Monferno (jap: モウカザル Moukazaru) jest Pokémonem dwu-typu Ognistego/Walczącego, wprowadzonym w Generacji IV.

Ewoluuje z Chimchara począwszy od poziomu i ewoluuje w Infernape'a począwszy od poziomu 36.

Biologia

Fizjologia

Monferno przypomina szympansa z kilkoma częściami pawiana. Wiele z włosów Monferno ma jasny kolor pomarańczowy. Monferno ma wyraźny ogon, w przeciwieństwie do swojej poprzedniej formy. Jego ogon jest podobny do tych u Charmandera, Charmeleona i Charizarda, choć płomień na ogonie Monferno jest znacznie bardziej wrzecionowaty, a nasada ogona ma łatkę czerwonego zabarwienia. Pysk Monferno, jego uszy, brzuch, trójpalczaste stopy, pięć palców i kolisty znak na jego dłoniach są w odcieniu beżu. Ma kolczastą kryzę białych włosów na szyi i złote opaski. Monferno ma niebieskie oznaczenia powyżej oczów i czerwone oznaczenia między nimi na twarzy. Monferno ma małe kły, pomarańczowe powieki i mały herb pomarańczowych włosów.

Specjalne umiejętności

Zdolności Monferno są podobne do tych u Chimchara, tylko są silniejsze. Monferno jest zdolny do kilku ruchów walczących, takich jak Walka Wręcz czy Mega Podmuch, a także może poznać Atak Rac.

Zachowanie

Jako radosny Pokémon, Monferno jest  oczywiście żartobliwy. Jednak używa zaciętych sztuk walki. Monferno często wykorzystuje swój płomień na ogonie jako broni. W przypadku zagrożenia, zwiększa wielkość płomienia, co jest przydatne w straszeniu wrogów.

Dieta

Tak jak każdy Pokémon, Monferno nie pogardzi karmą dla Pokémonów lub jagodami.

W anime

Główne występy

Monferno Asha

Chimchar Asha ewoluuje w Monferno podczas pełnej bitwy Asha i Paula w odcinku Ewolucja strategii!. Po ewolucji uczy się Mach Ciosu. Następnie przekształca się w Infernape'a w odcinku Pokonamy gniew ogniem!.

Monferno Flinta

Również członek elity posiadał Monferno. Obecnie jest już jednak Infernape'em. W niższej formie pojawił się w odcinku Na rozstaju czterech dróg! w retrospekcji.

Inne

Monferno zadebiutował w odcinku Letnia szkoła już nas woła! jako Pokémon w Letniej Szkole. Zajęła się nim Angie.

W mandze

W mandze Pokémon Adventures

Dane w grach

Opisy w Pokédexie

Gra Wpis z Pokédexa
Ten Pokémon był niedostępny przed Generacją IV.
Diamond Aby zastraszyć atakujących, rozpala ogień na ogonie, aby wyglądał na większy.
Pearl Wykorzystuje sufity i ściany do przeprowadzania ataków z powietrza. Ognisty ogon to tylko jedna broń.
Platinum Zręcznie kontroluje intensywność ognia na ogonie, aby utrzymać wrogów w idealnej odległości.
HeartGold Większy ogień na ogonie i jaśniejszy niebieski wzór na twarzy oznacza, że ​​jego ranga w stadzie jest wyższa.
SoulSilver
Black Zręcznie kontroluje intensywność ognia na ogonie, aby utrzymać wrogów w idealnej odległości.
White
Black 2 Zręcznie kontroluje intensywność ognia na ogonie, aby utrzymać wrogów w idealnej odległości.
White 2
X Zręcznie kontroluje intensywność ognia na ogonie, aby utrzymać wrogów w idealnej odległości.
Y Wykorzystuje sufity i ściany do przeprowadzania ataków z powietrza. Ognisty ogon to tylko jedna broń.
Omega Ruby Zręcznie kontroluje intensywność ognia na ogonie, aby utrzymać wrogów w idealnej odległości.
Alpha Sapphire Wykorzystuje sufity i ściany do przeprowadzania ataków z powietrza. Ognisty ogon to tylko jedna broń.
Ten Pokémon nie ma żadnych wpisów w Pokédexie w Generacji VII.
Ten Pokémon nie ma żadnych wpisów w Pokédexie w Generacji VIII.

