Pokémon Wiki
Advertisement

Lorelei (jap. カンナ Kanna) jest Trenerką typów Lodowych i członkinią Elitarnej Czwórki Indigo.

W grach rdzennej serii

Tropiciel Sław

Pokémony

Pokémon Red i Blue

Dla każdego swojego Pokémona Lorelei ma dwie Super Mikstury, których używa w 50% w przypadku, jeśli HP spadnie poniżej 20%.

Pokémon Yellow

Pokémon FireRed i LeafGreen

Pierwsza walka
Rewanż

Pokémon Let's Go, Pikachu! i Let's Go, Eevee!

Pierwsza walka
Rewanż

Grafika

FireRed LeafGreen Lorelei.png LGPE Elite Four.png
Oficjalna grafika z
FireRed i LeafGreen
Podczas konfrontacji z
Chase'm i Elaine

Sprite'y

Spr RG Lorelei.png Spr Y Lorelei.png Spr FRLG Lorelei.png VSLorelei PE.png
Sprite z
Red i Blue
Sprite z
Yellow
Sprite z
FireRed i LeafGreen
Model VS z
Let's Go, Pikachu! i Let's Go, Eevee!
Lorelei I OD.png Lorelei OD.png
Sprite overworld z
Generacji I
Sprite overworld z
FireRed i LeafGreen

Cytaty

Główny artykuł: Lorelei/Cytaty

W anime

W głównej serii

Ta strona opisuje postać. Jeśli szukasz firmy z przewodnikami, zerknij na Prima Games.

Lorelei w anime, znana w tym kanonie jako Prima

Lorelei pojawiła się w Mistrzyni Wyspy Mandarynek!. Jej imię zostało zmienione na Prima w angielskim dubbingu odcinka. Według 4Kids miało to zmieścić ilość sylab; angielskie imię "Lorelei" składa się z trzech sylab, podczas gdy japońskie imię "Kanna" tylko z dwóch. W anime Prima jest uważana za Mistrzynię Pokémonów.

Podczas przebywania na Południowej Wyspie Mandarynek, Tracey dowiedział się, że Prima będzie tutaj dawać wykłady i stoczy bitwę demonstracyjna. Ujawnił też, że Prima ma swój dom na wyspie i trenuje tam podczas swojego szabatu. Ash i jego przyjaciele mieli przypadkowe spotkanie z Primą, siedząc w kawiarni. Misty była bardzo podekscytowana, ponieważ Prima była jej idolką. Ash entuzjastycznie wyzwał Primę do walki, ale ona go nie zauważyła i zamiast tego skierowała swoją uwagę w stronę Togepi Misty. Prima zaprosiła ich jednak na swój wykład i pokaz. Oglądała mecz Asha z Trenerem. Prima wówczas wkroczyła ze swoim Slowbro, kiedy Charizard Asha okazał się nieposłuszny, pozwalając Ashowi odwołać go do swojego Poké Balla.

Ash i pozostali udali się na demonstrację Primy na Stadionie Mandarynek i obserwowali, jak pokonała trzech Trenerów z rzędu. Następnie grupa odwiedziła jej dom. Po tym, jak Ash ponownie nalegał, Prima w końcu zgodziła się na walkę jeden na jednego. Ash wysłał Pikachu, a Prima wybrała Cloystera, a Ash przegrał mecz. Prima powiedziała, że Ash miał potencjał, by stać się wielkim, ale musiał znaleźć więcej swojej wewnętrznej siły, ponieważ zapomniał połączyć się ze swoimi Pokémonami.

Właśnie wtedy na scenę przybył Zespół R, ale Prima wysłała swoją Jynx i szybko się z nimi rozprawiła. Potem życzyła dobrze grupie i poinformowała Asha, że najbliższa Sala to Sala Trovita.

Osobowość i cechy charakteru

Prima wyrywa się ze swojego napiętego harmonogramu, by odpocząć na Południowej Wyspie Mandarynek i podziwiać przyrodę. Twierdzi, że jej życiową strategią jest płynąć z prądem jak woda, ale w walce stać się twardym jak lód.

Umiejętności Primy są wysoko cenione i często pojawia się w mediach, choć lekceważy swoją sławę i pochwały innych. Zamiast tego jest mentorem dla dobrze zapowiadających się Trenerów i prowadzi własne wykłady. W szczególności uczy Trenerów, aby znaleźć swoją wewnętrzną siłę i docenić więzi, jakie mają ze swoimi Pokémonami. Sprzedaje też swoje wykłady jako taśmy, ale za wysokie ceny.

Pokémony

Ta lista dotyczy znanych Pokémonów Primy (Lorelei) w anime:

Slowbro
Slowbro Primy
Prima pierwszy raz użyła Slowbro do uspokojenia szalejącego Charizarda Asha przy użyciu Wyłączenia, co pozwoliło Ashowi go przywołać z powrotem.

Prima wykorzystała swojego Slowbro również podczas swojego wykładu. Z łatwością był w stanie wyeliminować Machampa Trenera Mega Ciosem.

