Lucario Asha (jap: サトシのルカリオ Lucario Satoshiego) był trzecim Pokémonem, którego Ash złapał w Pokémon Journeys: Seria, i jego pięćdziesiąty piątym ogólnie.

Historia

Jajo Riolu

Jajo Riolu pierwotnie znaleziono w regionie Sinnoh. Mimo iż był przekazywany od jednego pracownika Centrum Opieki Dziennej do drugiego przez dłuższy czas, wydawało się, że nie chce się wykluć. W końcu Jajo dotarło do regionu Kanto, pozostając pod opieką Siostry Joy pracującej w Mieście Vermilion.

Kiedy Ash walczył Hashibą, Jajo wyczuło silną Aurę emitowaną z tego poprzedniego i zareagowało na nią. Ash również wyczuł jak Jajo go wzywało. Kiedy Pikachu był leczony w Centrum Pokémonów, Ash podążył za wezwaniem do pokoju, w którym trzymane było Jajo. Kiedy Jajo zareagowało na obecność Asha, turlając się w jego stronę, Siostra Joy postanowiła powierzyć mu opiekę nad Jajem.

Następnej nocy z Jaja wykluł się Riolu. Jako że Ash nie emanował taką samą Aurą jak wcześniej. Riolu nie rozpoznał go i od razu uciekł z Laboratorium Cerise i zaczął atakować różne dzikie Pokémony, chociaż wszystkie były zbyt silne dla niego. Ash w końcu dogonił Riolu, jak ten został zaatakowany przez Onixa. Podczas walki przeciwko Pokémonowi Skalny Wąż, Riolu rozpoznał Aurę Asha jako tę samą, którą wyczuł wcześniej. Po tym, jak Pikachu i Riolu zaatakowali Onixa, Ash wkrótce mógł go odciągnąć, a następnie zabrał Riolu do Centrum Pokémonów, aby go wyleczyć. Po tym, jak Siostra Joy leczyła Riolu, ten wyraził swoją chęć bycia złapanym przez Asha, na co ten się zgodził.

Osobowość i charakterystyka

Lucario i Ash

Riolu, tak jak każdy inny członek jego gatunku, reaguje na Aurę i jako taki rozwinął podświadome połączenie z Ashem, zanim się wykluł. Po wykluciu wykazywał bardzo upartą osobowość, atakując dzikie Pokémony i nawet Asha, jakby miał coś do udowodnienia. Pomimo tego, że jest dziecięcym Pokémonem, wykazuje niechęć do do opieki i ogólnie wydaje się bardzo niezależny.

Użyte ruchy

Galeria zdjęć Ruch Pierwsze użycie
Fala Próżni JN021
Dłoń Mocy JN027
Rozdwojenie JN027
Odwrócenie JN027
Kula Aury JN045
oznacza, że dany ruch był ostatnio używany, chyba że wszystkie ruchy pasują do tego kryterium lub Pokémon zna mniej niż pięć ruchów.

Grafika

Ash Goh Childrens Day artwork.png
Grafika na Dzień Dziecka
autorstwa Shūhei Yasudy

Ciekawostki

Jajo 10km w Pokémon GO

Powiązane artykuły

  • Jeśli poszukujesz więcej informacji na temat tego gatunku Pokémona, zerknij na artykuł "Riolu".