Pokémon Wiki
Advertisement
Pokémon Wiki
Ten artykuł jest o Czempionie. Jeśli poszukujesz członka Zespołu Rocket, którego japońskie imię to Lance, sprawdź artykuł Proton.

Lance (jap. ワタル Wataru) jest Trenerem Smoczych typów, członkiem Elitarnej Czwórki Indigo w Generacji I, Generacji III i Generacji VII, oraz Czempionem Pokémonów Płaskowyżu Indigo w Generacji II i Generacji IV.

W grach rdzennej serii

Tropiciel Sław

Pokémony

Pokémon Red i Blue

Dla każdego swojego Pokémona Lance ma Hiper Miksturę, której używa w 50% szans, jeśli HP spadnie poniżej 20%.

Pokémon Yellow

Pokémon Gold, Silver, i Crystal

Pokémon FireRed i LeafGreen

Pierwsza walka
Rewanż

Pokémon HeartGold i SoulSilver

Multi Walka z graczem

Lance walczy razem z graczem przeciwko Arianie i Żołdakowi Zespołu Rocket w Kwaterze Zespołu Rocket.

Pierwsza walka
Rewanż
Multi Walka z Clair

Pokémon Black 2 i White 2

Światowy Turniej Pokémon

Lance używa trzech z poniżej wymienionych Pokémonów w Pojedynczych Walkach, cztery w Podwójnych i Rotacyjnych Walkach oraz wszystkie sześć w Potrójnych Walkach. Zawsze zacznie od swojego osobistego Pokémona, Dragonite'a.

Turniej Czempionów
Wyzwanie Czempiona Lance'a!

Pokémon Let's Go, Pikachu! i Let's Go, Eevee!

Pierwsza walka
Rewanż

Grafika

Red Blue Lance.png FireRed LeafGreen Lance.png HeartGold SoulSilver Lance.png LGPE Elite Four.png
Oficjalna grafika z
Red i Blue
Oficjalna grafika z
FireRed i LeafGreen
Oficjalna grafika z
HeartGold i SoulSilver
Podczas konfrontacji z
Chase'm i Elaine

Sprite'y

Spr RG Lance.png Spr Y Lance.png Spr GS Lance.png Spr FRLG Lance.png Spr HGSS Lance.gif VSLance.png Spr B2W2 Lance.gif VSLance PE.png
Sprite z
Red i Blue
Sprite z
Yellow
Sprite z
Generacji II
Sprite z
FireRed i LeafGreen
Sprite z
HeartGold i SoulSilver
Sprite VS z
HeartGold i SoulSilver
Sprite z
Black 2 i
White 2
Model VS z
Let's Go, Pikachu!
i Let's Go, Eevee!
Lance I OD.png Lance II OD.png Lance III OD.png Lance IV OD.png HGSS Lance Back.png Lance OD.png
Sprite overworld z
Generacji I
Sprite overworld z
Generacji II
Sprite overworld z
FireRed i LeafGreen
Sprite overworld z
HeartGold i SoulSilver
Tylny sprite z
HeartGold i SoulSilver
Sprite overworld z
Black 2 i
White 2

Cytaty

Główny artykuł: Lance/Cytaty

W anime

W głównej serii

Lance w anime

Historia

Oryginalna seria

Lance jest Mistrzowskim Trenerem i Czempionem Elitarnej Czwórki Indigo. Jest też członkiem organizacji detektywistycznej Pokémon G-Men.

Lance zadebiutował na krótko w fantazji Mariny w Legenda Pioruna!. Później fizycznie zadebiutował w Porozmawiajmy o ewolucji, w którym został wysłany w celu zbadania planów Zespołu R nad Jeziorem Wściekłości. Tam spotkał Asha i jego przyjaciół, ratując trio przed paroma Żołdakami Zespołu Rocket. Ash chciał pomóc Lance'owi w jego misji, ale Lance stwierdził, że jest zbyt niebezpiecznie.

Lance w przebraniu Żołdaka Zespołu Rocket

Lance udał się w celu infiltracji bazy Zespołu R i skradł uniform Żołdaka, aby pozostać nieodkrytym. Dowiedział się, że Zespół R próbował zbadać właściwości Czerwonego Gyaradosa, aby mogli zmusić Pokémona do ewolucji. Ash i jego przyjaciele zostali później złapani przez Profesora Sebastiana i Tysona po tym, jak próbowali zniweczyć ich plany. Lance pozostał niewykryty, dołączając do konwoju Zespołu R i pomagał im przetransportować Czerwonego Gyaradosa z dala od Jeziora Wściekłości.

