FANDOM

Kadabra (jap: ユンゲラー Yungerer) jest Pokémonem typu psychicznego, wprowadzonym w Generacji I.

Ewoluuje z Abry począwszy od poziomu 16, i ewoluuje w Alakazama poprzez wymianę.

Począwszy od Generacji IV, Kadabra trzymający Wieczny Kamień wciąż może ewoluować podczas wymiany między grami.

Biologia

Kadabra jest przede wszystkim żółtym, człekokształtnym Pokémonem. Ma dwa długie, spiczaste uszy na czubku głowy, czerwoną gwiazdę na czole, wąskie, głęboko osadzone oczy i szerokie policzki prowadzące do cienkiego pyska. Z każdej strony pyska rozciągają się dwa przypominające wąsy kępki futra; samiec ma dłuższe wąsy niż samica. Tułów Kadabry jest podzielony na umięśnione ramiona, grubą, brązową klatkę piersiową i mały brzuch oznaczony trzema czerwonymi, falistymi liniami. Do brzucha Pokémona przymocowany jest duży, gruby ogon otoczony brązową opaską u podstawy. Jego ramiona są cienkie z brązowymi łokciami i kończą się w trójpalczastych dłoniach z białymi pazurami. Jego nogi mają wydatne kolana i duże, trójpalczaste stopy, również zakończone białymi pazurami. Dwa palce są skierowane do przodu, a jeden do tyłu. Kadabrę zawsze widuje się ze srebrną łyżką, która wzmacnia jego moce telekinetyczne. Złota łyżka nie działa jak wzmacniacz, a Kadabra jest tylko w połowie mocny bez łyżki. Jest w stanie wygiąć swoją łyżkę w celu użycia Kinezy, swojego Osobistego ruchu.

Kadabra emituje fale alfa wystarczająco silne, aby wywoływać bóle głowy, a nawet może powodować cofanie się zegarów, awarie maszyn i całkowite zaprzestanie działania delikatnych urządzeń. Fale stają się coraz silniejsze, im większemu niebezpieczeństwu Kadabra stawia czoła. Zamykając oczy, może podwoić liczbę emitowanych cząstek alfa. Kiedy boli go głowa, fale alfa stają się niezwykłe. Wszystkie komórki mózgowe Kadabry działają zgodnie, jednocześnie wykorzystując swoje moce. Kadabra żyje w miejskich obszarach.

