FANDOM

Miasteczko Sandgem (Jap.: マサゴタウン Masago Town) to miasteczko w regionie Sinnoh. Miejscowość ma w szczególności piaszczyste tereny na południu, prowadzące na Plażę Sandgem. Plaża, część trasy 219, znajduje się w pobliżu samego miasta.

Znajduje się tutaj laboratorium Profesora Rowana. Jest to również rodzinne miasto Dawn lub Lucasa, w zależności od płci gracza. Młodsza siostra Dawn lub Lucasa udziela informacji o rojach, które widzi w telewizji. Jest to pierwsze miejsce w Sinnoh, gdzie można kupić Poké Balle. Miasto pachnie słonym zapachem morza.

Slogan

Miasteczko piasku (Jap.: うみにつながる すなのまち The sandy town connected to the ocean.)

Punkty Zainteresowania

Rowan Lab DPPt

W środku Laboratorium

Laboratorium Pokemon

Laboratorium znajduje się tuż obok zachodniego wejścia do miasta Sandgem. Profesor Rowan pracuje tutaj wraz z dwoma asystentami, z których jeden jest ojcem Dawn/Lucasa. To tutaj profesor daje graczowi Pokédex.

Dom asystenta profesora

Jako pseudo-rywal gracza, Dawn (jeśli postać gracza jest płci męskiej) lub Lucas (jeśli postać gracza jest płci żeńskiej) będzie mieszkał w domu najbliżej południowego wejścia. Wewnątrz, po otrzymaniu National Pokédexu i pokonaniu Elitarnej Czwórki, ich siostra poinformuje gracza o wszystkich wybuchach masowych.

Centrum Pokémon

Główny artykuł: Centrum Pokémonów

Centrum Pokémonów w Sandgem znajduje się tuż obok Laboratorium Badawczego Pokémon i jest pierwszym Centrum Pokémon, z którym gracz spotka się podczas podróży. Stanowi niezbędne miejsce dla trenerów z sąsiednich tras do zatrzymania się i odpoczynku.

Demografia

Pokémon Diamond, Pearl i Platinum

W Diamond, Pearl i Platinum, populacja Miestaczka Sandgem wynosi 25.

Poké Market

Kasjer
Bag Poké Ball Sprite Poké Ball
PokémonDollar200
Bag Great Ball Sprite Great Ball
3 Odznaki
PokémonDollar600
Bag Ultra Ball Sprite Ultra Ball
5 Odznak
PokémonDollar1200
Bag Potion Sprite Mikstura
PokémonDollar300
Bag Super Potion Sprite Super Mikstura
1 Odznaka
PokémonDollar700
Bag Hyper Potion Sprite Hiper Mikstura
5 Odznak
PokémonDollar1200
Bag Max Potion Sprite Maks. Mikstura
7 Odznak
PokémonDollar2500
Bag Full Restore Sprite Pełne Uzdrowienie
8 Odznak
PokémonDollar3000
Bag Revive Sprite Ożywiacz
3 Odznaki
PokémonDollar1500
Bag Antidote Sprite Antidotum
PokémonDollar100
Bag Parlyz Heal Sprite Lek na Paraliż
PokémonDollar200
Bag Awakening Sprite Przebudzacz
1 Odznaka
PokémonDollar250
Bag Burn Heal Sprite Lek Oparzeń
1 Odznaka
PokémonDollar250
Bag Ice Heal Sprite Odmrażacz
1 Odznaka
PokémonDollar250
Bag Full Heal Sprite Pełne Wyleczenie
5 Odznak
PokémonDollar600
Bag Escape Rope Sprite Lina Ucieczki
1 Odznaka
PokémonDollar550
Bag Repel Sprite Odstraszacz
1 Odznaka
PokémonDollar350
Bag Super Repel Sprite Super Odstraszacz
3 Odznak
PokémonDollar500
Bag Max Repel Sprite Maks. Odstraszacz
7 Odznak
PokémonDollar700

