FANDOM

Jolteon (jap: サンダース Thunders) jest Pokémonem typu Elektrycznego, wprowadzonym w Generacji I.

Ewoluuje z Eevee przy kontakcie z Kamieniem Pioruna. Jest to jedna z finalnych form Eevee, inne to Vaporeon, Flareon, Espeon, Umbreon, Leafeon, Glaceon, i Sylveon.

Biologia

Fizjologia

Jolteon swym wyglądem przypomina żółto-białego fenka. Tułów Jolteona pokryty jest sztywną i twardą sierścią. Co jest niesamowite we wszystkich formach - brak ogona. W jego miejscu Jolteon ma dłuższą sierść, która wyrasta z boków tego Pokémona. Mocną stroną Jolteona jest niesamowita szybkość, którą zapewniają jego długie, silne łapy. Prawdopodobnie Jolteon osiąga wielkie szybkości ze względu na elektryczność, która bardzo szybko się przemieszcza. Pysk Jolteona jest długi i zgrabny. W środku znajdują się ostre kły ułatwiające przyswojenie ataku Bite. Jego uszy są długie, granatowe w środku i żółte na zewnątrz. Oczy czarno-fioletowe, patrzące z lekkim zaciekawieniem. Dookoła szyi znajduje się biały kołnierz z długiej, niezwykle sztywnej sierści.

Różnice płci

Brak.

Specjalne umiejętności

Jolteon może używać tych samych ataków co Eevee z dodatkiem możliwości władania elektrycznością, a także Double Kick i Pin Missile. Do gromadzenia energii elektrycznej gromadzi jony ujemne w powietrzu. Jest najszybszą Eeveelucją. Kolce na jego ciele produkują niewielkie iskry. Jest w stanie zaatakować nawet z siłą 10 000 voltów. Jest znany ze swojej niezwykłej szybkości. Kolce na jego ciele są ostre jak brzytwa, idealne do ranienia przeciwników. Będąc finalną ewolucją jest w stanie wykorzystać ruchy Hyper Beam i Giga Impact. Jego zdolność Volt Absorb umożliwia mu absorbowanie wszystkich elektrycznych ataków by uleczyć się.

Zachowanie

Mimo swojej siły, jest pieszczochem który zrobi wiele, by zadowolić swojego trenera. Jest bardzo uczuciowy. Równie łatwo go rozzłościć, jak zranić uczucia. Gromadzi elektryczność znajdującą się w atmosferze. Kiedy jest naładowany elektrycznością, sierść na jego grzbiecie zjeża się. To samo dzieje się, gdy Jolteon czuje się zagrożony.

Środowisko naturalne

Jolteony, podobnie jak Eevee, zamieszkują miasta.

