Magearna (jap: マギアナ Magearna) jest Mitycznym Pokémonem dwu-typu Stalowego/Baśniowego, wprowadzonym w Generacji VII.

Chociaż nie wiadomo czy ewoluuje w lub z innego Pokémona, Magearna posiada drugą formę o złoto-czerwonej barwie znaną jako Magearna Pierwotnej Barwy, która, choć obecna w Pokémon Sun, Moon, Ultra Sun i Ultra Moon, nie była dostępna do czasu wydanie Pokémon HOME w Generacji VIII.

Po raz pierwszy był ujawniony w marcowym czasopiśmie CoroCoro wydanym 10 lutego 2016 roku i został oficjalnie ujawniony 14 lutego 2016 roku, więc jest pierwszym Pokémonem Generacji VII ujawnionym publicznie.

Biologia

Magearna to metaliczny, dwunożny Pokémon, który składa się głównie z kul. Jej głowa to średniej wielkości kula z niewielkim szpicem z tyłu. Wokół głowy ma koło zębate z siedmioma zębami, chociaż nie zakrywa podbródka. Ma dwa duże, przypominające królika uszy ze złotymi obwódkami; mały nos i usta; i jasnoczerwone oczy z różowawymi owalami pośrodku. Pośrodku owali znajdują się białe krzyże, a cienkie złote okablowanie otacza każde oko dwoma małymi zębami przypominającymi rzęsy. Uszy królika wydają się być dwiema połówkami dużego dysku połączonego zawiasem u góry.

Górna część ciała Magearny jest podobna do Poké Balla: jest podzielona na dwie jasnoniebieskie części grubym szarym paskiem. W przedniej części paska znajduje się okrągłe wgłębienie, które jest w połowie niebieskie, a w połowie różowe. Powyżej i poniżej wgłębienia, w jasnoniebieskich częściach, znajduje się żółte oznaczenie w kształcie rombu. Po obu stronach górnej części ciała znajdują się duże, kuliste barki z cienkimi ramionami, które prowadzą do dużych przedramion w kształcie pazurów i lekko spiczastych dłoni. Jej dolna część ciała to znacznie większa kula, która przypomina suknię balową. Po obu stronach tej kuli znajduje się para złotych, falistych linii, które są podzielone szarą linią z przodu i z tyłu. Z tyłu znajduje się solidny złoty pierścionek z otworem pośrodku na dole tej linii. Przód też ma złoty pierścień, ale jest on złamany u góry i u dołu i ma kształt tarczy pośrodku. Dół jej dolnej części zdobią metalowe blaszki podobne do falban sukienki. Ma dwie spiczaste nogi.

Magearna została stworzona przez naukowca 500 lat temu. Kula w klatce piersiowej tego Pokémona jest znana jako Serco-Dusza, a naukowiec stworzył ją, zbierając energię życiową z Pokémona. Serco-Dusza to prawdziwe ciało Magearny. Ze względu na zdolność odczuwania bólu innych, będzie starała się jak najmocniej uratować rannego Pokémona. Potrafi nawet dostrzec emocje, myśli lub uczucia innych Pokémonów. Kiedy śpi lub czasami jest smutna, Magearna może przybrać wygląd Poké Balla.[1]

Ciało Magearny, kiedy została wynaleziona, było głównie pomalowane na złoto, choć o odcieniu jaśniejszym niż pasemka i obręcze zdobiące jej ciało. Uszy i górna połowa dolnej części ciała zostały pomalowane na czerwono, pasując do koloru zwyczajnego Poké Balla. Ta żywa kolorystyka jest znakiem, że był to prezent dla rodziny królewskiej. Księżniczka krainy była z tego bardzo zadowolona.

Magearna jest jedynym znanym Pokémonem zdolnym poznać ruch zwany Kwitnącym Działem.

W anime

W mandze

Dane w grach

Wpisy w Pokédexie

Gra Wpis z Pokédexa
Ten Pokémon był niedostępny przed Generacją VII.
Sun Ten sztuczny Pokémon, zbudowany ponad 500 lat temu, może rozumieć ludzką mowę, ale sam nie może mówić.
Moon Jej zmechanizowany korpus to tylko naczynie. Jej prawdziwym ja jest jej Serco-Dusza, sztuczna dusza.
Ultra Sun Synchronizuje swoją świadomość z innymi, aby zrozumieć ich uczucia. Ta umiejętność sprawia, że ​​jest przydatna w opiece nad ludźmi.
Ultra Moon Zbudowana około 500 lat temu przez naukowca część zwana Serco-Duszą jest jej rzeczywistą formą życia.
Magearna Pierwotnej Barwy
Sun Ta piękna forma odzwierciedla wygląd Magearny, kiedy została po raz pierwszy przedstawiona córce króla 500 lat temu.
Moon Ta wspaniała Magearna wygląda tak, jak w momencie jej wynalezienia. Jej luksusowa dekoracja ucieszyła córkę króla.
Ultra Sun Taka jest jej forma sprzed prawie 500 lat. Jej ciało to nic innego jak pojemnik - jej sztuczne serce jest rzeczywistą formą życia.
Ultra Moon Funkcjonuje dzięki swojej sztucznej duszy. Żywa dekoracja jest dowodem na to, że została przedstawiona jako prezent dla rodziny królewskiej.