Lokalizacje

Gra Lokalizacja
Ten Pokémon był niedostępny przed Generacją IV.
Diamond Ewoluowanie Chimchara
Pearl
Platinum Ewoluowanie Chimchara
HeartGold Wymiana
SoulSilver
Black Ewoluowanie Chimchara z eventu Global Link
White
Black 2 Ewoluowanie Chimchara z eventu Global Link
White 2
X Wymiana
Y
Omega Ruby Ewoluowanie Chimchara
Alpha Sapphire
Sun Wymiana
Moon
Ultra Sun Trasa 11 (Skan Wyspy)Pt
Ultra Moon
Let's Go Pikachu Nie do zdobycia
Let's Go Eevee
Sword Nie do zdobycia
Shield

W pobocznych grach

Gra Lokalizacja
Ten Pokémon był niedostępny przed Generacją IV.
MD Time Ciemny Krater (B1F-B15F, Głęboki Ciemny Krater B1F-B5F), Wielki Wulkan (1F-19F)
MD Darkness
MD Sky Ciemny Krater (B1F-B15F, Głęboki Ciemny Krater B1F-B5F), Wielki Wulkan (1F-19F)
Ranger: SoA Statek Towarowy
MD Blazing Ewoluowanie Chimchara
MD Stormy Ewoluowanie Chimchara odblokowanego z Listu Cudów
MD Light
Ranger: GS Góra Sorbet, Świątynia Mroku
Conquest Ignis, Pugilis

Statystyki

Podstawowe statystyki

Statystyki Zasięg
Na Poz. 50 Na Poz. 100
64
124 - 171 238 - 332
A:
78
74 - 143 144 - 280
O:
52
51 - 114 98 - 223
78
74 - 143 144 - 280
52
51 - 114 98 - 223
S:
81
77 - 146 150 - 287
Suma:
405
Inne Pokémony z tą sumą
  • Minimalne statystyki są obliczane na podstawie 0 EV'ów, IV'ów z 0, oraz (jeśli jej dotyczy) przeszkadzającej natury.
  • Maksymalne statystyki są obliczane na podstawie 252 EV'ów, IV'ów z 31, i (jeśli jej dotyczy) pomocniczej natury.

Statystyki Pokéathlonu

Szybkość
4/5 ★★★★
Moc
3/4 ★★★
Talent
4/5 ★★★★
Upór
2/2 ★★
Skoczność
3/3 ★★★
Suma
16/19 ★★★

Efektywność typów

Normalne uszkodzenia Podatny na Niepodatny na Opierający się
normalny
walczący
latający
trujący
ziemny
kamienny
robaczy ¼×
duchowy
stalowy ½×
ognisty ½×
wodny
trawiasty ½×
elektryczny
psychiczny
lodowy ½×
smoczy
mroczny ½×
baśniowy
normalny
walczący
latający
trujący
ziemny
kamienny
robaczy ¼×
duchowy
stalowy ½×
ognisty ½×
wodny
trawiasty ½×
elektryczny
psychiczny
lodowy ½×
smoczy
mroczny ½×
baśniowy
normalny
walczący
lodowy
trujący
ziemny
kamienny
robaczy ¼×
duchowy
stalowy ½×
ognisty ½×
wodny
trawiasty ½×
elektryczny
psychiczny
lodowy ½×
smoczy
mroczny ½×
baśniowy
normalny
walczący
latający
trujący
ziemny
kamienny
robaczy ¼×
duchowy
stalowy ½×
ognisty ½×
wodny
trawiasty ½×
elektryczny
psychiczny
lodowy ½×
smoczy
mroczny ½×
baśniowy

Lista ruchów

Główny artykuł: Monferno/Lista ruchów w poprzednich generacjach

Poprzez poziom

Poprzez TM/HM

Poprzez rozmnażanie

Poprzez nauczanie

Specjalne ruchy

Ewolucja

Chimchar
Niewyewoluowany
Chimchar
ognisty
Bag Rare Candy Sprite
Poziom 14
Monferno
Pierwsza ewolucja
Monferno
ognistywalczący
Bag Rare Candy Sprite
Poziom 36

Infernape
Druga ewolucja
Infernape
ognistywalczący

Ciekawostki

Pochodzenie

Etymologia

Powiązane artykuły

390MS #390: Chimchar
Pokémony
#392: Infernape 392MS

Treści społeczności są dostępne na podstawie licencji CC-BY-SA , o ile nie zaznaczono inaczej.