Pokémon Wiki
Advertisement

Zapdos, Articuno i Moltres

Grafika z Pokémon Global Link

Legendarne ptaki (jap: 伝説ポケモン Legendarne Pokémony ptaki) jest wspólnym określeniem używanym w odniesieniu do tria złożonego z Articuno, Zapdosa i Moltresa. Są również znani jako uskrzydlone miraże (jap: fantomowe skrzydła). W Koronnej Tundrze ich Galariańskie wersje są nazywane Legendarnymi skrzydłami.

Będąc pierwszym legendarnym triem, wyznaczyli standardy dla przyszłych trio; oznacza to, że wszystkie mają podobne atrybuty i – w przypadku większości przyszłych trio – są uważane za równe sobie. Podobnie jak inne późniejsze tria, Legendarne ptaki mają mistrza w Lugii ( przynajmniej w anime i niektórych grach), a także dwie wspólne cechy: ich typ Latający i ich Zdolność, Presja.

W The Crown Tundra, wszystkie trzy Legendarne ptaki uzyskały Galariańskie formy. Wciąż współdzielą ze sobą typ Latający, ale każdy z nich ma inne Zdolności, a ich przynależny główny typ jest zmieniony.

Historia

W anime Profesor Oak stwierdza, że ​​połączone moce lodu i ognia Articuno i Moltresa są źródłem i kolebką oceanów, a energia elektryczna Zapdosa tworzy prądy i strumienie, dlatego te trzy starożytne stworzenia są ściśle związane z strażnikiem oceanu, Lugią.

Podobne ataki

Poz. Articuno.png
Articuno
lodowylatający
Articuno-Galar.png
Articuno
psychicznylatający
Zapdos.png
Zapdos
elektrycznylatający
Zapdos-Galar.png
Zapdos
walczącylatający
Moltres.png
Moltres
ognistylatający
Moltres-Galar.png
Moltres
mrocznylatający
1 Podmuch Wiatru Dziobanie Podmuch Wiatru
Mgła Zmiana Woli Fala Piorunów Skupienie Energii Łypanie
5 Śnieżny Pył Konfuzja Elektrowstrząs Łupacz Kamieni Żar Odpłata
10 Odbicie Ekran Świetlny Samoobrona
15 Odłamki Lodu Hipnoza Skubanie Atak Skrzydłem
20 Zwinność
25 Starożytna Moc
30 Wiatr w Plecy Ładunek Łamacz Murów Spopielenie Tandetna Pięść
35 Suchy Mróz Psycho Cięcie Świdrodziób Ostrze Wiatru
40 Grzęda Uzdrowienie Grzęda Szybka Garda Grzęda Uprzejmość
45 Lodowy Promień Mroźny Wzrok Wyładowanie Burzliwy Kop Fala Ciepła Rozpalony Gniew
50 Grad Pożeracz Snów Taniec Deszczu Naprężenie Słoneczny Dzień Złowrogi Plan
55 Huragan Piorun Kontra Huragan
60 Czytanie Myśli Wykrycie Wytrwanie
65 Zamieć Wizja Polaryzacja Walka Wręcz Wypalenie Memento
70 Czyste Zimno Pokój Sztuczek Elektrodziało Odwrócenie Podniebny Atak
Ruchy zapisane grubą czcionkąSTAB. Ruchy zapisane kursywą nie wywołują obrażeń.

Porównanie baz statystyk

Pokémon Articuno.png
Articuno
Zapdos.png
Zapdos
Moltres.png
Moltres
HP
90
90
90
Atak
85
90
100
Obrona
100
85
90
Spec. Atak
95
125
125
Spec. Obrona
125
90
85
Szybkość
85
100
90
Suma 580 580 580

Pokémon Articuno-Galar.png
Articuno
Zapdos-Galar.png
Zapdos
Moltres-Galar.png
Moltres
HP
90
90
90
Atak
85
125
85
Obrona
85
90
90
Spec. Atak
125
85
100
Spec. Obrona
100
90
125
Szybkość
95
100
90
Suma 580 580 580

W grach rdzennej serii

Pokémon Red, Blue i Yellow

W Generacji I, Legendarne ptaki są rozproszone po regionie Kanto, usytuowane w różnych miejscach wedle ich typu. Articuno usytuował się w głębi Wysp Morskiej Piany, Zapdos znajduje się w opuszczonej Elektrowni na Trasie 10, a Moltres przebywa na Drodze Zwycięstwa.

Pokémon FireRed i LeafGreen

W FireRed i LeafGreen Legendarne ptaki zachowują swoje położenie z Generacji I, z wyjątkiem Moltresa, który został przeniesiony na Górę Żaru na Wyspach Sevii z Drogi Zwycięstwa.

Pokémon Emerald

Chociaż niemożliwe jest schwytanie żadnego z ptaków w Pokémon Emerald, jeśli ktoś rzuci Brandonowi wyzwanie o Złoty Symbol Dzielności, ma je w swoim posiadaniu.

Pokémon XD: Gale of Darkness

Zespół Greevila zawiera Cieniste wersje wszystkich trzech ptaków.

Grafika Legendarnych ptaków z Pokémon Let's Go, Pikachu! i Let's Go, Eevee!

