Krookodile (jap: ワルビアル Waruvial) jest Pokémonem dwu-typu Ziemnego/Mrocznego, wprowadzonym w Generacji V.

Ewoluuje z Krokoroka począwszy od poziomu 40. Jest to finalna forma Sandile'a.

Biologia

Krookodile ma grube ciało w kolorze bordowym, czarne plecy i biały brzuch. Na grzbiecie ma pięć trójkątnych kolców: cztery wokół środka grzbietu i jeden duży na początku ogona. Każdy z mniejszych kolców na jego grzbiecie jest połączony z czarnymi, trójkątnymi kolcami, które sięgają do przodu, lekko zachodząc na biały brzuch. Największy kolec znajduje się na początku długiego, grubego ogona, który ma trzy grube czarne paski. Ostatni pasek zakrywa czubek ogona. Jego nogi są bardzo krótkie i bezpośrednio przymocowane do stóp. Stopy są czarne i mają trzy białe pazury skierowane do przodu. Ramiona Krookodile'a są krótkie i cienkie z czarnym paskiem wokół łokcia. Jego długie, cienkie palce zakończone są białymi pazurami.

Jego głowa jest lekko spiczasta i zawiera charakterystyczną czarną membranę, która otacza oczy. Zarys membrany ostro wygina się w górę, dochodząc do punktów powyżej czubka głowy Krookodile'a. Wykorzystuje ten charakterystyczny wygląd, aby ostro zastraszyć przeciwników. Jego oczy są bardzo potężne, ze zmienną ostrością, dzięki czemu widzi rzeczy z dużej odległości, nawet na środku pustyni. Inną godną uwagi cechą jest długi pysk, zawierający czarny pasek wokół mostka i duże spiczaste nozdrza na końcu. Cztery tylne zęby i dwa przednie zęby lekko nachodzą na dolną szczękę. Szczęki Krookodile'a są niezwykle potężne, dzięki czemu mogą kruszyć przedmioty tak duże i trwałe jak samochód. Szczęki mogą skręcić ciało przed złamaniem go na pół. Cechy te są zwieńczone niezwykle gwałtownym temperamentem Krookodile'a. Wiadomo, że złapie w szczęki każdy poruszający się obiekt i zrobi wszystko, co w jego mocy, aby upewnić się, że jego ofiara nie może uciec. Krookodile dobrze koegzystuje z Flygonem w poszukiwaniu pożywienia.

Krookodile był znany jako "Piaskowy Zbir". Wykorzystuje piaszczyste tereny jako osłonę, aby cierpliwie czekać na nadejście ofiary, nawet przez cały dzień bez odpoczynku. Krookodile może pływać przez piaski pustyni, jakby były wodą. Nawet gruba metalowa płytka nie jest w stanie wytrzymać silnego ugryzienia szczęki Krookodile'a.

W anime

Najważniejsze występy

Krookodile Asha

Krookodile Asha ewoluuje w Krookodile'a w BW092 podczas Światowego Pucharu Juniorów Pokémon podczas walki z Dragonitem Iris.

Inne

Krookodile pojawia się w odcinku An Epic Defense Force!.

Drugoplanowe role

Krookodile zadebiutował w czternastym filmie.

W mandze

W mandze Pokémon Adventures

Dane w grach

Występy NPC

Wpisy w Pokédexie

Gra Wpis z Pokédexa
Ten Pokémon był niedostępny przed Generacją V.
Black Nigdy nie pozwalają ofierze na ucieczkę. Ich szczęki są tak potężne, że mogą zmiażdżyć nadwozie samochodu.
White Może rozszerzyć soczewki oczu, umożliwiając mu widzenie obiektów z dużej odległości, tak jakby używał lornetki.
Black 2 Bardzo gwałtowne Pokémony, próbują złapać w szczęki wszystko, co porusza się przed ich oczami.
White 2
X Bardzo gwałtowne Pokémony, próbują złapać w szczęki wszystko, co porusza się przed ich oczami.
Y Nigdy nie pozwalają ofierze na ucieczkę. Ich szczęki są tak potężne, że mogą zmiażdżyć nadwozie samochodu.
Omega Ruby VBardzo gwałtowne Pokémony, próbują złapać w szczęki wszystko, co porusza się przed ich oczami.
Alpha Sapphire Nigdy nie pozwalają ofierze na ucieczkę. Ich szczęki są tak potężne, że mogą zmiażdżyć nadwozie samochodu.
Sun Jego wyjątkowa zdolność widzenia potrafi wykryć małe ofiary w odległości większej niż 30 mil nawet podczas burzy piaskowej.
Moon Po zaciśnięciu potężnymi szczękami przekręca ciało, aby rozerwać ofiarę na pół.
Ultra Sun Kiedy dostrzega ofiary, nawet w odległości ponad 30 mil, przepływa przez pustynię jak przez wodę, a następnie wyskakuje i gryzie je.
Ultra Moon Ukrywa się w burzach piaskowych, które Flygon wywołuje i cierpliwie czeka na pojawienie się ofiary.
Sword Ten Pokémon jest znany jako Piaskowy Zbir. Potężne szczęki Krookodile'a potrafią przegryźć ciężkie żelazne płyty prawie bez żadnego wysiłku.
Shield Chociaż Krookodile jest strasznie agresywny, ma również cierpliwość do pozostawania w ukryciu przez wiele dni pod piaskiem, czyhając na zdobycz.

