Pokémon Wiki
Advertisement
Pokémon Wiki

W całym świecie Pokémonów powstało wiele starożytnych mitów na temat Legendarnych i Mitycznych Pokémonów.

Generacja I

Wyspa Shamouti

Wyspa Ognia, Wyspa Pioruna i Wyspa Lodu widziane w Uwierz w swoją siłę

Wokół Pomarańczowego Archipelagu krąży starożytna przepowiednia, która mówi:

Oryginał

Japoński Tłumaczenie
火の神、雷の神、氷の神に触れずべからず。
されば、天地怒り世界は破滅に向かう。
海の神、破滅を救わんと現れん。
されど、世界の破滅を防ぐことならず。
すぐれたるあやつり人現れ、神々の怒り静めん限り…。

Nie wolno dotykać boga ognia, boga błyskawic i boga lodu.
W przeciwnym razie niebo i ziemia będą rozgniewane, a świat zostanie zniszczony.
Pojawi się bóg morza, który powstrzyma zniszczenie.
Ale to nie zapobiegnie zniszczeniu świata.
Chyba że pojawi się wyjątkowy trener, który uspokoi gniew bogów....

Angielski dubbing

Disturb not the harmony of Fire, Ice, or Lightning
Lest these Titans wreak destruction
Upon the world in which they clash
Though the Water's Great Guardian shall arise to quell the fighting
Alone its song will fail
Thus the earth shall turn to ash
O Chosen One
Into thine hands bring together all three
Their treasures combined tame the Beast of The Sea
From the trio of islands, ancient spheres shall you take
For between life and death, all the difference you'll make
Climb to the shrine to right what is wrong
And the world shall be healed by the Guardian's song...

Polski dubbing

Nie próbuj psuć harmonii Pioruna, Ognia, ani Lodu
Gdyż nie chcesz zbudzić trzech Tytanów,
których potęgi nic nie zmorzy
I choć Strażnik Wód wyruszy, by swą pieśnią walkę skruszyć,
On sam tu nie zdziała nic
aż Wybraniec mu pomoże
Wybrańcze nasz,
Ich trzech pochwyć w rękę swoją
Niech klejnoty połączone Mórz Potwora uspokoją
Idź ku trzem wyspom dawnym, kule kryją się tam
Między życiem a śmiercią, musisz wybrać ty sam
Wybrańcze Ty, do świątyni wśród chmur musisz starać się wejść
Aby uzdrowić ten świat, Strażnik rozbrzmiewa pieśń...

Na Wyspie Shamouti odbywany jest festiwal związany z uhonorowaniem Wybrańca.

Generacja II

Wieże Ecruteak

Mosiężna Wieża i Wieża Dzwonu w Mieście Ecruteak

Istnieje legenda przekazywana przez Liderów Sali Ecruteak przez wiele lat:

Dwie wieże... Dwa Pokémony... Ale kiedy jedna spłonęła, oba Pokémony odleciały, by nigdy nie wrócić.

700 lat przed Generacją II ludzie z Generation II, mieszkańcy Ecruteak zbudowali dwie dziewięciopoziomowe wieże z nadzieją na wspieranie przyjaźni i nadziei między Pokémonami a ludźmi. Były to Mosiężna Wieża na zachodzie, o której mówiono, że budzi Pokémony, oraz Wieża Dzwonu na wschodzie, gdzie podobno Pokémony odpoczywają. Obie wieże stały się siedzibą potężnych latających Pokémonów, kolejno Lugii i Ho-Oh.

Jednak około 150 lat przed wydarzeniami z gier piorun uderzył w Mosiężną Wieżę. Została pochłonięta przez płomienie, które szalały przez trzy dni. Nagła ulewa w końcu zgasiła pożar wieży, która już spłonęła doszczętnie. Trzy bezimienne Pokémony zginęły w ogniu. Ale Ho-Oh zstąpił z nieba i wskrzesił je. Mówi się, że Pokémony uosabiają trzy moce: piorun, który uderzył w wieżę, ogień, który spalił wieżę i deszcz, który ugasił ogień. Kiedy pojawiły się Pokémony, przeraziły tych, którzy widzieli ich powstanie. Trzy Pokémony, znając swoją moc, uciekły, biegnąc jak wiatr przez łąki.

Ho-Oh'a i Lugii nie widziano od czasu pożaru. Według legendy, gdy dusze Pokémonów i ludzie połączą się, po pojawieniu się Trenera, który ma zdolność zetknięcia się z duszami Pokémonów, Ho-Oh powróci z niebios.

