Lycanroc (jap: ルガルガン Lugarugan) jest Pokémonem typu Kamiennego, wprowadzonym w Generacji VII.

Ewoluuje z Rockruffa począwszy od poziomu 25. Forma, w jaką ewoluuje, zależy od gry, w której ewoluuje, i od czasu, w którym to ewoluuje.

Generacja VII

Generacja VIII

  • Rockruff ewoluuje w Lycanroca Formy Dnia, kiedy zyskuje poziom w dzień.
  • Rockruff ewoluuje w Lycanroca Formy Nocy, kiedy zyskuje poziom w nocy.
  • Rockruff ze Zdolnością Własnego Tempa ewoluuje w Lycanroca Formy Zmierzchu, kiedy zyskuje poziom w godzinach od 19:00 do 19:59 czasu realnego.

Biologia

Lycanroc to psi Pokémon przypominający wilka. Ma trzy możliwe formy: Formę Dnia, Formę Nocy i Formę Zmierzchu. Pierwsze dwie formy są pod wpływem Solgaleo i Lunali, gdy skąpane są w słonecznej lub księżycowej energii. Mówi się, że trzecia forma ulega wpływowi zachodzącego wieczorem słońca.

W swojej Formie Dnia, Lycanroc przypomina czworonożnego, jasnobrązowego wilka. Ma białe podbrzusze, które rozciąga się wokół pyska i oczu w postaci przypominającej maskę. Ma spiczaste uszy z ciemnobrązowymi końcówkami i różowym wnętrzem, duże niebieskie oczy i trójkątny, ciemnobrązowy nos. W pysku ma cztery ostre kły: dwa w górnej szczęce i dwa w dolnej. Po bokach głowy wystają duże kępki brązowego futra; po trzy kępki z każdej strony. Szyję zakrywa krzaczasta, biała grzywa. Cztery ciemnobrązowe skały wystają z grzywy, tworząc kształt podobny do stylizowanego słońca. Mówi się, że jego skały są ostre jak brzytwa. Dolne części nóg tej formy są białe, a każda stopa ma trzy ciemnobrązowe pazury. Ma również długi, puszysty biały ogon.

W swojej Formie Nocy, Lycanroc przypomina raczej zgarbionego, dwunożnego wilka lub wilkołaka. Ma krótkie rude futro z białymi kończynami i białą smugą, która zakrywa pysk, podbrzusze i ogon. Posiada spiczaste, oklapłe uszy z czarnymi końcówkami, trzema dużymi kępkami futra po obu stronach pyska, trójkątnym czarnym nosem i ustami pełnymi ostrych zębów. Podczas gdy twardówki, tęczówki i źrenice oka są widoczne, wszystkie świecą na różowoczerwono i nie widać żadnych charakterystycznych kolorów. Grzywa futra pokrywa jego plecy i ramiona, przesuwając się do przodu nad głową, tworząc półksiężyc. Po obu stronach ciała, tuż pod ramionami, z grzywy wystają dwie małe skały przypominające pazury. Pojedynczy, większy kamień wystaje z czoła grzywy nad jego głową. Każda z łap tej postaci ma trzy czarne pazury i krótki ogon pokryty długim futrem.

W swojej Formie Zmierzchu, Lycanroc przypomina połączenie pomiędzy Formami Dnia i Nocy. Ciało jest podobne do Formy Dnia w tym samym białym kolorze z wyjątkiem pomarańczowo-złotego futra. Zachowuje trzy brązowe pazury dla wszystkich czterech stóp. Biała, puszysta grzywa przypomina słońce z częścią półksiężyca. Ma również cztery skały wokół szyi, również przypominające wzór słońca, a także pojedynczy, większy kamień pochodzący z grzywy nad głową. Twarz przypomina Formę Dnia, ale jest pomarańczowo-złota z jasnozielonymi oczami, oczy mogą zmienić się w jaskrawoczerwone, gdy jest gniewny lub atakuje.