W anime

W mandze

W mandze Pokémon Adventures

Dane w grach

Opisy w Pokédexie

Gra Wpis z Pokédexa
Red Gromadzi jony ujemne w atmosferze, aby wystrzelić pioruny o napięciu 10000 woltów.
Blue
Yellow Wrażliwy Pokémon, który łatwo staje się smutny lub zły. Za każdym razem, gdy zmienia się jego nastrój, ładuje swoją moc.
Gold Koncentruje słabe ładunki elektryczne emitowane przez jego komórki i wystrzeliwuje cwane błyskawice.
Silver Każdy włos na jego ciele zaczyna stawać dęba na końcu, jeśli zostanie naładowany elektrycznością.
Crystal Ujemnie naładowane jony wytwarzane w jego futrze wytwarzają stały iskrzący hałas.
Ruby Komórki Jolteona wytwarzają niski poziom energii elektrycznej. Ta moc jest wzmacniana przez elektryczność statyczną futra, umożliwiając Pokémon ciskanie piorunami. Włosie z futra wykonane jest z elektrycznie naładowanych igieł.
Sapphire
Emerald Jego komórki wytwarzają słabą moc, która jest wzmacniana przez elektryczność statyczną futra, aby ciskać piorunami. Włosie z futra wykonane jest z elektrycznie naładowanych igieł.
FireRed Jeśli jest rozgniewany lub zaskoczony, futro na całym jego ciele jeży się jak ostre igły, które przebijają wrogów.
LeafGreen Gromadzi jony ujemne w atmosferze, aby wystrzelić pioruny o napięciu 10000 woltów.
Diamond Kontroluje moc 10 000 woltów i może podnieść całe futro na ciele, jakby to były ostre igły.
Pearl
Platinum W przypadku pobudzenia wykorzystuje energię elektryczną, aby wyprostować futro i wystrzelić je w małych wiązkach.
HeartGold Koncentruje słabe ładunki elektryczne emitowane przez jego komórki i wystrzeliwuje cwane błyskawice.
SoulSilver Każdy włos na jego ciele zaczyna stawać dęba na końcu, jeśli zostanie naładowany elektrycznością.
Black W przypadku pobudzenia wykorzystuje energię elektryczną, aby wyprostować futro i wystrzelić je w małych wiązkach.
White
Black 2 Przechowując elektryczność w ciele, może wystrzelić swoje szczeciniaste futro jak serię pocisków.
White 2
X Każdy włos na jego ciele zaczyna stawać dęba na końcu, jeśli zostanie naładowany elektrycznością.
Y Gromadzi jony ujemne w atmosferze, aby wystrzelić pioruny o napięciu 10000 woltów.
Omega Ruby Komórki Jolteona wytwarzają niski poziom energii elektrycznej. Ta moc jest wzmacniana przez elektryczność statyczną futra, umożliwiając Pokémon ciskanie piorunami. Włosie z futra wykonane jest z elektrycznie naładowanych igieł.
Alpha Sapphire
Sun Wysyłają ładunki elektryczne o wartości około 10 000 woltów. Ponieważ są wysoko naciągnięte, zbliżenie się do nich może być trudne.
Moon Kiedy jego futro stoi dęba, jest to znak, że zaraz wyemituje wstrząs elektryczny. Zachowaj ostrożność, ponieważ czasem piorun uderza obok niego.
Ultra Sun Jego płuca zawierają narząd wytwarzający elektryczność. Trzaskający dźwięk elektryczności można usłyszeć podczas wydechu.
Ultra Moon Jego futro stoi dęba i staje się niczym igły, którymi strzela do wrogów. Gdy zostaną osłabieni, wykańcza ich szokiem 10 000 woltów.
Let's Go Pikachu Wrażliwy Pokémon, który łatwo staje się smutny lub zły. Za każdym razem, gdy zmienia się jego nastrój, ładuje swoją moc.
Let's Go Eevee
Sword Jeśli jest rozgniewany lub zaskoczony, futro na całym jego ciele jeży się jak ostre igły, które przebijają wrogów.
Shield Gromadzi jony ujemne w atmosferze, aby wystrzelić pioruny o napięciu 10000 woltów.

Lokalizacja

Gra Lokalizacja
Red Ewoluowanie Eevee
Blue
Blue (japoński) Ewoluowanie Eevee
Yellow Ewoluowanie Eevee
Gold Ewoluowanie Eevee
Silver
Crystal Ewoluowanie Eevee
Ruby Wymiana
Sapphire
Emerald Wymiana
FireRed Ewoluowanie Eevee
LeafGreen
Colosseum Wymiana
XD Ewoluowanie Eevee
Diamond Ewoluowanie Eevee
Pearl
Platinum Ewoluowanie Eevee
HeartGold Ewoluowanie Eevee
SoulSilver
Pal Park Ląd
Black Wymiana
Event Global Link
White
Black 2 Ewoluowanie Eevee
White 2
X Ewoluowanie Eevee
Y
Omega Ruby Ewoluowanie Eevee
Alpha Sapphire
Sun Ewoluowanie Eevee
Moon
Ultra Sun Ewoluowanie Eevee
Ultra Moon
Let's Go Pikachu Ewoluowanie Eevee
Let's Go Eevee
Sword Jezioro Oburzenia (Na widoku)
Lustro Olbrzymów (DynaMaxowa Walka)
Shield