Podobna legenda dotyczy w anime. W Jak przechytrzyć ducha, Morty mówi, iż dwie wieże są oryginalną Cynową Wieżą, która spłonęła, i przebudowano jedną. Mówi, że najeźdźcy przybyli i próbowali ukraść Ho-Oh'a, który stawił opór i uciekł, a następnie spalili wieżę. Kiedy legenda została powtórzona w Kryształowe Dzwony, fabuła została jednak bardziej zbliżona do wersji gry, ale aspekt wojenny pozostaje. Ash Ketchum wydaje się spełniać przepowiednię jako Trener, który ma zdolność zetknięcia się z duszami Pokémonów, ponieważ kilka razy spotkał Ho-Oh'a i Suicune'a.

Generacja III

Legenda Regisów

Oprócz Unownów, Braille jest też używany do przekazywania legend. W Ruby, Sapphire, i Emerald gracz może wykorzystać język Braille'a do odpieczętowania Regirocka, Regice'a i Registeela.

Legenda, znaleziona na różnych skałach w Zapieczętowanej Komnacie, głosi:

W TEJ JASKINI ŻYLIŚMY.
ZAWDZIĘCZAMY WSZYSTKO POKéMONOWI.
ALE ZAPIECZĘTOWALIŚMY POKéMONA.
BALIŚMY SIĘ GO.
CI Z ODWAGĄ, CI Z NADZIEJĄ.
OTWÓRZCIE DRZWI. WIECZNY POKéMON CZEKA.

Ponieważ wiadomość jest w liczbie pojedynczej zamiast liczby mnogiej, możliwe jest, że Pokémon, o którym mowa, to Regigigas, a mieszkańcy Miasta Snowpoint chcieli zapieczętować Regigigasa i stworzyli trzy klucze, Legendarnych tytanów, których trzeba było zdobyć, aby obudzić Regigigasa. Aby maksymalnie utrudnić przebudzenie Regigigasa, mieszkańcy Miasta Snowpoint zapieczętowali Legendarnych tytanów w innym regionie. W przeciwnym razie, ponieważ Regigigas jeszcze nie istniał w momencie tworzenia gier, może odnosić się do trzech Regisów osobno lub do wskazówki, że Regigigas wtedy wróci.

Strażnicy Wodnej Stolicy

Historia wyspiarskiego miasta Alto Mare przeplata się z następującą opowieścią:

Japoński Polski
昔々、アルトマーレという島におじいさんとおばあさんがいました。 Dawno temu na wyspie zwanej Alto Mare żyli stary mężczyzna i kobieta.
ある日、二人は海岸で、小さな兄弟がけがをしているのを見つけました。 Pewnego dnia znaleźli nad morzem dwoje rannych dzieci.
おじいさんとおばあさんの手厚い看護で二人がみるみる良くなっていきました。 Dzięki starannej pielęgnacji starej pary dzieci szybko poczuły się lepiej.
しかし突然、邪悪な怪物が島を攻めてきたのです。 Ale wtedy nagle pojawił się zły potwór i zaatakował miasto.
島はたちまち怪物に飲み込まれました。 Wyspa została natychmiast pochłonięta przez potwora.
と、その時、おじいさんとおばあさんの目の前で二人の姿は変わっていきました。 Ale potem, na oczach mężczyzny i kobiety, dzieci się zmieniły.
二人は夢幻ポケモン、ラティオスとラティアスだったのです。 Były to Pokémon mirażu, Latias i Latios.
二匹は空から仲間を呼び寄せました。 Oboje wezwali swoich przyjaciół z nieba.
彼らは、邪悪な闇を追い払う力を持って来てくれました。 Sprowadzili moc, by wypędzić złą ciemność.
それは、「心のしずく」という宝石だったのです。 Ta moc była klejnotem zwanym Rosą Duszy.
島には平和が戻りました。 Pokój powrócił na wyspę.
それからというもの、「心のしずく」のあるこの島に、ラティオスとラティアスはしばしば立ち寄るようになりました。 A potem Latias i Latios często odwiedzali tę wyspę, na której znajduje się Rosa Duszy.
この島が邪悪な怪物に襲われる事はその後、二度とありませんでした。 Wyspa nigdy nie została ponownie zaatakowana przez złego potwora.

Notka: Sekwencja legendy została wycięta z dubbingowej wersji filmu, więc nie ma oficjalnego polskiego tłumaczenia.

