Pokémon Wiki
Advertisement
Pokémon Wiki

Keldeo (japケルディオ Keldeo) jest Mitycznym Pokémonem dwu-typu Wodnego/Walczącego, wprowadzonym w Generacji V.

Chociaż nie wiadomo czy ewoluuje w lub z innego Pokémona, Keldeo posiada drugą formę, począwszy od Black 2 i White 2, która do aktywowania wymaga poznanie ruchu Sekretny Miecz. Wówczas jego oryginalna forma, Zwyczajna Forma, przekształci się w Rezolutną Formę.

Zdjęcia Keldeo wyciekły ze strony z magazynu CoroCoro 13 lutego 2012 roku, a oficjalnie został ujawniony 15 lutego, 2012. Jego Rezolutna Forma oficjalnie została ujawniona 13 czerwca 2012 roku.

Razem z Cobalionem, Terrakionem, i Virizionem, Keldeo jest członkiem Mieczy Sprawiedliwości.

Biologia

Keldeo to czworonożny, podobny do źrebaka Pokémon o kremowym ciele. Ma krótki, zaokrąglony pysk z dużymi nozdrzami i niebieskimi oczami. Ma dużą, pierzastą czerwoną grzywę, długie, ciemnoniebieskie, prążkowane wypukłości przypominające brwi i pojedynczy kremowy róg, który lekko się zakrzywia. Tył głowy, a także szyję pokryty puszystym, jasnoniebieskim futrem. Keldeo ma niebieskie kopyta, które są w stanie wyrzucić wodę. Jego ogon jest jasnoniebieski z białymi plamami i przypomina wyszukane pióro w czapce.

Po nauczeniu się Sekretnego Miecza, Keldeo przekształca się w swoją Rezolutną Formę. Ciemnoniebieskie wypustki stają się krótsze i jaśniejsze, przypominając uszy. Jego róg staje się ciemnoniebieski i staje się większy i prążkowany. Z boku głowy ma trzy pióra w kolorze turkusowym, zielonym i pomarańczowym.

Keldeo był szkolony przez innych członków Mieczy Sprawiedliwości. Keldeo ma tendencję do przemierzania świata i często pojawia się na pięknych brzegach. Keldeo podróżuje również w celu dalszego doskonalenia się poprzez szkolenia. Może chodzić po wodzie wyrzucając wodę z kopyt. Mówi się, że Keldeo musi przetrwać ciężkie bitwy, aby róg na czole mógł się rozwinąć, a jego prawdziwa moc zostanie obudzona.

Uważa się, że kiedy Keldeo staje się zdecydowany, jego ciało napełnia się mocą i staje się szybsze. Róg na jego czole jest wypełniony ukrytą mocą. Róg może zmienić się w miecz, który może przeciąć wszystko.

Historia

Dawno temy z powodu wojny między ludźmi pożar zaczął trawić Wrzosowisko Icirrus. Przez ogień Keldeo został oddzielony od swoich rodziców, lecz Cobalion, Terrakion i Virizion wspólnie zaopiekowali się Keldeo. Działali jak jego rodzice i nauczyli go wiedzy i sposobów na przetrwanie. Keldeo ostatecznie urósł, a nawet przewyższył trzy Pokémony. Pewnego dnia Keldeo odszedł z lasu, nikt nie wiedział dlaczego.

Kiedy czwórka ponownie się spotka, nauczy Keldeo techniki Sekretnego Miecza.

W anime

Najważniejsze występy

Keldeo debiutuje w filmie piętnastym jako jeden z głównych bohaterów wraz z Cobalionem, Terrakionem, Virizionem i Kyuremem. Jego Forma Rozdzielenia również pojawia się w filmie.

W mandze

Główny artykuł: Kelden
Główny artykuł: Miecze Sprawiedliwości (Adventures)

Keldeo w mandze Pokémon Adventures

Dane w grach

Występy NPC

  • Pokémon Mystery Dungeon: Gates to Infinity: Keldeo jest ważną postacią w fabule, w której byłon przyjacielem Virizion i uczonym Magnabramy. Został uwięziony w Lodowym Pałacu, i tam napisał list do Virizion, mówiąc jej że nie są dłużej przyjaciółmi. Ten list sprawił, że Virizion przestała wierzyć w przyjaciół. Po byciu uratowanym przez Umbreona i Espeon przeprasza Virizion za napisany list. Dołącza do drużyny gracza po tym, jak Pokémon-gracz wraca do świata ludzi...