Przedmioty

Przedmiot Lokacja Gry
Sinnoh Pokédex Icon
Pokédex Otrzymany od Profesora Rowana w laboratorium Pokémonów  D  P  Pt 
Bag TM Normal Sprite 27 Otrzymany od Profesora Rowana po wyjściu z jego laboratorium  Pt 
Sinnoh Pokédex Icon
Narodowy Pokédex Pokédex ulepszony przez Profesora Oaka w laboratorium, gdy gracz zobaczy wszystkie Pokémony z Sinnoh  D  P  Pt 
Bag Poké Radar Sprite Poké Radar Otrzymany od Profesora Rowana po otrzymaniu Narodowego Pokédexa od Profesora Oaka  D  P  Pt 

W anime

Sandgem Town anime

Miasteczko Sandgem w anime

W anime Pokémon, Sandgem po raz pierwszy pojawia się w odcinku Pierwsza podróż, w którym Dawn opuściła dom w Twinleaf i udała się do Laboratorium Badawczego Profesora Rowana, by zdobyć swojego pierwszego Pokémona. Jednak zanim dotarła na miejsce, Yuzo i inni asystenci poinformowali ją, że dwóch z trzech starterów - Piplup i Chimchar uciekło po walce o jedzenie.

Professor Rowan Laboratory interior

Wnętrze Laboratorium Prof. Rowana

Dawn postanowiła poszukać ich w pobliskim lesie, gdzie znalazła Piplupa uwięzionego w sieci stworzonej przez dzikiego Ariadosa. Udało jej się go uratować, podczas gdy Chimchar został zabrany do laboratorium przez Staraptora Rowana. Po powrocie do laboratorium Dawn wybrała Piplupa na swojego partnera. Po tym Rowan dał jej Pokédex i sześć Poké Balli, a ona wyruszyła na Trasę 202.

W Dwa stopnie rozdzielenia, Oficer Jenny zabrała Asha do laboratorium Rowana po tym, jak powiedział jej, że jego Pikachu zaginął. Tam Rowan wyjaśnił, że Dawn zadzwoniła do niego wcześniej, mówiąc, że uratowała Pikachu przed trójką złodziei Pokemonów i zabrała go do Centrum Pokémonów. Ash natychmiast zadzwonił do Centrum Pokémonów, ale Siostra Joy powiedziała, że Dawn właśnie wyszła z budynku, by odnaleźć trenera Pikachu. Po usłyszeniu tego, Ash postanowił wyjść i spotkać się z Dawn.

Professor Rowan Laboratory

Laboratorium Badawcze Prof. Rowana

W Starcie dwóch światów, po ponownym połączeniu Pikachu z jego długoletnim towarzyszem podróży Brockiem, Ash wrócił do laboratorium Rowana w towarzystwie Dawn. Tam Dawn podzieliła się swoim planem wzięcia udziału w Pokazach w Mieście Jubilife, a Ash powiedział, że zamierza rzucić wyzwania w Salach Sinnoh. Bohaterzy zgodzili się na wspólną podróż i już mieli wyruszyć w drogę, gdy pojawił się Paul i rzucili wyzwanie Ashowi w walce trzy na trzy. Ash zaakceptował wyzwanie, a bitwa odbyła się tuż obok laboratorium. Ash używał ostatnio złapanego Starlyego, Aipoma i Pikachu, podczas gdy Paul używał swojej Starly, Chimchara i Elekida. Ciężka bitwa zakończyła się remisem, przygnębiając zarówno Asha, jak i Paula. Ash zażądał kolejnej bitwy, ale Paul odrzucił wyzwanie i odszedł.

W SS024, po spędzeniu trochę czasu na treningu w domu po swojej wąskiej porażce na Wielkim Festiwalu Sinnoh, Dawn zdecydowała się na podróż do regionu Hoenn, aby wziąć udział w pokazach Pokémon. Była jednak rozdarta, czy rozpocząć podróż tylko z Piplupem u boku, czy zabrać ze sobą cały zespół. Widząc to, Johanna zasugerowała, by odwiedziła profesora Rowana i poprosiła go o radę. Dawn posłuchała swojej matki i pojechała rowerem do miasta Sandgem. Kiedy wyjaśniła sprawę z Profesorem Rowanem, ten powiedział, że dziewczyna o imieniu Shinko również ma jakiś problem z podjęciem decyzji.

