FANDOM

Magneton (jap: フシギダネ Rarecoil) jest Pokémonem dwu-typu Elektrycznego/Stalowego, wprowadzonym w Generacji I. Przed Generacją II, był Pokémonem czysto-Elektrycznym.

Ewoluuje z Magnemite'a począwszy od poziomu 30, i ewoluuje w Magnezone'a poprzez poziom w górę w specjalnym polu magnetycznym (od Generacji IV do Generacji VII) lub poprzez użycie Kamienia Pioruna (w Generacji VIII).

Biologia

Clemont Magneton three Magnemite

Magneton splitting into three Magnemite

Magneton jest wynikiem połączenia silną siłą magnetyczną trzech Magnemite'ów, chociaż pojedynczy Magnemite może ewoluować sam, gdy żaden inny Magnemite nie znajduje się w pobliżu. Każdy pojedynczy Magnemite ma szary kulisty korpus z jednym okiem, z każdej strony szary i czerwono-niebieski magnes-podkowę. Magnemite położony najwyżej ma trzy wkręty Phillips na swoim ciele, podczas gdy dwa pozostałe mają tylko po dwa każdy. Trzy Magnemite'y, z których składa się Magneton, można połączyć na kilka sposobów. Magneton jest najczęściej postrzegany jako jeden Magnemite na górze i dwa Magnemity połączone śrubami na dole, tworząc trójkąt. W niektórych przypadkach, często spotykane w grach 3D takich jak Pokémon Snap, Magnemite w ogóle nie zostanie połączony, pozostanie w trójkątnej formacji tylko podczas odpoczynku i będzie mógł swobodnie poruszać się w pobliżu innych ze swojego gatunku, tworząc inne wzory. W tym przypadku wszystkie trzy Magnemite'y mają po trzy śruby każdy. Siły magnetyczne, które trzymają trzy Magnemite'y razem, są wystarczająco silne, aby wysuszyć całą wilgoć i podnieść temperaturę o 3.6°F (2°C) w promieniu 3,300 stóp (1,000 metrów). To może też zakłócić pracę urządzeń elektronicznych.

Jako że składa się z trzech Magnemite'ów, jest około trzy razy silniejszy elektrycznie, choć nie trzy razy bardziej inteligentny. Mimo że Magneton jest stworzeniem mechanicznym, wciąż musi jeść. Jak zauważono w anime, jedzenie dla Magnetona składa się z prądów elektrycznych. Zazwyczaj można go znaleźć na trudnym terenie, często w pobliżu elektrowni. Kiedy plamy słoneczne rozbłyskują, Magnetony pojawiają się częściej, prawdopodobnie ze względu na zmiany pola magnetycznego Słońca. Kiedy powstają chmury deszczowe, gromadzą się również na wysokich obszarach podatnych na uderzenia pioruna. W mandze pokazano, że posiada zdolność tworzenia swojej elektryczności w formie platform czy barier. Mimo swojego współczesnego, sztucznego wyglądu, w Ruinach Alf na rycinach zauważono Magnetona, a jeden został pokazany w retrospekcji o wielkiej wojnie w Kalos, co wskazuje że istnieje od co najmniej 3000 lat.