W pobocznych grach

Gra Lokalizacja
MD Red Ewoluowanie Eevee
MD Blue
Ranger Świątynia Fiore
MD Time Przestrzenna Szczelina (B1F-B9F, B11F-B15F, Głęboka Przestrzenna Szczelina B1F-B4F, B6F-B9F)
MD Darkness
MD Sky Przestrzenna Szczelina (B1F-B9F, B11F-B15F, Głęboka Przestrzenna Szczelina B1F-B4F, B6F-B9F)
Ranger: SoA Pustynia Haruba
MD Blazing Ewoluowanie Eevee
Ranger: GS Wieża Bezprzewodowa, Świątynia Pioruna
Conquest Ewoluowanie Eevee
MD GTI Dziurawe Wzgórza (1F-12F), Wietrzny Brzeg (1F-11F), Podnóże Kanionu (1F-9F), Cicha Tundra (Niezbadana Droga, Pozłacana Hala), Senna Wyspa (Niezbadana Droga, Pozłacana Hala), Księżycowy Las (Pozłacana Hala), Pika Ląd (6F-14F)

Trzymany przedmiot

Gra Trzymane przedmioty
Red* Blue* Gorzka Jagoda (100%)
Yellow*

Statystyki

Podstawowe Statystyki

Statystyki Zasięg
Na Poz. 50 Na Poz. 100
65
125 - 172 240 - 334
A:
65
63 - 128 121 - 251
O:
60
58 - 123 112 - 240
110
103 - 178 202 - 350
95
90 - 161 175 - 317
S:
130
121 - 200 238 - 394
Suma:
525
Inne Pokémony z tą sumą

Statystyki Pokéathlonu

Szybkość
4/5 ★★★★
Moc
2/3 ★★
Talent
4/5 ★★★★
Upór
2/2 ★★
Skoczność
3/3 ★★★
Suma
15/18 ★★★

Efektywność typów

normalny
walczący
latający ½×
trujący
ziemny
kamienny
robaczy
duchowy
stalowy ½×
ognisty
wodny
trawiasty
elektryczny ½×
psychiczny
lodowy
smoczy
mroczny
baśniowy
normalny
walczący
latający ½×
trujący
ziemny
kamienny
robaczy
duchowy
stalowy ½×
ognisty
wodny
trawiasty
elektryczny ½×
psychiczny
lodowy
smoczy
mroczny
baśniowy
normalny
walczący
lodowy ½×
trujący
ziemny
kamienny
robaczy
duchowy
stalowy ½×
ognisty
wodny
trawiasty
elektryczny ½×
psychiczny
lodowy
smoczy
mroczny
baśniowy
normalny
walczący
latający ½×
trujący
ziemny
kamienny
robaczy
duchowy
stalowy ½×
ognisty
wodny
trawiasty
elektryczny ½×
psychiczny
lodowy
smoczy
mroczny
baśniowy
Notki:

Lista ruchów

Główny artykuł: Jolteon/Lista ruchów w poprzednich generacjach

Poprzez poziom

Poprzez TM/HM

Poprzez rozmnażanie

Poprzez nauczanie

Specjalne ruchy

Ewolucja

Eevee
Niewyewoluowany
Eevee
normalny
Bag Thunder Stone Sprite
Kamień Pioruna

Jolteon
Pierwsza ewolucja
Jolteon
elektryczny

Ciekawostki

  • W Japonii, Jolteon i Zapdos nazywają się niemal tak samo, od słowa "Thunder" (grzmot) (Jolteon to "Thunders" a Zapdos to "Thunder").
  • Jolteon dzieli swoją nazwę kategorii z Electrike'm. Obydwoje są znani jako Pokémon Błyskawica.

Powiązane artykuły

134MS #134: Vaporeon
Pokémony
#136: Flareon 136MS