FANDOM

Magnezone (jap: ジバコイル Jibacoil) jest Pokémonem dwu-typu Elektrycznego/Stalowego, wprowadzonym w Generacji IV.

Ewoluuje z Magnetona poprzez poziom w górę w specjalnym polu magnetycznym (od Generacji IV do Generacji VII) lub poprzez użycie Kamienia Pioruna (w Generacji VIII). Jest to finalna forma Magnemite'a.

Biologia

Magnezone jest efektem Magnetona, który uzyskał doświadczenie w obecności specjalnego pola magnetycznego. Ewolucja odbywa się na poziomie molekularnym, ale mimo to naukowcom nie udało się jej wymusić. Ciało Magnezone'a jest szerokie i okrągłe, podobne do dysku lub spodka, z cienką krawędzią otaczającą średnicę ciała. Jego główne oko znajduje się pośrodku i zawiera dużą czerwoną źrenicę. Po każdej stronie korpusu ma dodatek w kształcie kulki, z każdej strony zawierającym oko, magnes w kształcie podkowy i śrubę z wkrętem Phillips. Jak zauważono w Konfrontacja z mrokiem!, te drugorzędne oczy mogą poruszać się niezależnie od głównego oka. Na czubku głowy znajduje się wysoki, cienki, żółty pręt, bardzo przypominający antenę, którego używa do niektórych ataków. Za jego ciałem znajduje się trzeci magnes w kształcie podkowy, umieszczony jak ogon.

Przypuszcza się, że ewolucja Magnezone'a została spowodowana przez specjalne pole magnetyczne, które zmieniło strukturę molekularną jego ciała. Magnezone to pozornie mechaniczne, bezpłciowe stworzenie, ale ma emocje, sposób rozmnażania się i potrzebę pożywienia. Dzięki magnesom ma zdolność kontrolowania antygrawitacji i unoszenia się w powietrzu do woli. Jak widać w Giratina i strażnik nieba i Phantom Thief Pokémon 7, antygrawitacja Magnezone'a jest wystarczająco silna, aby z łatwością przenosić ludzi. Magnezone jest rzadko spotykany na wolności, ale tak jak w anime, Magnezone potrafi być bardzo agresywny i terytorialny. Jednak rzadko atakuje, chyba że zostanie sprowokowany. Leci po nocnym niebie, często mylony przezz obserwatorów z UFO, chociaż wydaje się, że odbiera i wysyła sygnały z nieznanego źródła i celu. To prowadzi niektórych ludzi do przekonania, że ​​Magnezone pochodzi z kosmosu i jest kontrolowany przez nieznane istoty.

W anime

W mandze

Dane w grach

Występy NPC

Wpisy w Pokédexie

Gra Wpis z Pokédexa
Ten Pokémon był niedostępny przed Generacją IV.
Diamond Ewoluował od ekspozycji na specjalne pole magnetyczne. Trzy jednostki generują magnetyzm.
Pearl
Platinum Grupa próbowała użyć środków naukowych, aby Magnezone ewoluowała, ale ich wysiłki zakończyły się niepowodzeniem.
HeartGold Ekspozycja na specjalne pole magnetyczne zmieniła strukturę molekularną Magnetona, zmieniając go w Magnezone.
SoulSilver
Black Grupa próbowała użyć środków naukowych, aby Magnezone ewoluowała, ale ich wysiłki zakończyły się niepowodzeniem.
White
Black 2 Czasami magnetyzm emitowany przez Magnezone'ów jest zbyt silny, przez co przyciągają się nawzajem, że nie mogą się poruszać.
White 2
X Czasami magnetyzm emitowany przez Magnezone'ów jest zbyt silny, przez co przyciągają się nawzajem, że nie mogą się poruszać.
Y Ewoluował od ekspozycji na specjalne pole magnetyczne. Trzy jednostki generują magnetyzm.
Omega Ruby Czasami magnetyzm emitowany przez Magnezone'ów jest zbyt silny, przez co przyciągają się nawzajem, że nie mogą się poruszać.
Alpha Sapphire Ewoluował od ekspozycji na specjalne pole magnetyczne. Trzy jednostki generują magnetyzm.
Sun Trzy jednostki generują magnetyzm. Było wiele błędnych doniesień o obserwacjach UFO, gdy Magnezone leciał przez nocne niebo.
Moon Gdy przelatuje przez niebo, ten Pokémon wydaje się odbierać sygnały nieznanego pochodzenia, jednocześnie transmitując sygnały o nieznanym celu.
Ultra Sun Wykorzystuje radar do monitorowania swojego terytorium. Intruzi są szybko usuwani za pomocą hiper promienia.
Ultra Moon Nadal są ludzie, którzy wierzą, że ten Pokémon pochodzi z kosmosu. Emituje silne pole magnetyczne.
Sword Niektórzy mówią, że Magnezone odbiera sygnały z kosmosu przez antenę na głowie i jest kontrolowany przez jakąś tajemniczą istotę.
Shield Uważa się, że specjalne pole magnetyczne zmieniło strukturę molekularną ciała tego Pokémona i to właśnie spowodowało ewolucję Pokémona.