Super-starożytne Pokémony

Główny artykuł: Super-starożytne Pokémony

Dawno temu Legendarne Pokémony, Pierwotny Kyogre i Pierwotny Groudon, stworzyły ląd i morze regionu Hoenn. Obaj walczyli ze sobą w katastrofalnej bitwie. Po wysłuchaniu modłów, Rayquaza, który przeszedł Mega Ewolucję, przybył i uspokoił dwójkę. Niebieska i Czerwona Kula wprawiły Groudona i Kyogre'a w sen, który mógłby się zakończyć tylko wtedy, kiedy Kule powinny być ponownie użyte. Kule mogą również odblokować Pierwotne formy Groudona i Kyogre'a poprzez proces znany jako Pierwotna Regresja.

Generacja IV

Mity Sinnoh

Główny artykuł: Mity Sinnoh

Legenda Świątynii Snowpoint

Napotkanie Regigigasa w Pokémon Diamond i Pearl

Istnieje legenda przekazywana przez mieszkańców Miasta Snowpoint od wielu lat:

Podczas bardzo gwałtownej erupcji wulkanu, piękne szmaragdowe Lasy Snowpoint w jednej chwili zmieniły się w morze lawy.
I wtedy pojawił się Regigigas, skąpany w błękitnym świetle. A wraz z nim Regirock, Regice i Registeel.
We czterech powstrzymali erupcję wulkanu i uratowali Miasto Snowpoint przed całkowitym zniszczeniem.
A potem Regigigas przemienił się w kamień życia i zapadł w głęboki sen. Legenda głosi, że Regirock, Regice i Registeel zostali przemienieni w trzy filary strażników, które są zbudowane z trzech różnych elementów Ziemi: skały, lodu i stali.

W Pokémon Diamond i Pearl jak i również w Platinum, gracz może podróżować do Świątynii Snowpoint po zdobyciu Narodowego Pokédexu. Jeśli gracz ma w swojej drużynie wszystkich trzech Legendarnych tytanów, Regigigas przebudzi się i będzie mógł walczyć i wtedy można go schwytać.

Stworzenie Sinnoh

Przed początkiem Sinnoh z wiru chaosu wyłoniło się jajo. Kiedy Arceus wykluł się z tego jaja, ukształtował świat tysiącami ramion i stworzył krainę Sinnoh. Arceus następnie stworzył Pokémona czasu, Pokémona przestrzeni i Pokémona antymaterii. W końcu ludzie zaczęli zamieszkiwać Sinnoh. Arceus następnie stworzył trzy nowe Pokémony, aby dać ludziom wiedzę, emocje i siłę woli. Mówi się, że te trzy Pokémony zamieszkują jeziora w krainie Sinnoh. Dialga i Palkia zamieszkują Wymiary Czasoprzestrzeni, a Giratina została wygnana do Zniekształconego Świata przez Arceusa.

Te Pokémony są spotykane w swoich grach, pochodzące z ich odpowiednich wymiarów. Można ich również spotkać w remake'ach Generacji II poprzez specjalny event. Jeśli gracz ma Arceusa w swojej drużynie podczas pobytu w Ruinach Alf, może udać się do Ruin Sinjoh i zdobyć (w formie Jaja) jednego z wybranych Legendarnych Pokémonów.

Generacja V

Trio Tao

Główny artykuł: Trio Tao

Kilka mitów Unova krąży wokół Zekroma i Reshirama. Mówi się, że dwa Smocze Pokémony były kiedyś jednym potężnym Pokémonem należącym do bliźniaczych bohaterów. Został jednak podzielony przez dążenie do odmiennych przekonań obu braci.

Legendy Miasteczka Lacunosa mówią, że kiedy meteoryt rozbił się poza granicami miasta, Kyurem wyszedł nocą i zjadał zarówno Pokémony, jak i ludzi. Aby zapobiec dalszym atakom, mieszkańcy Lacunosy zbudowali mury i zabronili nocnych podróży. Nawet podczas wydarzeń z Black, White, Black 2, i White 2, wszyscy w Miasteczku Lacunosa pozostają w domach w nocy.

W Pokémon Black 2 i White 2 pojawia się sprzeczna historia. Mówi się, że kiedy Pierwotny Smok podzielił swoją esencję na Reshirama i Zekroma, jego bezcelowe ciało stało się Kyuremem, który pozostał wewnątrz Wielkiej Rozpadliny, czekając na "bohatera, który wypełni jego ciało prawdą lub ideałami", co prawdopodobnie oznacza fuzję z Reshiramem lub Zekrom. Niejasne słowa Profesor Juniper sugerują, że meteor wspomniany w Miasteczku Lacunosa jest w pewien sposób podobny do Kamienia MrokuB2/Kamienia ŚwiatłaW2.

Miecze Sprawiedliwości

Główny artykuł: Miecze Sprawiedliwości

Dawno temu dwie przeciwstawne ludzkie frakcje były w stanie wojny, a ich walka doprowadziła do pożaru lasu, który zagroził życiu wielu dzikich Pokémonów. Schwytane przez dym nie mogły uciec, a ich śmierć wydawała się pewna, dopóki nie pojawiły się trzy postacie.

