Pokémon Wiki
Advertisement

Lilligant (jap: ドレディア Dredear) jest Pokémonem typu Trawiastego, wprowadzonym w Generacji V.

Ewoluuje z Petilil przy użyciu Kamienia Słońca.

Biologia

Lilligant nosi szkarłatny kwiat z białymi plamkami na głowie; wspomniany kwiat ma złote nitki z czerwonymi pylnikami, przypominające koronę. Posiada ciemnozielone, liniowe liście pod kwiatem i jasnozielone, liniowe liście pod ciemniejszymi liśćmi. Jeden z jasnozielonych liści z tyłu głowy jest mniej więcej tak długi, jak jej ciało i przypomina włos. Dwa jasnozielone liście luźno zwisają z główki. Jej głowa i brzuch są białe, a oczy przypominające nasiona mają jasny odcień szkarłatu. Ma ciemnozielone, liniowe liście na ramiona i złotą działkę kielicha pod szyją. Nosi dużą, jasnozieloną tulipano-kształtną grupkę liści przypominająca sukienkę. Istnieją dwa długie, ciemnozielone, liniowe liście sięgające od grzbietu do dołu "sukienki". Posiada również inne złote, działkowe przedłużenie pod swoją "suknią", przypominające stopy.

Chociaż Lilligant jest popularna wśród celebrytów, zarówno doświadczeni Trenerzy, jak i pierwszorzędni ogrodnicy starali się nakłonić kwiat na głowie Lilligant do kwitnienia. Uważa się, że kwiaty zakwitłe przez Lilligant na wolności są również uważane za najpiękniejsze pomimo tych wszystkich wysiłków. Gdy zakwitnie, więdnie, jeśli Lilligant zostanie zaniedbana lub gdy znajdzie męskiego partnera. Kwiat wydziela słodki zapach i uważa się, że działa relaksująco na osoby narażone na zapach. Zapach kwiatu różni się nieco w zależności od gleby, na której był uprawiany. Olejek z kwiatów Lilligant ma wysublimowany zapach i jest bardzo drogi w zakupie. To rzadki Pokémon, który żyje w lasach. Lilligant jest gatunkiem wyłącznie żeńskim bez męskiego odpowiednika.

W anime

Ważniejsze występy

Lilligant w anime.

Lilligant pod własnością Lewisa pojawiła się w odcinkach Zatrzymać gniew legend! Część 1 i Zatrzymać gniew legend! Część 2.

Lilligant Mony pojawiła się w odcinku Piękności w walce o honor i prestiż!. Była często nazywana przez trenerkę "Lilligantynka".

Inna Lilligant pojawiła się w odcinku Pokémonowy Spisek Zespołu Plazma!.

Kazalie używała swojej Lilligant w odcinkach W drodze do klasy mistrzyń! i Klasa mistrzyń nadchodzi!.

Lilligant posiada również Lusamine. Zadebiutowała na zdjęciu w Lillie i jej „bajajeczne” wyzwanie!, Oko w oko z rywalem! i SM048. W SM053 i SM054 pojawił się fizycznie pod kontrolą Nihilego.

Drugoplanowe role

Lilligant pojawiła się w wielu innych odcinkach w anime.

W mandze

W mandze Pokémon Adventures

Dane w grach

Opisy w Pokédexie

Gra Wpis z Pokédexa
Ten Pokémon był niedostępny przed Generacją V.
Black Nawet doświadczeni Trenerzy stoją przed wyzwaniem, aby rozkwitnąć jej piękny kwiat. Ten Pokémon jest popularny wśród celebrytów.
White Zapach girlandy na jej głowie ma działanie relaksujące. Więdnie, jeśli Trener nie dba o nią dobrze.
Black 2 Zapach girlandy na głowie ma działanie relaksujące, ale dbanie o nią jest bardzo trudne.
White 2
X Zapach girlandy na jej głowie ma działanie relaksujące. Więdnie, jeśli Trener nie dba o nią dobrze.
Y Nawet doświadczeni Trenerzy stoją przed wyzwaniem, aby rozkwitnąć jej piękny kwiat. Ten Pokémon jest popularny wśród celebrytów.
Omega Ruby Zapach girlandy na jej głowie ma działanie relaksujące. Więdnie, jeśli Trener nie dba o nią dobrze.
Alpha Sapphire Nawet doświadczeni Trenerzy stoją przed wyzwaniem, aby rozkwitnąć jej piękny kwiat. Ten Pokémon jest popularny wśród celebrytów.
Sun Bez względu na to, ile czasu i pieniędzy wydaje się na jej hodowlę, jej kwiaty są najpiękniejsze, gdy kwitną na wolności.
Moon Gdy tylko znajdzie mężczyznę jako partnera, piękny kwiat na jej głowie ciemnieje, opada i usycha.
Ultra Sun Zapach jej kwiatu różni się nieznacznie w zależności od gleby, w której dorastał. Wąchanie aromatu uspokaja serce i umysł.
Ultra Moon Jest lubiany przez inne Pokémony ze względu na swoje piękno. Kwiat na jej głowie wymaga stałej pielęgnacji, bo wkrótce uschnie i zgnije.
Sword It's believed that even first-rate gardeners have a hard time getting the flower on a Lilligant's head to bloom.
Shield Essential oils made from Lilligant flowers have a sublime scent, but they're also staggeringly expensive.

