Minior (jap: メテノ Meteno) jest Pokémonem dwu-typu Kamiennego/Latającego, wprowadzonym w Generacji VII.

Chociaż nie wiadomo czy ewoluuje w lub z innego Pokémona, Minior potrafi zmieniać formy podczas walki, w zależności od swojej Zdolności i obecnego HP.

Biologia

Minior to sferyczny Pokémon posiadający dwie formy: jedną ze skalistą powłoką zewnętrzną, a drugą z odsłoniętym rdzeniem. Kiedy zrzuca swoją kamienną powłokę, jego forma rdzenia jest najlżejszym Pokémonem zarówno typu Kamiennego jak i Latającego. Obydwie formy remisują z Carbinkiem i Dwebble'm jako najmniejszy typ Kamienny.

W swojej osłoniętej formie Minior przypomina skromną skałę. Jego skaliste wnętrze tworzą cztery duże płyty oddzielone dwoma dużymi pęknięciami. Pęknięcia otaczają jego ciało zarówno w poziomie, jak i w pionie. Pięć białych kolców wystaje tuż nad skalistą powierzchnią, nadając jej kształt gwiazdy. Dwie duże, czarne plamki z przodu przypominają oczy, a na środku tyłu znajduje się trzecia plamka. Pierścienie ciemnobrązowych trójkątów otaczają dziury, z których wystają kolce, oraz plamkę na plecach, skierowaną na zewnątrz. Jeden z trójkątów otaczających plamkę na jego grzbiecie został zastąpiony małą, brązową kropką. Łuski mają półkole w trójkąty przypominające rzęsy. Jedno oko ma małą, brązową kropkę w rogu. Nawet gdy pozornie odpoczywa, Minior ma tendencję do powolnego obracania się w miejscu.

W swojej formie rdzenia Minior traci swoją kamienną skorupę, a jego ciało zostaje odsłonięte. Rdzeń ma jasny, kredkowy kolor. W zależności od koloru szczątków i pożywienia, które wchłonął i zjadł w stratosferze, rdzeń Miniora może być czerwony, pomarańczowy, żółty, zielony, niebieski, indygo lub fioletowy. Na jego ciele w przypadkowych miejscach widoczna jest również garść ciemniejszych trójkątów. Oczy i usta Miniora powstały z energii, która unosi się przed jego ciałem jak dwuwymiarowa maska. Oczy są dwoma dużymi wirami, a usta mniejszą linią. Jego twarz ma tendencję do pozostawania poziomo, niezależnie od tego, jak Minior obraca resztę ciała.

Minior powstaje w stratosferze w wyniku agregacji zmutowanych nanocząstek, gdzie absorbują cząstki stałe, z których buduje rdzeń i powłokę. Ostatecznie proces ten sprawia, że ​​jest zbyt ciężki i spada w kierunku powierzchni planety. Kiedy jego skorupa pęka od lądowania, Minior staje się lżejszy i może szybko atakować. Jednak nie może przetrwać długo z odsłoniętym rdzeniem i ostatecznie umrze, jeśli się go nie przywoła do Poké Balla wystarczająco szybko. Urocza, pastelowa kolorystyka rdzenia Miniora często inspiruje projektantów do wykorzystania go jako motywu do odzieży i akcesoriów.[1] Będąc w warstwie ozonowej, służy jako pokarm dla silniejszych Pokémonów. Miejsc, w których upadają Miniory, jest niewiele, a Alola jest jednym z nich.

W anime

W mandze

Dane w grach

Wpisy w Pokédexie

Gra Wpis z Pokédexa
Ten Pokémon był niedostępny przed Generacją VII.
Forma Meteoru
Sun Pierwotnie zamieszkując w warstwie ozonowej, uderza w ziemię, gdy skorupa otaczająca jego ciało staje się zbyt ciężka.
Moon Silne uderzenia mogą wytrącić go ze skorupy. Ten Pokémon narodził się ze zmutowanych nanocząstek.
Ultra Sun Żyje w warstwie ozonowej, gdzie staje się pokarmem dla silniejszych Pokémonów. Kiedy próbuje uciec, upada na ziemię.
Ultra Moon Chociaż jego zewnętrzna powłoka jest niezwykle trwała, szok spowodowany upadkiem na ziemię rozbija ją na drobne kawałki.
Wszystkie Rdzenie
Sun Zjada kurz w atmosferze. Skład pyłu decyduje o kolorze jego rdzenia.
Moon Jeśli jego rdzeń pozostanie odsłonięty, wkrótce umrze. Jest możliwe, że przeżyje, jeśli zostanie umieszczony w Poké Ballu wystarczająco szybko.
Ultra Sun Miejsca, w których Minior spadł z nocnego nieba, są nieliczne, a Alola jest jednym z nielicznych.
Ultra Moon Taka jest jego forma, gdy odpadła skorupa. Kolor jego rdzenia zależy od materiałów, które stanowią dla niego żywność.

