FANDOM

Marowak (jap: ガラガラ Garagara) jest Pokémonem typu Ziemnego, wprowadzonym w Generacji I.

Ewoluuje z Cubone'a, począwszy od poziomu 28.

W Aloli, Marowak ma formę regionalną dwu-typu Duchowego/Ognistego. Ewoluuje z Cubone'a poprzez poziom w górę w nocy, począwszy od poziomu 28. Wszystkie Cubone'y w Aloli ewoluują w tą formę, niezależnie od swojego pochodzenia.

Biologia

Marowak to dwunożny Pokémon z jasnobrązową skórą i kremowym spodem. Dwa małe pazury, po jednym na każdej ręce, służą za kciuki, a jeden duży paznokieć na każdej stopie tworzy palce u stóp. Ma krótki ogon z małym kolcem w pobliżu czubka. Głowa Marowaka składa się z czaszki, którą kiedyś nosił jako maskę. Nie może już usunąć czaszki, która stała się częścią jego ciała. Czaszka ma dwa spiczaste kolce z tyłu podobne do uszu i małe nozdrza na czubku pyska. Trójkątne, brązowe oczy Marowaka znajdują się również w czaszce. Marowak jest znany ze swojej dzikości z pałką kostną, którą podobno zbiera z ukrytego cmentarza. On i jego pre-ewolucyjna forma, Cubone, są jedynymi znanymi Pokémonami które mogą poznać Atak Kością i Kościorang oraz jedynymi Pokémonami zdolnymi do używania Grubej Kości.

Po ewolucji Marowak przezwyciężył smutek z powodu śmierci matki. Teraz okrutny i gwałtowny, Marowak jest biegłym wojownikiem, który używa kości, którą nosi, jako broni i bumerangu. Po ewolucji szuka zemsty na swoim naturalnym wrogu Mandibuzz, która żeruje na Cubone'ach z powodu ich naturalnie słabego i nieśmiałego zachowania. Marowak został również zauważony, jak walił w głazy kościaną pałką, która nosi, aby wysyłać wiadomości innym. Mieszka w górach, aby sprawdzić swoje umiejętności.

W regionie Alola Marowak musiał się zmierzyć z obfitością swoich naturalnych wrogów, Pokémonów typu Trawiastego. To trudne środowisko doprowadziło go do ścisłej więzi z przyjaciółmi, co, jak się mówi, stworzyło u niego pewnego rodzaju szósty zmysł i sprawiło, że przybrał nową formę. Ciało Alolańskiego Marowaka jest czarne i ma jasnoszare oczy. Na jego czaszce między oczami znajduje się ciemny, flamelowy ślad. Alolański Marowak jest stosunkowo chudszy w porównaniu do krępego, grubszego ciała regularnego Marowaka. Na plecach widoczne są białe znamiona przypominające łopatki, kręgi i kości biodrowe. Kość, której używa Alolański Marowak, jest dłuższa niż ta, której używa zwykły Marowak. Zwykle opłakuje swoich towarzyszy, grzebiąc ich i tańcząc w żałobie.

Alolański Marowak pociera kość, którą dzierży, o czoło, aby rozpalić końce zielonym płomieniem, a następnie kręci płonącą kość. Specjalizuje się w ataku, w którym uwalnia z kości słabą kulę ognia, która będzie bezlitośnie ścigać przeciwnika. Alolańczycy, ze względu na jego rzadkość i przerażający widok tańczącego ze swoją kością, obawiają się go.[1] Gdy jego płomienie rozprzestrzenią się na przeciwniku, nie można ich ugasić za pomocą wody. Alolański Marowak jest jedynym znanym Pokémonem, który może nauczyć się Cienistej Kości.