Lokalizacje w grze

Gra Lokalizacja
Black Ewoluowanie Petilil
White Bezkresny Las (wewnętrzny), Zbłąkany Las, Świątynia Obfitości (szeleszcząca trawa)
Black 2 Ewoluowanie Petilil
White 2 Bezkresny Las (wewnętrzny), Zbłąkany Las, Miasto Castelia, Świątynia Obfitości, Droga Zwycięstwa (szeleszcząca trawa)
X Ewoluowanie Petilil
Y
Omega Ruby Ewoluowanie Petilil
Alpha Sapphire
Sun Wymiana
Moon Ewoluowanie Petilil
Ultra Sun Wymiana
Ultra Moon Ewoluowanie Petilil
Let's Go Eevee
Sword Ewoluowanie Petilil
Shield
Edycja Rozszerzona Kojące Mokradła, Niziny Szkolenia, Miodowata Wyspa (Wędrownik)

W pobocznych grach

Gra Lokalizacja
Conquest Greenleaf
MD GTI Zwiędła Sawanna (1F-17F), Dziurawe Wzgórza (1F-12F), Podnóża Kanionu (1F-9F), Cicha Tundra (Pozłacana Hala), Senna Wyspa (Pozłacana Hala), Księżycowy Las (Niezbadana Droga, Pozłacana Hala), Rdzawa Góra (Niezbadana Droga)

Statystyki

Podstawowe statystyki

Statystyki Zasięg
Na Poz. 50 Na Poz. 100
70
130 - 177 250 - 344
A:
60
58 - 123 112 - 240
O:
75
72 - 139 139 - 273
110
103 - 178 202 - 350
75
72 - 139 139 - 273
S:
90
85 - 156 166 - 306
Suma:
480
Inne Pokémony z tą sumą

Efektywność typów

normalny
walczący
latający
trujący
ziemny ½×
kamienny
robaczy
duchowy
stalowy
ognisty
wodny ½×
trawiasty ½×
elektryczny ½×
psychiczny
lodowy
smoczy
mroczny
baśniowy
normalny
walczący
latający
trujący
ziemny ½×
kamienny
robaczy
duchowy
stalowy
ognisty
wodny ½×
trawiasty ½×
elektryczny ½×
psychiczny
lodowy
smoczy
mroczny
baśniowy
normalny
walczący
lodowy
trujący
ziemny ½×
kamienny
robaczy
duchowy
stalowy
ognisty
wodny ½×
trawiasty ½×
elektryczny ½×
psychiczny
lodowy
smoczy
mroczny
baśniowy
normalny
walczący
latający
trujący
ziemny ½×
kamienny
robaczy
duchowy
stalowy
ognisty
wodny ½×
trawiasty ½×
elektryczny ½×
psychiczny
lodowy
smoczy
mroczny
baśniowy

Lista ruchów

Główny artykuł: Lilligant/Lista ruchów w poprzednich generacjach

Poprzez poziom

Poprzez TM/HM

Poprzez rozmnażanie

Poprzez nauczanie

Specjalne ruchy

Ewolucja

Petilil.png
Niewyewoluowany
Petilil
trawiasty
Kamień Słońca
Kamień Słońca

Lilligant.png
Pierwsza ewolucja
Lilligant
trawiasty

Sprite'y

Sword Shield
549 VIII.png 549 s VIII.png
Normalny Lśniący

Ciekawostki

Pochodzenie

Od nazwy i krzywizny płatków Lilligant może być oparta na lilii, ale odprężający zapach jego kwiatu jest bardziej zbliżony do kwiatów pomarańczy, pomarańczy olbrzymiej, mandarynki lub goździka, z których wszystkie są używane w olejkach eterycznych do aromaterapii. Dzięki temu liście jej ciała mogą być również oparte na składnikach olejków eterycznych, takich jak mięta zielona i mięta pieprzowa. Jej korona i strój mogą być zaczerpnięte z zachodniej mody kobiecej wysokiej klasy z lat 1750–1775. Mógłaby być również oparta na tancerce, ponieważ jej dolna część ciała przypomina suknię balową, a kilka ruchów, których uczy się poprzez poziom zawiera słowo "Taniec".

Etymologia

Lilligant może być kombinacją lily i elegant.

Dredear może być kombinacją dress, dear, lady, i Dianthus.

Petilil #548: Petilil
Pokémony
#550: Basculin Basculin
Advertisement