Wpisy w Pokédexie

Gra Wpis z Pokédexa
Ten Pokémon był niedostępny przed Generacją V.
Black Wystrzeliwując wodę z kopyt, może ślizgać się po wodzie. Doskonale radzi sobie z pracą nóg podczas walki.
White Przemierza świat, biegnąc po powierzchni oceanów i rzek. Pojawia się na malowniczych nabrzeżach.
Black 2 Kiedy jest zdecydowany, jego ciało wypełnia się mocą i staje się szybsze. Jego skoki są wtedy zbyt szybkie, aby je zauważyć.
White 2
X Przemierza świat, biegnąc po powierzchni oceanów i rzek. Pojawia się na malowniczych nabrzeżach.
Y Kiedy jest zdecydowany, jego ciało wypełnia się mocą i staje się szybsze. Jego skoki są wtedy zbyt szybkie, aby je zauważyć.
Omega Ruby Przemierza świat, biegnąc po powierzchni oceanów i rzek. Pojawia się na malowniczych nabrzeżach.
Alpha Sapphire Kiedy jest zdecydowany, jego ciało wypełnia się mocą i staje się szybsze. Jego skoki są wtedy zbyt szybkie, aby je zauważyć.
Zwyczajna Forma
Sword Cobalion, Terrakion, i Virizion nauczyli tego Pokémona, jak walczyć. Pędzi na całym świecie, szukając więcej możliwości do dalszego szkolenia.
Shield Mówią, że Keldeo musi przetrwać ciężkie bitwy i w pełni rozwinąć róg na czole, zanim obudzi się prawdziwa moc tego Pokémona.
Rezolutna Forma
Sword Keldeo wzmocnił swoją rezolutność do walki, napełniając swoje ciało mocą i zmieniając formę.
Shield Moc ukryta w jego ciele pokrywa teraz jego róg, zamieniając go w miecz, który może przeciąć wszystko.

Lokalizacje w grze

Gra Lokalizacja
Black Event
White
Black 2 Event
White 2
X Event
Y
Omega Ruby Event
Alpha Sapphire
Sun Pokémon Bank
Moon
Ultra Sun Pokémon Bank
Ultra Moon
Let's Go Eevee
Sword
Shield
Edycja Rozszerzona Jezioro Ballimere (Tylko jeden) Forma Rezolutna

W pobocznych grach

Gra Lokalizacja
MD GTI Automatycznie zrekrutowany po ukończeniu głównej fabuły

W eventach

Gry Event Język/Region Lokalizacja Poziom Czas wydania
BWB2W2 Shokotan Keldeo japoński Japonia i Tajwania 15 23 czerwca - 20 października, 2012
BW Summer 2012 Keldeo angielski Europa, Ameryki, Australia i Afryka Południowa 15 27 sierpnia, 2012 - 31 stycznia, 2013
BW Summer 2012 Keldeo francuski Europa, Ameryki i Australia 15 27 sierpnia, 2012 - 31 stycznia, 2013
BW Summer 2012 Keldeo niemiecki Europa, Ameryki i Australia 15 27 sierpnia, 2012 - 31 stycznia, 2013
BW Summer 2012 Keldeo włoski Europa, Ameryki i Australia 15 27 sierpnia, 2012 - 31 stycznia, 2013
BW Summer 2012 Keldeo hiszpański Europa, Ameryki i Australia 15 27 sierpnia, 2012 - 31 stycznia, 2013
BWB2W2 Sacred Swordsman Keldeo koreański Korea Południowa 15 11 grudnia, 2012 - 6 stycznia, 2013
B2W2 Winter 2013 Keldeo francuski Wi-Fi 50 16 stycznia - 12 lutego, 2013
B2W2 Winter 2013 Keldeo angielski Wi-Fi 50 25 stycznia - 12 lutego, 2013
B2W2 Winter 2013 Keldeo niemiecki Wi-Fi 50 25 stycznia - 12 lutego, 2013
B2W2 Winter 2013 Keldeo włoski Wi-Fi 50 25 stycznia - 12 lutego, 2013
B2W2 Winter 2013 Keldeo hiszpański Wi-Fi 50 25 stycznia - 12 lutego, 2013
ORAS Pokémon Scrap Keldeo Region japoński Online 15 1 grudnia, 2014 - 15 maja, 2015
ORAS Strategy Guide Keldeo Region koreański Online 15 25 lutego, 2015 - 31 stycznia, 2016
XYORAS Pokémon 20th Anniversary Keldeo Region amerykański Online 100 1 października - 24 października, 2016
XYORAS Pokémon 20th Anniversary Keldeo Region PAL Online 100 1 października - 24 października, 2016

Trzymane przedmioty

Gra Trzymane przedmioty
Eventy* PP Max Maks. PP (100%)

Statystyki

Podstawowe statystyki

Statystyki Zasięg
Na Poz. 50 Na Poz. 100
91
151 - 198 292 - 386
A:
72
69 - 136 134 - 267
O:
90
85 - 156 166 - 306
129
120 - 199 236 - 392
90
85 - 156 166 - 306
S:
108
101 - 176 198 - 346
Suma:
580
Inne Pokémony z tą sumą