W Niewinność i gniew Lance pomógł Ashowi i jego przyjaciołom uciec i pokonać Trio Zespołu R przy użyciu swojego Dragonite'a. Lance potem zdołał zniszczyć maszynę Zespołu R i wysadzić w powietrze ich laboratorium. Lance walczył również z Tysonem i pokonał jego dwa Fearowy. W międzyczasie Ash był w stanie początkowo uspokoić Czerwonego Gyaradosa, ale ten dalej szalał. W końcu Lance użył swojego Dragonite'a do sparaliżowania Gyaradosa, po czym go złapał, aby go powstrzymać przed zniszczeniem Miasteczka Mahogany. Przed odejściem Lance obiecał Ashowi, że zajmie się Gyaradosem.

Pojawił się ponownie w retrospekcji w Piękno tkwi w głębi. Clair poinformował Asha i jego przyjaciół, że Lance wcześniej trenował przez kilka miesięcy w Sali Blackthorn, aby udoskonalić swoje doświadczenie ze Smoczymi Pokémonami.

Pokémon Seria: Rubin i Szafir

W Walka o Groudona i Zmierzch Tytanów Lance pomagał zatrzymać walkę między Kyogre'm a Groudonem. Lance zinfiltrował łódź podwodną Zespołu Magmai wdał się w konfrontację z Shelly, która podejrzewała go o podszywanie się pod Żołdaka Zespołu Magma. Krótko po konfrontacji ocalił Asha, który został schwytany po tym, jak Pikachu zaabsorbował Czerwoną Kulę, która kontrolowała Groufona. Pokémony Lance'a zostały później wysłane do walki, aby pomóc w uspokojeniu dwóch zwaśnionych Legendarnych Pokémonów.

Pokémon Podróże: Seria

Lance w Pokémon Podróże: Seria

W Spotkanie tytanów! Lance, teraz noszący strój z Pokémon HeartGold i SoulSilver, stoczył walkę z Czempionem Ligi Galar Leonem podczas finałów Światowej Koronie Bitew na Stadionie Wyndon. Używając Opaski Dynamax był w stanie Dynamaxować swojego Czerwonego Gyaradosa i dorównać Charizardowi Leona, który w odpowiedzi na Dynamaksację zdecydował Gigantamaxować Charizarda. Po zaciekłej walce Gyarados został pokonany, a Lance pogratulował swojemu przeciwnikowi, że właśnie został Monarchą. Ujawnił także, że trenował w Sali Galar typu Smoczego i że był pod wrażeniem tamtejszych uniformów, które wybrał, aby oprzeć na nich swój obecny strój.

Lance pojawił się ponownie w retrospekcji w następnym odcinków.

W tym występie Lance jest określany jako członek Elitarnej Czwórki zamiast jako Czempion, co oznacza, że ​​stracił tytuł w pewnym momencie po swoim poprzednim występie.

Osobowość i cechy charakteru

Lance bardzo troszczy się o swoje Pokémony i uważa je za przyjaciół. Traktuje swoją rolę jako członka Pokémon G-Men poważnie i podtrzymuje swoje przekonanie o utrzymaniu pokoju na świecie. Lance często przebiera się w celu infiltracji złych organizacji, aby zdobyć cenne informacje, zanim przystąpi do działania.

Lance jest w dużej mierze niezależny, ale wciąż otrzymuje pomoc od sojuszników, takich jak Sierżant Jenny. Szybko zaprzyjaźnił się z Ashem i jego przyjaciółmi w Niewinność i gniew, po tym, jak zdał sobie sprawę, że oni również martwią się o bezpieczeństwo Czerwonego Gyaradosa. Następnie poprosił ich o pomoc w rozwiązaniu kryzysu Zespołu R i Jeziora Wściekłości. Lance był zaskoczony, aby ponownie spotkał Asha i innych w regionie Hoenn i pracował z nimi, aby zniweczyć plany Zespołu Aqua i Zespołu Magma w Walka o Groudona i Zmierzch Tytanów.

Lance jest niesamowicie silnym Trenerem. W Spotkanie Tytanów! okazało się, że wygrał Światowy Turniej Pokémon w Mieście Driftveil, a także był wystarczająco silny, aby dotrzeć do finałów Światowej Serii Koronacyjnej, w których ośmiu najsilniejszych trenerów z ich regionów zbiera się, aby rywalizować o tytuł Monarcha. Był nawet w stanie utrzymać się w starciu przeciwko Leonowi, niepokonanemu Czempionowi z Galar.