W anime

W mandze

Dane w grach

Występy NPC

Wpisy w Pokédexie

Gra Wpis z Pokédexa
Red Kość, którą trzyma, jest jego kluczową bronią. Rzuca kością umiejętnie niczym bumerangiem aby znokautować cele.
Blue
Yellow Mały i słaby, ten Pokémon jest biegły w Ataku Kością. Z biegiem lat stał się bardziej okrutny.
Gold Widziano, jak uderza w głazy kością, którą nosi, aby wysyłać wiadomości innym.
Silver Zbiera kości z nieznanego miejsca. Mówi się, że gdzieś na świecie istnieje cmentarz Marowaków.
Crystal Gdzieś na świecie jest cmentarz tylko dla Marowaków. Bierze ich kości z tych grobów.
Ruby Marowak jest rozwiniętą formą Cubone'a, który przezwyciężył swój smutek z powodu utraty matki i stał się twardy. Hartowany i stwardniały duch tego Pokémona nie jest łatwy do złamania.
Sapphire
Emerald Marowak jest rozwiniętą formą Cubone'a, który stał się twardy przezwyciężając ból związany z utratą matki. Jego hartowanego i stwardniałego ducha niełatwo jest złamać.
FireRed Jest mały i początkowo był bardzo słaby. Jego temperament stał się okrutny, gdy zaczął używać kości.
LeafGreen Kość, którą trzyma, jest jego kluczową bronią. Rzuca kością umiejętnie niczym bumerangiem aby znokautować cele.
Diamond Od momentu narodzin ten dziki Pokémon nieustannie trzyma kości. Ma talent w posługiwaniu się nimi jako bronią.
Pearl
Platinum
HeartGold Widziano, jak uderza w głazy kością, którą nosi, aby wysyłać wiadomości innym.
SoulSilver Zbiera kości z nieznanego miejsca. Niektórzy szepczą, że gdzieś na świecie istnieje cmentarz Marowaków.
Black Od momentu narodzin ten dziki Pokémon nieustannie trzyma kości. Ma talent w posługiwaniu się nimi jako bronią.
White
Black 2 Od momentu narodzin ten dziki Pokémon nieustannie trzyma kości. Ma talent w posługiwaniu się nimi jako bronią.
White 2
X Jest mały i początkowo był bardzo słaby. Jego temperament stał się okrutny, gdy zaczął używać kości.
Y Kość, którą trzyma, jest jego kluczową bronią. Rzuca kością umiejętnie niczym bumerangiem aby znokautować cele.
Omega Ruby Marowak jest rozwiniętą formą Cubone'a, który przezwyciężył swój smutek z powodu utraty matki i stał się twardy. Hartowany i stwardniały duch tego Pokémona nie jest łatwy do złamania.
Alpha Sapphire
Sun Pierwotnie był słaby i nieśmiały. Po ewolucji jego temperament staje się gwałtowny i zaczyna władać kościami jako bronią.
Moon Ten Pokémon chce zemsty na swoim naturalnym wrogu, Mandibuzz. Rzuca kością jak bumerangiem, aby spróbować je zdjąć.
Ultra Sun Rzuca kościami w Mandibuzz, aby ją powalić. Uważa się, że Marowak próbuje pomścić swojego rodzica.
Ultra Moon Uderzają kości rytmicznie, aby komunikować się między sobą. Istnieje prawie 50 różnych wzorów rytmicznych.
Let's Go Pikachu Mały i słaby, ten Pokémon jest biegły w atakowaniu kością. Z biegiem lat stał się bardziej okrutny.
Let's Go Eevee
Sword Ten Pokémon przezwyciężył swój smutek, aby rozwinąć nowe, mocne ciało. Marowak odważnie stawia czoła swoim przeciwnikom, używając kości jako broni.
Shield Kiedy ten Pokémon ewoluował, czaszka jego matki stopiła się z nim. Temperament Marowaka również stał się okrutny.
Alolański Marowak
Sun Kości, które posiada, były kiedyś jej matką. Żałowania matki stały się niczym mściwy duch chroniący tego Pokémona.
Moon Jego zwyczajem jest opłakiwanie zagubionych towarzyszy. Kopce ziemi przy drodze oznaczają groby Marowaka.
Ultra Sun Bogata zieleń regionu Alola jest trudna dla Marowaka. Kontroluje ogień, aby pozostać przy życiu.
Ultra Moon Kiedy uderza kością w przeciwników, przeklęte płomienie rozprzestrzeniają się na nich. Żadna ilość wody nie powstrzyma płomieni przed spaleniem.
Let's Go Pikachu Przekształcił ducha swojej ukochanej matki w płomienie, a dziś wieczorem znów zatańczy w żałobie innych swojego rodu.
Let's Go Eevee
Sword Ten Pokémon podpala trzymaną przez siebie kość i tańczy przez noc, aby opłakiwać swoich poległych sojuszników.
Shield Przeklęte płomienie, które rozświetlają kości noszone przez tego Pokémona, wywołują ból psychiczny i fizyczny, który nigdy nie zniknie.

