Pokémon Wiki
Advertisement
Pokémon Wiki

Inteleon (japインテレオン Intereon) jest Pokémonem typu Wodnego, wprowadzonym w Generacji VIII.

Ewoluuje z Drizzile'a począwszy od poziomu 35. Jest to finalna forma Sobble'a.

Inteleon posiada formę Gigantamax, która została wprowadzona w The Isle of Armor.

Biologia

Inteleon to dwunożny, gadzi Pokémon przypominający kameleona. Jego głowa, smukłe ramiona i ogon są jasnoniebieskie, a ogon ma cienką ciemnoniebieską smugę biegnącą wzdłuż grzbietu ogona. Ogon zawiera ukryty ostry nóż. To ciemnoniebieskie zabarwienie jest również widoczne na czubku grzebienia jego głowy i na smukłym tułowiu, który ciągnie się wzdłuż tylnej części nóg, aż do stóp. Przednia strona nóg i stóp jest czarna, zakończona trzema spiczastymi palcami. Jego dłonie są również czarne i mają pięć palców. Jego oczy mają żółte tęczówki i białe źrenice z czarną dolną powieką i żółtą górną powieką, a żółta część tworzy półokrągły wzór na twarzy. Ma czarne, trzecie powieki, które rozciągają się nad oczami podczas używania Cichego Strzału. Ta żółta skóra jest również widoczna na jego grzbiecie, która jest połączona od czubka głowy do karku, zanim opada na plecy w sposób podobny do peleryny. Ten grzebień jest cienki i falisty, podobny do płetwy. Na brzuchu ma białą plamę skóry w kształcie rombu.

Inteleon ma wiele ukrytych możliwości. Ma długą, rozciągliwą żółtą membranę na plecach, która pozwala mu ślizgać się w powietrzu i ciemnobarwne trzecie powieki, które pozwalają mu znaleźć słaby punkt przeciwnika. To pomaga mu precyzyjnie wystrzelić wodę z koniuszków palców przy prędkości Mach 3. Ma również ostry nóż ukryty w ogonie. Inteleon jest bardzo inteligentny, dokładnie przemyśla strategie przed przystąpieniem do walki, aby zapewnić szybkie i zdecydowane zwycięstwo. Wiadomo również, że jest dość rycerski i jest całkowicie lojalny wobec trenerów, których uważa za godnych.[1]

Jako Gigantamax Inteleon stał się większy z zauważalnymi zmianami. Jego ogon rozciągnął się do 130 stóp, jednocześnie rozciągając się, aby przypominać filar. Ma również ciemnofioletowe falbanki otaczające ogon. Reszta ogona zwija się, przypominając platformę, na której Inteleon może zająć pozycję bojową. Zyskuje również mały niebieski harpun, który przyczepia się do jednego z jego palców wskazujących. Białe twardówki w jego oczach zmieniają się w ciemnoczerwone. Trzy czerwone chmury krążą wokół ogona w niewielkiej odległości poniżej zwiniętej platformy ogonowej.

W wyniku Gigantamaksacji wiele jego ukrytych narzędzi ciała zostało ulepszonych. Dzięki swemu bystremu umysłowi ten wyjątkowo wyszkolony snajper może dowiedzieć się, jak wykorzystać grawitację do precyzyjnego strzału z trajektorii. Dzięki temu Gigantamax Inteleon może uderzyć nawet w jagodę znajdującą się dziewięć mil dalej. Jego trzecie powieki mogą teraz wykrywać temperaturę, ciśnienie powietrza i wilgotność.[2]

Inteleon jest jedynym znanym Pokémonem zdolnym do używania ruchu Cichy Strzał i ekskluzywnego Ruchu Giga Maks., Giga Maks. Hydrostrzał.

W anime

W mandze

Dane w grach

Wpisy w Pokédexie

Gra Wpis z Pokédexa
Ten Pokémon był niedostępny przed Generacją VIII.
Sword Ma wiele ukrytych możliwości, takich jak czubki palców strzelających wodą i membranę na plecach, której może używać do szybowania w powietrzu.
Shield Jego trzecie powieki pozwalają mu wykryć słabe punkty wrogów tak, dzięki czemu może precyzyjnie strzelić w nie wodą, którą wystrzeliwuje ze swoich czubków palców, z prędkością Mach 3.
Gigantamax Inteleon
Sword Wodna Broń Gigantamax Inteleona strzela z prędkością Mach 7. Gdy Pokémon namierza cel, używa grzebienia na swojej głowie do zmierzenia wiatru i temperatury.
Shield Posiada doskonałe umiejętności snajperskie. Strzelanie do jagody toczącej się ponad dziewięć mil dalej to bułka z masłem dla tego Pokémona.

