Pokémon Wiki
Advertisement
Pokémon Wiki

Melmetal (jap: メルメタル Melmetal) jest Mitycznym Pokémonem typu Stalowego, wprowadzonym w Generacji VII w Pokémon Let's Go, Pikachu! i Let's Go, Eevee!.

W Pokémon GO ewoluuje z Meltana poprzez użycie 400 Cukierków Meltana. Meltan może ewoluować w innych grach.

Melmetal posiada formę Gigantamax, która zadebiutowała z wydaniem kompatybilności transferu Pokémon GO z Pokémon HOME.

Oficjalnie został ujawniony 24 października 2018 roku.

Biologia

Melmetal to duży, srebrny Pokémon o humanoidalnej budowie, który składa się głównie z płynnego metalu. Wiele ciemnoszarych sześciokątnych nakrętek jest osadzonych w jego ciele lub przymocowanych do niego: jedna wokół każdego ramienia, jedna wokół środka każdego ramienia, po jednej w każdej dłoni, po jednej w każdej stopie i mała jasnoszara na środku tułowia. Duża, złota sześciokątna nakrętka otacza jego szyję, a mniejsza pełni rolę głowy. W jego głowie unosi się mała, ciemnoszara kula. Ma mały czerwony ogonek przypominający przewód elektryczny.

Melmetal to Pokémon, który wrócił do życia po 3,000 lat. W starożytności był czczony za zdolność do tworzenia metalu z wszystkiego, co było używane do tworzenia unikalnych metalowych narzędzi. Według Profesora Willow, Melmetal był uważany za świętą istotę żyjącą w odosobnionym obszarze głęboko w zalesionej krainie pełnej skał osadowych bogatych w magnetyt. Kiedy Melmetal osiągnie koniec swojego życia, rdzewieje i rozpada się na wiele Meltanów z pozostawionych małych odłamków. Proces ewolucji utwardził sobie ciało, czyniąc je niesamowicie wytrzymałym. Jednak nadal jest w stanie ciekłym i ma pewną elastyczność, szczególnie w ramionach.[1] Siła ciężkich ramion z nakrętką sześciokątną pochodzi z siły odśrodkowej, która pozwala Melmetalowi wyzwolić najsilniejsze uderzenie ze wszystkich Pokémonów. Mówi się, że Melmetal powstaje, gdy jeden silny Meltan wchłania grupę, z którą żyje, aby ewoluować.

Jako Gigantamax Melmetal staje się wielkim cyklopem. Ciemnoszare sześciokątne nakrętki są teraz osadzone jako pięć palców na rękach, dwa na stopach, dwa pod ramieniem i dwa łączące ramię z dużą, złotą, dziesięciokątną nakrętką. Pomiędzy nogami a klatką piersiową Melmetala znajduje się srebrna sześciokątna nakrętka, która ma znajdujący się za nią duży czerwony ogon, przypominający przewód elektryczny. Głowa ma kształt rycerskiego hełmu z mniejszą złotą sześciokątną nakrętką umieszczoną wewnątrz, ze świecącą czerwono-szarą kulą unoszącą się wewnątrz głowy i trzema czerwonymi chmurami otaczającymi głowę.

W stanie Gigantamax Melmetal może używać swojego ekstatycznego i elastycznego ciała do zadawania ciosów wrogom, zachowując jednocześnie dystans. Łącząc sześciokątne nakrętki na pięściach, może stworzyć gigantyczne pięści, aby jeszcze bardziej uderzyć. Gigantamax Melmetal może uwolnić potężne promienie elektryczne z brzucha, zdolne wyparować przeciwnika jednym strzałem i wyparować całe wzgórze. Wiązki elektryczne są generowane przez przepływ ciekłego metalu Gigantamax Melmetala zgromadzonego w jego ciele, zwęglając cząsteczki przed strzelaniem[2].

Melmetal jest jedynym znanym Pokémonem, który może używać ruchu Podwójny Żelazny Łomot i ekskluzywnego Ruchu Giga Maks., Giga Maks. Stopienie.

W anime

W mandze

Dane w grach

Wpisy w Pokédexie

Gra Wpis z Pokédexa
Ten Pokémon był niedostępny przed Generacją VII.
Ten Pokémon nie ma żadnych wpisów w Pokédexie w Sun, Moon, Ultra Sun i Ultra Moon.
Let's Go Pikachu Czczony dawno temu ze względu na zdolność tworzenia żelaza z niczego, z jakiegoś powodu wrócił do życia po 3,000 lat.
Let's Go Eevee
Sword Pod koniec swojej żywotności Melmetal rdzewieje i rozpada się. Niewielkie odłamki w końcu odrodzą się jako Meltan.
Shield Siła odśrodkowa jest źródłem ciosów ciężkich ramion z sześciokątnymi nakrętkami Melmetala. Mówi się, że Melmetal zadaje najsilniejsze ciosy ze wszystkich Pokémonów.
Gigantamax Melmetal
Sword W odległej krainie krążą legendy o cyklopie olbrzymie. W rzeczywistości gigant był Melmetalem, który został zalany energią Gigantamax.
Shield Może wysyłać promienie elektryczne wychodzące z dziury w brzuchu. Ogromna energia wiązek może wyparować przeciwnika jednym strzałem.

