FANDOM

2016 Mythical Pokémon Distributions artwork

Mityczne Pokémony (jap. 幻のポケモン Iluzoryczne Pokémony) to grupa Pokémonów występujących w Świecie Pokémon na tyle rzadko, że większość ludzi powątpiewa w ich istnienie. Są to Pokémony ekskluzywne dla eventów, niemożliwe jest otrzymanie ich podczas normalnej rozgrywki.

Ze wszytkich 802 gatunków Pokémonów, 17 to Pokémony Mityczne (2.11%). Każda generacja wprowadza co najmniej jednego Mitycznego Pokémona.

Podobnie jak większość Legendarnych Pokémonów, Mityczne Pokémony są bezpłciowe oraz nie mogą się rozmnażać (z wyjątkiem Manaphy i Phione).

Mityczne Pokémony pojawiają się na końcu regionalnego Pokédexu danego regionu (wyjątkiem jest Victini, którego umieszczono na samym początku regionalnego Pokédexu Unovy), oraz zazwyczaj nie są wymagane do zdobycia Błyszczącego Amuletu.

Status Phione jako Pokémona Legendarnego bądź Mitycznego wciąż stoi pod znakiem zapytania. Phione  jest wynikiem rozmnożenia Ditto z Manaphy lub inną Phione.

W japońskich mediach,mityczne Pokémony od początku były uznawane za odrębną grupę,natomiast w nie-japońskich mediach przed generacja V były one znane jako Legendarne Pokémony.

Pokémony Mityczne

Generacja I

Generacja II

Generacja III

Generacja IV

Generacja V

Generacja VI

Generacja VII