FANDOM

Mewtwo (jap: ミュウツー Mewtwo) jest Legendarnym Pokémonem typu Psychicznego, który został sklonowany z Mew.

Historia Mewtwo jest opisana w dramacie radiowym Narodziny Mewtwo, jego animowanym odpowiedniku The Uncut Story of Mewtwo's Origin, w filmie Zemsta Mewtwo, w 1-godzinnym odcinku specjalnym Powrót Mewtwo, oraz w filmowym remake'u Zemsta Mewtwo—Ewolucja. W anime pojawił się kilka razy na krótko, zwłaszcza w Walka o Odznakę, kiedy Giovanni użył go do pokonania Gary'ego Oaka; oraz w Pojedynek w zagrodzie, w którym uciekł z Kwatery Zespołu R, owa scena była opisana w Zemsta Mewtwo oraz w Powrót Mewtwo.

W anime

Historia

Kanto

Johto

Osobowość i charakterystyka

W trakcie pierwszego filmu Mewtwo postrzegał wszystkich ludzi jako wrogów, ponieważ Giovanni, szef Zespołu R, wykorzystywał go do swoich złych celów. Jednakże, kiedy Ash został sparaliżowany przez ataki zarówno Mewtwo jak i Mew, Mewtwo zmienił zdanie i zrobił wszystko, aby upewnić się, żeby nikt nie pamiętał, co się stało.

Od czasu wydarzeń w Kanto Mewtwo znacznie się uspokoił, po czym wyrósł na strażnika swoich klonów. Choć wciąż kwestionował swoje miejsce na świecie, czuł się odpowiedzialny za swoje klony i był gotów poświęcić się, aby uchronić je przed krzywdą. Jego spojrzenie na ludzkość uległo dalszej zmianie, gdy Ash pomógł Mewtwo dotrzeć do Źródła Purity, twierdząc, że nikt nie potrzebuje powodu, aby komuś pomóc. Pogląd Mewtwo na życie jeszcze bardziej się zmienił w miarę jak źródło wpłynęło na niego samego, gdyż miało na niego ono ten sam efekt przywracania siły, jak na inne Pokémony, przez co doszedł do wniosku, że świat jest również jego właściwym miejscem.

Po operacji wojskowej na Górze Quena, Mewtwo początkowo rozważał usunięcie wspomnień wszystkich zaangażowanych osób. Jednak wziął pod uwagę przemówienie Meowtha, gdyż wymazanie wspomnień uniemożliwiłoby klonom poznanie swojej przeszłości, a zapomnienie nie zmieni faktu, że coś się stało. Mewtwo postanowił usunąć tylko wspomnienia Zespołowi R — za wyjątkiem Jessie, Jamesa i Meowtha — i ruszył w świat.

Użyte ruchy

Galeria zdjęć Ruch Pierwsze użycie
Psychokineza  Walka o Odznakę
Hiper Promień Narodziny Mewtwo
Uzdrowienie Narodziny Mewtwo
Gwiezdny Pęd Narodziny Mewtwo
Bariera  Zemsta Mewtwo
Kontra  Zemsta Mewtwo
Kula Cienia  Zemsta Mewtwo
oznacza, że dany ruch był ostatnio używany, chyba że wszystkie ruchy pasują do tego kryterium lub Pokémon zna mniej niż pięć ruchów.

Powiązane artykuły

Jeśli poszukujesz więcej informacji na temat tego gatunku Pokémona, zerknij na Mewtwo.

Szablon:Giovanni's Pokémon