Pokémon Wiki
Advertisement

Krokorok (japワルビル Waruvile) jest Pokémonem dwu-typu Ziemnego/Mrocznego, wprowadzonym w Generacji V.

Ewoluuje ze Sandile'a począwszy od poziomu 29 i ewoluuje w Krookodile'a począwszy od poziomu 40.

Biologia

Krokorok to gadzi Pokémon o głównie opalonym ciele, różowym brzuchu, czarnym grzbiecie i długim ogonie. Jest klasyfikowany jako czworonóg, choć częściej występuje na dwóch nogach. Ma sześć grubych, czarnych pasów na ciele: jedno na wysokości ramion, jedno wokół tułowia, jedno wokół bioder i trzy na ogonie. Każdy pasek zakończony jest z tyłu trójkątnym kolcem. Pasy wokół jego brzucha przecinają dwa kolce, po jednym z każdej strony grzbietu. Jego ramiona są krótkie i cienkie, z czarną opaską wokół nich na łokciu. Każda ręka zawiera trzy krótkie palce, każdy z białym pazurem. Jego nogi są grube, z opaską wokół każdej kostki i paskiem nad kolanem, który się nie owija. Każda z płaskich stóp ma trzy białe pazury. Głowa Krokoroka jest jajowata z długim pyskiem i małymi oczami otoczonymi grubą czarną membraną. Dwa przednie i tylne zęby są widoczne i zachodzą na żuchwę. Czarny pasek znajduje się na grzbiecie pyska tuż za jego dużymi nozdrzami.

Krokorok woli mieszkać na pustyni, zwykle w małych grupach. Czarna błona otaczająca oczy chroni je przed burzami piaskowymi i działa jak detektor termiczny. Dzięki temu Krokorok widzi temperaturę różnych obiektów, co zapewnia mu również wyjątkowe widzenie w nocy. Dzięki temu może polować w środku nocy bez zgubienia się. Jednak nigdy nie porusza się dużo w nocy. Grupa Krokoroków składa się zwykle z kilku osobników. Na czele grupy stoi samica Krokoroka, podczas gdy samce zbierają pożywienie. Krokorok nie lubi zimna, więc nocą zakopuje się w pustynnym piasku. Ma tendencję do zakopywania ofiary w piasku, aby zachować ją na wypadek nieudanego polowania.

W anime

Najważniejsze występy

Krokorok Asha

Krokorok zadebiutował w odcinku Taniec z Ducklettami!, gdzie ewoluował z Sandile'a. Ash później złapał go w odcinku Battling the Bully!.

Inne

Inny Krokorok pojawił się w Bitwa z Królem Kopalń! pod własnością Claya. Był on używany w walce w siłowni przeciwko Oshawottowi Asha, ale przegrał.

Drugoplanowe role

Wpisy Pokédexa

Odcinek Wpis
BW020 Krokorok, Pokémon Pustynny Krokodyl, ewoluuje z Sandile'a. Dzięki specjalnej powłoce na oczach, Krokorok widzi w ciemnościach.
Na tym kończą się wpisy z serii Najlepsze życzenia.

W mandze

W mandze Pokémon Adventures

Dane w grach

Wpisy w Pokédexie

Gra Wpis z Pokédexa
Ten Pokémon był niedostępny przed Generacją V.
Black Żyją w grupach po kilka osobników. Membrany ochronne chronią ich oczy przed burzami piaskowymi.
White Specjalna membrana zakrywająca oczy może wyczuwać ciepło przedmiotów, dzięki czemu może widzieć otoczenie, nawet w ciemności.
Black 2 Ich oczy, chronione cienkimi błonami, pozwalają im widzieć nawet w środku nocy. Żyją w grupach po kilka osobników.
White 2
X Żyją w grupach po kilka osobników. Membrany ochronne chronią ich oczy przed burzami piaskowymi.
Y Specjalna membrana zakrywająca oczy może wyczuwać ciepło przedmiotów, dzięki czemu może widzieć otoczenie, nawet w ciemności.
Omega Ruby Żyją w grupach po kilka osobników. Membrany ochronne chronią ich oczy przed burzami piaskowymi.
Alpha Sapphire Specjalna membrana zakrywająca oczy może wyczuwać ciepło przedmiotów, dzięki czemu może widzieć otoczenie, nawet w ciemności.
Sun Poruszają się w grupach po kilka osobników. Samica jest często liderem grupy, a samce zbierają jedzenie.
Moon Dzięki specjalnej membranie zakrywającej oczy wyraźnie widzi otoczenie, nawet w środku nocy.
Ultra Sun Krokorok naprawdę tego nienawidzi, gdy jego ciało jest zimne. W nocy, gdy temperatura spada, kopie głęboko w piaski pustyni.
Ultra Moon Część łupu zakopuje w piasku, aby wykorzystać go jako posiłek awaryjny, gdy polowanie się nie powiedzie.
Sword Krokorok ma wyspecjalizowane oczy, które umożliwiają widzenie w ciemności. Ta umiejętność pozwala Krokorokowi polować w środku nocy bez zgubienia się.
Shield Chociaż ten Pokémon ma wyspecjalizowane oczy, które pozwalają mu widzieć w ciemności, Krokorok nie będzie się zbytnio ruszał w nocy - pustynia robi się zimna po zachodzie słońca.