Pokémon

Ta lista dotyczy znanych Pokémonów Lance'a w anime:

Lance Dragonite.png
Dragonite
Lance Red Gyarados.png
Gyarados Shiny

Osiągnięcia

Zawody Pokémonów

Aktorzy głosowi

Japonia: 千葉進歩 Susumu Chiba
Stany Zjednoczone: Wayne Grayson
Polska: Aleksander Gawek (EP235-EP236)
Maciej Zuchowicz (JN012)

W Pokémon Origins

Lance w Pokémon Origins

Lance pojawił się nie krótko w Plik 4: Charizard. Był widziany, jak został wyzwany i pokonany przez Reda, umożliwiając Trenerowi przejście dalej, aby mógł wyzwać na pojedynek Blue.

Pokémony

Dragonite
Dragonite Lance'a
Główny artykuł: Dragonite Lance'a

Dragonite jest jedynym znanym Pokémonem Lance'a. Był użyty w walce przeciwko Laprasowi Reda, ostatecznie podając n wskutek super-efektywnego Lodowego Promienia, co pozwoliło Redowi wygrać walkę.

Debiut Plik 4: Charizard

W Pokémon Generations

Lance w Pokémon Generations

Lance po raz pierwszy się pojawił w Pretendent. Pierwszy raz był widziany, jak razem z resztą Elitarnej Czwórki Kanto rozmawiał o Blue, pierwszym Trenerze od dłuższego czasu, który zdołał zebrać osiem Odznak Sali, a potem poinstruował swoich towarzyszy, aby się przygotowali na nadchodzącego pretendenta. Później był ostatnim z Elitarnej Czwórki, który walczył z Blue. Po zażartej walce Blastoise Blue pokonał Dragonite'a Lance'a poza ekranem, co uczyniło Blue nowym Czempionem Ligi Pokémon.

Lance pojawił się ponownie w Jezioro Wściekłości. Widziano jak on i Ethan infiltrowali Kwaterę Zespołu Rocket w Miasteczku Mahogany, niszcząc generator fal radiowych i rujnując plan Zespołu Rocket mający na celu wymuszenie ewolucji u Pokémonów.

Pokémony

Dragonite
Dragonite Lance'a
Główny artykuł: Dragonite Lance'a

Dragonite jest jedynym znanym Pokémonem Lance'a. Był użyty podczas walki przeciwko Blastoise'owi Blue, ostatecznie przegrywając poza ekranem. Później był użyty do walki przeciwko Czerwonemu Gyaradosowi i do ataku na Kwaterę Zespołu Rocket.

Debiut Pretendent

W GOTCHA!

Lance na krótko pojawił się w GOTCHA!.

W mandze

W mandze Pokémon Adventures

Lance na swoim Aerodactylu

Historia

Rozdział Yellow
Przed Rozdziałem Gold, Silver & Crystal
Rozdział Gold, Silver & Crystal
Rozdział HeartGold & SoulSilver

Osobowość i cechy charakteru

Lance to przede wszystkim czarny charakter. Jako przywódca Elitarnej Czwórki pragnie eksterminacji rasy ludzkiej, z wyjątkiem kilku osób, które uważa za wystarczająco uprzejme dla Pokémonów. Najwyraźniej również pochodzący z Lasu Viridian, Lance został pobłogosławiony mocami Lasu Viridian, podobnie jak Yellow. Lance ma moc telepatycznej komunikacji z Pokémonami, a także leczenia ich ran. Lance ma również zdolność kontrolowania lub prania mózgu dowolnego Pokémona typu Smoczego, a także większości Pokémonów podobnych do Smoków (takich jak Aerodactyl lub Tyranitar).

Pokémony

Ta lista dotyczy Pokémonów Lance'a w mandze Pokémon Adventures:

Przy sobie
Wypuszczone
Stan nieznany

Ciekawostki

Notki

Liga Indigo
Generacje I, III i VII
VSLorelei PE.png
Elitarna Czwórka
Lorelei
VSBruno PE.png
Elitarna Czwórka
Bruno
VSAgatha PE.png
Elitarna Czwórka
Agatha
VSLance PE.png
Elitarna Czwórka
Lance
Blue Trace
Czempion
Blue Trace
Generacje II i IV
VSWill.png
Elitarna Czwórka
Will
VSKoga.png
Elitarna Czwórka
Koga
VSBruno.png
Elitarna Czwórka
Bruno
VSKaren.png
Elitarna Czwórka
Karen
VSLance.png
Czempion
Lance

Advertisement