Monferno (jap: モウカザル Moukazaru) jest Pokémonem dwu-typu Ognistego/Walczącego, wprowadzonym w Generacji IV.

Ewoluuje z Chimchara począwszy od poziomu i ewoluuje w Infernape'a począwszy od poziomu 36.

Biologia

Monferno to dwunożny Pokémon podobny do naczelnych. Pomarańczowe futro pokrywa większość jego ciała, z wyjątkiem uszu, kufy, palców oraz okrągłych obszarów na dłoniach, stopach i klatce piersiowej, które są opalone. Z czubka głowy Monferno wystaje mała kępka sierści, posiada też owalne, brązowe oczy. Jego oczy mają grube niebieskie oznaczenie powyżej i małe, czerwone oznaczenie pomiędzy. Jego kufa jest krótka i tępa, z dwoma małymi, spiczastymi zębami stanowiącą górną szczękę. Wokół szyi ma białą futrzaną kryzę, a wokół ramion złote opaski. Ma pięć palców na każdej dłoni, ale tylko trzy palce na każdej stopie. Jego długi ogon ma czerwony pierścień wokół podstawy i płomień płonący na końcu.

Płomień na ogonie Monferno ma kilka zastosowań. Może go kontrolować, aby utrzymać przeciwników w idealnej odległości lub rozciągnąć, aby Monferno wydawał się większy. Rozmiar jego płomienia w połączeniu z jasnością jego twarzy wskazuje na pozycję tego Pokémona w jego stadzie. Im większy płomień i jaśniejszy wzór, tym wyższa pozycja Pokémona. Oprócz używania płonącego ogona jako broni, Monferno może również skakać z sufitów lub ścian, aby wykonywać ataki z powietrza.

W anime

Główne występy

Monferno Asha

Chimchar Asha ewoluuje w Monferno podczas pełnej bitwy Asha i Paula w odcinku Ewolucja strategii!. Po ewolucji uczy się Mach Ciosu. Następnie przekształca się w Infernape'a w odcinku Pokonamy gniew ogniem!.

Monferno Flinta

Również członek elity posiadał Monferno. Obecnie jest już jednak Infernape'em. W niższej formie pojawił się w odcinku Na rozstaju czterech dróg! w retrospekcji.

Inne

Monferno zadebiutował w odcinku Letnia szkoła już nas woła! jako Pokémon w Letniej Szkole. Zajęła się nim Angie.

W mandze

W mandze Pokémon Adventures

Dane w grach

Wpisy w Pokédexie

Gra Wpis z Pokédexa
Ten Pokémon był niedostępny przed Generacją IV.
Diamond Aby zastraszyć atakujących, rozpala ogień na ogonie, aby wyglądał na większy.
Pearl Wykorzystuje sufity i ściany do przeprowadzania ataków z powietrza. Ognisty ogon to tylko jedna broń.
Platinum Zręcznie kontroluje intensywność ognia na ogonie, aby utrzymać wrogów w idealnej odległości.
HeartGold Większy ogień na ogonie i jaśniejszy niebieski wzór na twarzy oznacza, że ​​jego ranga w stadzie jest wyższa.
SoulSilver
Black Zręcznie kontroluje intensywność ognia na ogonie, aby utrzymać wrogów w idealnej odległości.
White
Black 2 Zręcznie kontroluje intensywność ognia na ogonie, aby utrzymać wrogów w idealnej odległości.
White 2
X Zręcznie kontroluje intensywność ognia na ogonie, aby utrzymać wrogów w idealnej odległości.
Y Wykorzystuje sufity i ściany do przeprowadzania ataków z powietrza. Ognisty ogon to tylko jedna broń.
Omega Ruby Zręcznie kontroluje intensywność ognia na ogonie, aby utrzymać wrogów w idealnej odległości.
Alpha Sapphire Wykorzystuje sufity i ściany do przeprowadzania ataków z powietrza. Ognisty ogon to tylko jedna broń.
Ten Pokémon nie ma żadnych wpisów w Pokédexie w Generacji VII.
Ten Pokémon nie ma żadnych wpisów w Pokédexie w Generacji VIII.