Lokalizacje w grze

Gra Lokalizacja
Black Zamek Reliktu
White
Black 2 Zamek Reliktu
White 2
X Ewoluowanie Sandile'a
Y
Omega Ruby Ewoluowanie Sandile'a
Alpha Sapphire
Sun Ewoluowanie Sandile'a
Moon
Ultra Sun Pustynia Haina
Ultra Moon
Let's Go Eevee
Sword Ewoluowanie Sandile'a
Shield
Edycja Rozszerzona Ewoluowanie Sandile'a

W pobocznych grach

Gra Lokalizacja
Conquest Terrera, Yaksha
MD GTI Las Cieni (1F-14F), Gaj Szeptaczy (1F-9F), Mroźny Filar (1F-14F), Rdzawa Góra (Pozłacana Hala), Szczęki Otchłani (Niezbadana Droga, Pozłacana Hala), Rdzawa Góra (Niezbadana Droga, Pozłacana Hala), Góra Travail (8F-15F)

Trzymane przedmioty

Gra Trzymane przedmioty
Ultra Sun Ultra Moon Black Glasses Czarne Okulary (5%)

Statystyki

Podstawowe statystyki

Statystyki Zasięg
Na Poz. 50 Na Poz. 100
60
120 - 167 230 - 324
A:
82
78 - 147 152 - 289
O:
45
45 - 106 85 - 207
45
45 - 106 85 - 207
45
45 - 106 85 - 207
S:
74
71 - 138 137 - 271
Suma:
351
Inne Pokémony z tą sumą

Efektywność typów

normalny
walczący
latający
trujący ½×
ziemny
kamienny ½×
robaczy
duchowy ½×
stalowy
ognisty
wodny
trawiasty
elektryczny
psychiczny
lodowy
smoczy
mroczny ½×
baśniowy
normalny
walczący
latający
trujący ½×
ziemny
kamienny ½×
robaczy
duchowy ½×
stalowy
ognisty
wodny
trawiasty
elektryczny
psychiczny
lodowy
smoczy
mroczny ½×
baśniowy
normalny
walczący
lodowy
trujący ½×
ziemny
kamienny ½×
robaczy
duchowy ½×
stalowy
ognisty
wodny
trawiasty
elektryczny
psychiczny
lodowy
smoczy
mroczny ½×
baśniowy
normalny
walczący
latający
trujący ½×
ziemny
kamienny ½×
robaczy
duchowy ½×
stalowy
ognisty
wodny
trawiasty
elektryczny
psychiczny
lodowy
smoczy
mroczny ½×
baśniowy
Notki:

Lista ruchów

Główny artykuł: Krokorok/Lista ruchów w poprzednich generacjach

Poprzez poziom

Poprzez TM/HM

Poprzez rozmnażanie

Poprzez nauczanie

Specjalne ruchy

Ewolucja

Sandile.png
Niewyewoluowany
Sandile
ziemnymroczny
Rzadki Cukierek
Poziom 29
Krokorok.png
Pierwsza ewolucja
Krokorok
ziemnymroczny
Rzadki Cukierek
Poziom 40

Krookodile.png
Druga ewolucja
Krookodile
ziemnymroczny

Sprite'y

Sword Shield
552 VIII.png 552 s VIII.png
Normalny Lśniący

Ciekawostki

  • Żaden inny Pokémon nie posiada tej samej kombinacji typu co Krokorok i jego ewolucyjni krewniacy.
  • Krokorok jest jedynym Pokémonem ze sumą podstawowych statystyk wynoszącą 351.
  • Prawie wszystkie statystyki Krokoroka są o dziesięć punktów wyższe od statystyk Sandile'a; jedynym wyjątkiem jest Szybkość, która jest wyższa o 9 punktów.

Pochodzenie

Krokorok wydaje się być oparty na krokodylu, a bardziej konkretnie na krokodylu wąskopyskim i kajmanie okularowym. Tak jak jego ewolucyjna forma wydaje się być oparty na Barionyksie, zjadającym ryby dinozaurze o smukłym pysku, który bardzo przypominał krokodyla, albo na Boverisuchusie, ziemskim krokodylu, którego uważano za częściowo dwunożnego, biegnącego na dwóch nogach, aby złapać zdobycz. Jego oczy, pozy i paski sprawiają, że wydaje się być przestępcą, co jest wspierane przez jego typ Mroczny. Może być też odniesieniem do Sobeka, bóstwa półkrokodyla, również kojarzonego z przemocą, a nawet rabunkiem.

Etymologia

Krokorok jest kombinacją przekręconych słów crocodile i rock.

Waruvile może być kombinacją 悪い warui (zły/niegodziwy), evil, vile i crocodile. Może też pochodzić od gavial.

Powiązane artykuły

Sandile #551: Sandile
Pokémony
#553: Krookodile Krookodile