FANDOM

Magnemite (japコイル Coil) jest Pokémonem dwu-typu Elektrycznego/Stalowego, wprowadzonym w Generacji I. Przed Generacją II, był Pokémonem czysto-Elektrycznym.

Ewoluuje w Magnetona począwszy od poziomu 30, po czym ewoluuje w Magnezone'a poprzez poziom w górę w specjalnym polu magnetycznym (od Generacji IV do Generacji VII) lub poprzez użycie Kamienia Pioruna (w Generacji VIII).

Biologia

Magnemite to pozornie zrobotyzowany Pokémon, które ma szary, kulisty metalowy korpus z niebiesko-czerwonymi zakończonymi magnesami-podkowami po każdej stronie i pojedynczym, dużym okiem. Posiada trzy śruby z wkrętami Phillips na swoim ciele: dwie w dolnej części ciała i jedną na czubku głowy, która wygląda podobnie do anteny. Dwie dolne śruby nie mają zauważalnego celu, chociaż mogą to być ich stopy, ponieważ Pokédex identyfikuje jego ślad podobny do śladu łba śruby. Chociaż Magnemite i jego ewolucyjne formy są stworzeniami mechanicznymi, anime pokazało że ma emocje i zdolność reprodukcji. Wykazał nawet potrzebę jedzenia, chociaż jego główną formą pożywienia jest prąd elektryczny. Jest powszechnie spotykany w lokalizacjach takich jak elektrownie lub jaskinie z silnym polem magnetycznym. Mimo swojego współczesnego, sztucznego wyglądu, w Ruinach Alf na rycinach zauważono Magnemite'a, i był też obecny w opowieści AZ o wojnie w Kalos, co wskazuje że Magnemite istnieje od co najmniej 3,000 lat.

Jednostki magnetyczne na ciele Magnemite'a generują pole elektromagnetyczne, które pozwala mu przeciwstawić się grawitacji i może potencjalnie zakłócić działanie urządzeń elektrycznych. Magnemite nie jest znany z tego, że jest niepotrzebnie agresywny, ale może podejść do Trenerów z niewielkim stopniem. Jeśli osoba się zbliży do dzikiego Magnemite, ten w rzadkich przypadkach może uciec, gdyż Magnemite nie dba o interakcję. Jednakże zaatakowany może odpowiedzieć ruchami niezadającymi obrażenia. Pod opieką Trenera może być oddanym wojownikiem. Jednakże są przypadki, w których ten czynnik może być przerwany, chyba że nawiąże silną więź ze swoim Trenerem.

Magnemite'a może przyciągać wszystko, co emituje elektryczność lub pole magnetyczne, w tym gadżety, takie jak Pokétch. Pokazano nawet, że przyciągają go elektryczne Pokémony emitujące takie pola. Dzięki nowoczesnym liniom elektrycznym zakopanym pod ziemią nasilają się ataki Magnemite'ów na elektrownie. Aby zapobiec awariom zasilania, elektrownie te celowo wysyłają sygnały, które Magnemite nie jest w stanie odeprzeć.