Terrakion ukształtował ziemię i stworzył przejście, przez które można uciec, Virizion użył swojej prędkości, by osłonić Pokémony przed iskrami i żarem, podczas gdy ich przywódca, Cobalion, wyprowadził Pokémony w bezpieczne miejsce.

Mimo prób, nie udało im się, gdyż las został doszczętnie spalony. Jednak pośród popiołów trójka natrafiła na samotnego Pokémona, Keldeo, którego przyjęli jako swojego.

Trio przystąpiło do walki z armiami, przytłaczając je połączoną siłą. Legendy o nich są nadal opowiadane do dziś i mówi się, że jeśli ludzki konflikt kiedykolwiek zagrozi bezpieczeństwu Pokémonów, powrócą, aby stłumić walki i zachować klimat pokoju.

Siły Natury

Główny artykuł: Siły Natury

Dawno temu Pokémony Thundurus i Tornadus rozpoczęły walkę, niszcząc przy tym krajobraz. Wówczas Landorus zstąpił na nich, aby zakończyć spór. Mówi się, że jeśli Tornadus i Thundurus kiedykolwiek znów zaczną walczyć, Landorus powróci, aby utrzymać pokój.

W Pokémon Black 2 i White 2 mówi się, że to Theriańskie Formy Sił Natury walczyły ze sobą, a Landorus przybywał, aby stłumić ciężką walkę.

Generacja VI

Trio aury

Główny artykuł: Trio aury

Xerneas i Yveltal to wielkie siły, zdolne kolejno do dawania i kradzieży energii życiowej. Xerneas dzieli życie, świecąc rogami w siedmiu kolorach, podczas gdy pióra Yveltala w pobliżu szarego wzoru na jego piersi świecą, gdy ma zamiar ukraść energię życiową. Kiedy zbliżają się do kresu swojego życia, Xerneas uwalnia całą swoją energię życiową do wszystkich żywych istot wokół siebie, podczas gdy Yveltal rozszerza swoje skrzydła i kradnie całą energię życiową każdej żywej istoty wokół niego. Następnie zamieniają się kolejno w drzewo i kokon, aby zapaść w głęboki sen przez 1000 lat. Komórki Zygarde'a zawsze monitorują równowagę między Xerneasem a Yveltalem, a kiedy zostanie zakłócona lub zniszczona, Zygarde wyzwoli swój gniew. Te trzy Pokémony, według Profesora Sycamore'a, to "wcielenia natury, które dbają o ziemię".

Monsieur w Mieście Anistar opowiada legendy o XerneasieX/YveltaluY:

Xerneas

"To się wydarzyło około 800 lat temu. Pokémon, znany jako Xerneas, użył swoich lśniących rogów, by oświetlić ziemie Kalos. W tej samej chwili, ludzie i Pokémony w całym kraju odczuwali w swoich ciałach wielką energię i przypływ żywotności. W tym samym czasie, z Xerneasem pośrodku, wyrósł rozległy las. Legenda głosi, że kiedy Xerneas dobiega kresu swojej tysiącletniej żywotności, uwolni wszelką pozostałą energię, dzieląc się nią ze wszystkim, co żyje w pobliżu. Jest też inna historia, o której wiem, która mówi o pojawieniu się równie przygodnego Pokémona. 3,000 lat wstecz, region Kalos ogarnęła straszna wojna. Według opowieści, Pokémon przybył na ratunek wszystkim zranionym Pokémonom, które zostały wciągnięte w konflikt. Niektórzy ludzie podejrzewali, że tym Pokémonem był Xerneas, ale nie ma sposobu, by się dowiedzieć. Może po prostu chcieli, żeby Legendarny Pokémon przybył na ratunek, aby rozjaśnić nieszczęśliwą opowieść. Podobno, kiedy Xerneas uwolni pozostałą swoją energię, przemienia się w wyschnięte drzewo. Pozostaje w ukryciu, głęboko w lesie. Jak już mówiłem, wedle starych opowieści. Historii i opowieści."