Pokémon Platinum

Chociaż niemożliwe jest złapanie Legendarnych ptaków w Diamond i Pearl, można je znaleźć wędrujące po regionie Sinnoh w Pokémon Platinum. Gracz może je napotkać po odwiedzeniu Pal Parku, a potem po rozmowie z Profesorem Oakiem w Mieście Eterna.

Pokémon HeartGold i SoulSilver

Legendarne ptaki pojawiają się ponownie w HeartGold i SoulSilver, i tak jak poprzednio, są w tych samych miejscach co wcześniej, z wyjątkiem Moltresa, który ponownie się przeniósł, tym razem na Srebrną Górę. Również Zapdos, ze względu na to że Elektrownia nie jest już dłużej opuszczona, czeka na zewnątrz Elektrowni i zjawi się tylko, kiedy gracz uzyska wszystkie 16 Odznak.

Pokémon X i Y

W Pokémon X i Y, jeden ptak będzie wędrować wokół Kalos, podczas gdy reszta jest nieobecna. Ptak, który się pojawi, będzie się różnić w zależności od tego, jaki Pokémon starter został wybrany na początku gry: Articuno będzie wędrować, jeśli gracz wybrał Chespina, Zapdos będzie wędrować, jeśli się wybierze Fennekina, a Moltres będzie się pojawiać, jeśli to Froakie został wybrany. Ptak będzie się pojawiać losowo na różnych trasach, kiedy gracz pokona Ligę Pokémon i nie można z nim walczyć, ale kiedy się go znajdzie dziesięć razy, wówczas ptak przybędzie do Legowiska Morskiego Ducha, gdzie można stoczyć z nim walkę.

Pokémon Ultra Sun i Ultra Moon

W Pokémon Ultra Sun i Ultra Moon, wszystkie trzy ptaki można znaleźć w Dziczy Ultra Przestrzeni poprzez wejście do czerwonego Ultra Tunelu, który prowadzi do Świata Klifowego podczas mini-gry Ultra Podróży.

Pokémon Let's Go, Pikachu! i Let's Go, Eevee!

W Pokémon Let's Go, Pikachu! i Let's Go, Eevee!, wszystkie trzy Legendarne ptaki pojawiają się w tych samych położeniach, w jakich były w grach Generacji I. W przeciwieństwie do większości Pokémonów w grze, gracz musi pokonać Legendarne ptaki w bitwie na czas, zanim będzie miał szansę, by je złapać.

Pokémon Sword i Shield

W Pokémon Sword i Shield, wszystkie trzy Legendarne ptaki znalezione na Koronnej Tundrze mają Formy Regionalne z innymi typami i innymi Zdolnościami. Articuno jest typu Psychicznego zamiast Lodowego ze Zdolnością Konkurencyjnego, Zapdos jest typu Walczącego zamiast Elektrycznego ze Zdolnością Prowokacji, a Moltres jest typu Mrocznego zamiast Ognistego ze Zdolnością Szału. W przeciwieństwie do ich Kantoniańskich odpowiedników, każdy z nich ma też własny osobisty ruch, a każdy z tych osobistych ruchów ma efekt, który nawiązuje do ich oryginalnego typu.

Kantoniańskich odpowiedników Legendarnych Ptaków można również napotkać i złapać w Przygodach Dynamax. Galariańskie Legendarne Ptaki można napotkać na Wzgórzu Dyna-Drzewa. Po krótkiej scence i rozpoczęciu misji Legendarne Drzewo Legendarnej Trójki!, ptaki rozproszą się po całym Galar. Galariańskiego Articuno można znaleźć w Koronnej Tundrze i będzie walczyć z graczem po przetestowaniu go iluzją. Galariańskiego Zapdosa można znaleźć w Dzikim Obszarze, gdzie gracz musi dogonić Zapdosa. w końcu Galariański Moltres osiedla się na Zbrojnej Wyspie, gdzie gracz musi stanąć przed Moltresem, gdy ten zatacza krąg wokół obszaru, aby móc rozpocząć.

Lśniące formy całej trójki mają te same ubarwienie, co normalne kolory ich Kantoniańskich form, ale nie są one jeszcze dostępne.

W anime

W głównej serii

Główny artykuł: Legendarne ptaki (film 2)

Legendarne ptaki w anime

W Pokémon Origins

Legendarne ptaki pojawiły się w Plik 4: Charizard, w którym Red złapał je do Ultra Balli.

W mandze

W mandze Pokémon Adventures

Główny artykuł: Legendarne ptaki (Adventures)

Legendarne ptaki Pokémon Adventures

Ciekawostki

Legendarne tria
Legendarne ptaki Legendarne bestie Legendarni tytani

Articuno Zapdos Moltres

Raikou Entei Suicune

Regirock Regice Registeel

Trio pogody Strażnicy jezior Trio Stworzenia

Kyogre Groudon Rayquaza

Uxie Mesprit Azelf

Dialga Palkia Giratina

Siły Natury Trio Tao Trio Aury

Tornadus Thundurus Landorus

Reshiram Zekrom Kyurem

Xerneas Yveltal Zygarde

Advertisement