W anime

W mandze

Dane w grach

Występy NPC

Wpisy w Pokédexie

Gra Wpis z Pokédexa
Red Wykorzystuje antygrawitację do utrzymania się. Pojawia się bez ostrzeżenia i używa Fali Piorunów i podobnych ruchów.
Blue
Yellow Rodzi się ze zdolnością do przeciwstawiania się grawitacji. Lewituje w powietrzu na silnych falach elektromagnetycznych.
Gold Przyciągają go fale elektromagnetyczne. Może podlecieć do trenerów, jeśli używają Pokéłącza.
Silver Jednostki po bokach ciała wytwarzają energię antygrawitacyjną, aby utrzymać go w powietrzu.
Crystal Elektryczność emitowana przez jednostki po obu stronach jego ciała powoduje, że staje się silnym magnesem.
Ruby Magnemite przyczepia się do linii energetycznych, aby pożywi się prądem. Jeśli w twoim domu wystąpiła przerwa w dostawie prądu, sprawdź swoje wyłączniki. Możesz znaleźć dużą liczbę tych Pokémonów przylegających do skrzynki z wyłącznikami.
Sapphire Magnemite unosi się w powietrzu, emitując fale elektromagnetyczne z jednostek po bokach. Fale te blokują grawitację. Ten Pokémon staje się niezdolny do lotu, jeśli jego wewnętrzne zasilanie elektryczne zostanie wyczerpane.
Emerald Jednostki po bokach są niezwykle silnymi magnesami. Generują wystarczająco dużo magnetyzmu, aby przyciągać żelazne przedmioty z odległości ponad 300 stóp.
FireRed Porusza się, nieustannie się unosząc. Wyładowuje Falę Piorunów z jednostek po bokach.
LeafGreen Wykorzystuje antygrawitację do utrzymania się. Pojawia się bez ostrzeżenia i używa Fali Piorunów i podobnych ruchów.
Diamond Jednostki po bokach generują fale elektromagnetyczne, które utrzymują go w powietrzu. Żywi się elektrycznością.
Pearl
Platinum Im szybciej jednostki po bokach się obracają, tym większa jest siła magnetyczna, którą wytwarzają.
HeartGold Przyciągają go fale elektromagnetyczne. Może podlecieć do trenerów, jeśli używają Pokéłącza.
SoulSilver Jednostki po bokach ciała wytwarzają energię antygrawitacyjną, aby utrzymać go w powietrzu.
Black Im szybciej jednostki po bokach się obracają, tym większa jest siła magnetyczna, którą wytwarzają.
White
Black 2 Fale elektromagnetyczne emitowane przez jednostki po bokach głowy uwalniają antygrawitację, co pozwala mu unosić się na powierzchni.
White 2
X Jednostki po bokach ciała wytwarzają energię antygrawitacyjną, aby utrzymać go w powietrzu.
Y Porusza się, nieustannie się unosząc. Wyładowuje Falę Piorunów z jednostek po bokach.
Omega Ruby Magnemite przyczepia się do linii energetycznych, aby pożywi się prądem. Jeśli w twoim domu wystąpiła przerwa w dostawie prądu, sprawdź swoje wyłączniki. Możesz znaleźć dużą liczbę tych Pokémonów przylegających do skrzynki z wyłącznikami.
Alpha Sapphire Magnemite unosi się w powietrzu, emitując fale elektromagnetyczne z jednostek po bokach. Fale te blokują grawitację. Ten Pokémon staje się niezdolny do lotu, jeśli jego wewnętrzne zasilanie elektryczne zostanie wyczerpane.
Sun Gromadzą się w miejscach, w których dostępna jest energia elektryczna. Można je znaleźć przywierające do stalowych wież używanych do podtrzymywania linii energetycznych.
Moon Wysyła fale elektromagnetyczne, które pozwalają mu unosić się w powietrzu. Dotknięcie go podczas jedzenia elektryczności da ci szok na całym ciele.
Ultra Sun Często jest przyczyną awarii zasilania, dlatego niektóre elektrownie wysyłają sygnały elektryczne, których nie może znieść.
Ultra Moon Być może dlatego, że w dzisiejszych czasach często chowane są linie elektryczne, wzrosła liczba ataków Magnemite'ów na elektrownie.
Let's Go Pikachu Wykluwa się ze zdolnością do przeciwstawiania się grawitacji. Lewituje w powietrzu na silnych falach elektromagnetycznych.
Let's Go Eevee
Sword Czasami Magnemite'wi kończy się prąd i ląduje na ziemi. Jeśli podasz baterie uziemionemu Magnemite'owi, zacznie się on ponownie poruszać.
Shield Utrzymuje się na energii elektrycznej. Kiedy Magnemite leci, emituje fale elektromagnetyczne z jednostek po obu stronach ciała.

Lokalizacje w grze

Gra Lokalizacja
Red Elektrownia
Blue
Blue (japoński) Elektrownia
Yellow Trasa 10, Elektrownia
Gold Trasy 6, 11, 38, i 39
Silver
Crystal Trasy 6, 11, 38, i 39
Ruby Nowe Mauville
Sapphire
Emerald Nowe Mauville
FireRed Elektrownia
LeafGreen
Colosseum Wymiana
XD Wymiana
Diamond Huta Fuego (Rój)
Pearl
Platinum Trasa 222, Huta Fuego
HeartGold Trasy 6, 11, 38, i 39, Strefa Safari
SoulSilver
Pal Park Góra
Pokéwalker Podmiejski Obszar
Black Wymiana
White Biały Las*
Black 2 Kompleks Virbank
White 2
Dream World Chropowata Góra
X Rozmnażanie Magnetona lub Magnezone'a
Y
Omega Ruby Trasa 110 (Spotkanie Hordy)
Nowe Mauville
Alpha Sapphire
Sun Szkoła Trenerów, Miasto Hau'oli, Miasto Malie, Poké Pelago
Moon
Ultra Sun Szkoła Trenerów, Miasto Hau'oli, Miasto Malie
Ultra Moon
Let's Go Pikachu Elektrownia
Let's Go Eevee
Sword Nie do zdobycia
Shield
Zbrojna Wyspa Plaża Wyzwania
Pola Honoru, Las Skupienia, Plaża Wyzwania, Jaskinia Wojowników, Pieczara Odważnych, Odskoczniowe Morze, Miodowate Morze (DynaMaxowa Walka)

W pobocznych grach

Gra Lokalizacja
MD Red Piorunujące Pole (1F-7F), Jaskinia Życzenia (1F-3F), automatycznie zrekrutowany, kiedy Przyjacielskie Obszary mogą być zakupione
MD Blue
Ranger Tunel Krokka, Wodociągi, Fabryka Półmroku
MD Time Podniebne Schody (1F-25F), Ostateczna Grota (B1F-B48F)
MD Darkness
MD Sky Podniebne Schody (1F-25F), Ostateczna Grota (B1F-B48F)
Ranger: SoA Pueltown, Jaskinia Wulkanu, Droga Unii, Niebezpieczne Klify
Ranger: GS Wieża Bezprzewodowa, Droga Mitonga, Stara Posiadłość, Ruiny Daybreak