Yveltal

"To się wydarzyło około 800 lat temu. Pokémon, znany jako Yveltal, rozpostarł swe złowieszcze skrzydła, pochłaniając ziemie Kalos w mroku. W tej samej chwili, ludzie i Pokémony w całym kraju zaczęli upadać, jeden po drugim. Yveltal wyzwolił przeszywający ryk i zniknął w firmamencie, kierując się do nieznanego miejsca. Opowieści mówią, że kiedy Yveltal dobiegnie kresu swojej tysiącletniej żywotności, pochłania siłę życiową wszystkiego, co żyje wokół niego, żeby naładować własną energię. Inna opowieść mówi o pojawieniu się równie przerażającego Pokémona. 3,000 lat wstecz, region Kalos ogarnęła straszna wojna. Według opowieści, pojawił się Pokémon i skradł siłę życiową niezliczonym żywym istotom. Niektórzy ludzie podejrzewają, że Pokémonem, który się pojawił, był Yveltal, ale nie ma sposobu, by się tego dowiedzieć. Może użyli Legendarnego Pokémona jako metafory wojny i zarazy. W opowieściach, kiedy Yveltal skończy przechowywać energię którą zaabsorbował, transformuje się w kokon, pozostając w ukryciu głęboko w górach. Jak już mówiłem, wedle starych opowieści. Historii i opowieści."

Generacja VII

Boscy strażnicy

Zgodnie z legendami Aloli, Boscy strażnicy służą jako obrońcy wyspy, na której mieszkają. W pewnym momencie w przeszłości brali udział w wojnie przeciwko sobie, służąc królewskim przedstawicielom swojej wyspy i używając gigantycznych form. W końcu, na skutek zniszczeń, jakie przyniosła wojna, przestali angażować się w sprawy ludzkie. Od czasu do czasu walczą o to, kto jest najsilniejszy, co doprowadziło do powstania formatu Królewskiej Bitwy. Za każdym razem, gdy Ultra Bestia pojawia się w Aloli, strażnicy będą z nią zaciekle walczyć, aby chronić swoje wyspy przed najeźdźcami.

Według książki zatytułowanej "Światło Aloli" znalezionej w Bibliotece Malie, kiedy SolgaleoSUS/LunalaMUM wyłonił się z Ultra Tunelu i walczył z Boskimi strażnikami, pokonali ich z łatwością. W nagrodę przyznano im Tapunium Z. Następnie, wraz z LunaląSUS/SolgaleoMUM, para przystąpiła do tworzenia wielu Pokémonów Mgławicy znanych jako Cosmog, które tapu mają chronić i czuwać, aż w pełni wyewoluują, zanim powrócą do Ultra Przestrzeni.

Zgodnie z tajnymi notatkami znalezionymi w Bibliotece Malie, w pewnym momencie Necrozma, "Grabieżca Światła", zaatakował Alolę, kradnąc całe jej światło i okrywając region ciemnością; Tapu walczyli ciężko, aby odzyskać skradzione światło. Wraz z pomocą młodych i zastrzykiem mocy z Kryształów-Z i Iskrzących Kamieni, usunęli Necrozmę z Aloli, przywracając regionowi światło, jednocześnie uwalniając SolgaleoUS/LunalęUM, który został wchłonięty przez Necrozmę.

Trio Światła

Jak powiedziano w starożytnej legendzie o początkach Aloli, legendarne trio sprowadziło światło na region Alola, kiedy został stworzony. Blask światła Ultra Necrozmy jest najjaśniejszy z tria, w wyniku czego starożytni ludzie ochrzcili go "Wielką Świetlistością".

Według książki zatytułowanej "Światło Aloli" znalezionej w Bibliotece Malie, SolgaleoSUS/LunalaMUM pojawił się w Aloli wiele lat temu, wyłaniając się z Ultra Tunelu. Starożytni królowie Aloli pokłonili się Legendarnym Pokémonom, czcząc je. Boscy strażnicy walczyli z nimi, ale zostali przez nich pokonani, lecz w ramach nagrody podarowali im Tapunium Z. Wtedy Legendarne Pokémony stworzyły kilka Cosmogów jako dziedziców dla Aloli, dając Boskim strażnikom obowiązek obserwowania ich, dopóki nie w pełni wyewoluują. W wdzięczności królowie Aloli podziękowali im pieśnią na Słonecznych i Księżycowych Fletach na Ołtarzu Słońca SUS/Ołtarzu Księżyca MUM, w którym to momencie Legendarne Pokémony powróciły do Ultra Przestrzeni.

Dawno temu, w czasach starożytnych, Necrozma jako "Wielka Świetlistość" kiedyś dzielił swoje światło na Ultra Przestrzeń i Alolę. To doprowadziło do kreacji Ruchów-Z i aury, która otacza Pokémony Totemy. Jednakże, mieszkańcy Ultra Megalopolis próbowali kontrolować Pokémona Pryzmatu w celu stworzenia światła. Doprowadziło to do trwałego zranienia Necrozmy, co zredukowało go do krystalicznego ciała podczas ciągłego bólu. Kawałki jego oryginalnego ciała spadły na Alolę w postaci Iskrzących Kamieni. W odwecie Necrozma skradł całe światło z Ultra Megalopolis, pozostawiając ten świat na zawsze w ciemności. W odpowiedzi mieszkańcy zamknęli Necrozmę w Wieży Megalo aby zapobiec ucieczce.

