Pokémon Wiki
Advertisement

Kiawe (jap. カキ Kaki) jest przyjacielem Asha z klasy, który zadebiutował w Alola to New Adventure!.

Historia

Na krótko przed wstąpieniem do Szkoły Pokémonów, Kiawe ukończył wielką próbę Olivii na Wyspie Akala, oraz otrzymał od niej Pierścień-Z i Ognium Z.

Kiawe po raz pierwszy był widziany w Alola to New Adventure!, latając Charizardem w kierunku szkoły. Później, Kiawe i Charizard byli widziani przed wejściem do szkoły, zaczepiani przez Żołdaków Zespołu Skull. Żołnierze, źli na Kiawe i Charizarda, którzy zablokowali im drogę, wyzwali ich na walkę Pokémonów, a jeśli wygrają, odbiorą Kiawe Charizarda. Pewny siebie, Kiawe zaakceptował wyzwanie. Kiedy trójka żołdaków wysłała po trzy Pokémony każdy, Ash i Pikachu wkroczyli, by pomóc Kiawe, pomimo tego że trener zaprzeczył iż nie potrzebuje pomocy. Kiawe do walki z Zespołem Skull wysłał Turtonatora, którego przedstawił Ashowi jako swojego partnera. Używając swojej naturalnej metody obronnej, Turtonator był w stanie odeprzeć atak Yungoosów i Zubatów Zespołu Skull z łatwością. Po tym jak Ash i Pikachu zyskali przewagę, Kiawe powiedział Ashowi, by resztę zostawił jemu. Uświadamiając Turtonatora, Ognium Z na Pierścieniu-Z Kiawe'a, zaczął się świecić i, po serii zsynchronizowanych póz, Turtonator wyprowadził swój Ruch-Z, Zajazd Piekła, pokonując Pokémony Zespołu Skull.

W następnym odcinku, Kiawe był ostatnim z kolegów, którzy przybyli do klasy, po tym, jak dostarczył przesyłkę na Wyspę Ula'ula. Kiedy Ash wszedł do klasy z Profesorem Kukui'm, Kiawe zauważył Pierścień-Z na nadgarstku nowego kolegi. Później, Kiawe zidentyfikował Kryształ-Z w Z-Pierścieniu Asha jako Elektrium Z, i ku jego zaskoczeniu, dowiedział się że Ash otrzymał Pierścień-Z od boskiego strażnika Tapu Koko. Ash zapytał Kiawe, czy mógłby pokazać mu jak się wykonuje Z-Ruch, lecz Kiawe zbeształ go, mówiąc że jeśli Pierścień-Z ma być użyty właściwie, uczucia Trenera i jego Pokémonów muszą stać się jednym. Wówczas te uczucia stają się mocą. Potem powiedział, że tylko ci którzy walczą dla dobra tych, którzy są wokół, są warci używania Ruchów-Z i zapytał Asha czy ma tego rodzaju przekonania. Ash powiedział iż nie bardzo zrozumiał, ale będzie cenić dar, jaki otrzymał i szanować moc Ruchów-Z. Słysząc to, Kiawe się uśmiechnął i zaakceptował jego odpowiedź.

Następnego dnia, Kiawe i reszta klasy przywitała Asha na niespodziankowym przyjęciu powitalnym. Jako część niespodzianki, Kiawe wyzwał Asha na wyścig Taurosów. Wyścig był zacięty, ale w końcu Kiawe wygrał przez długość. Kiawe i reszta później podążali za Ashem do dżungli, który został wyzwany przez Tapu Koko na pojedynek, w którym on nauczył Asha i Pikachu, jak używać Gigawoltowego Zniszczenia. Po walce, Kiawe zauważył że Elektrium-Z pękł po stoczonej walce i powiedział, że Ash nie jest jeszcze gotowy by wykonywać Ruchy-Z, i wtedy Ash oznajmił, że udowodni swoją wartość w wyzwaniu wyspy. Kiedy wszyscy w klasie zgodzili się pomóc Ashowi, Kiawe niechętnie również zgodził się mu pomóc.

Charakter

Kiawe uczęszcza do szkoły, a także pomaga na swojej rodzinnej farmie, dostarczając przesyłki na dalekie wyspy swoim Charizardem. Ze wszystkich kolegów Asha z klasy, Kiawe jest najbardziej doświadczonym Trenerem, któremu Kahuna Wyspy, Olivia, powierzyła Z-Pierścień. W rezultacie, Kiawe głęboko szanuje znaczenie Z-Pierścieni i Z-Ruchów.

Kiawe jest opanowany, spokojny i pewny swoich zdolności. Kiedy Ash wkroczył, by pomóc Kiawe, kiedy ten był zamierzał walczyć z Zespołem Skull, Kiawe podkreślił, iż nie potrzebuje pomocy przybysza.

Pokémony

Przy sobie

Kiawe Charizard.png
Charizard
Kiawe Turtonator.png
Turtonator
Kiawe Marowak.png
Marowak

Pokémony Transportowe

Tauros
Transportowy Tauros
Kiawe po raz pierwszy widziano jeżdżącego na Transportowym Taurosie po Pokémonowej Szkole. Użył go w wyścigu przeciwko Ashowi i wygrał.

żaden z ruchów Taurosa nie jest znany.

Debiut Wyzwanie strażmola!
Wailmer
Transportowy Wailmer
Kiawe po raz pierwszy widziano jeżdżącego na Transportowym Wailmerze po Wyspie Melemele, którego ujeżdżał razem z Sophoclesem.

żaden z ruchów Wailmera nie jest znany.

Debiut Hej, Ho, Ho! Naprzód, Popplio!
Stoutland
Transportowy Stoutland
Kiawe używał Transportowego Stoutlanda do polowania na skarby po Wyspie Akala.

Żaden z ruchów Stoutlanda nie jest znany.

Debiut Poszukiwanie skarbów w stylu Akali!
Mantine
Transportowy Mantine
Kiawe użył Mantine'a, aby dostać się z Wyspy Melemele na Wyspę Skarbów.

Żaden z ruchów Mantine'a nie jest znany.

Debiut Alola, Alolo!

Tymczasowo

Popplio
Popplio Lany
Główny artykuł: Popplio Lany

W Stara, dobra wymiana!, Profesor Kukui zlecił wszystkim zamianę swojego Pokémonowego partnera na kogoś innego, w wyniku której Kiawe otrzymał Popplio.

Podczas wspólnego spędzania czasu, Popplio spędził trochę czasu bawiąc się z Mimo, a później został użyty do uspokojenia dwóch zwaśnionych Taurosów.

Debiut Alola, nowa przygodo!

Zaprzyjaźnione

Crawdaunt
Crawdaunt Kiawe
W Podstęp na ognistym obozie! Kiawe ujawnił, że zaprzyjaźnił się z Crawdauntem, którego spotkał w tym samym czasie, co swojego Turtonatora. Pomógł Turtonatorowi pokonać Pokémona Łobuza, gdy ten nie wpuścił żadnego innego Pokémona do stawu, który zamieszkiwał. Obecnie Kiawe poprosił Crawdaunta o pomoc w trenowaniu Sophoclesa i jego Vikavolta poprzez walkę z nimi, co Crawdaunt to zrobił, zanim został pokonany przez Brutalnej Sieci Vikavolta.

Znane ruchy Crawdaunta to Krabi Młot i Strumień Wody.

Debiut Podstęp na ognistym obozie!

Aktorzy głosowi

Język Aktor głosowy
Japoński 石川界人 Kaito Ishikawa

Powiązane artykuły

  • Kiawe
  • Odcinki skupione na Kiawe

Advertisement