Pokémon Wiki
Advertisement

Marley (jap: マイ Mai) jest Trenerką Pokémonów z Sinnoh. Specjalizuje się w Pokémona o wysokiej Szybkości.

W grach

Pokémony

Pokémon Diamond i Pearl

DP Marley Back.png
Trenerka PKMN
Marley
Droga Zwycięstwa
Diamond i Pearl
Nagroda:
N/A
Ballfull.pngBallempty.pngBallempty.pngBallempty.pngBallempty.pngBallempty.png
Arcanine.png Arcanine Poz.57
Typ:
Ogień Nieznany
Zdolność:

Zastraszenie

Przedmiot:

Noimage.png Brak Noimage.png

Kieł Ognia Ogień Fizyczny
Megaszybkość Normalny Fizyczny
Pomocna Dłoń Normalny Statusowy
Zwinność Psychika Statusowy

Pokémon Platinum

Droga Zwycięstwa
DP Marley Back.png
Trenerka PKMN
Marley
Droga Zwycięstwa
Platinum
Nagroda:
N/A
Arcanine.png Arcanine Poz.59
Typ:
Fire Nieznany
Zdolność:

Zastraszenie

Przedmiot:

Noimage.png Brak Noimage.png

Kieł Ognia Ogień Fizyczny
Megaszybkość Normalny Fizyczny
Pomocna Dłoń Normalny Statusowy
Zwinność Psychika Statusowy

Pole Bitew

Wieża Walk

W Wieży Walk Marley używa w większości Pokémony z wysoką statystyką Szybkości.

Diamond i Pearl
Platinum, HeartGold i SoulSilver

Pokémon Brilliant Diamond i Shining Pearl

Droga Zwycięstwa
VSMarley.png
Trenerka Pokémonów
Marley
Droga Zwycięstwa
Brilliant Diamond i Shining Pearl
Nagroda:
N/A
Arcanine.png Arcanine Poz.57
Typ:
Ogień Nieznany
Zdolność:

Zastraszenie

Przedmiot:

Noimage.png Brak Noimage.png

Wypalenie Ogień Specjalny
Pomocna Dłoń Normalny Statusowy
Łypanie Normalny Statusowy
Wycie Normalny Statusowy

Wieża Walk
Podwójne Walki Klasy Mistrzowskiej (Ranga 6)

W każdej drużynie Marley używa pierwszego i drugiego Pokémona na liście, a Riley używa trzeciego i czwartego.

Grafika

Sticker Template Marley Background.png
Tło szablonowe Nalepki z
Brilliant Diamond i Shining Pearl

Sprite'y

Spr Pt Marley.gif Marley OD.png DP Marley Back.png VSMarley.png Marley BDSP OD.png
Sprite z
Platinum
Sprite overworld z
Generacji IV
Tylny sprite z
Generacji IV
Model VS Wieży Walk z
Brilliant Diamond i Shining Pearl
Sprite overworld z
Brilliant Diamond i Shining Pearl

Cytaty

Główny artykuł: Marley/Cytaty

W anime

Marley w anime

Marley zadebiutowała w Zostań w szczytowej formie!. Została zauważona nieprzytomna na płynącej rzeką łodzi przez Brocka. Zawołał ją, próbując ostrzec ją przed zbliżającym się wodospadem, ale nie odpowiedziała. Wskoczył do rzeki, aby zatrzymać łódź, a następnie użył Happiny, aby wyciągnąć je z wody. Potem Marley w końcu się obudziła i przedstawiła się.

Ponieważ Brock ją uratował, Marley poprosił go o eskortowanie jej na pole kwiatów. Ash i jego przyjaciele w końcu odkryli, że Marley ukrywa rannego Shaymina. Wyjaśniła, że ​​podszedł do niej Shaymin, ponieważ został zaatakowany przez trzech bandytów, którzy chcieli go zabrać.

Marley w końcu dotarła na pole kwiatowe, na którym znajdowały się kwiaty Gracidei, a Shaymin miał się przekształcić w swoją Podniebną Formę. Tam pokonał Zespół R i ponownie spotkał się ze swoimi przyjaciółmi. Marley następnie pożegnała się z Shayminem. Gdy Shaymin odleciał, Marley poinformowała Asha i jego przyjaciół, że pożegnał się z nią telepatycznie.

Pokémon

Przy sobie

Arcanine
Arcanine Marley
Kiedy Marley została po raz pierwszy zaatakowana przez Zespół R, była w stanie użyć swojej Arcanine'a, aby wysłać ich w przestworza, a później użyła Arcanine'a, aby uciec, gdy ci ponownie ją spotkali.

Jedynym znanym ruchem Arcanine'a jest Miotacz Ognia.

Debiut Zostań w szczytowej formie!

Zaprzyjaźnione

Shaymin
Shaymin Lądowej Formy

Shaymin Podniebnej Formy
Marley zaprzyjaźniła i zajęła się Shayminem, gdy ten został zaatakowany przez Zespół R podczas podróży na pole kwiatowe, aby spotkać się ze swoimi przyjaciółmi. Po spotkaniu się z Ashem i jego przyjaciółmi Shaymin w końcu zdołał dotrzeć na pole kwiatowe i, po dotarciu do trudno dostępnych kwiatów Gracidei, przekształcił się w Podniebną Formę i wysłał Zespół R w przestworza. Jednakże atak Zespołu R zniszczyć kwiaty Gracidei, a lód stworzony do odpędzenia złego tria zmusił Shaymina do transformacji z powrotem w Lądową Formę. Wszystko wyglądało na stracone, dopóki nie przybyli przyjaciele Shaymina, a niektóre kwiaty Gracidei zakwitły, pozwalając Shayminowi na ponowną przemianę. Po serdecznym pożegnaniu z Marley Shaymin odleciał ze swoimi przyjaciółmi.

