Pokémon Wiki
Advertisement

Kartana (jap: カミツルギ Kamiturugi) jest Pokémonem dwu-typu Trawiastego/Stalowego, wprowadzonym w Generacji VII.

Nie wiadomo czy ewoluuje w lub z innego Pokémona.

Jest to jedna z Ultra Bestii i jest znana pod imieniem kodowym UB-04 Ostrze (jap: UB04 Slash).

Biologia

Kartana jest małą, Pokémonową Ultra Bestią, która przypomina człowieka origami. Wydaje się, że jest złożony z kartki papieru, która jest biała z jednej strony i pomarańczowa z drugiej. Jego głowa jest lekko złożona wewnątrz ciała i ma czteroboczną gwiazdę pośrodku, ale nie ma wyraźnych rysów twarzy. Jego głowa otwiera się i zamyka podobnie jak papierowa wróżka i wydaje się działać zarówno jako oko, jak i usta. Na czubku głowy znajdują się dwie krótkie czułki lub rogi, które są szersze u góry. Ma długie, cienkie ramiona, które przypominają katany z żółtą, podobną do pochwy strukturą wokół górnej części. Pochwa łączy się z czerwonym, lekko uniesionym sześciokątem na tułowiu. W górę i na zewnątrz od podstawy każdej pochwy znajdują się trzy żółte występy, które są prawie tak długie, jak jego ramiona. Jego nogi wydają się pomarszczone, a wzdłuż krawędzi widoczne są czerwone obszary. Lekka, cienka konstrukcja Kartany sprawia, że ​​jest to jeden z najlżejszych istniejących Pokémonów.

Pomimo swoich niewielkich rozmiarów w porównaniu do innych Ultra Bestii, Kartana jest niezwykle niebezpieczny, ponieważ każda krawędź jego ciała jest niesamowicie ostra. Jest w stanie ściąć gigantyczną stalową wieżę jednym machnięciem ostrzy na swoich ramionach, a wszyscy przeciwnicy, którzy spróbują go zaatakować, zostaną podobnie rozcięci. Według Wicke z Fundacji Aether, jego lekkie, papierowe ciało pozwala mu uniknąć większości ataków, po prostu unosząc się z drogi, ale także czyni go bardzo wrażliwym na ogień i wilgoć. Jak zauważono w anime, Kartana może otwierać Ultra Tunele. Przez krótki okres czasu był on jedynym Pokémonem, który mógł poznać Cięcie poprzez poziom.

W anime

W mandze

Dane w grach

Wpisy w Pokédexie

Gra Wpis z Pokédexa
Ten Pokémon był niedostępny przed Generacją VII.
Sun Ta Ultra Bestia pochodzi z Ultra Tunelu. Wydaje się, że sam nie atakuje wrogów, ale jego ostre ciało jest samo w sobie niebezpieczną bronią.
Moon Jedna z form życia Ultra Bestii, została zaobserwowana, gdy jednym machnięciem ostrza przecięła gigantyczną stalową wieżę.
Ultra Sun Ciało tej Ultra Bestii, cienkie jak papier, jest jak naostrzony miecz.
Ultra Moon Chociaż jest obcy temu światu i stanowi tutaj zagrożenie, najwyraźniej jest powszechnym organizmem na świecie, w którym normalnie żyje.

Lokalizacje w grze

Gra Lokalizacja
Sun Trasa 17, Ogród Malie (tylko cztery dla każdej lokalizacji)
Moon Wymiana
Ultra Sun Ultra Las
Ultra Moon Wymiana
Let's Go Eevee
Sword WymianaWersja 1.3.0+
Shield
Edycja Rozszerzona Max-Pieczara (Przygoda Dynamax) (Tylko jeden, wymaga odblokowanie przygody Przybyli z Ultra Nieznanego!)

