FANDOM

Jigglypuff (jap: プリン Purin) jest Pokémonem dwu-typu Normalnego/Baśniowego, wprowadzonym w Generacji I. Przed Generacją VI był Pokémonem czysto-Normalnym.

Ewoluuje z Igglybuffa poprzez poziom w górę z wysokim wskaźnikiem przyjaźni i ewoluuje w Wigglytuffa przy użyciu Kamienia Księżycowego.

Biologia

Jigglypuff różowy Pokémon o kulistym ciele. Ma spiczaste uszy z czarnymi wnętrzami i duże, niebieskie oczy. Ma małe, grube ramiona i nieco dłuższe stopy. Na czubku głowy jest zwinięta kępka futra. Jego ciało jest wypełnione powietrzem i, jak widać na Pokémon Stadium, Jigglypuff może spuszczać powietrze, aż będzie płaski. Jest w stanie unosić się, wciągając dodatkowe powietrze do swojego ciała, jak pokazano w Super Smash Bros.

Jigglypuff używa swoich oczu do hipnotyzowania przeciwników. Gdy to osiągnie, nadmuchuje płuca i zacznie śpiewać kojącą kołysankę. Jeśli przeciwnik nie zasypia, Jigglypuff narazi na niebezpieczeństwo własne życie, śpiewając, dopóki nie zabraknie mu powietrza. Jest w stanie dopasować długość fali swojego głosu do fal mózgowych kogoś w głębokim śnie. Pomaga to zapewnić senność przeciwnikom. Jego zakres głosu przekracza 12 oktaw, ale jego umiejętności zależą od osoby. Jego piosenka różni się w zależności od regionu, a w niektórych obszarach brzmi jak krzyk. Jigglypuffa można znaleźć głównie na zielonych równinach i trawiastych łąkach.