Lokalizacje w grze

Gra Lokalizacja
Sword Ewoluowanie Drizzile'a
Shield

W pobocznych grach

Trzymane przedmioty

Statystyki

Podstawowe statystyki

Statystyki Zasięg
Na Poz. 50 Na Poz. 100
70
130 - 177 250 - 344
A:
85
81 - 150 157 - 295
O:
65
63 - 128 121 - 251
125
117 - 194 229 - 383
65
63 - 128 121 - 251
S:
120
112 - 189 220 - 372
Suma:
530
Inne Pokémony z tą sumą

Efektywność typów

normalny
walczący
latający
trujący
ziemny
kamienny
robaczy
duchowy
stalowy ½×
ognisty ½×
wodny ½×
trawiasty
elektryczny
psychiczny
lodowy ½×
smoczy
mroczny
baśniowy
normalny
walczący
latający
trujący
ziemny
kamienny
robaczy
duchowy
stalowy ½×
ognisty ½×
wodny ½×
trawiasty
elektryczny
psychiczny
lodowy ½×
smoczy
mroczny
baśniowy
normalny
walczący
lodowy
trujący
ziemny
kamienny
robaczy
duchowy
stalowy ½×
ognisty ½×
wodny ½×
trawiasty
elektryczny
psychiczny
lodowy ½×
smoczy
mroczny
baśniowy
normalny
walczący
latający
trujący
ziemny
kamienny
robaczy
duchowy
stalowy ½×
ognisty ½×
wodny ½×
trawiasty
elektryczny
psychiczny
lodowy ½×
smoczy
mroczny
baśniowy

Lista ruchów

Poprzez poziom

Poprzez TM/TR

Poprzez rozmnażanie

Poprzez nauczanie

Specjalne ruchy

Ewolucja

Sobble.png
Niewyewoluowany
Sobble
wodny
Rzadki Cukierek
Poziom 16
Drizzile.png
Pierwsza ewolucja
Drizzile
wodny
Rzadki Cukierek
Poziom 35

Intelleon.png
Druga ewolucja
Intelleon
wodny

Formy

Dynamax icon.png
Czynnik Gigantamax
Inteleon.png
Inteleon
Inteleon
wodny

Opaska Dynamax
Opaska Dynamax

Działa na trzy tury
Inteleon.png
Gigantamax Inteleon
Inteleon
wodny

Sprite'y

Sword Shield
818 VIII.png 818 s VIII.png
Normalny Lśniący
Sword Shield
818Gi VIII.png 818Gi s VIII.png
Normalny Lśniący

Ciekawostki

  • Inteleon remisuje z:
    • Sceptile'm w posiadaniu najniższej podstawowej statystyki HP ze wszystkich w pełni wyewoluowanych Pokémonów starterów.
    • Sceptile'm i Emboarem w posiadaniu najniższej podstawowej statystyki Obrony ze wszystkich w pełni wyewoluowanych Pokémonów starterów.
    • Emboarem w posiadaniu najniższej podstawowej statystyki Specjalnej Obrony ze wszystkich w pełni wyewoluowanych Pokémonów starterów.

Pochodzenie

Nazwa Inteleona i jego poprzednich ewolucyjnych form sugeruje, że jest częściowo oparty na kameleonach, a głównie na kameleonie jemeńskim, jako że grzebień i schemat kolorów są podobne do tych u samców, jak i również na jaszczurkach bazyliszkowych. Wydaje się jednak, że duży wpływ na wygląd Inteleona mają latające jaszczurki. Jego ogon staje się mniej kręcony, a na czubku głowy znajduje się membrana obejmująca tył i boki, która służy do szybowania w powietrzu.

Co więcej, Inteleon podąża za motywem brytyjskiego wywiadu, z rękami często ustawionymi jak pistolet, tryskającymi wodą z czubków palców, podczas gdy kolorystyka skóry na brzuchu tworzy wzór przypominający niebieską kurtkę i czarne spodnie na białej koszuli.

Forma Gigantamax Inteleona wydaje się czerpać inspirację ze snajpera namierzającego z dachu.

Etymologia

Inteleon i Intereon mogą być kombinacją intelligence.

Powiązane artykuły

Notki

Drizzile #817: Drizzile
Pokémony
#819: Skwovet Skwovet
Advertisement