Lokalizacje w grze

Gra Lokalizacja
Ten Pokémon był niedostępny przed Generacją IV.
Diamond Ewoluowanie Chimchara
Pearl
Platinum Ewoluowanie Chimchara
HeartGold Wymiana
SoulSilver
Black Ewoluowanie Chimchara z eventu Global Link
White
Black 2 Ewoluowanie Chimchara z eventu Global Link
White 2
X Wymiana
Y
Omega Ruby Ewoluowanie Chimchara
Alpha Sapphire
Sun Wymiana
Moon
Ultra Sun Trasa 11 (Skan Wyspy)Pt
Ultra Moon
Let's Go Pikachu Nie do zdobycia
Let's Go Eevee
Sword Nie do zdobycia
Shield


W pobocznych grach

Gra Lokalizacja
Ten Pokémon był niedostępny przed Generacją IV.
MD Time Ciemny Krater (B1F-B15F, Głęboki Ciemny Krater B1F-B5F), Wielki Wulkan (1F-19F)
MD Darkness
MD Sky Ciemny Krater (B1F-B15F, Głęboki Ciemny Krater B1F-B5F), Wielki Wulkan (1F-19F)
Ranger: SoA Statek Towarowy
MD Blazing Ewoluowanie Chimchara
MD Stormy Ewoluowanie Chimchara odblokowanego z Listu Cudów
MD Light
Ranger: GS Góra Sorbet, Świątynia Mroku
Conquest Ignis, Pugilis


Statystyki

Podstawowe statystyki

Statystyki Zasięg
Na Poz. 50 Na Poz. 100
64
124 - 171 238 - 332
A:
78
74 - 143 144 - 280
O:
52
51 - 114 98 - 223
78
74 - 143 144 - 280
52
51 - 114 98 - 223
S:
81
77 - 146 150 - 287
Suma:
405
Inne Pokémony z tą sumą
  • Minimalne statystyki są obliczane na podstawie 0 EV'ów, IV'ów z 0, oraz (jeśli jej dotyczy) przeszkadzającej natury.
  • Maksymalne statystyki są obliczane na podstawie 252 EV'ów, IV'ów z 31, i (jeśli jej dotyczy) pomocniczej natury.


Statystyki Pokéathlonu

Szybkość
4/5 ★★★★
Moc
3/4 ★★★
Talent
4/5 ★★★★
Upór
2/2 ★★
Skoczność
3/3 ★★★
Suma
16/19 ★★★


Efektywność typów

Normalne uszkodzenia Podatny na Niepodatny na Opierający się
normalny
walczący
latający
trujący
ziemny
kamienny
robaczy ¼×
duchowy
stalowy ½×
ognisty ½×
wodny
trawiasty ½×
elektryczny
psychiczny
lodowy ½×
smoczy
mroczny ½×
baśniowy
normalny
walczący
latający
trujący
ziemny
kamienny
robaczy ¼×
duchowy
stalowy ½×
ognisty ½×
wodny
trawiasty ½×
elektryczny
psychiczny
lodowy ½×
smoczy
mroczny ½×
baśniowy
normalny
walczący
lodowy
trujący
ziemny
kamienny
robaczy ¼×
duchowy
stalowy ½×
ognisty ½×
wodny
trawiasty ½×
elektryczny
psychiczny
lodowy ½×
smoczy
mroczny ½×
baśniowy
normalny
walczący
latający
trujący
ziemny
kamienny
robaczy ¼×
duchowy
stalowy ½×
ognisty ½×
wodny
trawiasty ½×
elektryczny
psychiczny
lodowy ½×
smoczy
mroczny ½×
baśniowy

Lista ruchów

Główny artykuł: Monferno/Lista ruchów w poprzednich generacjach


Poprzez poziom

Poprzez TM/HM

Poprzez rozmnażanie

Poprzez nauczanie

Specjalne ruchy

Ewolucja

Chimchar.png
Niewyewoluowany
Chimchar
ognisty
Rzadki Cukierek
Poziom 14
Monferno.png
Pierwsza ewolucja
Monferno
ognistywalczący
Rzadki Cukierek
Poziom 36


Infernape.png
Druga ewolucja
Infernape
ognistywalczący

Sprite'y

391MS.png Jeśli poszukujesz sprite'ów dotyczących tego gatunku, wejdź na pod-kategorię artykułu na Bulbapedii.

Ciekawostki

Pochodzenie

Monferno może być oparty na rokselanie złocistej lub mandrylu, naczelnym podobnym do pawiana. Wydaje się również, że jest on bezpośrednią impresją Kung Fu Małpy, rodzaju sztuki walk, co może wyjaśniać jego typ Walczący.

Etymologia

Monferno jest kombinacją monkey i inferno.

Moukazaru jest kombinacją 猛火 mōka (ryczące płomienie) i 猿 saru (małpa).

Powiązane artykuły


Chimchar #390: Chimchar
Pokémony
#392: Infernape Infernape
Treści społeczności są dostępne na podstawie licencji CC-BY-SA, o ile nie zaznaczono inaczej.