Pokémon Wiki
Advertisement

Lenora (jap. アロエ Aloe) jest Liderką Sali Miasta Nacrene, znanej oficjalnie jako Sala Nacrene. Specjalizuje się w Pokémonach typu Normalnego. Daje Odznakę Podstawy tym Trenerom, którzy ją pokonają. Poza byciem Liderką Sali Miasta Nacrene, Lenora jest też dyrektorką Muzeum Nacrene.

W grach rdzennej serii

Pokémony

Pokémon Black i White

Pokémon Black 2 i White 2

Światowy Turniej Pokémon

Lenora używa trzech z poniżej wymienionych Pokémonów w Pojedynczych Walkach, cztery w Podwójnych i Rotacyjnych Walkach oraz wszystkie sześć w Potrójnych Walkach. Zawsze zacznie od swojego osobistego Pokémona, Watchoga.

Turniej Liderów Unovy
Turniej Specjalistów Typu/Światowych Liderów/Mieszany Mistrzów

Narodowy Plotkarz Sal

Grafika

Sprite'y

Spr BW Lenora.png Spr B2W2 Lenora.gif Lenora OD.png VSLenora.png
Sprite z
Black i White
Sprite z
Black 2 i White 2
Sprite overworld z
Generacji V
Sprite VS z
Black i White

Cytaty

Główny artykuł: Lenora/Cytaty

W anime

W głównej serii

Lenora w anime

Lenora zadebiutowała w Noc w Muzeum Miasta Nacrene!, wracając z podróży służbowej na czas, by zająć się wściekłym Yamaskiem, który nawiedzał Muzeum Nacrene. Użyła Iluminacji swojego Watchoga, aby ujawnić obecność Yamaska i ocalić Cilana przed byciem opętanym. Szybko zdała sobie sprawę, że Yamask bez swojej wiedzy został wniesiony do środka wraz z nowym eksponatem i przypadkowo upuścił maskę. W końcu Lenora - wraz z Ashem, Iris, Cilanem i Hawesem - wypuściła Yamaska ​​w świat.

W Bitwa według Lenory! Lenora zaakceptowała prośbę Asha o walkę ze sobą o Odznakę po tym, jak znalazł właściwą książkę, która ujawniła ukryte wejście do Salę Nacrene. Jednakże Pokémony Asha zostały z łatwością pokonane. W Rewanż w Sali Nacrene! stoczyła rewanżowy pojedynek z Ashem. Tym razem Ash był w stanie ją pokonać, zyskując tym samym Odznakę Podstawy.

Lenora została wspomniana w Archeops w współczesnym świecie!. Pojawiła się w retrospekcjach w Kurtyna w górę, Liga Unovy! i Koronacja króla muszelek!. Ponadto pojawiła się również epizodycznie w napisach końcowych filmu Genesect i objawiona legenda.

Osobowość i cechy charakteru

Lenora jest pewna siebie i wierzy, że wiedza ma kluczowe znaczenie dla bycia dobrym Trenerem. Jej uprzejma osobowość ukrywa jej tajne umiejętności taktyki. Lubi testować umiejętności swoich przeciwników na polu bitwy i poza nim, a podczas rozmowy celowo udziela przydatnych wskazówek. W Bitwa według Lenory! poprowadziła Asha do jej ukrytej biblioteki i zaproponowała mu rekomendację książki, tak jak robi to dla wszystkich przeciwników, jako test, aby zobaczyć, jakim był Trenerem. Ash przemyślał to i podjął sugestię Lenory, nie tylko ujawniając ukrytą Salę Nacrene, ale także swoją osobowość. Lenora wyjaśniła, że ​​większość Trenerów była całkowicie nieświadoma testu i często wybierała książki, którymi byli zainteresowani lub mogli szybko przeczytać.

Jeśli chodzi o bitwę, zasady Sali Lenory są wyjątkowe, ponieważ zarówno pretendent, jak i Lider Sali mogą wymieniać Pokémona. Znana jest z szybkiego przejęcia kontroli nad pojedynkiem, często używając Ryku Lillipupa i Herdiera w celu zmuszenia pretendenta do wysłania innych Pokémonów na pole. Następnie przełącza się na swojego Watchoga i używa Złego Spojrzenia, aby uniemożliwić pretendentowi zastąpienie Pokémona. Szybkość jest również kluczem do jej strategii, często wybijając przeciwnika z rytmu szybkim tempem walki. Jej specjalizacja w typie Normalnym zapewnia jej dużą elastyczność w zakresie zestawu ruchów i stylu walki, co czyni ją raczej nieprzewidywalnym przeciwnikiem.

Pokémony

Ta lista dotyczy znanych Pokémonów Lenory w anime:

Watchog
Watchog Lenory
Watchog Lenory zadebiutował w Noc w Muzeum Miasta Nacrene!, w którym aktywował Zdolność Iluminacji w celu ujawnienia obecności Yamaska.

W Bitwa według Lenory! został wysłany do walki przeciwko Oshawottowi Asha, najpierw używając Złego Spojrzenia, by powstrzymać go przed powrotem do Poké Balla. Chociaż Oshawott mógł początkowo znieść jego atak Błyskawicy przy użyciu muszelki, Watchog błyskawicznie oddzielił Oshawotta od jego muszelki, po czym go pokonał Elektrycznym atakiem.

Watchog pojawił się ponownie podczas rewanżu Asha i Lenory w Rewanż w Sali Nacrene!. Tak jak poprzednio, użył Złego Spojrzenia aby uwięzić Oshawotta, po czym wykorzystał Mylący Promień. Jednakże, mimo oszołomienia, Oshawott był w stanie znokautować Watchoga nowopoznanym Strumieniem Wody, lecz w efekcie sam też się znokautował.