Lokalizacje w grze

Gra Lokalizacja
Sun Miasto Hau'oli (Czytnik QR)
Moon
Ultra Sun Miasto Hau'oli (Czytnik QR)
Ultra Moon
Let's Go Eevee
Sword Pokémon HOMEWersja 1.2.0+
Shield

W pobocznych grach

Gra Lokalizacja
HOME Ukończyć Narodowy Pokédex (Pierwotna Barwa)

W eventach

Wgrane eventy
Gry Event Region Lokalizacja Poziom Czas wydania
SMUSUM QR Code Magearna japoński hide 50 Od 18 listopada, 2016
SMUSUM QR Code Magearna tajwański hide 50 Od 18 listopada, 2016
SMUSUM QR Code Magearna amerykański hide 50 Od 5 grudnia, 2016
SMUSUM QR Code Magearna PAL hide 50 Od 7 grudnia, 2016
SMUSUM QR Code Magearna koreański hide 50 Od 14 grudnia, 2016
HOME HOME National Pokédex Completion Magearna Światowy hide 50 Od 12 lutego, 2020

Trzymane przedmioty

Gra Trzymane przedmioty
Eventy* Bottle Cap Kapsel (100%)

Statystyki

Podstawowe statystyki

Statystyki Zasięg
Na Poz. 50 Na Poz. 100
80
140 - 187 270 - 364
A:
95
90 - 161 175 - 317
O:
115
108 - 183 211 - 361
130
121 - 200 238 - 394
115
108 - 183 211 - 361
S:
65
63 - 128 121 - 251
Suma:
600
Inne Pokémony z tą sumą

Efektywność typów

normalny ½×
walczący
latający ½×
trujący
ziemny
kamienny ½×
robaczy ¼×
duchowy
stalowy
ognisty
wodny
trawiasty ½×
elektryczny
psychiczny ½×
lodowy ½×
smoczy
mroczny ½×
baśniowy ½×
normalny ½×
walczący
latający ½×
trujący
ziemny
kamienny ½×
robaczy ¼×
duchowy
stalowy
ognisty
wodny
trawiasty ½×
elektryczny
psychiczny ½×
lodowy ½×
smoczy
mroczny ½×
baśniowy ½×
normalny ½×
walczący
lodowy ½×
trujący
ziemny
kamienny ½×
robaczy ¼×
duchowy
stalowy
ognisty
wodny
trawiasty ½×
elektryczny
psychiczny ½×
lodowy ½×
smoczy
mroczny ½×
baśniowy ½×
normalny ½×
walczący
latający ½×
trujący
ziemny
kamienny ½×
robaczy ¼×
duchowy
stalowy
ognisty
wodny
trawiasty ½×
elektryczny
psychiczny ½×
lodowy ½×
smoczy
mroczny ½×
baśniowy ½×
Notki:

Lista ruchów

Główny artykuł: Magearna/Lista ruchów w poprzednich generacjach

Poprzez poziom

Poprzez TM/TR

Poprzez rozmnażanie

Poprzez nauczanie

Specjalne ruchy

Ewolucja

Magearna.png
Niewyewoluowany
Magearna
stalowybaśniowy

Sprite'y

Sword Shield
801 VIII.png 801 s VIII.png
801O VIII.png 801O s VIII.png
Normalny Lśniący

Ciekawostki

Lśniąca Magearna widziana w Pokémon HOME

Pochodzenie

Magearna prawdopodobnie jest oparta na lalce karakuri i króliku. Może być także inspirowana niańką, młodą kobietą, która opiekowałaby się dziećmi i zajmowałaby się nimi w społeczności dużego gospodarstwa domowego, która w przeszłości pracowała w średniowiecznych zamkach. Koło zębate wokół głowy Magearny również przypomina nakrycie głowy pokojówki, a jej centralne ciało wygląda podobnie do zwykłego ubioru pokojówki, na przykład jej ramiona wyglądają jak długie, bufiaste rękawy i czarna podziałka na końcu jej "sukni", nosząca podobieństwo do końca fartucha. Uszy królika i żółte półksiężyce na jej ciele mogą nawiązywać do legendy o księzycowym króliku.

Etymologia

Magearna może być kombinacją machina (z łacińskiego od maszyna) i gear.

Powiązane artykuły

Notki

Necrozma #800: Necrozma
Pokémony
#802: Marshadow Marshadow