W anime

W mandze

Dane w grach

Wpisy w Pokédexie

Gra Wpis z Pokédexa
Red Utworzony przez kilka połączonych ze sobą MAGNEMITE'ów. Często pojawiają się, gdy rozbłyskują plamy słoneczne.
Blue
Yellow Generuje dziwne sygnały radiowe. Podnosi temperaturę o 3.6F stopni w zasięgu 3,300 stóp.
Gold Trzy Magnemite'y są połączone silną siłą magnetyczną. Bóle ucha wystąpią, jeśli podejdziesz zbyt blisko.
Silver Magnemite'y łączy magnetyzm tak silny, że wysusza wszelką wilgoć w swoich okolicach.
Crystal Kiedy wiele Magnetonów gromadzi się razem, powstająca burza magnetyczna zakłóca fale radiowe.
Ruby Magneton emituje potężną siłę magnetyczną, która jest śmiertelna dla urządzeń mechanicznych. W rezultacie duże miasta wydają syreny ostrzegające mieszkańców przed epidemią tego Pokémona na dużą skalę.
Sapphire Magneton emituje potężną siłę magnetyczną, która jest śmiertelna dla elektroniki i precyzyjnych instrumentów. Z tego powodu mówi się, że niektóre miasta ostrzegają ludzi, aby trzymali tego Pokémona w Poké Ballu.
Emerald To właściwie trzy Magnemite'y połączone magnetyzmem. Generuje silne fale radiowe, które podnoszą temperaturę o 3.6 stopnia F w promieniu 3,300 stóp.
FireRed Połączona gromada złożona z kilku Magnemite'ów. Wyładowuje silne fale magnetyczne pod wysokim napięciem.
LeafGreen Utworzony przez kilka połączonych ze sobą Magnemite'ów. Często pojawiają się, gdy rozbłyskują plamy słoneczne.
Diamond To właściwie trzy Magnemite'y połączone magnetyzmem. Grupa może wywołać burzę magnetyczną.
Pearl
Platinum Wiele tajemniczo się pojawia, gdy więcej plam słonecznych dotyka słońca. Zatrzymują prawidłowe wyświetlanie telewizorów.
HeartGold Trzy Magnemite'y są połączone silną siłą magnetyczną. Bóle ucha wystąpią, jeśli podejdziesz zbyt blisko.
SoulSilver Magnemite'y łączy magnetyzm tak silny, że wysusza wszelką wilgoć w swoich okolicach.
Black Wiele tajemniczo się pojawia, gdy więcej plam słonecznych dotyka słońca. Zatrzymują prawidłowe wyświetlanie telewizorów.
White
Black 2 Silniejsze fale elektromagnetyczne z trzech połączonych Magnemite'ów wystarczą do wysuszenia otaczającej wilgoci.
White 2
X Złączony klaster złożony z kilku Magnemite'ów. Wyładowuje silne fale magnetyczne pod wysokim napięciem.
Y Generuje dziwne sygnały radiowe. Podnosi temperaturę o 3.6 stopni Fahrenheita w zasięgu 3,300 stóp.
Omega Ruby Magneton emituje potężną siłę magnetyczną, która jest śmiertelna dla urządzeń mechanicznych. W rezultacie duże miasta wydają syreny ostrzegające mieszkańców przed epidemią tego Pokémona na dużą skalę.
Alpha Sapphire Magneton emituje potężną siłę magnetyczną, która jest śmiertelna dla elektroniki i precyzyjnych instrumentów. Z tego powodu mówi się, że niektóre miasta ostrzegają ludzi, aby trzymali tego Pokémona w Poké Ballu.
Sun Kiedy trzy Magnemity łączą się ze sobą, ich mózgi również stają się jednym. Nie stają się trzy razy bardziej inteligentni.
Moon Ma około trzykrotnie większą moc elektryczną od Magnemite'a. Z jakiegoś powodu wybuchy tego Pokémona mają miejsce, gdy pojawia się wiele plam słonecznych.
Ultra Sun Delikatny sprzęt może działać nieprawidłowo w obszarach zamieszkałych przez Magnetony, które wysyłają tajemnicze sygnały elektryczne.
Ultra Moon Kiedy powstają chmury deszczowe, wiele Magnetonów gromadzi się w wysokich miejscach, aby czekać na uderzenie pioruna.
Let's Go Pikachu Generuje dziwne sygnały radiowe. Podnosi temperaturę o 3.6 stopni Fahrenheita w zasięgu 3,300 stóp.
Let's Go Eevee
Sword Ten Pokémon jest triem Magnemite'ów, które są ze sobą połączone. Magneton wysyła potężne fale radiowe, aby zbadać otoczenie.
Shield Ten Pokémon nieustannie wytwarza potężną siłę magnetyczną. Większość komputerów oszaleje, gdy zbliża się Magneton.