Znane ruchy Slowbro to Wyłączenie i Mega Cios.

Debiut Mistrzyni Wyspy Mandarynek!

Dewgong
Dewgong Primy
Nie za wiele wiadomo o Dewgongu Primy, jako że był widziany tylko na krótko podczas wykładu Primy, w którym pokonał Marowaka Trenera.

Jedyny znany ruch Dewgonga to Promień Aurory.

Debiut Mistrzyni Wyspy Mandarynek!

Cloyster
Cloyster Primy
Główny artykuł: Cloyster Lorelei

Cloyster jest głównym Pokémonem Primy. Pierwszy raz go użyła podczas swojego wykładu, w którym z łatwością zdołał zamrozić Kadabrę Trenera silną Zamiecią. Później również użyła Cloystera w walce przeciwko Pikachu Asha. Chociaż Pikachu był w stanie zadać obrażenia Cloysterowi przy użyciu Pioruna, Cloyster zdołał pokonać go dzięki kombinacji Promienia Aurory i Usunięcia.

Debiut Mistrzyni Wyspy Mandarynek!

Jynx
Jynx Primy
Prima użyła swojej Jynx kiedy Zespół R przybył do jej domu z zamiarem złapania Pikachu. Jynx najpierw zamroziła Zespół R Pięścią Lodu*, a potem wysłała ich w przestworza dzięki użyciu Zamieci.

Znane ruchy Jynx to Pięść Lodu i Zamieć.

Debiut Mistrzyni Wyspy Mandarynek!

Aktorzy głosowi

Język Aktor głosowy
Japoński 川村万梨阿 Maria Kawamura
Angielski Jayne Grand
Polski Anna Bielańska

W Pokémon Origins

Lorelei w Pokémon Origins

Lorelei pojawiła się na krótko w Plik 4: Charizard. Widziano jak została wyzwana i pokonana przez Reda, co umożliwiło Redowi przejście do następnego pokoju i wyzwanie Bruno na pojedynek.

Pokémony

Dewgong
Dewgong Lorelei
Dewgong jest jedynym znanym Pokémonem Lorelei. Został użyty przeciwko Jolteonowi Reda, ale ostatecznie został pokonany poza ekranem.

Debiut Plik 4: Charizard

W Pokémon Generations

Lorelei w Pokémon Generations

Lorelei pojawiła się w Pretendent, w którym razem z resztą Elitarnej Czwórki Kanto rozmawiała o Blue, pierwszym Trenerze od dłuższego czasu, który zdołał zebrać osiem Odznak Sali. Podczas dyskusji napawała się Agathą, że zdoła pokonać Blue przed nią. Później Lorelei i jej Lapras walczyli przeciwko Blue, ale Lapras przegrał z Psychokinezą Alakazama Blue, i z niechęcią pozwoliła Trenerowi przejść do pokoju Bruno.

Pokémony

Lapras
Lapras Lorelei
Lapras jest jedynym znanym Pokémonem Lorelei. Był widziany, jak walczy przeciwko Alakazamowi Blue, ale ostatecznie przegrał z jego atakiem Psychokinezy.

Jedyny znany ruch Lapras to Atak Ciałem.

Debiut Pretendent

W GOTCHA!

Lorelei na krótko pojawiła się w GOTCHA!.

W mandze

W mandze Pokémon Adventures

Lorelei w Pokémon Adventures

Historia

Rozdział Yellow

Lorelei jest złoczyńcą w mandze Pokémon Adventures. Jest jedną z Elitarnej Czwórka i, razem z Bruno, Agathą i Lance'm, próbowała przejąć świat i zabić wszystkich ludzi, którzy nie byli mili dla Pokémonów. Trzyma małą kamerkę internetową w kosmetyczce, by komunikować się z Agathą i potrafi tworzyć lalki voodoo z lodu. Lorelei została zwerbowana przez Agatę, kiedy była mała i uzdrowiła jej Seela. Agatha dowiedziała się, że oboje nienawidzą okrucieństwa ludzi wobec Pokémonów, więc Lorelei dołączyła do Elitarnej Czwórki.

Rozdział FireRed & LeafGreen
Rozdział Emerald

Pokémony

Ta lista dotyczy Pokémonów Lorelei w mandze Pokémon Adventures.

Ciekawostki

Notki

Liga Indigo
Generacje I, III i VII
VSLorelei PE.png
Elitarna Czwórka
Lorelei
VSBruno PE.png
Elitarna Czwórka
Bruno
VSAgatha PE.png
Elitarna Czwórka
Agatha
VSLance PE.png
Elitarna Czwórka
Lance
Blue Trace
Czempion
Blue Trace
Generacje II i IV
VSWill.png
Elitarna Czwórka
Will
VSKoga.png
Elitarna Czwórka
Koga
VSBruno.png
Elitarna Czwórka
Bruno
VSKaren.png
Elitarna Czwórka
Karen
VSLance.png
Czempion
Lance
Advertisement