FANDOM

Ivysaur (jap: フシギソウ Fushigisou) jest Pokémonem dwu-typu Trawiastego/Trującego, wprowadzonym w Generacji I.

Ewoluuje z Bulbasaura począwszy na poziomie 16 i ewoluuje w Venusaura począwszy na poziomie 32.

Biologia

Fizjologia

Ivysaur, podobnie jak jego poprzednia forma – Bulbasaur – wyglądem przypomina dinozaura bądź ropuchę, choć duże plamy na jego ciele wskazują bardziej na dinozaura. Wraz z ewoluowaniem jego skóra zyskała bardziej błękitny kolor, oraz mocniejsze zęby z dwoma wystającymi kłami. Gdy pąk na jego grzbiecie przygotowuje się do rozkwitu, zaczyna puchnąć i rozsiewać dookoła silny charakterystyczny zapach. Ivysaury również spędzają dużo więcej czasu na słońcu niż Bulbasaury, aby przygotować się do transformacji w Venusaura. Po wyglądzie pąka można ocenić stan zdrowia Ivysaura, ponieważ wraz z dojrzewaniem, Ivysaury czerpią z niego coraz więcej pożywienia.

Różnice płci

Brak.

Specjalne umiejętności

Podobnie jak u jego poprzedniej formy zdecydowana większość umiejętności pochodzi z pąku na jego grzbiecie. Oczywiście wraz z ewolucją i zmianą bulwy w pąk, jego dotychczasowe umiejętności ulegają poprawie, jednak koncentruje się bardziej na atakach takich jak Petal Dance, Poison Powder i Sweet Scent, niż Vine Whip, czy Razor Leaf, głównie ze względu na duży pąk na grzbiecie. W anime, Ivysaury potrafiły kontrolować naturę.

Zachowanie

Jako że dzikie Ivysaury są spotykane jeszcze rzadziej niż dzikie Bulbasaury, zachowanie osobników wychowanych w środowisku naturalnym nie jest znane, choć istnieją przypuszczenia, że dzikie Ivysaury są bardziej agresywne, jednak wciąż bardzo lojalne.

W przeciwieństwie do swojej poprzedniej formy, Ivysaur nie może już stać na dwóch nogach, ponieważ rosnący pąk jest zbyt ciężki, by mógł on utrzymać równowagę, a dodatkowo jego tylne nogi stały się zbyt krótkie i grube.

Środowisko naturalne

Naturalnym środowiskiem Ivysaurów są prawdopodobnie tereny z dobrym dostępem do światła słonecznego i świeżej wody, chociaż mogą występować w lasach i dżunglach. Jednakże są niezwykle rzadkie, więc spotkać je można niemal jedynie u trenerów.

W anime

W mandze

Dane w grach

Opisy w Pokédexie

Gra Wpis z Pokédexa
Red Kiedy bulwa na plecach powiększa się, wydaje się tracić zdolność do stania na tylnych nogach.
Blue
Yellow Bulwa na jego grzbiecie rośnie, czerpiąc energię. Daje aromat, gdy jest gotowy do rozkwitu.
Gold Ekspozycja na światło słoneczne zwiększa jego siłę. Światło słoneczne sprawia, że ​​pąk na plecach powiększa się.
Silver Jeśli pąk na plecach zaczyna pachnieć słodko, to dowód na to, że duży kwiat wkrótce rozkwitnie.
Crystal Bulwa na jego grzbiecie rośnie, wchłaniając składniki odżywcze. Pąk wydziela przyjemny zapach, gdy kwitnie.
Ruby Na tym Pokémonie jest pąk. Aby utrzymać swoją wagę, nogi i tułów Ivysaura stają się gęste i mocne. Jeśli zacznie spędzać więcej czasu leżąc w słońcu, to znak, że pąk wkrótce zakwitnie w duży kwiat.
Sapphire
Emerald Aby podtrzymać bulwę, nogi Ivysaura stają się mocne. Jeśli spędza więcej czasu leżąc w słońcu, pączek wkrótce zakwitnie w duży kwiat.
FireRed Na grzbiecie jest bulwa z rośliną. Kiedy absorbuje składniki odżywcze, mówi się, że cebulka rozkwitnie w duży kwiat.
LeafGreen Kiedy bulwa na plecach powiększa się, wydaje się tracić zdolność do stania na tylnych nogach.
Diamond Kiedy pączek na plecach zaczyna pęcznieć, uniesie się słodki aromat, który wskazuje na nadchodzący rozkwit.
Pearl
Platinum
HeartGold Ekspozycja na światło słoneczne zwiększa jego siłę. Światło słoneczne sprawia, że ​​pąk na plecach powiększa się.
SoulSilver Jeśli pąk na plecach zaczyna pachnieć słodko, to dowód na to, że duży kwiat wkrótce rozkwitnie.
Black Kiedy pączek na plecach zaczyna pęcznieć, uniesie się słodki aromat, który wskazuje na nadchodzący rozkwit.
White
Black 2 Kiedy pączek na plecach zaczyna pęcznieć, uniesie się słodki aromat, który wskazuje na nadchodzący rozkwit.
White 2
X Na grzbiecie jest bulwa z rośliną. Kiedy absorbuje składniki odżywcze, mówi się, że cebulka rozkwitnie w duży kwiat.
Y Kiedy pączek na plecach zaczyna pęcznieć, uniesie się słodki aromat, który wskazuje na nadchodzący rozkwit.
Omega Ruby Na tym Pokémonie jest pąk. Aby utrzymać swoją wagę, nogi i tułów Ivysaura stają się gęste i mocne. Jeśli zacznie spędzać więcej czasu leżąc w słońcu, to znak, że pąk wkrótce zakwitnie w duży kwiat.
Alpha Sapphire
Let's Go Pikachu Bulwa na jego grzbiecie rośnie, czerpiąc energię. Daje aromat, gdy jest gotowy do rozkwitu.
Let's Go Eevee
Sword Kiedy bulwa na plecach powiększa się, wydaje się tracić zdolność do stania na tylnych nogach.
Shield Ekspozycja na światło słoneczne zwiększa jego siłę. Światło słoneczne sprawia, że ​​pąk na plecach powiększa się.