Lokalizacje w grze

Gra Lokalizacja
Black Ewoluowanie Krokoroka
White
Black 2 Ewoluowanie Krokoroka
White 2
Dream World Chropowata Góra*
X Ewoluowanie Krokoroka
Y
Omega Ruby Ewoluowanie Krokoroka
Alpha Sapphire
Sun Ewoluowanie Krokoroka
Moon
Ultra Sun Ewoluowanie Krokoroka
Ultra Moon
Let's Go Eevee
Sword Ewoluowanie Krokoroka
Shield
Edycja Rozszerzona Ewoluowanie Krokoroka

W pobocznych grach

Gra Lokalizacja
Conquest Ewoluowanie Krokoroka
MD GTI Podnóża Kanionu (1F-9F), Rdzawa Góra (Pozłacana Hala), Szczęki Otchłani (Niezbadana Droga, Pozłacana Hala), Dymiąca Góra (Niezbadana Droga, Pozłacana Hala)

W eventach

Gry Event Region Lokalizacja Poziom Czas wydania
SMUSUM Krookodile Ryota Otsubo Każdy angielski 50 6 lipca - 8 lipca, 2018

Statystyki

Podstawowe statystyki

Generacja V
Statystyki Zasięg
Na Poz. 50 Na Poz. 100
95
155 - 202 300 - 394
A:
117
109 - 185 215 - 366
O:
70
67 - 134 130 - 262
65
63 - 128 121 - 251
70
67 - 134 130 - 262
S:
92
87 - 158 170 - 311
Suma:
509
Inne Pokémony z tą sumą

Od Generacji VI
Statystyki Zasięg
Na Poz. 50 Na Poz. 100
95
155 - 202 300 - 394
A:
117
109 - 185 215 - 366
O:
80
76 - 145 148 - 284
65
63 - 128 121 - 251
70
67 - 134 130 - 262
S:
92
87 - 158 170 - 311
Suma:
519
Inne Pokémony z tą sumą

Efektywność typów

normalny
walczący
latający
trujący ½×
ziemny
kamienny ½×
robaczy
duchowy ½×
stalowy
ognisty
wodny
trawiasty
elektryczny
psychiczny
lodowy
smoczy
mroczny ½×
baśniowy
normalny
walczący
latający
trujący ½×
ziemny
kamienny ½×
robaczy
duchowy ½×
stalowy
ognisty
wodny
trawiasty
elektryczny
psychiczny
lodowy
smoczy
mroczny ½×
baśniowy
normalny
walczący
lodowy
trujący ½×
ziemny
kamienny ½×
robaczy
duchowy ½×
stalowy
ognisty
wodny
trawiasty
elektryczny
psychiczny
lodowy
smoczy
mroczny ½×
baśniowy
normalny
walczący
latający
trujący ½×
ziemny
kamienny ½×
robaczy
duchowy ½×
stalowy
ognisty
wodny
trawiasty
elektryczny
psychiczny
lodowy
smoczy
mroczny ½×
baśniowy
Notki:

Lista ruchów

Główny artykuł: Krookodile/Lista ruchów w poprzednich generacjach

Poprzez poziom

Poprzez TM/HM

Poprzez rozmnażanie

Poprzez nauczanie

Specjalne ruchy

Ewolucja

Sandile.png
Niewyewoluowany
Sandile
ziemnymroczny
Rzadki Cukierek
Poziom 29
Krokorok.png
Pierwsza ewolucja
Krokorok
ziemnymroczny
Rzadki Cukierek
Poziom 40

Krookodile.png
Druga ewolucja
Krookodile
ziemnymroczny

Sprite'y

Ciekawostki

  • Żaden inny Pokémon nie posiada tej samej kombinacji typu co Krookodile i jego pre-ewolucyjne formy.
  • Krookodile jest jedynym Pokémonem ze sumą podstawowych statystyk wynoszącą 519.

Pochodzenie

Podobnie jak Sandile, Krookodile jest też oparty na krokodylach, a konkretniej na krokodylu wąskopyskim i kajmanie okularowym, i prawdopodobnie na gawialu, ze względu na długi pysk. Wydaje się, że Krookodile jest również oparty na Barionyksie, zjadającym ryby dinozaurze o smukłym pysku, który bardzo przypominał krokodyla, albo na Boverisuchusie, ziemskim krokodylu, którego uważano za częściowo dwunożnego, biegnącego na dwóch nogach, aby złapać zdobycz.

Zgodnie z jego typem Mrocznym i nazwami, może być również oparty na przywódcy gangu lub po prostu przestępcy, ponieważ znaki wokół jego oczu są bardzo podobne do trójkątnych okularów przeciwsłonecznych, które są kojarzone z przestępcami z mangi i anime. Może być również nawiązaniem do Sobeka, bóstwa półkrokodyla, również kojarzonego z przemocą, a nawet rabunkiem.

Etymologia

Krookodile jest kombinacją przekręconych słów crook i crocodile.

Waruvial jest kombinacją 悪い warui (zły/paskudny) i gavial.

Powiązane artykuły

Krokorok #552: Krokorok
Pokémony
#554: Darumaka Darumaka