FANDOM

[[Category:Pokémony z grupy hodowli "{{{egggroup1}}}"]]

Minccino (jap. チラーミィ Chillarmy) - Pokémon typu Normal wprowadzony w generacji V. Ewoluuje w Cinccino za pomocą Shiny Stone'a.

Biologia

Fizjologia

Minccino jest futrzastym, szarym Pokémonem-szynszylą, mającym wystające kępki futra na głowie, wewnątrz uszu i na szyi. Dusze uszy Minccino, zlokalizowane po bokach głowy, mają czerwone wnętrza częściowo objęte kępkami futra. Jego oczy są duże i brązowe. Ma mały, kropko-podobny nos. Jego kończyny są nieco zaokrąglone i małe, a jego ogon jest długi i szczególnie futrzasty.

Specjalne zdolności

Ogon Minccino jest jak szczotka. Minccino używa go do czyszczenia swojego legowiska.

Zachowanie

Minccino szczotkują swoimi ogonami inne osobniki tego gatunku w ramach podziękowania. Mają obsesję na punkcie czyszczenia brudnych przedmiotów.

Siedlisko

Minccino wolą mieszkać w czystych miejscach.

Dieta

Tak jak każdy Pokémon, Minccino nie pogardzi karmą ani jagodami.

W anime

Główne występy

Minccino Bianci

Bianca spotkała Minccino podczas pierwszego spotkania z Ashem i złapała go.

Występy drugorzędne

Minccino zadebiutował w odcinku W cieniu Zekroma!, gdzie biegł przy niektórych dzieciach po ulicach miasta Nuvema.

Inny Minccino należący do małego chłopca był badany przez Znawcę Pokémonów w dziewiętnastym odcinku Czerń i Biel.

Minccino pojawił się w ogrodzie Mannesa w czternastym filmie.

Wiele Minccino pojawiło się w centrum opieki dziennej po drodze do Driftveil.

Minccino dokonał drobnych epizodycznych ról w wielu innych odcinkach.

Wpisy Pokédexa

Odcinek Wpis
BW013 Minccino, Pokémon Szynszyla. Minccino uwielbia czyste, błyszczące przedmioty, a swoim ogonkiem czyści wszystkie brudne rzeczy jakie tylko znajdzie.
Na tym kończą się wpisy z serii Najlepsze życzenia.