W anime

W mandze

Dane w grach

Wpisy w Pokédexie

Gra Wpis z Pokédexa
Red Kiedy jego ogromne oczy świecą się, śpiewa tajemniczo uspokajającą melodię, która kołysze jego wrogów do snu.
Blue
Yellow Używa swoich kuszących oczu, by zachwycić przeciwnika. Następnie śpiewa przyjemną melodię, która koi wroga do snu.
Gold Jeśli się nadyma, by zaśpiewać kołysankę, może występować dłużej i wywołać u słuchaczy pewną senność.
Silver Jeśli się spojrzy w jego słodkie, okrągłe oczy, będzie śpiewać relaksującą melodię, skłaniając wrogów do snu.
Crystal Przewraca ślicznymi oczami, śpiewając kojącą kołysankę. Jego łagodna piosenka usypia każdego, kto ją słyszy.
Ruby Akordy głosowe Jigglypuffa mogą dowolnie regulować długość fali jego głosu. Ten Pokémon wykorzystuje tę zdolność do śpiewania z dokładnie odpowiednią długością fali, aby jego wrogowie byli najbardziej senni.
Sapphire Kiedy ten Pokémon śpiewa, nigdy nie wstrzymuje się na oddech. Jeśli walczy z przeciwnikiem, który niełatwo zasypia, Jigglypuff nie może oddychać, co zagraża jego życiu.
Emerald Nic nie może uniknąć zaśnięcia, gdy usłyszy się piosenkę Jigglypuffa. Fale dźwiękowe jego śpiewającego głosu pasują do fal mózgowych kogoś w głębokim śnie.
FireRed Urzeka wrogów swoimi dużymi, okrągłymi oczami, a następnie usypia ich, śpiewając kojącą melodię.
LeafGreen Kiedy jego wielkie oczy się rozświetlają, śpiewa tajemniczo kojącą melodię, która usypia wrogów.
Diamond Kiedy przewraca dużymi, okrągłymi oczami, zaczyna śpiewać kołysankę, która powoduje, że wszyscy są senni.
Pearl
Platinum
HeartGold Jeśli się nadyma, by zaśpiewać kołysankę, może występować dłużej i wywołać u słuchaczy pewną senność.
SoulSilver Jeśli się spojrzy w jego słodkie, okrągłe oczy, będzie śpiewać relaksującą melodię, skłaniając wrogów do snu.}
Black Kiedy przewraca dużymi, okrągłymi oczami, zaczyna śpiewać kołysankę, która powoduje, że wszyscy są senni.
White
Black 2 Patrząc w jego słodkie, okrągłe oczy, zaczyna śpiewać piosenkę, więc przyjemni słuchacze nie mogą nie zasnąć.
White 2
X Urzeka wrogów swoimi dużymi, okrągłymi oczami, a następnie usypia ich, śpiewając kojącą melodię.
Y Jeśli się nadyma, by zaśpiewać kołysankę, może występować dłużej i wywołać u słuchaczy pewną senność.
Omega Ruby Struny głosowe Jigglypuffa mogą dowolnie regulować długość fali jego głosu. Ten Pokémon wykorzystuje tę zdolność do śpiewania z dokładnie odpowiednią długością fali, aby jego wrogowie byli najbardziej senni.
Alpha Sapphire Kiedy ten Pokémon śpiewa, nigdy nie wstrzymuje się na oddech. Jeśli walczy z przeciwnikiem, który niełatwo zasypia, Jigglypuff nie może oddychać, co zagraża jego życiu.
Sun Ogromnie napompowuje brzuch i śpiewa tajemniczą melodię. Jeśli usłyszysz tę melodię, od razu staniesz się śpiący.
Moon Jigglypuff ma zasięg głosu przekraczający 12 oktaw, ale umiejętność śpiewania każdego osobnika zależy od jego wysiłku.
Ultra Sun Nagrania dziwnych kołysanek Jigglypuffa można kupić w domach towarowych. Te płyty CD można znaleźć w pobliżu łóżka.
Ultra Moon Piosenki, które śpiewają, różnią się całkowicie w zależności od regionu, w którym mieszkają. Niektóre nawet brzmią, jakby krzyczały!
Let's Go Pikachu Używa swoich uroczych okrągłych oczu, by zachwycić przeciwnika. Następnie śpiewa przyjemną melodię, która koi wroga do snu.
Let's Go Eevee
Sword Jigglypuff ma najwyższą pojemność płuc, nawet w porównaniu do innych Pokémonów. Nie przestanie śpiewać kołysanek, dopóki wrogowie nie zasną.
Shield Swobodnie zmieniając długość fali swojego głosu, Jigglypuff śpiewa tajemniczą melodię, która sprawi, że każdy słuchacz będzie senny.

Lokalizacje w grze

Gra Lokalizacja
Red Trasa 3
Blue
Blue (japoński) Trasa 3
Yellow Trasy 5, 6, 7, i 8
Gold Trasy 3, 4, i 46
Silver
Crystal Trasy 5, 6, 7, 8, 34, i 35
Ruby Trasa 115
Sapphire
Emerald Trasa 115
FireRed Trasa 3
LeafGreen
Colosseum Wymiana
XD Wymiana
Diamond Ogród Trofeów
Pearl
Platinum Ogród Trofeów
HeartGold Trasy 3 i 4, Strefa Safari
SoulSilver
Pal Park Ląd
Pokéwalker Kurort, Krawędź Nocnego Nieba
Black Trasa 14
White
Black 2 Trasy 1 i 2, Fabryka Snów
White 2
X Trasa 20, Wioska Pokémonów, Przyjacielskie Safari (Baśniowe)
Y
Omega Ruby Trasa 115
Alpha Sapphire
Sun Trasy 4 i 6Dzień (Walka SOS)
Moon
Ultra Sun Trasy 4 i 6Dzień (Walka SOS)
Ultra Moon
Let's Go Pikachu Trasy 5, 6, 7 i 8
Let's Go Eevee
Sword WymianaWersja 1.2.0+
Shield
Edycja Rozszerzona Pola Honoru, Plaża Wyzwania

