymroczny
Bag Rare Candy Sprite
Poziom 38

Muk Alola
Pierwsza ewolucja
Muk
trującymroczny

Sprite'y

Ciekawostki

  • Chociaż ciało Muka jest bardzo trujące, nie wydaje się, aby szkodziło Ashowi i innym postaciom kiedy Muk "tuli" ich. Jest tak prawdopodobnie dlatego, że jest w stanie kontrolować, czy wydziela truciznę, czy nie, podobnie jak Ponyta może zdecydować, czy podpalić osobę, która go dotknie. Croagunk jest innym Pokémonem będącym w stanie kontrolować ilość trucizny, którą zużywa za pomocą palców podczas używania Trującego Ukłucia, czy też Sharpedo który może aktywować swoją Zdolność Twardej Skóry.
  • Muk ma podobne cechy jak Weezing i Garbodor. Wszystkie trzy Pokémony są Pokémonami typu czysto-Trującego z jedną pre-ewolucyjną formą, mniej więcej tymi samymi podstawowymi statystykami i poziomami ewolucji, oraz wydają się być oparci na różnego rodzaju zanieczyszczeniach; Muk jest zanieczyszczeniem wody.
  • Alolański Muk i jego Alolańska pre-ewolucja zostali zaprojektowani przez Hitoshiego Arigę.
  • Muk jest jednym z dwóch Pokémonów, które mają najkrótszą angielską nazwę Pokémona, Mew jest tym drugim.

Pochodzenie

Muk wydaje się być kupą żywego szlamu. Może być również oparty na wyobrażonym lęku, że ciężkie zanieczyszczenie spowodowane przez wyciek i/lub niewłaściwe usuwanie toksycznych/radioaktywnych odpadów może skutkować stworzeniem nowego i niepożądanego życia. Może być również oparty na Dorotabō, jednookim, trójpalczastym yōkai który wznosi się z błota zaniedbanych, zarośniętych pól ryżowych.

Alolański Muk może być oparty na plamie oleju, szczególnie o kolorach tęczy, które powstają, gdy cienka warstwa oleju unosi się na powierzchni wody; wynika to ze zjawiska zwanego interferencją cienkowarstwową. W realnym świecie wycieki ropy stanowią poważne zagrożenie dla ekosystemów w oceanach świata, a zwłaszcza na Hawajach, na których opiera się Alola.

Etymologia

Muk is a corruption of muck (ogólnie coś obrzydliwego).

Betbeton może pochodzić od べとべと betobeto (kleisty) i ton.

Powiązane artykuły

Notki

  1. Witryna Pokémon Sun i Moon | Alolański Muk

088MS #088: Grimer
Pokémony
#090: Shellder 090MS