W anime

W mandze

Dane w grach

Wpisy w Pokédexie

Gra Wpis z Pokédexa
Red Emituje ze swojego ciała specjalne fale alfa, które wywołują bóle głowy tylko przez bliskość.
Blue
Yellow Wiele dziwnych rzeczy dzieje się, jeśli ten Pokémon jest w pobliżu. Na przykład powoduje, że zegary biegną wstecz.
Gold Ma silną moc duchową. Im większe niebezpieczeństwo, tym silniejsza jest jego siła psychiczna.
Silver Jeśli wykorzystuje swoje zdolności, emituje specjalne fale alfa, które powodują awarię maszyn.
Crystal Kiedy zamyka oczy, z powierzchni ciała wydostaje się dwa razy więcej cząstek alfa.
Ruby Kadabra emituje osobliwą falę alfa, jeśli wywołuje ból głowy. Tylko ci ludzie o szczególnie silnej psychice mogą mieć nadzieję, że zostaną Trenerem tego Pokémona.
Sapphire Kadabra trzyma w dłoni srebrną łyżkę. Łyżka służy do wzmocnienia fal alfa w mózgu. Mówi się, że bez łyżki Pokémon jest ograniczony do połowy zwykłej ilości swoich mocy telekinetycznych.
Emerald Mówi się, że chłopiec o zdolnościach parapsychicznych nagle zmienił się w Kadabrę, gdy pomagał w badaniach nad mocami pozazmysłowymi.
FireRed Stało się to pewnego ranka - chłopiec o mocy pozazmysłowej obudził się w łóżku przemieniony w Kadabrę.
LeafGreen Emituje ze swojego ciała specjalne fale alfa, które wywołują bóle głowy, jak będzie blisko.
Diamond Jeśli jest w pobliżu, na ekranach telewizorów pojawia się niesamowity cień. Mówi się, że ujrzenie cienia przynosi pecha.
Pearl Kiedy wykorzystuje swoją moc psychiczną, emituje silne fale alfa, które mogą zniszczyć precyzyjne urządzenia.
Platinum Patrzy na srebrną łyżkę, by skupić umysł. Jednocześnie emituje więcej fal alfa.
HeartGold Ma silną moc duchową. Im większe niebezpieczeństwo, tym silniejsza jest jego siła psychiczna.
SoulSilver Jeśli wykorzystuje swoje zdolności, emituje specjalne fale alfa, które powodują awarię maszyn.
Black Patrzy na srebrną łyżkę, by skupić umysł. Jednocześnie emituje więcej fal alfa.
White
Black 2 Patrzy na srebrną łyżkę, by skupić umysł. Jednocześnie emituje więcej fal alfa.
White 2
X Kiedy wykorzystuje swoją moc psychiczną, emituje silne fale alfa, które mogą zniszczyć precyzyjne urządzenia.
Y Jeśli wykorzystuje swoje zdolności, emituje specjalne fale alfa, które powodują awarię maszyn.
Omega Ruby Kadabra emituje osobliwą falę alfa, jeśli wywołuje ból głowy. Tylko ci ludzie o szczególnie silnej psychice mogą mieć nadzieję, że zostaną Trenerem tego Pokémona.
Alpha Sapphire Kadabra trzyma w dłoni srebrną łyżkę. Łyżka służy do wzmocnienia fal alfa w mózgu. Mówi się, że bez łyżki Pokémon jest ograniczony do połowy zwykłej ilości swoich mocy telekinetycznych.
Sun Istnieje teoria, że ​​ten Pokémon był młodym chłopcem, który nie był w stanie kontrolować swoich mocy psychicznych i ostatecznie przekształcił się w tego Pokémona.
Moon Obecność Kadabry atakuje telewizory i monitory przerażającymi cieniami, które przynoszą pecha.
Ultra Sun Wpatruje się w srebrną łyżkę, aby wzmocnić swoje zdolności psychiczne, zanim je uwolni. Najwyraźniej złote łyżki nie są dobre.
Ultra Moon Ma silne zdolności umysłowe, ale jego moce psychiczne są zmniejszone o połowę, gdy nie trzyma srebrnej łyżki.
Let's Go Pikachu Wiele dziwnych rzeczy dzieje się, jeśli ten Pokémon jest w pobliżu. Na przykład powoduje, że zegary biegną wstecz.
Let's Go Eevee
Sword Używając mocy psychicznej, Kadabra lewituje podczas snu. Używa sprężystego ogona jako poduszki.
Shield Telekineza tego Pokémona jest niezwykle potężna. Aby przygotować się do ewolucji, Kadabra gromadzi energię psychiczną w gwieździe na czole.

Lokalizacje w grze

Gra Lokalizacja
Red Jaskinia Cerulean
Blue
Blue (japoński) Jaskinia Cerulean
Yellow Trasa 8
Gold Trasa 8
Silver
Crystal Trasa 8
Ruby Ewoluowanie Abry
Sapphire
Emerald Ewoluowanie Abry
FireRed Jaskinia Cerulean
LeafGreen
Colosseum Wymiana
XD Wymiana
Diamond Trasa 215, Droga Zwycięstwa
Pearl
Platinum Trasa 215
HeartGold Trasa 8, Jaskinia Cerulean
SoulSilver
Pal Park Ląd
Black Wymiana
White Ewoluowanie Abry
Black 2 Ewoluowanie Abry
White 2
X Ewoluowanie Abry
Y
Omega Ruby Ewoluowanie Abry
Alpha Sapphire
Sun Ewoluowanie Abry, Poké Pelago
Moon
Ultra Sun Ewoluowanie Abry
Ultra Moon
Let's Go Pikachu Trasy 7 i 8
Let's Go Eevee
Sword WymianaWersja 1.2.0+
Shield
Edycja Rozszerzona Ewoluowanie Abry

W pobocznych grach

Gra Lokalizacja
MD Red Pogrzebana Relikwia (B40F-B49F), Jaskinia Życzenia (B46F-B50F), Słoneczna Jaskinia (B13F-B20F)
MD Blue
MD Time Wieczny Las (1F-9F), Przestrzenna Szczelina (B1F-B9F, B11F-B15F, Głęboka Przestrzenna Szczelina B1F-B4F, B6F-B9F), Zagubiona Puszcza (B1F-B17F)
MD Darkness
MD Sky Wieczny Las (1F-9F), Przestrzenna Szczelina (B1F-B9F, B11F-B15F, Głęboka Przestrzenna Szczelina B1F-B4F, B6F-B9F), Zagubiona Puszcza (B1F-B17F)
Conquest Illusio