Znane ruchy Shaymina to Nasienna Raca, Aromaterapia i Ostrze Wiatru.

Debiut Zostań w szczytowej formie!

Aktorzy głosowi

Język Aktor głosowy
Japoński 沢城みゆき Miyuki Sawashiro
Angielski Dani Marcus
Czeski Jana Páleníčková
Niemiecki Jacqueline Belle
Włoski Francesca Bielli
Polski Julia Kołakowska
Hiszpański Ameryka Łacińska Christine Byrd
Hiszpania María Blanco

W mandze

W mandze Pokémon Adventures

Marley w Pokémon Adventures

Marley pojawiła się po raz pierwszy na Polu Bitew, walcząc z Buckiem. Ku irytacji Marley, bitwa została niedokończona, gdy Buck zauważył szpiegującego ich Lookera i rozpoczął pościg za nim, kiedy oficer uciekł.

Później, po tym jak Buck i Looker zostają wysłani do szpitala po ucieczce przed Zespołem Galactic na Górze Stark, Marley martwi się przy szpitalnym łóżku Bucka. Tam okazuje się, że ma w swoim posiadaniu List Prof. Oaka.

Później Marley przybyła na Trasę 224, na której błaga, aby Pokémon Shaymin jej pomógł. Shaymin zareagował na jej życzenie i pokazał się przed Marley. Niedługo potem Marley została złapana przez Żołnierza Wysokiego Poziomu z Zespołu Galactic, ale uwolnił ją po tym, jak Platinum, Cheryl, Mira, Riley i Palmer przybyli. Weszli do Zniekształconego Świata, ale po przybyciu zostali rozdzieleni z powodu dziwnej grawitacji wymiaru.

Tam Mira znajduje Charona, człowieka który pokonał Bucka, i próbuje go powstrzymać, ale zostaje zatrzymana przez Jupiter i innych Komandorów Galactic. Marley była zmuszona walczyć z Jupiter i jej Tangrowthem, podczas gdy Cheryl i Mira walczyły odpowiednio z Mars i Saturnem. Jupiter udowodniła, że jest potężnym wrogiem, ale Marley, dzięki informacji Platinum wobec jej pierwszej walki z Jupiter, zdołała rozgryźć strategię swojej przeciwniczki.

Bitwę przerywa Giratina, gdy przelatuje obok nich, aby mógł walczyć z innymi Legendarnymi Pokémonami w pobliżu. Gdy przelatuje obok niej, Shaymin przypadkowo utknął na głowie Giratiny i zostaje złapany w zaciekłej walce. Niedługo potem wszyscy się zebrali, a rozmowa, która potem nastąpiła, przypomina Marley o tym, co przeczytała w liście, który otrzymała od Profesora Oaka.

Wdzięczność, jaką odczuł Shaymin, sprawia, że ​​decyduje się przyłączyć do walki, a robi to, używając Ziarna Zgryzoty, by obudzić wszystkich spod wpływu Mrocznej Próżni Darkraia. Ten atak pozwala wszystkim przekierować ataki Giratiny, by trafiły Charona, zmuszając go do odwrotu. Marley i inni zostają w tyle, podczas gdy Diamond, Pearl i Platinum ścigają Charona do prawdziwego świata.

Po tym, jak Charon zostaje pokonany, Marley pyta Shaymina, czy chce z nią zostać, na co Shaymin się zgadza.

Pokémony

Arcanine
Arcanine Marley
Arcanine jest pierwszym znanym Pokémonem Marley. Arcanine został po raz pierwszy użyty do walki z Claydolem Bucka na Polu Bitew, ale walka nie została rozstrzygnięta. Później walczył z Tangrowthem Jupiter w Zniekształconym Świecie.

Jedynym znanym ruchem Arcanine'a jest Szarża Rac*.

Debiut Skacząc za Lopunny

Shaymin
Shaymin Marley

Shaymin Marley
Marley spotkała Shaymina na Trasie 224 po błaganiu o pomoc. Szybko się z nim zaprzyjaźniła i zabrała ze sobą do Zniekształconego Świata, gdzie został złapany w bitwę pomiędzy Legendarnymi Pokémonami Sinnoh. Kiedy Charon próbował uciec, Shaymin użył Kwiatu Gracidei Marley, aby zamienić się w Podniebną Formę i ścigać go, ale został pokonany. Po zakończeniu bitwy Marley zapytała, czy zostanie z nią, na co Shaymin się zgodził.

Znane ruchy Shaymina to Ziarno Zgryzoty i Nasienna Raca, a jego Zdolnościami są Lek z Natury w Lądowej Formie i Lekki Wdzięk w Podniebnej Formie.

Debiut Ostatni wymiarowy pojedynek IV

Ciekawostki

Powiązane artykuły

  • Statystyczni Trenerzy

Postacie niezależne w grach rdzennej serii
Sinnoh Profesor RowanProfesor OakJohannaBarryLucasDawnCynthiaLookerStatystyczni Trenerzy (CherylRileyMiraBuckMarley)
BebeTealaFelicityRoxy i OliRoseanneRad RickshawEldritchWilmaJasmineCaitlinJuliaJordanDexterKeiraPan BogackiMorimoto
Człowiek PodziemiaPan TowarPan FuegoPrezes Firmy PokétchaDoktor OdciskPrezes Fanklubu PokémonówMasażystkaScarf GuyHelenaKetch Appy
Zespół GalacticPrzewodnik SaliLiderzy SaliElitarna CzwórkaMistrzowie WalkKrytyk ImionPara z Centrum Opieki DziennejAsystenci profesorówSędzia statystyk
Advertisement