W eventach

Gry Event Język Lokalizacja Poziom Czas wydania
GSC Gotta Catch 'Em All Station! Agility Magnemite angielski Stany Zjednoczone 5 4 października - 10 października, 2002

Trzymane przedmioty

Gra Trzymane przedmioty
Red* Blue* Jagoda (100%)
Yellow*
Gold Silver Bag Metal Coat Sprite Metalowa Powłoka (2%)
Crystal
Ruby Sapphire Bag Metal Coat Sprite Metalowa Powłoka (5%)
Emerald
Diamond Pearl Bag Metal Coat Sprite Metalowa Powłoka (5%)
Platinum
HeartGold SoulSilver Bag Metal Coat Sprite Metalowa Powłoka (5%)
Black White Bag Metal Coat Sprite Metalowa Powłoka (5%)
Black 2 White 2 Bag Metal Coat Sprite Metalowa Powłoka (5%)
Omega Ruby Alpha Sapphire Bag Metal Coat Sprite Metalowa Powłoka (5%)
Sun Moon Bag Metal Coat Sprite Metalowa Powłoka (5%)
Ultra Sun Ultra Moon Bag Metal Coat Sprite Metalowa Powłoka (5%)

Statystyki

Podstawowe statystyki

Statystyki Zasięg
Na Poz. 50 Na Poz. 100
25
85 - 132 160 - 254
A:
35
36 - 95 67 - 185
O:
70
67 - 134 130 - 262
95
90 - 161 175 - 317
55
54 - 117 103 - 229
S:
45
45 - 106 85 - 207
Suma:
325
Inne Pokémony z tą sumą

Statystyki Pokéathlonu

Szybkość
4/4 ★★★★
Moc
1/2
Talent
3/4 ★★★
Upór
1/2
Skoczność
3/4 ★★★
Suma
12/16 ★★

Efektywność typów

normalny ½×
walczący
latający ¼×
trujący
ziemny
kamienny ½×
robaczy ½×
duchowy
stalowy ¼×
ognisty
wodny
trawiasty ½×
elektryczny ½×
psychiczny ½×
lodowy ½×
smoczy ½×
mroczny
baśniowy ½×
normalny ½×
walczący
latający ¼×
trujący
ziemny
kamienny ½×
robaczy ½×
duchowy
stalowy ¼×
ognisty
wodny
trawiasty ½×
elektryczny ½×
psychiczny ½×
lodowy ½×
smoczy ½×
mroczny
baśniowy ½×
normalny ½×
walczący
lodowy ¼×
trujący
ziemny
kamienny ½×
robaczy ½×
duchowy
stalowy ¼×
ognisty
wodny
trawiasty ½×
elektryczny ½×
psychiczny ½×
lodowy ½×
smoczy ½×
mroczny
baśniowy ½×
normalny ½×
walczący
latający ¼×
trujący
ziemny
kamienny ½×
robaczy ½×
duchowy
stalowy ¼×
ognisty
wodny
trawiasty ½×
elektryczny ½×
psychiczny ½×
lodowy ½×
smoczy ½×
mroczny
baśniowy ½×
Notki:

Lista ruchów

Główny artykuł: Magnemite/Lista ruchów w poprzednich generacjach

Poprzez poziom

Poprzez TM/HM

Poprzez rozmnażanie

Poprzez nauczanie

Specjalne ruchy

Ewolucja

Magnemite
Niewyewoluowany
Magnemite
elektrycznystalowy
Bag Rare Candy Sprite
Poziom 30
Magneton
Pierwsza ewolucja
Magneton
elektrycznystalowy
Bag Town Map Sprite
Poziom w górę
w obszarach związanych z
specjalnym polem magnetycznym

Bag Thunder Stone Sprite
Kamień PiorunaSwSh

Magnezone
Druga ewolucja
Magnezone
elektrycznystalowy

Sprite'y

Ciekawostki

  • Magnemite i jego ewolucyjna forma były pierwszymi Pokémonami, które zmieniły swój typ z postępem generacji.
  • Mimo iż wiele wpisów Pokédexa o Magnemite'ach wskazują że mogą unosić się w powietrzu, wykorzystując silne fale elektromagnetyczne, a nawet antygrawitacyjne, Magnemite nie ma Zdolności Lewitacji, więc wciąż jest podatny na ruchy typu Ziemnego. Jednakże począwszy od Generacji IV, Magnemite może poznać Magnetyczny Lot, który symuluje Lewitację na pięć tur.

Pochodzenie

Magnemite wydaje się być oparty na magnesie. Może też być oparty na uprzedmiotowieniu elektromagnetyzmu, jednego z czterech podstawowych interakcji natury.

Etymologia

Magnemite może być grą słów od magnetite. Może to być także kombinacja słów {[tt|magnet|magnes}} lub magnetite i {[tt|mite|drobiazg}}, odnoszący się do jego małego rozmiaru.

Coil jest dosłownie słowem coil, być może odnoszącym się do faktu, że cewka z prądem elektrycznym wytwarza pole magnetyczne.

080MS #080: Slowbro
Pokémony
#082: Magneton 082MS