Według tajnych notatek znalezionych w Bibliotece Malie, Necrozma najechał Alolę i ukradł jej światło, powodując, że region pogrążył się w ciemności. Walczył zaciekle przeciwko Boskim strażnikom w pobliżu Wioski Tapu i SolgaleoUS/LunaliUM. Podczas walki zaabsorbował SolgaleoUS/LunalęUM i przekształcił się w Necrozmę Grzywy ZmierzchuUS/Skrzydeł ŚwituUM. Kiedy młodzieniec przybył razem z Tapu, wykorzystując moc Kryształów-Z i Iskrzących Kamieni, uwolnili Legendarne Pokémony i wygnali Necrozmę z Aloli, odzyskując skradzione światło regionu. Król Aloli, w wyniku tego momentu w historii, ochrzcił Necrozmę "Grabieżcą Światła" i nakazał spalić wszystkie księgi wspominające o Necrozmie, aby zapobiec dalszej panice.

Meltan i Melmetal

Według starożytnych tekstów i badań prowadzonych przez Profesora Willowa, Melmetal istniał 3,000 lat temu, żyjąc w odosobnionym miejscu wypełnionym skałami osadowymi bogatymi w magnetyt. Czczono go za zdolność do tworzenia żelaza z niczego, które służyło do tworzenia specjalnych i unikalnych metalowych narzędzi. W pewnym momencie Melmetal osiągnął kres swojego życia i zardzewiał, zanim podzielił się na wiele Meltanów. Jego wyznawcy chcieli zapewnić bezpieczeństwo Meltanom, więc umieścili je w Tajemniczym Pudle, które służyło jako jedyny sposób na powrót Melmetala. Pudło można odblokować tylko pod wpływem powietrza z dowolnego środowiska naturalnego.

Generacja VIII

Zacian i Zamazenta

Mówiono, że duet strzegł Galar i sądzono, że są władcami regionu. Określano ich obydwóch kolejno jako Miecz Baśniowego Króla i Tarcza Walczącego Mistrza, zdobywając szacunek jednych i strach innych. 3,000 lat temu duet był świadkiem Gwiazdy Życzeń, z której wyłonił się Eternatus. W wyniku próby wchłonięcia przez Eternatus energii Galar, aby pozostać przy życiu, miało miejsce zjawisko znane jako Mroczny Czas. Ta czarna burza spowodowała, że Pokémony zaczęły się Dynamaxować i Gigantamaxować, jednocześnie wpadając w szał. Zacian i Zamazenta stoczyli ciężką bitwę przeciwko Eternatusowi, pokonując go, zanim zapieczętowali go głęboko w regionie Galar.

Jednak z powodu obrażeń odniesionych w walce, duet wycofał się do Uśpionego Starodrzewu. Następnie przekształcili się w posągi, zanim zapadli w głęboki sen, podobno trwający eony. Duet pozostawił również za sobą Starodawny Miecz i Starodawną Tarczę. Z czasem bohaterowie zostali prawie zapomniani z powodu tak długiego snu. Przodkowie pierwszych królów Galar również zakryli swoją historię, zastępując ją dwoma młodymi młodzieńcami, którzy uratowali Galara przed Mrocznym Czasem, w przeciwieństwie do Zacian i Zamazenty.

Eternatus

Eternatus przybył do Galar wewnątrz meteoru 20,000 lat przed wydarzeniami z Pokémon Sword i Shield. 17,000 lat później Eternatus zaczął absorbować całą energię Galar, aby pozostać przy życiu. W rezultacie to spowodowało fenomen w postaci czarnej burzy: Mroczny Czas. Ten fenomen uwolnił energię Dynamax na cały region. Obecność Eternatusa sprawiała, że Pokémony zaczęły się Dynamaxować i Gigantamaxować, po czym szalały po całym Galar. Później Eternatus stoczył długą i trudną bitwę z legendarnymi bohaterami Zacian i Zamazentą, by ostatecznie zostać pokonanym przez duet. Pokémon został zapieczętowany głęboko w centrum Galar, aby zapobiec jego przebudzeniu i spowodowaniu drugiego Mrocznego Czasu.