Lokalizacje w grze

Gra Lokalizacja
Red Elektrownia, Jaskinia Cerulean
Blue
Blue (japoński) Elektrownia, Jaskinia Cerulean
Yellow Elektrownia
Gold Ewoluowanie Magnemite'a
Silver
Crystal Wymiana za Dugtrio w Elektrowni
Ruby Nowe Mauville
Sapphire
Emerald Nowe Mauville
FireRed Elektrownia, Jaskinia Cerulean
LeafGreen
Colosseum Wymiana
XD Kluczowa Pieczara Cipher (Cienisty)
Diamond Ewoluowanie Magnemite'a
Pearl
Platinum Trasa 222, Droga Zwycięstwa
HeartGold Jaskinia Cerulean, Strefa Safari
Wymiana za Dugtrio w Elektrowni
SoulSilver
Pal Park Góra
Black Wymiana
White Ewoluowanie Magnemite'a
Black 2 Laboratorium P2
White 2
X Zaginiony Hotel, Przyjacielskie Safari (Stalowe)
Y
Omega Ruby Ewoluowanie Magnemite'a
Alpha Sapphire
Sun Ewoluowanie Magnemite'a
Moon
Ultra Sun Ewoluowanie Magnemite'a
Ultra Moon
Let's Go Pikachu Elektrownia
Let's Go Eevee
Sword Nie do zdobycia
Shield
Zbrojna Wyspa Plaża Wyzwania, Droga Wyzwania, Niziny Szkolenia
Pola Honoru, Las Skupienia, Plaża Wyzwania, Jaskinia Wojowników, Pieczara Odważnych, Odskoczniowe Morze, Miodowate Morze (DynaMaxowa Walka)

W pobocznych grach

Gra Lokalizacja
MD Red Ewoluowanie Magnemite'a
MD Blue
Ranger Tunel Krokka, Wodociągi, Fabryka Półmroku
MD Time Podniebne Schody (26F-49F)
MD Darkness
MD Sky Podniebne Schody (26F-49F)
Ranger: SoA Kryjówka Pola Naftowego, Pustynia Haruba, Świątynia Hippowdona, Budynek Altru, Wieża Altru
Ranger: GS Ruiny Oblivii, Wyspa Layuda, Podniebna Forteca

Trzymane przedmioty

Gra Trzymane przedmioty
Red* Blue* Bag Silver Leaf Sprite Srebrny Liść (100%)
Yellow*
Ruby Sapphire Bag Metal Coat Sprite Metalowa Powłoka (5%)
Emerald
Pokémon XD Bag Metal Coat Sprite Metalowa Powłoka (100%)
FireRed LeafGreen Bag Magnet Sprite Magnes (5%)
Platinum Bag Metal Coat Sprite Metalowa Powłoka (5%)
HeartGold SoulSilver Bag Metal Coat Sprite Metalowa Powłoka (5%)
Black 2 White 2 Bag Metal Coat Sprite Metalowa Powłoka (5%)
X Y Bag Metal Coat Sprite Metalowa Powłoka (5%)

Statystyki

Podstawowe statystyki

Statystyki Zasięg
Na Poz. 50 Na Poz. 100
50
110 - 157 210 - 304
A:
60
58 - 123 112 - 240
O:
95
90 - 161 175 - 317
120
112 - 189 220 - 372
70
67 - 134 130 - 262
S:
70
67 - 134 130 - 262
Suma:
465
Inne Pokémony z tą sumą

Statystyki Pokéathlonu

Szybkość
3/3 ★★★
Moc
2/3 ★★
Talent
4/4 ★★★★
Upór
3/4 ★★★
Skoczność
3/4 ★★★
Suma
15/18 ★★★