Dawn poszła porozmawiać z Shinko i dowiedziała się, że dziewczyna nie jest pewna z jakim Pokemonem rozpocząć podróż. Kiedy między Piplupem a Chimcharem wybuchła walka, w wyniku której uciekli z laboratorium, zarówno Dawn, jak i Shinko wyruszyły na poszukiwanie. Znalazły one dwóch złapanych w sieć Ariadosa i zaczęły ich ratować, ale do Ariadosa wkrótce dołączyli jego przyjaciele. Dawn wezwała swojego Pokémona, aby mu pomógł, ale rój Ariasów związał ich wszystkich Pajęczą Nicią. Na przełomie wydarzeń, Cyndaquil Dawn przekształcił się w Quilavę i przestraszył Ariadosa swoim nowo poznanym atakiem Erupcji. Po tym, Dawn i Shinko wróciły do laboratorium, gdzie Dawn ogłosiła, że weźmie wszystkie swoje Pokémony do Hoenn, gdyż zdała sobie sprawę, że wciąż może zrobić z nimi więcej, podczas gdy Shinko postanowiła jeszcze trochę się uczyć, zanim podejmie ważną decyzję.

W mandze

W mandze Pokémon Adventures

W Sandgem znajduje się rezydencja rodziny Berlitz, a także laboratorium Profesora Rowana. Na początku rozdziału Diamond & Pearl, Platinum emocjonalnie żegna się ze swoim lokajem Sebastianem i rozpoczyna swoją długą podróż na szczyt Góry Coronet. Jedynym innym posiadaczem Pokédexu do odwiedzenia miasta jest Diamond, który zostaje zaatakowany przez Sebastiana, gdy wkracza on na teren Berlitz, ale Sebastian wybacza Diamentowi po ujawnieniu jego związku z Platinum i umożliwia mu dostęp do rezydencji. Po odparciu roju Yanmeg infiltrującego Laboratorium Rowana, Diamond kontynuuje podróż nad jezioro Prawdy, aby powstrzymać Zespół Galactic przed wysadzeniem go w powietrze.

Ciekawostki

  • Angielska nazwa miasteczka zostaje po raz pierwszy ujawniona podczas dialogu w Home is Where the Start Is!.
  • Jest to pierwsze miasteczko z laboratorium, które nie jest miastem rodzinnym gracza.
Sinnoh
Coal Badge Forest Badge Cobble Badge Fen Badge Relic Badge Mine Badge Icicle Badge Beacon Badge
Osady
Miasteczko TwinleafMiasteczko SandgemMiasto JubilifeMiasto OreburghMiasteczko Floaroma
Miasto EternaMiasto HearthomeMiasteczko SolaceonMiasto VeilstoneMiasto PastoriaMiasteczko Celestic
Miasto CanalaveMiasto SnowpointMiasto SunyshoreLiga PokémonObszar WalkiObszar PrzetrwaniaObszar Wypoczynkowy

Trasy
201202203204205206207208209210211212213214215
216217218219220221222223224225226227228229230

Inne lokacje
Jezioro Prawdy (Brzeg) • Brama OreburghKopalnia OreburghMuzeum Kopalni OreburghGlobalny TerminalSpustoszona Ścieżka
Łąka FloaromaDolina WiatrakówLas EternaStary PałacPodziemiaBłędna JaskiniaGóra Coronet
Plac PrzyjaźniZaginiona WieżaUświęcona WieżaRuiny SolaceonJezioro Waleczności (Brzeg) • Wielkie BagnaPosiadłość Pokémon
Huta FuegoŻelazna WyspaJezioro Ostrości (Brzeg) • Szczyt WłóczniDroga ZwycięstwaPal ParkHala PokazowaSektor Bitew
Park BitewWieża WalkStrefa WalkGóra StarkŚwiątynia SnowpointWiosenna ŚcieżkaŹródło Pożegnań
Jaskinia ZawróceniaWyspa Pełni KsiężycaWyspa NowiuMorska ŚcieżkaKwiatowy RajHala Pochodzenia

Dostęp do
Zniekształcony Świat