Eternatus następnie zapadł w głęboki sen, aby w pełni wyleczyć się z ran. Z czasem moc Eternatusa zaczęła powoli wyciekać w postaci cząstek Galar. Gdy cząstki rozprzestrzeniały się po całym regionie, stworzyły Zbiorowiska Mocy i Legowiska Pokémonów, gdzie transformacje Dynamax i Gigantamax mogły być wykonywane. Stałe kawałki — fizyczne przejawy — energii Eternatusa również spadały jako Kawałki Życzenia, Odłamki Życzenia i Gwiazdy Życzeń. Kawałki, Odłamki i Gwiazdy Życzeń, wciąż trzymając w sobie moc Eternatusa, mogą przywoływać Dynamaxowe i Gigantamaxowe Pokémony.

Kubfu i Urshifu

Kubfu pochodzi z górskiego regionu z dala od Galar. Służył jako przewodnik do eksploracji niezbadanych krain, gdzie często osiedlali się potomkowie Kubfu. Niektóre Kubfu ostatecznie trafiły do Dojo Mistrza, gdzie stały się jego "świętą zbroją" dla tych, którzy ukończyli trzy próby. Wybudowano Wieże Dwóch Pięści, aby pozwoli Kubfu ewoluować w Urshifu. Wierzono, że formy Gigantamax Urshifu mają moc oczyszczania świata ze złych duchów.

Galariańskie Legendarne ptaki

Trzy Legendarne ptaki migrują co 10 lat do Dyna-Drzewa w Koronnej Tundrze. Żywią się pokarmem z drzewa, gdy słońce osiąga zenit i świeci bezpośrednio na nie. Jednak ta trójka ma tendencję do ścierania się ze sobą o prawo do zagnieżdżenia się i pożywienia na wspomnianym drzewie. Kiedyś uważano, że są tacy sami jak ich odpowiedniki z Kanto.

Regieleki i Regidrago

Duet został stworzony przez Regigigasa przy użyciu czystej energii elektrycznej i skrystalizowanej energii smoka. Później zostali zapieczętowani w Ruinach Decyzji w Koronnej Tundrze ponieważ starożytni ludzie się ich obawiali. Ruiny Decyzji można odblokować tylko wtedy, gdy zgromadzą się w ich pobliżu trzy oryginalne Legendarne Olbrzymy.

Glastrier i Spectrier

W zależności od tego, gdzie gracz zasadzi Nasiona Marchwi, zjawi się jeden z dwóch Legendarnych Pokémonów, o którym mówi się, że jest rumakiem Calyrexa. Glastrier/Spectrier był znany jako zbój, który kiedyś rządził Koronną Tundrą jako władca wszystkich Pokémonów[1]. Wiadomo było, że jest dumny i arogancki, i podążał tylko za tymi, których uważał za najsilniejszych. Od czasu do czasu rumak wpadał w złość, gniewając się na ludzi za inwazję na jego terytorium, więc z zemsty mści się na ludziach i ich Pokémonach. Regularnie terroryzował mieszkańców Freezington, miasta położonego w Koronnej Tundrze. Zniszczył i napadł na żywność uprawianą przez ludzi, szczególnie na Nasiona Marchwi dla rzadkich Marchwi Mrozokorzenie/Cieniokorzenia. Ostatecznie koń został oswojony przez Calyrexa, który pokonał zbója, który następnie stał się lojalnym rumakiem Króla.

W dowód wdzięczności mieszkańcy wioski stworzyli Lejce Jedności, które pozwoliły Calyrexowi połączyć się z jego rumakiem. Kiedy połączyli się po raz pierwszy, w wyniku ich połączenia powstał las. Razem duet rozsiewał zieleń i żniwa w całej krainie Galar. Duet rezydował w Koronnej Kapliczce, która została zbudowana przez mieszkańców wioski.

Jednak, gdy ludzie zaczęli tracić wiarę w Calyrexa, ten osłabł i rumak go porzucił. Następnie udał się do Koronnej Kapliczki, dawnego domu swojego partnera, jako sposób na drwinę. W końcu przeszedł do legendy, a mieszkańcy Koronnej Tundry zastanawiali się, czy koń istnieje, a nawet jaki ma kolor.

Calyrex

Calyrex kiedyś rządził Galarem, a konkretnie Koronną Tundrą, w starożytnych czasach jako jego król. Ma moc widzenia każdego znanego wydarzenia z przeszłości, teraźniejszości i przyszłości. Był znany jako "Król Obfitych Zbiorów", ponieważ co roku przynosił ziemi bujną roślinność i dobre zbiory. Prawą ręką może sprawić, że ziemia pokryje się zielonym szkłem i zakwitnie, podczas gdy lewą ręką sprawi, że pola owoców staną się dojrzałe i ciężkie.