Lokalizacje

Gra Lokalizacja
Red Ewoluowanie Bulbasaura
Blue
Blue (japoński) Evolve Bulbasaura
Yellow Evolve Bulbasaur
Gold Kapsuła Czasu
Silver
Crystal Kapsuła Czasu
Ruby Wymiana
Sapphire
Emerald Wymiana
FireRed Ewoluowanie Bulbasaura
LeafGreen
Colosseum Wymiana
XD Wymiana
Diamond Wymiana
Pearl
Platinum Wymiana
HeartGold Ewoluowanie Bulbasaura
SoulSilver
Pal Park Ląd
Black Poké Transfer
White
Black 2 Poké Transfer
White 2
X Przyjacielskie Safari (Trawiaste)
Y
Omega Ruby Wymiana
Alpha Sapphire
Sun Wymiana
Moon
Ultra Sun Ewoluowanie Bulbasaura
Ultra Moon
Let's Go Pikachu Ewoluowanie Bulbasaura
Let's Go Eevee
Sword Pokémon HOME
Shield

W pobocznych grach

Gra Lokalizacja
MD Red Zachodnia Jaskinia (19F-27F)
MD Blue
Ranger Las Lyra, Niziny Kisara
MD Time Mistyczny Las (B1-B13), Tajemnicza Dżungla (B1-B29)
MD Darkness
MD Sky Mistyczny Las (B1-B13), Podniebny Szczyt (Pierwsza Stacja Przejściowa 1F-Szósta Stacja Przejściowa 3F), Tajemnicza Dżungla (B1-B29)
Ranger: GS Przylądek Utrudnienia, Świątynia Lasu

Trzymane przedmioty

Gra Trzymane przedmioty
Red* Blue* Gorzka Jagoda (100%)
Yellow*

Statystyki

Podstawowe statystyki

Statystyki Zasięg
Na Poz. 50 Na Poz. 100
60
120 - 167 230 - 324
A:
62
60 - 125 116 - 245
O:
63
61 - 126 117 - 247
80
76 - 145 148 - 284
80
76 - 145 148 - 284
S:
60
58 - 123 112 - 240
Suma:
405
Inne Pokémony z tą sumą

Statystyki Pokéathlonu

Szybkość
2/2 ★★
Moc
2/3 ★★
Talent
2/4 ★★☆☆
Upór
4/5 ★★★★
Skoczność
3/3 ★★★
Suma
13/17 ★★

Efektywność typów

normalny
walczący ½×
latający
trujący
ziemny
kamienny
robaczy
duchowy
stalowy
ognisty
wodny ½×
trawiasty ¼×
elektryczny ½×
psychiczny
lodowy
smoczy
mroczny
baśniowy ½×
normalny
walczący ½×
latający
trujący
ziemny
kamienny
robaczy
duchowy
stalowy
ognisty
wodny ½×
trawiasty ¼×
elektryczny ½×
psychiczny
lodowy
smoczy
mroczny
baśniowy ½×
normalny
walczący ½×
lodowy
trujący
ziemny
kamienny
robaczy
duchowy
stalowy
ognisty
wodny ½×
trawiasty ¼×
elektryczny ½×
psychiczny
lodowy
smoczy
mroczny
baśniowy ½×
normalny
walczący ½×
latający
trujący
ziemny
kamienny
robaczy
duchowy
stalowy
ognisty
wodny ½×
trawiasty ¼×
elektryczny ½×
psychiczny
lodowy
smoczy
mroczny
baśniowy ½×
Notki:

Lista ruchów

Główny artykuł: Ivysaur/Lista ruchów w poprzednich generacjach

Poprzez poziom

Poprzez TM/HM

Poprzez rozmnażanie

Poprzez nauczanie

Specjalne ruchy

Ewolucja

Bulbasaur
Niewyewoluowany
Bulbasaur
trawiastytrujący
Bag Rare Candy Sprite
Poziom 16
Ivysaur
Pierwsza ewolucja
Ivysaur
trawiastytrujący
Bag Rare Candy Sprite
Poziom 32

Venusaur
Druga ewolucja
Venusaur
trawiastytrujący

Ciekawostki

Pochodzenie

Powiązane artykuły

001MS #001: Bulbasaur
Pokémony
#003: Venusaur 003MS