Forma Dnia ma spokojną i ostrożną osobowość. Aby uniknąć niepotrzebnych walk, Forma Dnia woli żyć samotnie i nie tworzy stada z innymi swojego gatunku. Jest to jednak zaciekle lojalny partner Trenerów, którzy akceptują go na jego niesfornym etapie. W walce mija przeciwników, atakując ich kamieniami w grzywie. Te szybkie ruchy wprawiają wielu wrogów w zdumienie i zmuszają ich do cofania się do kąta.[1] Zawsze celuje w słaby punkt przeciwnika używając kłów. Połamane fragmenty kamiennej grzywy są uważane za szczęście.

Dla kontrastu, Forma Nocy Lycanroca jest podekscytowana walką i staje się tym bardziej podekscytowana, im silniejszy przeciwnik. To podniecenie sprawia, że ​​jego oczy świecą. [2] Forma Nocy jest znana jako lekkomyślna. Jej strategia polega na zbliżaniu się do przeciwnika i zachęcaniu do ataku, a następnie kontrowaniu potężnym ciosem, który powala przeciwnika. Cała siła jego uderzeń głową może zniszczyć gigantyczne głazy. Trenerzy, którzy potrafią wyciągnąć jego moc, zdobywają jego zaufanie, ale gardzi tymi, z którymi się nie zgadza lub którzy próbują zmusić go do walki.

Lycanroc Formy Zmierzchu ma cechy z poprzednich dwóch form. Jego postawa, spokojne zachowanie i lojalna natura są wspólne z Formą Dnia. Jednak dzieli również ducha walki Formy Nocy, w tym czerwone, świecące oczy w momencie ataku. Ze względu na ewolucję tylko o zachodzie słońca, Forma Zmierzchu jest uważana za najrzadszą z trzech form. [3] Lycanroc Formy Zmierzchu jest raczej trudny do wyszkolenia ze względu na jego temperamentalny charakter.

Prędka Skała jest osobistym ruchem Form Dnia i Zmierzchu Lycanroca, ale cała trójka jest w stanie użyć ekskluzywnego Ruchu-Z, Kamiennej Burzy Odłamków.

W anime

W mandze

Dane w grach

Wpisy w Pokédexie

Gra Wpis z Pokédexa
Ten Pokémon był niedostępny przed Generacją VII.
Forma Dnia
Sun Jego szybkie ruchy dezorientują wrogów. Dobrze wyposażony w pazury i kły, używa również ostrych kamieni w grzywie jako broni.
Moon Odpowiednio wychowany od najmłodszych lat stanie się partnerem godnym zaufania, który absolutnie nigdy nie zdradzi swojego Trenera.
Ultra Sun Ostre kamienie w grzywie mogą ciąć jak noże. Lycanroc stopniowo zmęczy swoją zdobycz, zanim ją wykańcza.
Ultra Moon Skały w jego grzywie są ostrzejsze niż nóż. Odłamywane fragmenty są cenione jako amulety przynoszące szczęście.
Forma Nocy
Sun Im bardziej onieśmiela przeciwnika, z którym się mierzy, tym bardziej wrze w krwi tego Pokémona. Zaatakuje bez względu na własne bezpieczeństwo.
Moon Prowokuje wrogów do ataku, wytrzymuje uderzenia, a w zamian uderza głową, miażdżąc ich kości kamienistą grzywą.
Ultra Sun Nie ma problemu z ignorowaniem poleceń, których nie lubi. Wydaje się, że nie ma nic przeciwko zranieniu - o ile może wykończyć swojego przeciwnika.
Ultra Moon Żyją samotnie bez tworzenia paczek. Będą słuchać tylko poleceń Trenerów, którzy potrafią wyciągnąć z niego prawdziwą moc.
Forma Zmierzchu
Ultra Sun Skąpany w zachodzącym słońcu wieczoru Lycanroc przeszedł szczególny rodzaj ewolucji. Intensywny duch walki leży u podstaw jego spokoju.
Ultra Moon Ta dziwna forma jest wynikiem jej ewolucji o zmierzchu. W Aloli jest bardzo rzadka.
Forma Dnia
Sword Ten Lycanroc jest spokojny i ostrożny. Skały wystające z jego grzywy są ostre jak brzytwa.
Shield Szybkimi ruchami ten Pokémon stopniowo cofa ofiarę w róg. Kły Lycanroca są zawsze wycelowane w słabe punkty przeciwników.
Forma Nocy
Sword Ta forma Lycanroca jest lekkomyślna. Szarżuje na swoich przeciwników, atakując bez obawy o to, jakie obrażenia może otrzymać.
Shield Wzmacniają go potężni przeciwnicy - im silniejszy, tym lepszy. Taran z pełną siłą jednego z tych Lycanroców może roztrzaskać gigantyczne głazy.
Forma Zmierzchu
Sword Ta forma Lycanroca jest zwykle spokojna i cicha. Jednak po rozpoczęciu bitwy ten Pokémon wykazuje zaciekłego ducha walki.
Shield Te Pokémony mają zarówno spokojne, jak i dzikie cechy. Ich temperamentny charakter sprawia, że ​​są gatunkiem trudnym do hodowania.