Trzymane przedmioty

Gra Trzymane przedmioty
Red* Blue* Jagoda (100%)
Yellow* Bag TwistedSpoon Sprite SkręconaŁyżka (100)%
FireRed LeafGreen Bag TwistedSpoon Sprite SkręconaŁyżka (5%)
Diamond Pearl Bag TwistedSpoon Sprite SkręconaŁyżka (5%)
Platinum
HeartGold SoulSilver Bag TwistedSpoon Sprite SkręconaŁyżka (5%)

Statystyki

Podstawowe statystyki

Statystyki Zasięg
Na Poz. 50 Na Poz. 100
40
100 - 147 190 - 284
A:
35
36 - 95 67 - 185
O:
30
31 - 90 58 - 174
120
112 - 189 220 - 372
70
67 - 134 130 - 262
S:
105
99 - 172 193 - 339
Suma:
400
Inne Pokémony z tą sumą

Statystyki Pokéathlonu

Szybkość
3/4 ★★★
Moc
1/3 ☆☆
Talent
4/5 ★★★★
Upór
2/3 ★★
Skoczność
2/3 ★★
Suma
12/18 ★★

Efektywność typów

normalny
walczący ½×
latający
trujący
ziemny
kamienny
robaczy
duchowy
stalowy
ognisty
wodny
trawiasty
elektryczny
psychiczny ½×
lodowy
smoczy
mroczny
baśniowy
normalny
walczący ½×
latający
trujący
ziemny
kamienny
robaczy
duchowy
stalowy
ognisty
wodny
trawiasty
elektryczny
psychiczny ½×
lodowy
smoczy
mroczny
baśniowy
normalny
walczący ½×
lodowy
trujący
ziemny
kamienny
robaczy
duchowy
stalowy
ognisty
wodny
trawiasty
elektryczny
psychiczny ½×
lodowy
smoczy
mroczny
baśniowy
normalny
walczący ½×
latający
trujący
ziemny
kamienny
robaczy
duchowy
stalowy
ognisty
wodny
trawiasty
elektryczny
psychiczny ½×
lodowy
smoczy
mroczny
baśniowy
Notki:

Lista ruchów

Główny artykuł: Kadabra/Lista ruchów w poprzednich generacjach

Poprzez poziom

Poprzez TM/HM

Poprzez rozmnażanie

Poprzez nauczanie

Specjalne ruchy

Ewolucja

Abra
Niewyewoluowany
Abra
psychiczny
Bag Rare Candy Sprite
Poziom 16
Kadabra
Pierwsza ewolucja
Kadabra
psychiczny
Link Trade icon SwSh
Wymiana

Alakazam
Druga ewolucja
Alakazam
psychiczny

Sprite'y

Ciekawostki

W roku 2001 iluzjonista Uri Geller pozwał do sądu Nintendo za jego podobieństwo do Kadabry, np. japońskie imię czyli Yungerer brzmi podobnie do imienia i nazwiska iluzjonisty, a także możliwość wyginania łyżeczek. Sprawa została umorzona, jednakże Kadabra już więcej nie pojawił się poza grami. W grze karcianej od czasu pozwu Abra ewoluuje od razu w Alakazama, a w anime Pokémon nie pojawia się w ogóle.

Pochodzenie

Kadabra jest oparty na magikach i wyginaczy łyżek. Ma również podobieństwa z kozami i lisami, dwoma zwierzętami mitologicznie związanymi z magią. Symbole na czole i brzuchu Kadabry wydają się być odniesieniami do kart Zenera, małej talii symboli używanych w eksperymentach w celu przetestowania postrzegania pozazmysłowego i jasnowidzenia na początku lat 30. XX wieku.

Etymologia

Kadabra jest częścią zaklęcia stosowanego w magii scenicznej, Abrakadabra.

Yungerer jest korupcją imienia Uriego Gellera (z リ ri zastąpionym wizualnie podobnym ン n), który twierdzi, że ma zdolność zginania łyżek swoim umysłem, ponieważ japońskie nazwy linii Abry oparte są na słynnych mistykach. W rezultacie Geller pozwał Nintendo za użycie swojego wizerunku w postaci.

Powiązane artykuły

063MS #063: Abra
Pokémony
#065: Alakazam 065MS