Efektywność typów

normalny ½×
walczący
latający ¼×
trujący
ziemny
kamienny ½×
robaczy ½×
duchowy
stalowy ¼×
ognisty
wodny
trawiasty ½×
elektryczny ½×
psychiczny ½×
lodowy ½×
smoczy ½×
mroczny
baśniowy ½×
normalny ½×
walczący
latający ¼×
trujący
ziemny
kamienny ½×
robaczy ½×
duchowy
stalowy ¼×
ognisty
wodny
trawiasty ½×
elektryczny ½×
psychiczny ½×
lodowy ½×
smoczy ½×
mroczny
baśniowy ½×
normalny ½×
walczący
lodowy ¼×
trujący
ziemny
kamienny ½×
robaczy ½×
duchowy
stalowy ¼×
ognisty
wodny
trawiasty ½×
elektryczny ½×
psychiczny ½×
lodowy ½×
smoczy ½×
mroczny
baśniowy ½×
normalny ½×
walczący
latający ¼×
trujący
ziemny
kamienny ½×
robaczy ½×
duchowy
stalowy ¼×
ognisty
wodny
trawiasty ½×
elektryczny ½×
psychiczny ½×
lodowy ½×
smoczy ½×
mroczny
baśniowy ½×
Notki:

Lista ruchów

Główny artykuł: Magneton/Lista ruchów w poprzednich generacjach

Poprzez poziom

Poprzez TM/HM

Poprzez rozmnażanie

Poprzez nauczanie

Specjalne ruchy

Ewolucja

Magnemite
Niewyewoluowany
Magnemite
elektrycznystalowy
Bag Rare Candy Sprite
Poziom 30
Magneton
Pierwsza ewolucja
Magneton
elektrycznystalowy
Bag Town Map Sprite
Poziom w górę
w obszarach związanych z
specjalnym polem magnetycznym

Bag Thunder Stone Sprite
Kamień PiorunaSwSh

Magnezone
Druga ewolucja
Magnezone
elektrycznystalowy

Sprite'y

Ciekawostki

  • Magneton i jego pre-ewolucyjna forma były pierwszymi Pokémonami, które zmieniły swój typ z postępem generacji.
  • Chociaż mówi się, że Magneton składa się z trzech Magnemite'ów, istnieją różne dowody w różnych formach mediów.
    • W jedynym odcinku anime, w którym pokazano ewolucję Magnemite'a, Do ataku, maluchy!, kiedy Magnemite #6 Ethana ewoluuje w Magnetona, wówczas "tworzy" dwa Magnemite'y podczas ewolucji, zamiast połączyć się z dwoma realnymi Magnemite'ami. W grach głównej serii jest podobnie; kiedy Magnemite osiąfa poziom 30, ewoluuje bez wsparcia dwóch dodatkowych Magnemite'ów. W przeciwieństwie do Mantyke'a który potrzebuje Remoraida do ewoluowania.
    • W Pokémon Snap, Magneton wyraźnie jest tworzony przez trzy Magnemite'y. Ponadto, gdy dwóch Magnemite'ów utknęło razem w połowie ewolucji w oryginalnych grach Mystery Dungeon, wspominają że do ewolucji potrzeba trzech Magnemite'ów.
    • Po ewolucji Magneton staje się dokładnie dziesięć razy cięższy niż Magnemite. Logicznie rzecz biorąc, byłby trzy razy cięższy, gdyby był wykonany z trzech Magnemite'ów. Magnemite waży 13.2 lbs. (6.0 kg) podczas gdy Magneton waży 132.3 lbs. (60.0 kg).
  • Magneton był używany przez większość rywali niż jakikolwiek inny Pokémon, łącznie przez trzech: Blue, Silvera, i Wally'ego.
  • Mimo większości wpisów o tym, że Magneton może unosić się w powietrzu, nie ma Zdolności Lewitacji, więc wciąż jest podatny na ruchy typu Ziemnego. Jednakże począwszy od Generacji IV, Magneton może poznać Magnetyczny Lot, który symuluje Lewitację na pięć tur.

Pochodzenie

Magneton jest gromadą trzech Magnemite'ów, które z kolei są oparte na uprzedmiotowieniu elektromagnetyzmu, jednego z czterech podstawowych interakcji natury, także wydaje się być inspirowany dronem powietrznym. Prawdopodobnie Magnemite'y są połączone silną siłą elektromagnetyczną.

Etymologia

Magneton może być odniesieniem do magnetonu Bohra, jednostki momentu magnetycznego, albo od magnetronu tworzącego rdzeń kuchenki mikrofalowej.

Rarecoil może pochodzić od słów "rare-earth magnet".

Powiązane artykuły

081MS #081: Magnemite
Pokémony
#083: Farfetch'd 083MS