Lokalizacje w grze

Gra Lokalizacja
Sun Rozległy Kanion Poni
Moon
Ultra Sun Rozległy Kanion Poni (Forma Dnia i Forma Nocy)
Ewoluowanie Rockruffa z Własnym Tempem (Forma Zmierzchu)
Ultra Moon
Let's Go Eevee
Sword WymianaWersja 1.2.0+
Shield
Edycja Rozszerzona Droga Wyzwania (Wędrownik)
Pola Honoru (DynaMaxowa Walka)
Max-Pieczara (Przygoda Dynamax) (Forma Dnia i Forma Nocy)

W pobocznych grach

W eventach

Gry Event Region Lokalizacja Poziom Czas wydania
SM Rocky Lycanroc Region PAL Online 50 5 maja - 4 sierpnia, 2017
SM Rocky Lycanroc Region amerykański Online 50 15 maja - 4 sierpnia, 2017

Trzymane przedmioty

Gra Trzymane przedmioty
Eventy* Life Orb Kula Życia (100%)

Statystyki

Podstawowe statystyki

Forma Dnia
Statystyki Zasięg
Na Poz. 50 Na Poz. 100
75
135 - 182 260 - 354
A:
115
108 - 183 211 - 361
O:
65
63 - 128 121 - 251
55
54 - 117 103 - 229
65
63 - 128 121 - 251
S:
112
105 - 180 206 - 355
Suma:
487
Inne Pokémony z tą sumą

Forma Nocy
Statystyki Zasięg
Na Poz. 50 Na Poz. 100
85
145 - 192 280 - 374
A:
115
108 - 183 211 - 361
O:
75
72 - 139 139 - 273
55
54 - 117 103 - 229
75
72 - 139 139 - 273
S:
82
78 - 147 152 - 289
Suma:
487
Inne Pokémony z tą sumą

Forma Zmierzchu
Statystyki Zasięg
Na Poz. 50 Na Poz. 100
75
135 - 182 260 - 354
A:
117
109 - 185 215 - 366
O:
65
63 - 128 121 - 251
55
54 - 117 103 - 229
65
63 - 128 121 - 251
S:
110
103 - 178 202 - 350
Suma:
487
Inne Pokémony z tą sumą

Efektywność typów

normalny ½×
walczący
latający ½×
trujący ½×
ziemny
kamienny
robaczy
duchowy
stalowy
ognisty ½×
wodny
trawiasty
elektryczny
psychiczny
lodowy
smoczy
mroczny
baśniowy
normalny ½×
walczący
latający ½×
trujący ½×
ziemny
kamienny
robaczy
duchowy
stalowy
ognisty ½×
wodny
trawiasty
elektryczny
psychiczny
lodowy
smoczy
mroczny
baśniowy
normalny ½×
walczący
lodowy ½×
trujący ½×
ziemny
kamienny
robaczy
duchowy
stalowy
ognisty ½×
wodny
trawiasty
elektryczny
psychiczny
lodowy
smoczy
mroczny
baśniowy
normalny ½×
walczący
latający ½×
trujący ½×
ziemny
kamienny
robaczy
duchowy
stalowy
ognisty ½×
wodny
trawiasty
elektryczny
psychiczny
lodowy
smoczy
mroczny
baśniowy