W pewnym momencie wieśniacy spotkali Calyrexa, który został ranny w czasie, gdy Koronna Tundra była jałowa i nie nadawała się do zamieszkania. Zareagował ze strachem, gdy ludzie otworzyli dłonie, więc zamknęli je, aby Calyrex poczuł się bezpieczny. Pokémon Król został następnie uzdrowiony przez ludzi żyjących w Koronnej Tundrze. Po odzyskaniu pełnej siły Calyrex wyemitował olśniewające niebieskie światło. Następnie z wdzięczności Calyrex zamienił zamarzniętą Tundrę, w której żyli, w nadającą się do zamieszkania krainę pełną bujnej i żyznej gleby zwanej Równinami Korony. To pozwoliło ludziom z powodzeniem rozwijać się w zimnym regionie.

Ten akt zyskał szacunek i lojalność ludzi, którzy go czcili. Zaczęli nazywać Calyrexa królem. W pewnym momencie Calyrex ponownie uratował ludzi przed Glastrierem/Spectrierem, zbójem, który był władcą Koronnej Tundry. Dało to również początek tradycji corocznego składania mu ofiary z wdzięcznością – Lejców Jedności, które zacieśniły więź Calyrexa z ludźmi, którzy go czcili. Wodze Jedności zostały stworzone przez Promienny Płatek z Calyrexa i włosów z grzywy jego wiernego rumaka Glastriera/Spectriera. Lejce Jedności pozwoliły Calyrexowi z łatwością dowodzić Glastrierem/Spectrierem. Wieśniacy stworzyli następnie Koronną Kapliczkę aby dać Calyrexowi i jego królewskiemu rumakowi godny dom.

Jednak z biegiem czasu ludzie zaczęli powoli zapominać i tracić wiarę w Calyrexa. Ponieważ Calyrex jest zależny od wiary ludzi, zaczął powoli tracić swoją wielką moc. Ostatecznie jego rumak go porzucił, pozostawiając mu tylko ułamek swojej mocy. W ten sposób Calyrex stał się legendą i baśniami. Jedna z takich opowieści mówi, że Calyrex ukradłby ciało osoby, która źle się zachowywała.

W całej Koronnej Tundrze znajdują się piedestały z wyrytą historią Calyrexa:

Stopa Olbrzymów
7 maja
Kiedyś te nasze soczyście zielone ziemie były jałowe. Trawa zwiędła. Nasze plony uschły. To była tundra spowita mroźnym mrozem. Po wielu dniach ponurej zimy w tundrze pojawił się Pokémon – ozdobiony królewską koroną, ale ranny i słaby. Pełni litości nasi ludzie przywieźli Pokémona do naszej wioski i zadbali o jego opiekę.

Jezioro Ballimere
18 sierpnia
Pod opieką uzdrawiających sposobów naszych przodków rany gościa zagoiły się. Cofał się ze strachu, gdy zbliżali się do niego z otwartymi dłońmi, więc wszyscy trzymali ręce zamknięte w jego obecności. Gdy odzyskał pełną moc, gość wyemitował olśniewające niebieskie światło, które tchnęło życie z powrotem w nasze zwiędłe pola, ponownie błogosławiąc je obietnicą zbiorów. Może to był jego sposób na okazanie wdzięczności.

Stary Cmentarz
30 listopada
Wokół naszej wioski ponownie rozkwitła zieleń, a ziemia zaczęła się rozprzestrzeniać. Ogromne ziemie znów stały się otwarte pod uprawę. Mieszkańcy wioski zaczęli z uznaniem nazywać gościa królem. Nasza wioska od dawna była nękana przez zbója, który szalał po polach, pożerając plony, kiedy tylko chciał. Ale król, olśniewający w całej swojej mocy, nagle przemówił do nas w naszym języku, przysięgając, że ujarzmi zbója.

Łoże Olbrzymów
2 stycznia
Wkrótce zbój ugiął kolana przed królem i stał się jego wiernym rumakiem. Wiara naszego ludu w króla stała się silna i niezachwiana. Nasi przodkowie zbudowali świątynię wokół świętego drzewa na szczycie wysokiej góry, aby zapewnić królowi godny dom. Co więcej, stworzyli zestaw lejców, aby król z łatwością mógł dowodzić swoim dumnym rumakiem.

Lawinowe Zbocze
21 kwietnia
Król przyniósł obfitość i życie tej krainie, która niegdyś była zamarzniętą tundrą. Te właśnie Równiny Korony zawdzięczamy naszemu królowi. Dopóki więź między nami, a naszym królem będzie silna, ziemie te będą bez wątpienia kwitły przez cały czas w żyznej zieleni.

Powiązane artykuły

Notki

Advertisement