Lokalizacje w grze

Gra Lokalizacja
Diamond Ewoluowanie Magnetona
Pearl
Platinum Ewoluowanie Magnetona
HeartGold Wymiana
SoulSilver
Black Wymiana
White Ewoluowanie Magnetona
Black 2 Laboratorium P2 (szeleszcząca trawa)
White 2
X Ewoluowanie Magnetona
Y
Omega Ruby Ewoluowanie Magnetona
Alpha Sapphire
Sun Ewoluowanie Magnetona
Moon
Ultra Sun Ewoluowanie Magnetona
Ultra Moon
Let's Go Eevee
Sword Ewoluowanie Magnetona
Shield
Edycja Rozszerzona Pola Honoru, Las Skupienia, Plaża Wyzwania, Jaskinia Wojowników, Pieczara Odważnych, Odskoczniowe Morze, Miodowate Morze (DynaMaxowa Walka)
Pętlowa Laguna, Wyspiarskie Morzze (Wędrownik)

W pobocznych grach

Gra Lokalizacja

{{Availability/Entry2|v=MD Time|v2=MD Darkness|link=Pokémon Mystery Dungeon: Explorers of Time i Explorers of Darkness|area=Przestrzenna Szczelina (B1F-B15F, Głęboka Przestrzenna Szczelina B1F-B9F)}

MD Sky Przestrzenna Szczelina (B1F-B15F, Głęboka Przestrzenna Szczelina B1F-B9F)
Ranger: SoA Statek Towarowy
Ranger: GS Dom Randa, Świątynia Pioruna, Świątynia Światła

Trzymane przedmioty

Gra Trzymane przedmioty
Black 2 White 2 Bag Metal Coat Sprite Metalowa Powłoka (5%)

Statystyki

Podstawowe statystyki

Statystyki Zasięg
Na Poz. 50 Na Poz. 100
70
130 - 177 250 - 344
A:
70
67 - 134 130 - 262
O:
115
108 - 183 211 - 361
130
121 - 200 238 - 394
90
85 - 156 166 - 306
S:
60
58 - 123 112 - 240
Suma:
535
Inne Pokémony z tą sumą

Statystyki Pokéathlonu

Szybkość
2/2 ★★
Moc
3/3 ★★★
Talent
4/5 ★★★★
Upór
3/4 ★★★
Skoczność
4/5 ★★★★
Suma
16/19 ★★★

Efektywność typów

normalny ½×
walczący
latający ¼×
trujący
ziemny
kamienny ½×
robaczy ½×
duchowy
stalowy ¼×
ognisty
wodny
trawiasty ½×
elektryczny ½×
psychiczny ½×
lodowy ½×
smoczy ½×
mroczny
baśniowy ½×
normalny ½×
walczący
latający ¼×
trujący
ziemny
kamienny ½×
robaczy ½×
duchowy
stalowy ¼×
ognisty
wodny
trawiasty ½×
elektryczny ½×
psychiczny ½×
lodowy ½×
smoczy ½×
mroczny
baśniowy ½×
normalny ½×
walczący
lodowy ¼×
trujący
ziemny
kamienny ½×
robaczy ½×
duchowy
stalowy ¼×
ognisty
wodny
trawiasty ½×
elektryczny ½×
psychiczny ½×
lodowy ½×
smoczy ½×
mroczny
baśniowy ½×
normalny ½×
walczący
latający ¼×
trujący
ziemny
kamienny ½×
robaczy ½×
duchowy
stalowy ¼×
ognisty
wodny
trawiasty ½×
elektryczny ½×
psychiczny ½×
lodowy ½×
smoczy ½×
mroczny
baśniowy ½×
Notki:

Lista ruchów

Główny artykuł: Magnezone/Lista ruchów w poprzednich generacjach

Poprzez poziom

Poprzez TM/HM

Poprzez rozmnażanie

Poprzez nauczanie

Specjalne ruchy

Ewolucja

Magnemite
Niewyewoluowany
Magnemite
elektrycznystalowy
Bag Rare Candy Sprite
Poziom 30
Magneton
Pierwsza ewolucja
Magneton
elektrycznystalowy
Bag Town Map Sprite
Poziom w górę
w obszarach związanych z
specjalnym polem magnetycznym

Bag Thunder Stone Sprite
Kamień PiorunaSwSh

Magnezone
Druga ewolucja
Magnezone
elektrycznystalowy

Sprite'y

Ciekawostki

Pochodzenie

Wydaje się, że Magnezone jest oparty na koncepcji stopionego Magnetona; jeden z Magnemite'ów przybiera większą formę, a pozostałe dwa Magnemite przyjmują formy mniejszych ciał z każdej strony. Linia ewolucji Magnemite'a wydaje się być oparta na uprzedmiotowieniu elektromagnetyzmu, jednego z czterech fundamentalnych oddziaływań natury. W szczególności Magnezone jest prawdopodobnie oparty na formowaniu elektromagnetycznym spowodowanym przez pole elektromagnetyczne i połączonym z uprzedmiotowieniem w postaci latającego spodka lub UFO.

Etymologia

Magnezone jest skróceniem i kombinacją magnetic zone, alternatywnej angielskiej nazwy dla pola magnetycznego.

Jibacoil jest kombinacją 磁場 jiba (pole magnetyczne) i coil (odnosząc się do celwki elektromagnetycznej).

461MS #461: Weavile
Pokémony
#463: Lickilicky 463MS