Lokalizacje w grze

Gra Lokalizacja
Sun Nie do uzyskania
Moon
Ultra Sun Nie do uzyskania
Ultra Moon
Let's Go Pikachu Transfer z Pokémon GO po ewoluowaniu Meltana
Let's Go Eevee
Sword Pokémon HOME
Shield

W pobocznych grach

Statystyki

Podstawowe statystyki

Statystyki Zasięg
Na Poz. 50 Na Poz. 100
135
195 - 242 380 - 474
A:
143
133 - 214 261 - 423
O:
143
133 - 214 261 - 423
80
76 - 145 148 - 284
65
63 - 128 121 - 251
S:
34
35 - 94 65 - 183
Suma:
600
Inne Pokémony z tą sumą

Efektywność typów

normalny ½×
walczący
latający ½×
trujący
ziemny
kamienny ½×
robaczy ½×
duchowy
stalowy ½×
ognisty
wodny
trawiasty ½×
elektryczny
psychiczny ½×
lodowy ½×
smoczy ½×
mroczny
baśniowy ½×
normalny ½×
walczący
latający ½×
trujący
ziemny
kamienny ½×
robaczy ½×
duchowy
stalowy ½×
ognisty
wodny
trawiasty ½×
elektryczny
psychiczny ½×
lodowy ½×
smoczy ½×
mroczny
baśniowy ½×
normalny ½×
walczący
lodowy ½×
trujący
ziemny
kamienny ½×
robaczy ½×
duchowy
stalowy ½×
ognisty
wodny
trawiasty ½×
elektryczny
psychiczny ½×
lodowy ½×
smoczy ½×
mroczny
baśniowy ½×
normalny ½×
walczący
latający ½×
trujący
ziemny
kamienny ½×
robaczy ½×
duchowy
stalowy ½×
ognisty
wodny
trawiasty ½×
elektryczny
psychiczny ½×
lodowy ½×
smoczy ½×
mroczny
baśniowy ½×

Lista ruchów

Główny artykuł: Melmetal/Lista ruchów w poprzednich generacjach

Poprzez poziom

Poprzez TM/TR

Poprzez rozmnażanie

Poprzez nauczanie

Specjalne ruchy

Ewolucja

Meltan.png
Niewyewoluowany
Meltan
stalowy
Meltan400
Cukierków Meltana
w Pokémon GO

Melmetal.png
Pierwsza ewolucja
Melmetal
stalowy

Formy

Gigantamax

Dynamax icon.png
Czynnik Gigantamax
Melmetal.png
Melmetal
Melmetal
stalowy

Opaska Dynamax
Opaska Dynamax

Działa na trzy tury
Melmetal.png
Gigantamax Melmetal
Melmetal
stalowy

Sprite'y

Sword Shield
809 VIII.png 809 s VIII.png
Normalny Lśniący
Sword Shield
809Gi VIII.png 809Gi s VIII.png
Normalny Lśniący

Ciekawostki

  • Melmetal i jego pre-ewolucyjna forma mają kilka unikalnych atrybutów:
    • Są jedynymi Pokémonami w Pokémon Let's Go, Pikachu! i Let's Go, Eevee!, które nie zostały wprowadzone w Generacji I.
    • Są jedynymi Pokémonami w Pokémon Let's Go, Pikachu! i Let's Go, Eevee!, których numery w Pokédexie Kanto (152 i 153) nie są takie same jak ich numery w Narodowym Pokédexie (808 i 809). Chociaż numery Pokédexa Kanto są używane w grze, ekran sędziego wyświetla numery Narodowego Pokédexa, co jest oczywiste dla Meltana i Melmetala.
    • Są jedynymi Pokémonami oficjalnie wprowadzonymi w Generacji VII, a nie są w Pokédexie Aloli.
    • Są jedynymi Pokémonami zdolnymi do uzyskania w Pokémon Let's Go, Pikachu! i Let's Go, Eevee!, które nie mogą mieć znaku pochodzenia Let's Go.
    • Są jedynymi Pokémonami w Narodowym Pokédexie Pokémon GO i Pokémon HOME (tylko na Switchu), które nie są wytypowane w sekcji regionu. Zamiast tego są odpowiednio umieszczeni w "Nieznany" i "Pochodzenie Nieznane".
  • Melmetal jest jedynym Mitycznym Pokémonem, który posiada formę Gigantamax.
    • Melmetal jest też jedynym Pokémonem wprowadzonym w Generacji VII, który posiada formę Gigantamax.
    • Co więcej, Melmetal jest jedynym Pokémonme, którego formy Gigantamax nie można uzyskać poprzez Maks. Zupę.
      • To również oznacza, że Melmetal jest jedynym Pokémonem, którego Lśniąca forma Gigantamax nie jest legalnie dostępna, ponieważ Gigantamax Melmetal dystrybuowany w Pokémon HOME nie jest Lśniący.
  • Melmetal jest zakodowany, aby poznać Pięść Gromu po ewolucji. Jednakże jest to niemożliwe, jako że Meltan jest niezdolny do ewolucji w grach rdzennej serii.
  • Przed aktualizacją Wersji 1.2.0 do Pokémon Sword i Shield Melmetal był niezdolny do poznania Wstrząsu poprzez TR, mimo iż jest zdolny go poznać w Pokémon Let's Go! Pikachu i Let's Go! Eevee. Od tego czasu ten błąd został naprawiony.

Pochodzenie

Melmetal ma podobną estetykę designu do swojego pre-ewolucyjnego Meltana. Głowa i jej funkcje są oparte na sześciokątnych nakrętkach,[3] a ogon przypomina odsłoniętą drutu. Jego korpus jest oparty na rtęci, pierwiastku metalicznym, który jest ciekły w temperaturze pokojowej. Rtęć może również przewodzić prąd, a także reagować z wieloma innymi metalami, tworząc amalgamaty.

Forma Gigantamax Melmetala jest oparta na Cyklopach.

Etymologia

Melmetal może być kombinacją melt i metal.

Powiązane artykuły

Notki

Meltan #808: Meltan
Pokémony
#810: Grookey Grookey
Advertisement