Kommo-o (jap: ジャラランガ Jyararanga) jest pseudo-legendarnym Pokémonem dwu-typu Smoczego/Walczącego, wprowadzonym w Generacji VII.

Ewoluuje z Hakamo-o począwszy od poziomu 45. Jest to finalna forma Jangmo-o.

Biologia

Kommo-o to dwunożny, gadzi Pokémon pokryty łuskowatą zbroją. Większość jego ciała jest szara z jaśniejszymi szarymi obszarami oraz żółtymi i czerwonymi znaczeniami. Ma zaokrąglony pysk w kształcie dzioba i małe oczy prawie ukryte pod zbroją na głowie. Na czubku pyska znajduje się bladoszara plama, a zarówno górna, jak i dolna szczęka mają po obu stronach mały, podobny do zęba kolec. Wierzchołek jego głowy nakrywa misterny układ łusek. Z przodu nakrycia głowy znajduje się owalna łuska, która jest żółta z czerwonym sercem u podstawy. Po obu stronach przedniej łuski znajduje się łańcuch czterech okrągłych łusek; pierwsze trzy łuski są czerwone z żółtym obramowaniem, a ostatnia łuska jest w całości żółta. Z tyłu nakrycia głowy wystają trzy dodatkowe łańcuchy zwykłych żółtych łusek. Z przodu długiej szyi biegnie linia zachodzących na siebie łusek: jedna jednolita szara u góry, trzy większe szare z żółtymi obwódkami i jedną solidną żółtą łuską na dole. Na piersi przebiega gruby żółty pasek z zaokrąglonym występem pośrodku. Jego łopatki pokrywają kępki kolczastych, białych piór z zachodzącymi na nie małymi, szarymi łuskami. Cztery zachodzące na siebie łuski pokrywają szczyty ramion: trzy są szare z żółtymi krawędziami, a łuski pokrywające ręce są czerwone z żółtymi krawędziami.

Kommo-o ma cztery łuskowate łańcuchy, z których wszystkie składają się z czterech łusek, rozciągających się tuż za jego ramionami. Dwa przednie łańcuchy są wykonane z zachodzących na siebie łusek i mają u góry jednolitą szarą łuskę, a następnie trzy łuski z żółtymi krawędziami. Pozostałe dwa łańcuchy składają się tylko z jednolitych szarych łusek i nie wydają się nakładać na siebie. Dolne połówki nóg są ciemnoszare, a na każdym kolanie znajduje się bladoszary ślad. Jego ręce mają cztery żółte pazury, podczas gdy stopy mają tylko trzy. Długa linia lekko uniesionych, jasnoszarych łusek biegnie przez środek grzbietu do mniej więcej połowy zwężającego się ogona. W pobliżu czubka ogona znajdują się trzy zestawy luźnych łusek, które powiększają się w pobliżu końca. Każdy zestaw składa się z czterech oddzielnych łusek otaczających ogon; dwa dolne zestawy są jednolicie żółte, podczas gdy zestaw najbliżej końcówki ma szare środki.

Kommo-o po zakończeniu surowego treningu wraca do swojego miejsca urodzenia, aby chronić Jangmo-o. Jednak pilnuje ich tylko z daleka. Siła haka tego Pokémona jest wystarczająca, aby wysłać wrogów w powietrze, więc proste podniesienie jego ramion może wygenerować wystarczającą siłę, aby zmienić jego otoczenie. Według legendy błyszczące łuski Kommo-o mają odpędzić wielką ciemność. Powodem, dla którego szuka silnych przeciwników, jest również poszukiwanie mocy, aby pokonać ciemność.[1] Jego łuski działają zarówno jako broń ofensywna, jak i tarcza obronna. Ponieważ nie chce walczyć ze słabymi wrogami, uderza o siebie łuskami, gdy wyczuje, że ktoś się zbliża. Słabi lub tchórzliwi przeciwnicy wpadną w panikę na ten dźwięk i natychmiast uciekną. Kommo-o jest jedynym znanym Pokémonem zdolnym do poznania technik Brzęczących Łusek i Drakofonii Łusek, oraz jedynym który posiada ekskluzywny Ruch-Z, Drakofonię Duszy.

W anime

Kommo-o zadebiutował w odcinku SM051 jako Pokémon Totem w Rozległym Kanionie Poni.