Efektywność typów

normalny
walczący
latający
trujący
ziemny
kamienny ½×
robaczy ½×
duchowy
stalowy ½×
ognisty ½×
wodny ½×
trawiasty
elektryczny
psychiczny
lodowy ½×
smoczy
mroczny ½×
baśniowy
normalny
walczący
latający
trujący
ziemny
kamienny ½×
robaczy ½×
duchowy
stalowy ½×
ognisty ½×
wodny ½×
trawiasty
elektryczny
psychiczny
lodowy ½×
smoczy
mroczny ½×
baśniowy
normalny
walczący
lodowy
trujący
ziemny
kamienny ½×
robaczy ½×
duchowy
stalowy ½×
ognisty ½×
wodny ½×
trawiasty
elektryczny
psychiczny
lodowy ½×
smoczy
mroczny ½×
baśniowy
normalny
walczący
latający
trujący
ziemny
kamienny ½×
robaczy ½×
duchowy
stalowy ½×
ognisty ½×
wodny ½×
trawiasty
elektryczny
psychiczny
lodowy ½×
smoczy
mroczny ½×
baśniowy

Lista ruchów

Główny artykuł: Keldeo/Lista ruchów w poprzednich generacjach

Poprzez poziom

Poprzez TM/TR

Poprzez rozmnażanie

Poprzez nauczanie

Specjalne ruchy

Ewolucja

Keldeo.png
Niewyewoluowany
Keldeo
wodnywalczący

Formy

Bez Sekretnego Miecza
Keldeo.png
Zwyczajna Forma
Keldeo
wodnywalczący

Z Sekretnym Mieczem
Keldeo.png
Rezolutna Forma
Keldeo
wodnywalczący

Sprite'y

Sword Shield
647 VIII.png 647 s VIII.png
647R VIII.png 647R s VIII.png
Normalny Lśniący

Ciekawostki

Keldeo w Formie Zwyczajnej

  • Jako czwarty członek Mieczy Sprawiedliwości, Keldeo współdzieli kilka cech z innymi, ale z kilku powodów różni się od nich:
    • W przeciwieństwie do innych Keldeo nie może poznać Szybkiego Ataku. Zamiast tego uczy się Strumienia Wody, wariantu Szybkiego Ataku.
    • Ruchy, które Keldeo poznaje poprzez poziom mają wyższą podstawową moc, niż ruchy poznawane przez inne Miecze Sprawiedliwości.
    • Przed Generacją VIII Keldeo uczył się Świętego Miecza o poziom wyżej, niż pozostali.
    • Jego nogi wydają się być wystylizowane na zwierzęce nogi i kopyta w przeciwieństwie do innych, których nogi są podobne do butów.
    • Keldeo nie jest usytuowany w porządku Narodowego Pokédexa koło tamtej trójki.
    • Nazwa Keldeo nie kończy się na -ion.
  • Keldeo razem z Meloettą są jedynymi Mitycznymi Pokémonami, które mogą poznać swoje osobiste ruchy z zewnętrznego źródła.
  • Keldeo współdzieli umiejętność biegania po wodzie z Suicune'm, innym czworonożnym Pokémonem typu Wodnego.
  • Keldeo jest najlżejszy i najmniejszy spośród Mieczy Sprawiedliwości.
  • Statystyki Ataku i Specjalnego Ataku Keldeo są odwrotnością tych u Terrakiona, podczas gdy inne statystyki są identyczne.
  • W Generacji VIII jeśli Keldeo poznaje lub zapomina Sekretny Mieczy, kiedy zostaje on zdeponowany w boksie, nie zmienia swojej formy nawet, jeśli potem zostaje zdeponowany z boksu. Jego forma ulegnie zmianie dopiero, kiedy gracz skończy walkę lub od niej ucieknie.

Pochodzenie

Keldeo najprawdopodobniej jest oparty na szkockiej legendzie o kelpie, nadnaturalnym wodnym koniu, który czasami pojawiał się jako zagubiony kucyk. Dowodzi tego dodatkowo fakt, że Keldeo pojawia się na Koronnej Tundrze, obszarze opartym na Szkocji.

Keldeo prawdopodobnie jest też oparty na kirinie, zwanym też "chińskim jednorożcem", który jest często przedstawiany z pojedynczym wygiętym do tyłu rogiem i ma zdolność chodzenia po wodzie. Keldeo czerpie również inspirację z postaci d'Artagnana z powieści Trzej muszkieterowie. Podobnie jak d'Artagnan jest najnowszym i najmłodszym członkiem grupy. Ogon Keldeo przypomina też pierzasty kapelusz d'Artagnana.

Etymologia

Keldeo może pochodzić od kelda (z staronordyjskiego od źródło/fontanna) lub może być kombinacją kelpie (wodny koń z celtyckiego folkloru) i rodeo (sportu wymagającego umiejętności z końmi, krowami i innymi zwierzętami hodowlanymi). Może również obejmować deo (z łacińskiego od bóg).

Powiązane artykuły

Kyurem #646: Kyurem
Pokémony
#648: Meloetta Meloetta
Advertisement