Jupiter (jap. ジュピター Jupiter) - jest jednym z komandorów Zespołu Galactic.

W grach

W anime

Jowisz debiutuje w odcinku Kradzież zespołowa, gdzie odzyskała Połyskującą Kulę, którą Zespół R ukradł z Centrum Badań Historycznych Miasta Celestic.

Później została wysłana przez Cyrusa, by złapała Opiekunów Jezior, wraz z pomocą myśliwych Pokémonów.

Pojawiła się w odcinku Uchronić świat od dewastacji!.

Pierwszy poważny wygląd Jowisz nastąpił w odcinku Czerwony łańcuch wydarzeń, gdzie chroniła Charona, podczas gdy ten pracował nad Czerwonym Łańcuchem. Złapała pana Ciacho, Jessie i Jamesa, a następnie napotkała po raz pierwszy Asha i jego przyjaciół. Podczas spotkania odkryła, że Mesprit, Azelf i Uxie wybrali Dawn, Asha i Brocka, a nie ją, Saturna i Mars. Z pomocą Skuntanka, Jowisz i Charon byli w stanie uciec.

Jowisz była obecna, gdy plany Zespołu G się sprawdziły w odcinku Kluczowe trio, gdzie walczyła ponownie z drużyną Asha. W odcinku Legenda - ostateczna rozgrywka! stała na straży Szczytu Włóczni, ale była jednak szybko schwytana przez Cynthię, a później została aresztowana wraz z Mars i Saturnem.

Pojawiła się na krótko w odcinku Wspomnienia utkane są ze szczęścia! w fantazji Zespołu R ze wszystkimi członkami Zespołu G.

Pokémony

Aktorzy głosowi

Japonia: 西村ちなみ Chinami Nishimura
Stany Zjednoczone: Eileen Stevens
Polska: Katarzyna Łaska (DP097)

Nieznana aktorka głosowa (DP150-DP152)

W mandze

Ciekawostki

  • Jej imię pochodzi od nazwy planety.
  • Przyznała że pan Ciacho jest w jej typie. Można przypuszczać że jej się podobał.
  • Jej fryzura przypomina trochę jajka Happiny.
  • Irytuje ją Charon (podobnie jak Saturna).
  • Prawdopodobnie miała zostać wybrana przez Mesprita.
  • W Pokémon Platinum zdaje się żywić niechęć do Mars, jednak w anime Jowisz wydaje się być w dobrych relacjach z młodszą koleżanką.