W pobocznych grach

Trzymane przedmioty

Statystyki

Podstawowe statystyki

Statystyki Zasięg
Na Poz. 50 Na Poz. 100
59
119 - 166 228 - 322
A:
181
167 - 256 330 - 507
O:
131
122 - 201 240 - 397
59
57 - 122 110 - 238
31
32 - 91 60 - 177
S:
109
102 - 177 200 - 348
Suma:
570
Inne Pokémony z tą sumą

Efektywność typów

normalny ½×
walczący
latający
trujący
ziemny
kamienny ½×
robaczy
duchowy
stalowy ½×
ognisty
wodny ½×
trawiasty ¼×
elektryczny ½×
psychiczny ½×
lodowy
smoczy ½×
mroczny
baśniowy ½×
normalny ½×
walczący
latający
trujący
ziemny
kamienny ½×
robaczy
duchowy
stalowy ½×
ognisty
wodny ½×
trawiasty ¼×
elektryczny ½×
psychiczny ½×
lodowy
smoczy ½×
mroczny
baśniowy ½×
normalny ½×
walczący
lodowy
trujący
ziemny
kamienny ½×
robaczy
duchowy
stalowy ½×
ognisty
wodny ½×
trawiasty ¼×
elektryczny ½×
psychiczny ½×
lodowy
smoczy ½×
mroczny
baśniowy ½×
normalny ½×
walczący
latający
trujący
ziemny
kamienny ½×
robaczy
duchowy
stalowy ½×
ognisty
wodny ½×
trawiasty ¼×
elektryczny ½×
psychiczny ½×
lodowy
smoczy ½×
mroczny
baśniowy ½×
Notki:

Lista ruchów

Główny artykuł: Kartana/Lista ruchów w poprzednich generacjach

Poprzez poziom

Poprzez TM/TR

Poprzez rozmnażanie

Poprzez nauczanie

Specjalne ruchy

Ewolucja

Kartana.png
Niewyewoluowany
Kartana
trawiastystalowy

Sprite'y

Sword Shield
798 VIII.png 798 s VIII.png
Normalny Lśniący

Ciekawostki

  • Kartana ma najwyższą podstawową statystykę Ataku ze wszystkich Pokémonów typu Trawiastego i Stalowego oraz remisuje z Ferrothornem w posiadaniu najwyższej podstawowej statystyki Obrony ze wszystkich Pokémonów typu Trawiastego.
    • Kartana posiada też najwyższą podstawową statystykę Ataku ze wszystkich nie-legendarnych, nie-transformujących się Pokémonów.
  • Kartana ma najniższą podstawową statystykę Specjalnej Obrony ze wszystkich Pokémonów typu Stalowego.
  • W Pokémon Sun i Moon Kartana ma wskaźnik złapania wynoszący 255 i wydajność podstawową doświadczenia wynoszącą 114.
    • Ze względu na to, że Beast Balle mają wskaźnik złapania 5× przeciwko Ultra Bestiom, to oznacza, że nigdy nie spudłują w złapaniu Kartany w Sun i Moon.
  • Mimo, że po japońsku nazywa się "UB Slash", Kartana nie potrafi poznać ruchu Siekania.
  • W anime Kartana mówi w ludzkim języku, ale od tyłu.

Pochodzenie

Kartana może byc oparty na origami i samuraju. W szczególności może być oparty na noshi, ceremonialnym origami dołączanym do prezentów z okazji gratulacyjnych na znak szczęścia, lub shikigami, papierowych figurkach wyciętych w formie osoby lub zwierzęcia i nasyconych duchową mocą, często używanych przez księży aby odeprzeć negatywną energię. Jego ostre, przypominające papier właściwości mogą być nawiązaniem do nacięcie papieru.

Etymologia

Kartana może być kombinacją katana i card lub charta (z łącińskiego od papier). Może też dotyczyć słowa Curtana (brytyjski miecz obrzędowy używany podczas koronacji królów i królowych) i कर्तन kartana (z sanskryckiego od tnący).

Kamiturugi may be a combination of 紙 kami (paper), 神 kami (deity), and 剣 tsurugi (sword).

Powiązane artykuły

Celesteela #797: Celesteela
Pokémony
#799: Guzzlord Guzzlord
Advertisement