Pojawił się ponownie w retrospekcji w Koronacja króla muszelek!.

Znane ruchy Watchoga to Złe Spojrzenie, Niski Kop, Błyskawica i Mylący Promień, a jego Zdolnością jest Iluminacja.

Debiut Noc w Muzeum Miasta Nacrene!
Lillipup → Herdier
Herdier Lenory

Herdier Lenory
Herdier Lenory zadebiutował jako Lillipup w Bitwa według Lenory!, w którym walczył z Tepigiem Asha. Kiedy po raz pierwszy się ukazał, zarówno Iris jak i Ash uznali go za uroczego. Jednakże, mimo uroczego wyglądu, Lillipup pokazał że w walce jest zaciekły, ku zaskoczeniu Iris. Podczas walki z Ashem użył Ryku, aby odesłać Tepiga i zmusić Oshawotta do pojawienia się. Wtedy Lillipup został odwołany do swojego Balla. Później został ponownie wysłany do walki, gdy Watchog pokonał Oshawotta. Z łatwością poradził sobie z Tepigiem Asha przy pomocy potężnego Usunięcia, w wyniku czego Ash przegrał pojedynek z Lenorą.

W Rewanż w Sali Nacrene! okazało się, że ewoluował w Herdiera. Lenora zdecydowała się go użyć w rewanżowym pojedynku Sali z Ashem, aby go sprawdzić, jak poradzi sobie z innym Pokémonem po ciężkim treningu w lokalnym Klubie Bitew. Ponownie użył Ryku, by zmusić Tepiga Asha do powrotu do Poké Balla i jednocześnie zmuszając Oshawotta do wyjścia na pole. Po tym Herdier został odwołany z powrotem do swojego Balla. Później ponownie został wezwany do walki z Tepigiem po tym, jak starcie między Oshawottem a Watchogiem zakończyło się remisem. Herdier pokazał, że był znacznie silniejszy, niż Lillipup, używają potężnego Giga Wstrząsu, co utrudniało sytuację Tepigowi. Jednakże Tepig był szybszy i znacznie silniejszy, niż przedtem i ciężko walczył, ostatecznie pokonując Herdiera nowopoznanym Nitro Ładunkiem.

Pojawił się ponownie w retrospekcji w Kurtyna w górę, Ligo Unovy!.

W angielskim i polskim dubbingu Herdier był określony jako ten sam Pokémon, co Lillipup Lenory, ale teraz wyewoluowany. Jednakże w oryginalnej japońskiej wersji nie określono, że Herdier ewoluował z Lillipupa.

Znane ruchy Herdiera to Ryk, Kula Cienia, Usunięcie, Ochrona i Giga Wstrząs.

Debiut Bitwa według Lenory!

Aktorzy głosowi

Japonia: 田中敦子 Atsuko Tanaka
Stany Zjednoczone: Norma Nongauza
Polska: nie wiadomo

W Pokémon Generations

Lenora w Pokémon Generations

Lenora pojawiła się w Rewolta, w którym była widziana na zewnątrz Zamku N'a, próbując powstrzymać Siedmiu Mędrców. Wspólnie z kilkoma innymi Liderami Sal Unovy walczyła z wieloma Żołdakami Zespołu Plazma, aby powstrzymać ich przed osiągnięciem celów Zespołu Plazma.

Pokémony

Herdier
Herdier Lenory
Herdier Lenory był widziany podczas walki z Krokorokiem Żołdaka Zespołu Plazma.

Jedyny znany ruch Herdiera to Pchnięcie.

Debiut Rewolta

W GOTCHA!

Lenora na krótko się pojawiła w GOTCHA!.

W mandze

W mandze Pokémon Adventures

Lenora w Pokémon Adventures

Pokémony

Ciekawostki

  • Jej japoński tytuł Lidera brzmi ナチュラル ボーン ママ.

Liderzy Sali regionu Unova
Sala Striatonu Odznaka Tria
Cilan OD.png Chili OD.png Cress OD.png
Cilan Chili Cress
Sala Nacrene Odznaka Podstawy
Lenora OD.png
Lenora
Sala Castelii Odznaka Insekta
Burgh OD.png
Burgh
Sala Nimbasy Odznaka Gromu
Elesa OD.png
Elesa
Sala Driftveil Odznaka Wstrząsu
Clay OD.png
Clay
Sala Mistraltonu Odznaka Odrzutu
Skyla OD.png
Skyla
Sala Icirrusu Odznaka Mrozu
Brycen OD.png
Brycen
Sala Opelucid Odznaka Legendy
Drayden OD.png Iris BW OD.png
Drayden Iris
Sala Aspertii Odznaka Podstawy
Cheren OD.png
Cheren
Sala Virbank Odznaka Toksyny
Roxie OD.png
Roxie
Sala Humilau Odznaka Fali
Marlon OD.png
Marlon

Postacie niezależne w grach rdzennej serii
Unova Profesor JuniperMama (BW)Mama (B2W2)CherenBiancaOjciec BianciHughCedric JuniperFennelAmanita
CilanChiliCressLenoraHawesLoblollyCharlesIrisDraydenAlderBengaCurtisYancyBrycenSabrinaTata Roxie
HilbertHildaNateRosaIngoEmmetCynthiaMorimotoNishinoLookerNColressGhetsisPrezes Fanklubu Pokémonów
Zespół PlazmaClydeLiderzy SalElitarna CzwórkaUczestnicy PWTKrytyk ImionPara z Centrum Opieki DziennejSędziaSprzedawca Magikarpi
Advertisement