Lokalizacje w grze

Gra Lokalizacja
Red Droga Zwycięstwa i Jaskinia Cerulean
Blue
Blue (japoński) Droga Zwycięstwa i Jaskinia Cerulean
Yellow Strefa Safari
Gold Kamienny Tunel
Silver
Crystal Trasy 9 i 10, Kamienny Tunel
Ruby Wymiana
Sapphire
Emerald Wymiana
FireRed Droga Zwycięstwa i Kanion Ułomności
LeafGreen
Colosseum Wymiana
XD Wyspa Citadark (Cienisty)
Diamond Ewoluowanie Cubone'a
Pearl
Platinum Ewoluowanie Cubone'a
HeartGold Kamienny Tunel i Strefa Safari
SoulSilver
Pal Park Góra
Pokéwalker Straszna Jaskinia
Black Trasa 15
White
Black 2 Wymiana
White 2
X Przyjacielskie Safari (Ziemne)
Y
Omega Ruby Wymiana
Alpha Sapphire
Sun Wymiana Kantoniańska Forma
Ewoluowanie Cubone'a Alolańska Forma
Moon
Ultra Sun Ewoluowanie Cubone'a w Ultra Przestrzeni Kantoniańska Forma
Ewoluowanie Cubone'a Alolańska Forma
Otrzymany od Samsona Oaka na Plaży Heahea* (Rozmiar Totemiczny)
Ultra Moon Ewoluowanie Cubone'a w Ultra Przestrzeni Kantoniańska Forma
Ewoluowanie Cubone'a Alolańska Forma
Let's Go Pikachu Ewoluowanie Cubone'a Kantoniańska Forma
Wymiana za Marowaka w Mieście Fuchsia Alolańska Forma
Let's Go Eevee
Sword WymianaWersja 1.2.0+
Shield
Edycja Rozszerzona Wyżłobiona Pustynia Kantoniańska Forma
Nagroda za znalezienie 50 Alolańskich Diglettów Alolańska Forma

W pobocznych grach

Gra Lokalizacja
MD Red Ewoluowanie Cubone'a
MD Blue
MD Time Góra Travail (1F-19F)
MD Darkness
MD Sky Podniebny Szczyt (8 Przystań 1F - Przystań Końca Podniebnego Szczytu 5F), Góra Travail (1F-19F)
MD Blazing Ewoluowanie Cubone'a

Trzymane przedmioty

Gra Trzymane przedmioty
Red* Blue* Bag Gold Leaf Sprite Złoty Liść (100%)
Yellow*
Gold Silver Bag Thick Club Sprite Gruba Kość (2%)
Crystal
Pokémon XD Bag Thick Club Sprite Gruba Kość (100%)
FireRed LeafGreen Bag Thick Club Sprite Gruba Kość (5%)
HeartGold SoulSilver Bag Thick Club Sprite Gruba Kość (5%)
Black White Bag Thick Club Sprite Gruba Kość (5%)
X Y Bag Thick Club Sprite Gruba Kość (5%)

Statystyki

Podstawowe statystyki

Statystyki Zasięg
Na Poz. 50 Na Poz. 100
60
120 - 167 230 - 324
A:
80
76 - 145 148 - 284
O:
110
103 - 178 202 - 350
50
49 - 112 94 - 218
80
76 - 145 148 - 284
S:
45
45 - 106 85 - 207
Suma:
425
Inne Pokémony z tą sumą

  • Alolański Marowak ma te same statystyki, co regularny Marowak.

Statystyki Pokéathlonu

Szybkość
2/3 ★★
Moc
4/5 ★★★★
Talent
3/3 ★★★
Upór
4/4 ★★★★
Skoczność
2/2 ★★
Suma
15/17 ★★★

Efektywność typów

Marowak

normalny
walczący
latający
trujący ½×
ziemny
kamienny ½×
robaczy
duchowy
stalowy
ognisty
wodny
trawiasty
elektryczny
psychiczny
lodowy
smoczy
mroczny
baśniowy
normalny
walczący
latający
trujący ½×
ziemny
kamienny ½×
robaczy
duchowy
stalowy
ognisty
wodny
trawiasty
elektryczny
psychiczny
lodowy
smoczy
mroczny
baśniowy
normalny
walczący
lodowy
trujący ½×
ziemny
kamienny ½×
robaczy
duchowy
stalowy
ognisty
wodny
trawiasty
elektryczny
psychiczny
lodowy
smoczy
mroczny
baśniowy
normalny
walczący
latający
trujący ½×
ziemny
kamienny ½×
robaczy
duchowy
stalowy
ognisty
wodny
trawiasty
elektryczny
psychiczny
lodowy
smoczy
mroczny
baśniowy
Notki:

Alolański Marowak

normalny
walczący
latający
trujący ½×
ziemny
kamienny
robaczy ¼×
duchowy
stalowy ½×
ognisty ½×
wodny
trawiasty ½×
elektryczny
psychiczny
lodowy ½×
smoczy
mroczny
baśniowy ½×
normalny
walczący
latający
trujący ½×
ziemny
kamienny
robaczy ¼×
duchowy
stalowy ½×
ognisty ½×
wodny
trawiasty ½×
elektryczny
psychiczny
lodowy ½×
smoczy
mroczny
baśniowy ½×
normalny
walczący
lodowy
trujący ½×
ziemny
kamienny
robaczy ¼×
duchowy
stalowy ½×
ognisty ½×
wodny
trawiasty ½×
elektryczny
psychiczny
lodowy ½×
smoczy
mroczny
baśniowy ½×
normalny
walczący
latający
trujący ½×
ziemny
kamienny
robaczy ¼×
duchowy
stalowy ½×
ognisty ½×
wodny
trawiasty ½×
elektryczny
psychiczny
lodowy ½×
smoczy
mroczny
baśniowy ½×
Notki:

Lista ruchów

Główny artykuł: Marowak/Lista ruchów w poprzednich generacjach

Poprzez poziom

Poprzez TM/HM

Poprzez rozmnażanie

Poprzez nauczanie

Specjalne ruchy

Ewolucja

Cubone
Niewyewoluowany
Cubone
ziemny
Bag Rare Candy Sprite
Poziom 28

Marowak
Pierwsza ewolucja
Marowak
ziemny
Bag Rare Candy Sprite + Bag Z-Ring Sprite
Poziom 28
w Aloli
w nocy

Marowak Alola
Pierwsza ewolucja
Marowak
Alolańska Forma
duchowyognisty

Sprite'y

Ciekawostki

  • Wedle kilku wpisów Pokédexa o Marowaku w Generacji II i IV, gdzieś istnieje legendarny cmentarz Marowaka. Jest to odniesienie do współczesnego mitu o cmentarzysku słoni.
  • Alolański Marowak jest jedynym dwu-typowym Pokémonem, który nie dzieli żadnego ze swoich typów ze swoją pre-ewolucją.
  • Alolański Marowak, Weavile, i Porygon-Z mają tą samą wagę co Dawn.
  • Chociaż Alolański Marowak dzieli swoją Zdolność Skalnej Główy z Cubone'm, Cubone ze Skalną Głową nie może ewoluować w Alolańskiego Marowaka z tą samą Zdolnością, jako że Skalna Głowa jest pierwszą Zdolnością Cubone'a i Ukrytą Zdolnością Alolańskiego Marowaka.

Pochodzenie

Marowak jest z natury gadzi i wydaje się być lekko oparty na dwunożnych dinozaurach. Może również opierać się na prymitywnych kulturach, które nosiły kości do dekoracji i używały ich do broni. Wykorzystanie jego kości jako bumerangu i jednocześnie jako broni wydaje się być odniesieniem do oryginalnego używania bumerangu do polowań w kulturach aborygenów australijskich.

Design Alolańskiego Marowaka może czerpać inspirację z ognistego tancerza trzymającego kij ogniowy lub ogniowy nóż, samoańskie narzędzie do tańca tradycyjnego. Alolański Marowak mógł również czerpać inspirację z polinezyjskiej koncepcji many, duchowej esencji, która istnieje we wszystkich przedmiotach i ludziach. Pozwala także ludziom przeniknąć ich "ducha" do innych ludzi i przedmiotów w celu ochrony lub zemsty. Ponadto Alolański Marowak mógł zostać zainspirowany przez koszmarniaki, duchy z hawajskiej mitologii które maszerują w nocy, są postrachem dla żywych, i tradycyjnie są znane z noszenia pochodni podczas marszu.

Etymologia

Marowak jest kombinacją słów marrow i whack.

Garagara może oznaczać がらがら (stukot). Warto zauważyć, że garagara oznacza cięższe stukotanie niż からから karakara.

Powiązane artykuły

Notki

  1. Witryna Pokémon Sun i Moon | Alolański Marowak

104MS #104: Cubone
Pokémony
#106: Hitmonlee 106MS