Pokémon Wiki
Advertisement

Kamień Światła (jap: ライトストーン Kamień Światła) to kluczowy przedmiot wprowadzony w Generacji V.

W grach rdzennej serii

Koszt

Gry Koszt Cena sprzedaży
BWB2W2 N/A N/A

Efekt

Pokémon Black

Przywołuje Reshirama, aby asystował graczowi w walce przeciwko N i Zekromowi w Zamku N'a podczas fabuły Pokémon Black.

Pokémon White 2

Przywołuje Reshirama na szczycie Spiralnej Wieży Smoka podczas gry po głównej fabule Pokémon Black 2.

Opis

Gry Opis
BWB2W2
XYORAS
SMUSUM
Ciało Reshirama zostało zniszczone i zamienione w ten kamień. Mówi się, że czeka na pojawienie się bohatera.

Nabycie

Gry Metoda
B Miasto Nacrene (otrzymany od Lenory po przejściu przez Zamek Reliktu)
W2 Zamek N'a (otrzymany od N'a po pokonaniu go i Reshirama)

W anime

Kamień Światła w anime

W głównej serii

Kamień Światła pojawił się w Czerń—Victini i Reshiram i Biel—Victini i Zekrom. Jako wcielenie Reshirama, Kamień Światła może świecić na czerwono od ognia Reshirama. Po raz pierwszy pojawił się pod własnością Bohatera Prawdy, jako hibernująca forma zmęczonego Pokémona smoka. Kamień został ukryty przez bohatera pod Mieczem Doliny. W Czerń—Victini i Reshiram Ash przebudził Reshirama z Kamienia Światła, aby walczyć z Zekromem Damona; w Biel—Victini i Zekrom to Damon był tym, który znalazł i przebudził Kamień Światła, aby mógł zrekrutować Reshirama do swojej spraw.

Kamień Światła zadebiutował w głównej serii w Ash i N: Zderzenie ideałów!, w którym został znaleziony w Białych Ruinach przez Cedrica Junipera. Niedługo potem N go zabrał, twierdząc, że chce zapytać Reshirama, dlaczego zaatakował zamek Zespołu Plazma lata temu. Ash próbował go dogonić, ale wtedy utknął w zapadlisku. N próbował mu pomóc, ale razem z Ashem wpadł do tej samej dziury. Używając Pikachu, Pignite'a, Krookodile'a i Charizarda, Ash był w stanie wydostać ich z powrotem na powierzchnię, gdzie Zespół Plazma rozpoczął atak na Białe Ruiny, zamierzając zagarnąć Kamień Światła dla siebie. Kiedy Colress użył Maszyny Kontrolnej Pokémonów na Pikachu, zmuszając go do zaatakowania Asha i jego przyjaciół, N był zmuszony oddać Kamień Światła Zespołowi Plazma w zamian za bezpieczeństwo Asha. Wówczas Ghetsis przybył, aby wykonać rytuał przebudzenia Reshirama, sukcesywnie odnawiając Pokémona Rozległej Bieli do jego prawdziwej formy.

Kamień Światła w Pokémon Generations

W Pokémon Generations

Kamień Światła pojawił się na chwilę w Król powraca, w którym Reshiram N'a był zmuszony do powrotu do tej formy przez Kyurema. Kamień Światła wtedy został natychmiastowo zaabsorbowany przez Kyurema, zmieniając go w Białego Kyurema.

W mandze

Kamień Światła w Pokémon Adventures

W mandze Pokémon Adventures

Rozdział Black & White

Rozdział Black 2 & White 2

Ciekawostki

Zobacz też

Advertisement