W pobocznych grach

Gra Lokalizacja
MD Red Jaskinia Życzenia (B1F-B4F), Radosna Wieża (1F-3F)
MD Blue
Ranger Miasto Fall
MD Time Morski Kurort (1F-9F)
MD Darkness
MD Sky Morski Kurort (1F-9F)
Ranger: SoA Jaskinia Crysta
Conquest Aurora

Trzymane przedmioty

Gra Trzymane przedmioty
Red* Blue* Krawat w kropki (100%)
Yellow*
FireRed LeafGreen Bag Oran Berry Sprite Oran Jagoda (50%)
Sun Moon Bag Moon Stone Sprite Kamień Księżycowy (5%)
Ultra Sun Ultra Moon Bag Moon Stone Sprite Kamień Księżycowy (5%)

Statystyki

Podstawowe statystyki

Statystyki Zasięg
Na Poz. 50 Na Poz. 100
115
175 - 222 340 - 434
A:
45
45 - 106 85 - 207
O:
20
22 - 79 40 - 152
45
45 - 106 85 - 207
25
27 - 84 49 - 163
S:
20
22 - 79 40 - 152
Suma:
270
Inne Pokémony z tą sumą

Statystyki Pokéathlonu

Szybkość
3/5 ★★★☆☆
Moc
2/3 ★★
Talent
2/4 ★★☆☆
Upór
3/5 ★★★☆☆
Skoczność
3/3 ★★★
Suma
13/20 ★★☆☆

Efektywność typów

normalny
walczący
latający
trujący
ziemny
kamienny
robaczy ½×
duchowy
stalowy
ognisty
wodny
trawiasty
elektryczny
psychiczny
lodowy
smoczy
mroczny ½×
baśniowy
normalny
walczący
latający
trujący
ziemny
kamienny
robaczy ½×
duchowy
stalowy
ognisty
wodny
trawiasty
elektryczny
psychiczny
lodowy
smoczy
mroczny ½×
baśniowy
normalny
walczący
lodowy
trujący
ziemny
kamienny
robaczy ½×
duchowy
stalowy
ognisty
wodny
trawiasty
elektryczny
psychiczny
lodowy
smoczy
mroczny ½×
baśniowy
normalny
walczący
latający
trujący
ziemny
kamienny
robaczy ½×
duchowy
stalowy
ognisty
wodny
trawiasty
elektryczny
psychiczny
lodowy
smoczy
mroczny ½×
baśniowy
Notki:

Lista ruchów

Główny artykuł: Jigglypuff/Lista ruchów w poprzednich generacjach

Poprzez poziom

Poprzez TM/HM

Poprzez rozmnażanie

Poprzez nauczanie

Specjalne ruchy

Ewolucja

Igglybuff
Niewyewoluowany
Igglybuff
normalnybaśniowy
Bag Soothe Bell Sprite
Przyjaźń
EggMS
Rozmnażanie

Jigglypuff
Pierwsza ewolucja
Jigglypuff
normalnybaśniowy
Bag Moon Stone Sprite
Kamień Księżycowy

Wigglytuff
Druga ewolucja
Wigglytuff
normalnybaśniowy

Sprite'y

Ciekawostki

Pochodzenie

Jigglypuff wydaje się być oparty na balonie i na różowym ptysiu.

Etymologia

Jigglypuff jest kombinacją słów jiggly i puff, odnosząc się do jego chwiejnego kształtu i zdolności do nadymania siebie.

Purin to dosłownie プリン purin, japoński termin dla budyniu w stylu plackowatym, co nawiązuje do miękkiego ciała tego Pokémona. Może też być korupcją słowa 風船 fūsen, znaczącego balon, lub 膨れる fukureru, czyli rozszerzać lub napompować.

Powiązane artykuły

038MS #038: Ninetales
Pokémony
#040: Wigglytuff 040MS