Lokalizacje w grze

Gra Lokalizacja
Sun Góra Hokulani
Moon
Ultra Sun Góra Hokulani
Ultra Moon
Let's Go Eevee
Sword Nie do zdobycia
Shield

W pobocznych grach

Trzymane przedmioty

Gra Trzymane przedmioty
Sun Moon Star Piece Kawałek Gwiazdy (5%)
Ultra Sun Ultra Moon Star Piece Kawałek Gwiazdy (5%)

Statystyki

Podstawowe statystyki

Forma Meteoru
Statystyki Zasięg
Na Poz. 50 Na Poz. 100
60
120 - 167 230 - 324
A:
60
58 - 123 112 - 240
O:
100
94 - 167 184 - 328
60
58 - 123 112 - 240
100
94 - 167 184 - 328
S:
60
58 - 123 112 - 240
Suma:
440
Inne Pokémony z tą sumą

Rdzeń
Statystyki Zasięg
Na Poz. 50 Na Poz. 100
60
120 - 167 230 - 324
A:
100
94 - 167 184 - 328
O:
60
58 - 123 112 - 240
100
94 - 167 184 - 328
60
58 - 123 112 - 240
S:
120
112 - 189 220 - 372
Suma:
500
Inne Pokémony z tą sumą

Efektywność typów

normalny ½×
walczący
latający ½×
trujący ½×
ziemny
kamienny
robaczy ½×
duchowy
stalowy
ognisty ½×
wodny
trawiasty
elektryczny
psychiczny
lodowy
smoczy
mroczny
baśniowy
normalny ½×
walczący
latający ½×
trujący ½×
ziemny
kamienny
robaczy ½×
duchowy
stalowy
ognisty ½×
wodny
trawiasty
elektryczny
psychiczny
lodowy
smoczy
mroczny
baśniowy
normalny ½×
walczący
lodowy ½×
trujący ½×
ziemny
kamienny
robaczy ½×
duchowy
stalowy
ognisty ½×
wodny
trawiasty
elektryczny
psychiczny
lodowy
smoczy
mroczny
baśniowy
normalny ½×
walczący
latający ½×
trujący ½×
ziemny
kamienny
robaczy ½×
duchowy
stalowy
ognisty ½×
wodny
trawiasty
elektryczny
psychiczny
lodowy
smoczy
mroczny
baśniowy
Notki:

Lista ruchów

Główny artykuł: Minior/Lista ruchów w poprzednich generacjach

Poprzez poziom

Poprzez TM/HM

Poprzez rozmnażanie

Poprzez nauczanie

Specjalne ruchy

Ewolucja

Minior.png
Niewyewoluowany
Minior
kamiennylatający

Formy

Rozbrojenie
HP > 50%
Minior.png
Forma Meteoru
Minior
kamiennylatający

Rozbrojenie
HP ≤ 50%
Minior.png
Rdzeń
Minior
kamiennylatający

Czerwony Rdzeń Pomarańczowy Rdzeń Żółty Rdzeń Zielony Rdzeń Niebieski Rdzeń Rdzeń Indygo Fioletowy Rdzeń
Minior Red Dream.png Minior Orange Dream.png Minior Yellow Dream.png Minior Green Dream.png Minior Blue Dream.png Minior Indigo Dream.png Minior Violet Dream.png

Sprite'y

Ciekawostki

Pochodzenie

Minior jest prawdopodobnie oparty na meteorze, który jest potocznie nazywany "spadającą gwiazdą". Kolorystyka jego rdzenia z grubsza koresponduje z kolorami klasycznej tęczy lub ROYGBIV. Dodatkowo projekt Formy Rdzenia Miniora może czerpać inspirację z japońskiego cukierka w kształcie gwiazdki, konpeitō, podczas gdy Forma Meteoru może być odniesieniem do maszyn gashapon, które rozdają zabawki w kapsułkach - zabawka, którą daje, jest za każdym razem losowa, a kapsułka musi być otworzona się, aby ją zobaczyć, tak jak Minior musi złamać zewnętrzną powłokę, aby ujawnić, jakiego jest koloru.

Etymologia

Minior najwidoczniej pochodzi od meteor i może dotyczyć dowolnej mieszanki słów mini, minor, junior, armor, ore i core.

Meteno może być kombinacją meteor i nano.

Powiązane artykuły

Notki

Silvally #773: Silvally
Pokémony
#775: Komala Komala