FANDOM

Luana to liderka sali na wyspie Kumquat. Wręcza Odznakę Nefrytowej Gwiazdy trenerom, którzy ją pokonają.

Historia

Luana posiada luksusowy hotel na wyspie Kumquat, który również może służyć jako jej sala. Trenerzy często zatrzymują się w hotelu, aby pomóc przygotować się do bitwy. Rzeczywista sala wydaje się być największą na Pomarańczowych Wyspach, poza Stadionem Pummelo.

Kiedy Ash po raz pierwszy spotkał Luanę w Podwójne kłopoty, pomyliła go ze swoim synem, Travisem. Ash jest bardzo podobny do Travisa, oboje też mają Pikachu. Luana tęskni za synem i chce się nim zaopiekować ponownie. Strony macierzyństwa kobiety rozszerzają się do jej Pokémonów, którymi opiekuje się głęboko, traktując każdego jak własne dziecko.

Po pomaganiu Ashowi zatrzymać Zespół R, on i Luana stoczyli w sali podwójną walkę - pierwszą oficjalną podwójną bitwę w historii anime Pokémon.

Ash używał Pikachu i Charizarda w meczu. Mimo początkowej niechęci do współpracy, dwójka w końcu zebrała się razem i byli w stanie pokonać Pokémony Luany.

Luana pojawiła się również w retrospekcji w odcinku Witaj, Pummelo.

Pokémony

Przy sobie

Alakazam
Luana Alakazam
Będąc jednym z Pokémonów Luany, Alakazam jest silnym Pokémonem, który nauczył się walczyć w pracy zespołowej wraz Marowakiem. Mając w posiadaniu Psychiczny Cios, jest on w stanie unieruchomić przeciwników. Korzystając z wydajnego Hiperpromienia, może poważnie uszkodzić przeciwnika. Jednak po tym jak się przewrócił, Hiperpromień spowodował jego przegranie w bitwie Luany z Ashem.
Debiut Podwójne kłopoty
Marowak
Luana Marowak
Marowak jest jednym z Pokémonów Luany. Zna Kościorang. Po zaatakowaniu przez Wstrząs Sejsmiczny Charizarda, Marowak nie został skonsternowany. Kiedy Hiperpromień zerwał się po polu bitwy, uderzył Marowaka, pokonując dwa Pokémony Luany, dając Ashowi zwycięstwo w ​​meczu.
Debiut Podwójne kłopoty