Totem Kommo-o w anime

W mandze

Dane w grach

Wpisy w Pokédexie

Gra Wpis z Pokédexa
Ten Pokémon był niedostępny przed Generacją VII.
Sun Kiedy zauważy wrogów, grozi im dzwoniąc łuskami na ogonie. Słabi przeciwnicy będą pękać i uciekać w panice.
Moon Jego sztywne łuski pełnią funkcję ataku i obrony. W przeszłości jego łuski były przetwarzane i wykorzystywane do produkcji broni i innych towarów.
Ultra Sun Kiedy wyje po dobiciu swojej ofiary, zewsząd można usłyszeć metaliczne odgłosy jego świętujących towarzyszy.
Ultra Moon Walczy dzielnie pięściami opancerzonymi w stalowe łuski. Kommo-o specjalizuje się w ciosach hakowych.
Sword Uderza łuskami na ogonie, by zdenerwować przeciwników. Ten Pokémon będzie walczył tylko z tymi, którzy stoją niezłomnie w obliczu tego pokazu.
Shield Niektóre ruiny mają obrazy przedstawiające starożytnych wojowników w zbrojach wykonanych z łusek Kommo-o.

Lokalizacje w grze

Gra Lokalizacja
Sun Rozległy Kanion Poni (Walka SOS)
Moon
Ultra Sun Rozległy Kanion Poni (Walka SOS)
Ultra Moon Rozległy Kanion Poni (Walka SOS)
Otrzymany od Samsona Oaka na Plaży Heahea* (Rozmiar Totemiczny)
Let's Go Eevee
Sword Pyliste Zagłębie (Wędrownik)
Oko Axew, Toczące Pola (DynaMaxowa Walka)
Shield Wymiana
Edycja Rozszerzona Pętlowa Laguna (DynaMaxowa Walka)Sw

W pobocznych grach

Trzymane przedmioty

Gra Trzymane przedmioty
Sun Moon Razor Claw Ostry Pazur (50%)
Ultra Sun Ultra Moon Razor Claw Ostry Pazur (50%)
Sword Shield Razor Claw Ostry Pazur (50%)

Statystyki

Podstawowe statystyki

Statystyki Zasięg
Na Poz. 50 Na Poz. 100
75
135 - 182 260 - 354
A:
110
103 - 178 202 - 350
O:
125
117 - 194 229 - 383
100
94 - 167 184 - 328
105
99 - 172 193 - 339
S:
85
81 - 150 157 - 295
Suma:
600
Inne Pokémony z tą sumą

Efektywność typów

normalny
walczący
latający
trujący
ziemny
kamienny ½×
robaczy ½×
duchowy
stalowy
ognisty ½×
wodny ½×
trawiasty ½×
elektryczny ½×
psychiczny
lodowy
smoczy
mroczny ½×
baśniowy
normalny
walczący
latający
trujący
ziemny
kamienny ½×
robaczy ½×
duchowy
stalowy
ognisty ½×
wodny ½×
trawiasty ½×
elektryczny ½×
psychiczny
lodowy
smoczy
mroczny ½×
baśniowy
normalny
walczący
lodowy
trujący
ziemny
kamienny ½×
robaczy ½×
duchowy
stalowy
ognisty ½×
wodny ½×
trawiasty ½×
elektryczny ½×
psychiczny
lodowy
smoczy
mroczny ½×
baśniowy
normalny
walczący
latający
trujący
ziemny
kamienny ½×
robaczy ½×
duchowy
stalowy
ognisty ½×
wodny ½×
trawiasty ½×
elektryczny ½×
psychiczny
lodowy
smoczy
mroczny ½×
baśniowy

Lista ruchów

Główny artykuł: Kommo-o/Lista ruchów w poprzednich generacjach

Poprzez poziom

Poprzez TM/TR

Poprzez rozmnażanie

Poprzez nauczanie

Specjalne ruchy

Ewolucja

Jangmo-o.png
Niewyewoluowany
Jangmo-o
smoczy
Rzadki Cukierek
Poziom 35
Hakamo-o.png
Pierwsza ewolucja
Hakamo-o
smoczywalczący
Rzadki Cukierek
Poziom 45

Kommo-o.png
Druga ewolucja
Kommo-o
smoczywalczący

Sprite'y

Sword Shield
784 VIII.png 784 s VIII.png
Normalny Lśniący

Ciekawostki

Pochodzenie

Kommo-o wydaje się być oparty na teropodzie z kilkoma cechami ankylozaurów. Może być także oparty na mnichu. Ogon Kommo-o przypomina khakkharę (mnisią laskę) i jest nawet używany w podobny sposób. Fakt, że używa swoich łusek do produkowania dźwięku, może też odnosić się do blach i mastanietów.

Etymologia

Kommo-o może być kombinacją commotion (odniesienie do hałasu produkowanego przez jego łuski) i mo'o (z hawajskiego od jaszczur lub smok). Może też zawierać słowa combat, commander i komodo (smok z Komodo.

Jyararanga może pochodzić ジャラジャラ jarajara (onomatopeja brzęczenia), dragon i ガランガラン garangaran (onomatopeja dźwięczenia).

Powiązane artykuły

Notki

Hakamo-o #783: Hakamo-o
Pokémony
#785: Tapu Koko Tapu Koko