Lista ruchów

Główny artykuł: Lycanroc/Lista ruchów w poprzednich generacjach

Poprzez poziom

Poprzez TM/TR

Poprzez rozmnażanie

Poprzez nauczanie

Specjalne ruchy

Ewolucja

Generacja VII

Rockruff.png
Niewyewoluowany
Rockruff
kamienny
Rzadki Cukierek Pokémon SunPokémon Ultra Sun
Poziom 25
podczas dnia
w Pokémon Sun
lub Ultra Sun

Forma Dnia
Lycanroc.png
Pierwsza ewolucja
Lycanroc
kamienny
Rzadki Cukierek Pokémon MoonPokémon Ultra Moon
Poziom 25
podczas nocy
w Pokémon Moon
lub Ultra Moon

Forma Nocy
Lycanroc Midnight.png
Pierwsza ewolucja
Lycanroc
kamienny
Lycanroc z Własnym Tempem
Rockruff.png
Niewyewoluowany
Rockruff
kamienny
Rare Candy + Impuls Zdolności
Poziom 25
między 17:00 a 17:59 według gry
jeśli jego Zdolnością jest Własne Tempo

Lycanroc-Dusk.png
Pierwsza ewolucja
Lycanroc
kamienny

Generacja VIII

Rockruff.png
Niewyewoluowany
Rockruff
kamienny
Rzadki Cukierek
Poziom 25
podczas dnia

Forma Dnia
Lycanroc.png
Pierwsza ewolucja
Lycanroc
kamienny
Rzadki Cukierek
Poziom 25
podczas nocy

Forma Nocy
Lycanroc Midnight.png
Pierwsza ewolucja
Lycanroc
kamienny
Lycanroc z Własnym Tempem
Rockruff.png
Niewyewoluowany
Rockruff
kamienny
Rare Candy + Impuls Zdolności
Poziom 25
między 19:00 a 19:59 czasu realnego
jeśli jego Zdolnością jest Własne Tempo

Lycanroc-Dusk.png
Pierwsza ewolucja
Lycanroc
kamienny

Sprite'y

Sword Shield
745 VIII.png 745 s VIII.png
745Mn VIII.png 745Mn s VIII.png
745D VIII.png 745D s VIII.png
Normalny Lśniący

Ciekawostki

  • Lycanroc i Mr. Mime są jedynymi dwoma Pokémonami, które mają 6 możliwych Zdolności w formach, najwięcej niż jakikolwiek inny Pokémon.

Pochodzenie

Ogólnie rzecz biorąc, Lycanroc ma takie same cechy jak wymarłe wilki japońskie i wilki Hokkaido. Jego typ Kamienny wydaje się być odniesieniem do związku między wilkami (nazywanymi również 山犬 yamainu, dos. pies górski) a górami w Japonii.

Formy Dnia i Zmierzchu Lycanroca wydają się być oparte na wilku, podczas gdy Forma Nocy wydaje się być oparta na wilkołaku. Dwoistość pomiędzy Formami Dnia i Nocy może być odniesieniem do okuri-inu, wilka górskiego, który może przyjąć albo podejście ochronne, podobne do zachowania Formy Dnia; lub agresywne, podobne do Formy Nocy.

Etymologia

Lycanroc może być kombinacją lycanthrope i rock.

Lugarugan może być kombinacją rougarou, loup-garou (z francuskiego od wilkołak), ガルル garuru (warczenie psa) i 岩 gan (skała).

Powiązane artykuły

Notki

Rockruff #744: Rockruff
Pokémony
#746: Wishiwashi Wishiwashi